Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
elnienjo schreef:Ik vind het sowieso best schokkend dat verzorgingstehuizen geen buitenruimte hebben voor hun patienten. Geen balkon aan die gevangeniskamers.
En nieuwbouw is evengoed zonder balkons. Echt te erg dat je in zo'n tehuis moet eindigen. Ook zonder dat er sprake is van een pandemie.
bigone schreef:elnienjo schreef:Ik vind het sowieso best schokkend dat verzorgingstehuizen geen buitenruimte hebben voor hun patienten. Geen balkon aan die gevangeniskamers.
En nieuwbouw is evengoed zonder balkons. Echt te erg dat je in zo'n tehuis moet eindigen. Ook zonder dat er sprake is van een pandemie.
Jij hebt duidelijk geen ervaring met verzorgingstehuizen. Op de geriatrische afdelingen vind je vaak prachtige binnentuinen waar cliënten zonder gevaar voor weglopen zelfstandig kunnen genieten van de tuin en het zonnetje. Maar om daar als bezoeker te komen moet je vaak het hele gebouw door en dat kan nu net niet . En wanneer er actieve besmettingen zijn kan ik me voorstellen dat ze er alles aan doen om de meeste mensen virusvrij te houden . Maar dat gebeurt helaas met maatregelen die voor velen heftig uitpakken.
_Penotti schreef:In ieder geval niet dat ze mee hebben gewerkt dat moeder die aardbeitjes kreeg toch.
Want 5cm te veel raam is al een misdaad.
Dus zal er dan zoveel meer gedaan zijn door dat verzorgingstehuis?
denk van niet, dan kwam dit filmpje er niet.
ja dat is een aanname die ik baseer op wat ik zie, net zoals jij oordeelt op de persoon die jij ziet.
pmarena schreef:Wellicht heeft hetverzorgingshuis wel gecommuniceerd dat het raam alleen op een kiertje mocht zodat ze elkaar goed konden verstaan. Maar dat het niet ver genoeg mocht dat er dingen naar binnen gestoken konden worden omdat ze dan geen controle hebben op wat er binnenkomt aan (vieze) handen, spullen en van alles uitademende gezichten...... want dat klinkt logisch
Citaat:Dan maakt zo'n dramaqueen er van "5 cm te ver open!!" terwijl het helemaal niet om cms ging maar om het niks naar binnen steken.
Citaat:Dan gaan roepen dat het verzorgingstehuis het allemaal zo vreselijk heeft geregeld, en er zelf nog eens een dikke schep bovenop doen voor die mensen die jouw drama aan moeten zien / horen
Shadow0 schreef:pmarena schreef:Wellicht heeft hetverzorgingshuis wel gecommuniceerd dat het raam alleen op een kiertje mocht zodat ze elkaar goed konden verstaan. Maar dat het niet ver genoeg mocht dat er dingen naar binnen gestoken konden worden omdat ze dan geen controle hebben op wat er binnenkomt aan (vieze) handen, spullen en van alles uitademende gezichten...... want dat klinkt logisch
Dat klinkt logisch als je uitgaat van een gevangenis.
Het klinkt *niet* logisch als het gaat om mensen die in principe allemaal niet gevangen zitten.Citaat:Dan maakt zo'n dramaqueen er van "5 cm te ver open!!" terwijl het helemaal niet om cms ging maar om het niks naar binnen steken.
Maar niks naar binnen steken is ook niet per se een logische regel, en ook een behoorlijke inperking op iemands vrijheid.Citaat:Dan gaan roepen dat het verzorgingstehuis het allemaal zo vreselijk heeft geregeld, en er zelf nog eens een dikke schep bovenop doen voor die mensen die jouw drama aan moeten zien / horen
Als het maar niet opvalt is het niet zo erg dat de vrijheid van mensen enorm beperkt wordt? Dan kun je nooit dingen aan de orde stellen. Dan krijg je vanzelf een schrikbewind - want de confrontatie ermee is altijd op dat moment vervelender dan meewerken (maar je doet het omdat je hoopt dat er voor de langere termijn dan beweging in komt.)
pmarena schreef:Ik snap uiteraard wat je bedoelt met "het zijn geen gevangenen" maar een verzorgingstehuis dat een nog redelijk onbekende maar wel duidelijk heel vervelende ziekte buiten de deur wil houden, vind ik toch wel iets waar je begrip voor op moet kunnen brengen. Als ze de boel de boel hadden gelaten was het óók niet goed geweest
Shadow0 schreef:En dat zou natuurlijk een incident kunnen zijn, maar er werd ook al een verhaal gedeeld van de man die 's ochtends vroeg het huis uit sloop om een rondje te fietsen en daarna op eenzame opsluiting werd gezet, iemand die is overleden omdat ze niet meer wilde drinken en haar man niet bij haar mocht, iemand die financieel in de problemen komt omdat niemand het postvakje mag openen (personeel mag het niet 'want privacy' maar gemachtige mag het niet want die mag niet in het tehuis komen) en nog een heleboel meer verhalen, waar dogmatisch afsluiten niet alleen de reactie op de directe crisis was maar nog weken en weken daarna voortduurde.
Olle schreef:Zeg ik dat het ergens ok is?
Het is alleen wel een logische (rationele) manier van selecteren.
Ik ben dan nog wel geen 50+, maar als ik moet kiezen voor een bed voor mij of mijn jongere neefjes dan weet ik waar dat bed heen gaat.
Popstra schreef:Moet wel toegeven ze wel een punt heeft. Dat men ouderen zelf moeten laten beslissen hoe ze willen leven.....