Gini schreef:Nu, in een ideale wereld had ik een dag later nog een berichtje gestuurd met 'he, laat je nog even weten hoe je wenst te betalen of ben je niet meer geïnteresseerd?', puur om er zeker van te zijn dat het niet gaat om iemand die echt rats vergeten is op je eerdere bericht te antwoorden (ik ben namelijk ook echt zo bij momenten, echt een warhoofd). Je kan altijd beter te veel communiceren dan te weinig, vind ik.
Maar goed, boos worden is in dit geval sowieso onterecht, maar balen zou ik wel begrijpen.
Normaal gesproken doe ik dit ook hoor, ik bericht even: goh nog interesse? Of zoiets dergelijks.
Wat ik in deze situatie alleen zo frappant vond is dat ik letterlijk 2 min na het bericht antwoordde en mijn bericht ook gelezen is door de ander (kan je tegenwoordig zien aan de vinkjes net zoals whatsapp heb ik ontdekt

Ach ja, er staan nog ongeveer 40 soortgelijke producten op marktplaats dus hij of zij zal vast wel een andere vinden.
In het verlengde hiervan, iemand had een vraag over een druk van een boek dat ik verkoop. Uiteindelijk wou hij het boek niet hebben omdat het niet de nieuwste druk was. Nu zijn er van dit boek nog maar 2 drukken geweest (ook volgens de site van de uitgever) en die van mij was de 2e druk.
Nu heb ik een berichtje gestuurd met hé, even een tip is er een foutje gemaakt want er is geen andere druk van dit boek zover ik weet. Vriendelijk bedoeld, gewoon om de ander onnodig zoeken te besparen.

Daarop berichtte de persoon terug dat hij er naar zou kijken.
We hebben niks afgesproken dat ik het boek vast moet houden of iets dergelijks.
Dit was gisteren, heb het boek nu verkocht via een andere boekensite.
Had ik moeten wachten? Of mag de ander niet verwachten omdat ik een tip geef dat ik het boek ook voor hen bewaar?
Pff soms twijfel ik zo met marktplaats verkopen, wil het zo netjes mogelijk doen en voel me dan soms onbeschoft, maar ja soms weet ik het even niet