Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Identity

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 21:44

Gini schreef:
Nu, in een ideale wereld had ik een dag later nog een berichtje gestuurd met 'he, laat je nog even weten hoe je wenst te betalen of ben je niet meer geïnteresseerd?', puur om er zeker van te zijn dat het niet gaat om iemand die echt rats vergeten is op je eerdere bericht te antwoorden (ik ben namelijk ook echt zo bij momenten, echt een warhoofd). Je kan altijd beter te veel communiceren dan te weinig, vind ik. :)
Maar goed, boos worden is in dit geval sowieso onterecht, maar balen zou ik wel begrijpen.

Normaal gesproken doe ik dit ook hoor, ik bericht even: goh nog interesse? Of zoiets dergelijks.

Wat ik in deze situatie alleen zo frappant vond is dat ik letterlijk 2 min na het bericht antwoordde en mijn bericht ook gelezen is door de ander (kan je tegenwoordig zien aan de vinkjes net zoals whatsapp heb ik ontdekt :) ) maar dat er gewoon niet gereageerd word.

Ach ja, er staan nog ongeveer 40 soortgelijke producten op marktplaats dus hij of zij zal vast wel een andere vinden.

In het verlengde hiervan, iemand had een vraag over een druk van een boek dat ik verkoop. Uiteindelijk wou hij het boek niet hebben omdat het niet de nieuwste druk was. Nu zijn er van dit boek nog maar 2 drukken geweest (ook volgens de site van de uitgever) en die van mij was de 2e druk.

Nu heb ik een berichtje gestuurd met hé, even een tip is er een foutje gemaakt want er is geen andere druk van dit boek zover ik weet. Vriendelijk bedoeld, gewoon om de ander onnodig zoeken te besparen. :j
Daarop berichtte de persoon terug dat hij er naar zou kijken.
We hebben niks afgesproken dat ik het boek vast moet houden of iets dergelijks.
Dit was gisteren, heb het boek nu verkocht via een andere boekensite.
Had ik moeten wachten? Of mag de ander niet verwachten omdat ik een tip geef dat ik het boek ook voor hen bewaar?

Pff soms twijfel ik zo met marktplaats verkopen, wil het zo netjes mogelijk doen en voel me dan soms onbeschoft, maar ja soms weet ik het even niet |o

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 22:01

fjordjes schreef:
Ik kan die hele advertenties niet vinden, leek me wel grappig om te lezen

Ze zijn nu ook allemaal weg helaas. Ze waren best leuk gevonden :)

Suzanne F.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 22:20

Iemand zal het account vast wel gemeld hebben.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 23:16

Daphara schreef:
Gini schreef:
Nu, in een ideale wereld had ik een dag later nog een berichtje gestuurd met 'he, laat je nog even weten hoe je wenst te betalen of ben je niet meer geïnteresseerd?', puur om er zeker van te zijn dat het niet gaat om iemand die echt rats vergeten is op je eerdere bericht te antwoorden (ik ben namelijk ook echt zo bij momenten, echt een warhoofd). Je kan altijd beter te veel communiceren dan te weinig, vind ik. :)
Maar goed, boos worden is in dit geval sowieso onterecht, maar balen zou ik wel begrijpen.

Joh, ze heeft een ander bod van een serieuze bieder. 2 dagen vind ik iig ruimschoots voldoende om geen enkele rekening meer te moeten houden met de eerdere bieder, die niets meer laat horen. Het is niet haar verantwoording om een bieder te herinneren aan zijn/haar vergeetachtigheid.
In het geval dat ze geen ander bod had gekregen, is het prima om nog eens een berichtje te doen, maar nu een nieuwe bieder afhouden, omdat de eerdere bieder wel gelezen, maar na 2 dagen nog niet gereageerd heeft (en die ze volgens jouw “ideale wereld” dan nog een bericht moet sturen om te helpen herinneren), is imo gekkenwerk.

Blijf rustig en maak het aub niet zwaarder dan ik hoe ik het bedoel en dat is gewoon een berichtje de volgende dag nog van 'he, had je dit al gelezen. Zou je me kunnen laten weten hoe je wilt betalen?'. Op het werk stuur ik dagelijks dergelijke reminders omdat berichten en mailtjes soms door de mazen van het net glippen. Over het afhouden van nieuwe bieders heb ik het helemaal niet gehad, dus hoe je daar ineens aankomt, geen idee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 23:24

Wat ik ook nooit snap he, krijg je een bod op een advertentie, vond het eigenlijk iets te laag dus netjes bericht gestuurd dat ik voor x bedrag wel akkoord wou zijn (ietsje hoger dan haar bod), geen reactie.
Eigenlijk toch wel graag vanaf dus na 2 dagen bericht gestuurd dat ik wel akkoord met haar bod wou zijn, wederom geen reactie, wel gelezen.
Na 3 dagen toch maar ??? Gestuurd, want ik kan daar niet zo goed tegen, wel lezen maar niet een fatsoenlijk antwoord geven....

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 08:26

Iemand die mij 3 vraagtekens stuurt is ook afgedaan :D

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 08:28

Ik zou persoonlijk ook niet meer reageren als mijn bod eerst te laag is en ik na twee dagen een bericht krijg dat ik het wel voor mijn bod kan overnemen :o Dan zou het wel een heel bijzonder item moeten zijn waar ik anders niet meer aan zou kunnen komen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 16:52

Née maar in eerste instantie kan je toch wel gewoon al reageren als ik een tegenbod doe?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 16:59

Romy1234 schreef:
Née maar in eerste instantie kan je toch wel gewoon al reageren als ik een tegenbod doe?

Nou dat dus
Doe ook vaak een tegenbod maar dan komt er weinig reactie.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 17:00

Dan ga ik er vanuit dat het een nee is.
Oké netjes is anders. Maar daar laat ik het dan bij.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 17:01

Alja schreef:
Romy1234 schreef:

Nou dat dus
Doe ook vaak een tegenbod maar dan komt er weinig reactie.

Hier net zo inderdaad. Gelukkig begint de verkoop ineens als een trein te lopen in de laatste week.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 17:13

Ik heb hier iets gekocht, geld overgemaakt en aangegeven dat ik graag de track en trace code zou krijgen.. Na 2 dagen nog geen track en trace code. Gevraagd wanneer ze het ging versturen. Kreeg 'morgen' als antwoord. Uiteraard die dag ook geen track en trace code, dus nog maar een keer er achteraan gegaan. Toen vertelde ze dat haar neefje van 7 maanden onverwachts aan wiegendood gestorven was en dat ze het geld terug wilde storten omdat versturen niet ging komende tijd. Nouja, alle begrip voor, ik een tikkie gestuurd zodat het geld terug kon.. Maar dat is nu ook al 2 dagen geleden..

Ik begin er bang voor te worden dat ik mijn geld kwijt ben.. Berichten met de Tikkie en de vraag wanneer het gaat lukken om het te overschrijven zijn niet meer gelezen.. :(

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 17:31

Heel sneu als het waargebeurd is maar gelijktijdig, hoeveel werk is het nou om een tikkie te betalen.... :roll:
Paar keer klikken en het is klaar, kan ze al haar aandacht op het verdriet richten ipv nu berichten lezen, ontvangen,sturen etc.

Ik had deze week een boek gekocht,niet nagevraagd hoe de staat was dus ik kneep hem wel een beetje maar kwam aardig netjes aan.
Paar krasjes op de achterkant maar voor mij geen probleem.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 17:46

Romy1234 schreef:
Wat ik ook nooit snap he, krijg je een bod op een advertentie, vond het eigenlijk iets te laag dus netjes bericht gestuurd dat ik voor x bedrag wel akkoord wou zijn (ietsje hoger dan haar bod), geen reactie.
Eigenlijk toch wel graag vanaf dus na 2 dagen bericht gestuurd dat ik wel akkoord met haar bod wou zijn, wederom geen reactie, wel gelezen.
Na 3 dagen toch maar ??? Gestuurd, want ik kan daar niet zo goed tegen, wel lezen maar niet een fatsoenlijk antwoord geven....

Tja, welkom op Marktplaats :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 17:50

Daan13 schreef:
Heel sneu als het waargebeurd is maar gelijktijdig, hoeveel werk is het nou om een tikkie te betalen.... :roll:
Paar keer klikken en het is klaar, kan ze al haar aandacht op het verdriet richten ipv nu berichten lezen, ontvangen,sturen etc.

Ik had deze week een boek gekocht,niet nagevraagd hoe de staat was dus ik kneep hem wel een beetje maar kwam aardig netjes aan.
Paar krasjes op de achterkant maar voor mij geen probleem.

Nou dat... Ik knijp hem wel, vraag me echt af of ik dat geld nog terug ga krijgen.. :(

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 18:17

Tja het kan ook een oplichterstruc zijn. Dat ze dat verhaal bij iedereen houdt.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 18:22

Daarom... Dus we gaan het zien.. Het gekke is (heb het via fb gekocht) dat haar FB profiel wel betrouwbaar lijkt..

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 19:24

Hoop voor je dat het goed komt. Maar net wat je zegt hoe moeilijk is die tikkie dan even.
Maar kan me zo slecht voorstellen zo'n smoes te gebruiken. Al weet ik dat het gebeurt.

Hier net super snelle deal.
Zag bij advertentie in de buurt een Fietsendrager staan.
Kreeg snel reactie. Konden ook meteen terecht.
Ik er heen gefiets vriend met de auto.
Daar gepast. Paste goed. Betaald en klaar :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 21:55

Zelfs al is dat echt gebeurd. Je wéét dat een ander op zijn geld terug wacht. Al ben je nog zo van de kaart. Die 5 seconden die je nog niet eens allemaal nodig hebt om een tikkielink te klikken kan echt wel.

Maar ik heb wel vaker dat ik denk hoezo etc… Ik voel mij soms wellicht té verantwoordelijk voor bepaalde dingen.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 12:23

Ik snap sowieso niet waarom je niet een pakketje kan posten als een 2e of 3e lijn familielid is overleden. Misschien komt het omdat ik geen familie mens ben hoor maar je moet toch ook je boodschap of ergens iets halen, dan kun je toch ook ff gauw een pakketje wegbrengen?

Denk dat iedereen begrip zou hebben voor zo'n situatie als je zegt dat het je na een paar dagen wel lukt maar biet meteen, maar gelijk al zeggen dat je voorlopig geen mogelijkheid hebt vind ik.. vreemd.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 12:25

Ladygiroc schreef:
Ik snap sowieso niet waarom je niet een pakketje kan posten als een 2e of 3e lijn familielid is overleden. Misschien komt het omdat ik geen familie mens ben hoor maar je moet toch ook je boodschap of ergens iets halen, dan kun je toch ook ff gauw een pakketje wegbrengen?

Je weet nooit hoe iemands band met die persoon was, je weet nooit hoe zaken geregeld zijn in die familie. Misschien moet iemand wel ineens vanalles doen en regelen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 12:35

Ladygiroc schreef:

Denk dat iedereen begrip zou hebben voor zo'n situatie als je zegt dat het je na een paar dagen wel lukt maar biet meteen, maar gelijk al zeggen dat je voorlopig geen mogelijkheid hebt vind ik.. vreemd.

Ik ben ook geen familiemens, maar een neefje kan echt nog wel heel close staan hoor. Het zoontje van je zus of broer, ik denk dat bij veel mensen alleen een eigen kind emotioneel 'dichter' staat dan dat. Vaak ben je dan ook zelfs peter of meter van het kind.

Nu, een tikkie terugbetalen zou natuurlijk wel moeten kunnen.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 12:42

Ik was er ook behoorlijk ziek van toen mijn tante overleed. Mijn wereld stortte toen echt in, dus ik snap best wel dat iemand dan niet met Marktplaats bezig is. Dat gezegd hebbende, een tikkie is inderdaad nog geen minuut werk.

Wanneer verwijderen jullie een advertentie? Ik doe dat meestal pas als ik weet dat het pakketje is aangekomen. Dan zet ik hem wel vast als gereserveerd, maar nu kreeg ik ondanks dat dus nog een bieding. Snap ook dat het voor diegene vervelend is om dan te horen dat hij of zij achter het net heeft gevist en het pakketje daadwerkelijk al de deur uit is.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 13:48

marley93 schreef:
Ik was er ook behoorlijk ziek van toen mijn tante overleed. Mijn wereld stortte toen echt in, dus ik snap best wel dat iemand dan niet met Marktplaats bezig is. Dat gezegd hebbende, een tikkie is inderdaad nog geen minuut werk.

Wanneer verwijderen jullie een advertentie? Ik doe dat meestal pas als ik weet dat het pakketje is aangekomen. Dan zet ik hem wel vast als gereserveerd, maar nu kreeg ik ondanks dat dus nog een bieding. Snap ook dat het voor diegene vervelend is om dan te horen dat hij of zij achter het net heeft gevist en het pakketje daadwerkelijk al de deur uit is.

Als jouw advertentie al op geserveerd staat en er wordt toch een bod gedaan, dan moet de koper ook wel snappen dat het waarschijnlijk al verkocht is.
Het zou dan realistischer zijn als ze je een bericht had gestuurd met; mocht het onverwacht niet door gaan heb ik interesse.

Wat betreft dat neefje, wel vreemd dat ze het geld wil terug storten ipv later opsturen. Met alle respect maar uiteindelijk gaan je dagelijkse dingen ook gewoon door even een pakket weg brengen kan wel lijkt me. Hopelijk was het geen duur item?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 13:50

Ik heb haar via fb gebeld, ze nam niet op maar ik kreeg een berichtje dat ze het 'zometeen echt ging overmaken want ze had haar rabo reader nodig'. Dat was vrijdag ook al.. Ik vind het vrij gek, maargoed, zo lang er contact is geef ik het het voordeel van de twijfel. Ging om 50 euro. Op zich dus geen wereldramp, maar toch een paar uur werken..

Tot nu toe nog geen geld terug iig..