Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 21:29

DezeNaam schreef:
(En nee: ik ben niet serieus over het spuitje. Maar deze mening komt me ondertussen echt de strot uit. Het is al zo vaak besproken waarom dit geen goed idee is- zelfs China heeft dit beleid in 2016 afgeschaft omdat de gevolgen desastreus waren. Ja, overbevolking is een probleem, maar dit is echt de oplossing niet.)

De titel van dit topic kan stilletjesaan gewijzigd worden naar 'uninformed' opinion. :+ (Niet persoonlijk op jou, Ista.)

Helemaal eens. Echt zo'n puberale mening ook. Het is ook nog eens gewoon genocide :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 21:31

_San87_ schreef:
De mensen met kinderen die jij kent zijn natuurlijk niet representatief voor het NL-geboortecijfer, he :o. Die cijfers zijn gebaseerd op de aangifte die gedaan wordt na de geboorte.

Dat snap ik!! :j Maar vergelijken ze dat dan met het totaal aantal vrouwen? Ik heb juist het idee dat 2 kinderen nog steeds de standaard is. En is het dalende aantal niet ook te verklaren omdat mensen later kinderen krijgen? Dus dat over bijvoorbeeld 10 jaar het cijfer weer gestegen is, omdat de 25-jarige dan wel moeder zijn?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 21:42

Captain schreef:
_San87_ schreef:
De mensen met kinderen die jij kent zijn natuurlijk niet representatief voor het NL-geboortecijfer, he :o. Die cijfers zijn gebaseerd op de aangifte die gedaan wordt na de geboorte.

Dat snap ik!! :j Maar vergelijken ze dat dan met het totaal aantal vrouwen? Ik heb juist het idee dat 2 kinderen nog steeds de standaard is. En is het dalende aantal niet ook te verklaren omdat mensen later kinderen krijgen? Dus dat over bijvoorbeeld 10 jaar het cijfer weer gestegen is, omdat de 25-jarige dan wel moeder zijn?

Gewoon CBS :D

Elektrische fietsen zouden verboden moeten worden voor 65+.
Ze halen je keihard in, kennen de verkeersregels niet en als automobilist vergis je je soms in de snelheid waarmee ze aan komen fietsen. :D

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 21:44

Ik denk dat mensen niet snappen wat ik bedoel.

Vergrijzing is het probleem dat er teveel ouderen zijn tegenover jongeren. Als je een een kind politiek instelt is de vergrijzing een probleem tot die generatie oud is. Dan is het weer gelijk.

Dus het is een bittere pil waar je een aantal generaties doorheen zult moeten. Ook zonder de een kind politiek want er komen nu al minder kinderen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 21:47

verootjoo schreef:
Amber_anne schreef:
Maar vergrijzing is natuurlijk alleen maar een probleem tot we een aantal generaties verder zijn

Nou nee hoor. De zorgkosten rijzen de pan uit oa tgv de vergrijzing en de langdurige ouderenzorg is amper nog te betalen.

Onbetaalbare zorg heeft beduidend meer factoren dan het handjevol grijze koppen wat serieus zorg nodig heeft.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 21:47

Electra

Ik zou een begrenzer bij 70+ een goed idee vinden. Niet harder dan 15 of zo. Beetje de snelheid die zonder ondersteuning ook gehaald kan worden.

rien10

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 22:00

De UO “met recreatief drugsgebruik houd je de drugs criminaliteit in stand” is al eens voorbij gekomen, toch?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 22:12

rien10 schreef:
De UO “met recreatief drugsgebruik houd je de drugs criminaliteit in stand” is al eens voorbij gekomen, toch?

Aan de ene kant ben ik het er mee eens, aan de andere kant geloof ik niet dat: 1. Er ooit genoeg geld vanuit de ‘bovenwereld’ in handhaving, labs oprollen etc. kan worden gestopt om tegen de giga hoeveelheden geld die er in het drugscircuit omgaan op te kunnen boksen.
En 2: ik geloof niet dat de drang naar gebruik van geestverruimende middelen ooit in voldoende mate uit de mensheid verdwijnt (of dat dit afgedwongen kan worden) dat de vraag ernaar significant zal dalen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 22:23

UO: mensen die bepaalde merken sigaretten roken ruiken heerlijk!

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 22:27

Welke merk dan precies?
Ik vind sigarettenrook echt smerig :=

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 22:42

rien10 schreef:

Maar dat is toch gewoon een feit aangezien veel drugs (op alcohol en andere legale middelen na) illegaal zijn en criminaliteit de enige manier is om sommige middelen te verkrijgen. Regulatie door de overheid zou criminaliteit net af kunnen doen nemen. En dan niet zo'n vage opstelling als in Nederland waar wiet in coffeeshops gedoogd wordt maar het telen van cannabis nog steeds illegaal is. :+

Memories schreef:
En 2: ik geloof niet dat de drang naar gebruik van geestverruimende middelen ooit in voldoende mate uit de mensheid verdwijnt (of dat dit afgedwongen kan worden) dat de vraag ernaar significant zal dalen.

Er zijn tegenwoordig meer onderzoeken naar het gebruik van 'geestverruimende' middelen zoals LSD, psilocybin en MDMA in de hulpverlening (waar ze oorspronkelijk eigenlijk bedoeld voor waren, vooral met betrekking tot traumaverwerking, maar ook rond angst, depressie,...). Weliswaar verantwoordelijk gebruik dus onder supervisie en de effecten zijn best verbazingwekkend en hoopvol. Zeker in vergelijking met de effectiviteit van 'gewone' therapie en farmaceutica (met vaak belachelijke bijwerkingen) hoop ik dat geestverruimende middelen niet uit de mensheid verdwijnen. (Op YT zijn er verschillende besprekingen uit de neuropsychologie te vinden met betrekking tot psychedelics in de hulpverlening.)

Als het dan toch over drugs gaat mogen mensen kritischer kijken naar alcohol en hoe het drinken ervan algemeen geaccepteerd is. Na het gebruik van geestverruimende middelen hoor je mensen nog wel eens zeggen dat hoe ze in het leven staan op een positieve, drastische manier veranderd is. Ik denk dat dat voor mensen die alcohol drinken niet zo vaak het geval is. :+ (En nee voor de duidelijkheid, ik zit niet aan de geestverruimende middelen en ik drink soms te veel alcohol. Hypocriet. :') )
Maar goed, dit alles heeft dan ook weer te maken met de menselijke geschiedenis, zowel voor alcohol als psychedelics.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 22:44

fotolijstje schreef:
Welke merk dan precies?

Moet ik echt eens op letten. :+ Maar ik zit soms echt heerlijk naast een roker te snuffelen omdat ik het zo lekker vind. :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 23:19

Palmera schreef:
fotolijstje schreef:
Welke merk dan precies?

Moet ik echt eens op letten. :+ Maar ik zit soms echt heerlijk naast een roker te snuffelen omdat ik het zo lekker vind. :')

Maakt uit wat voor spul het is. In NL is uiteindelijk niet zoveel spannends te koop. Allemaal meer van hetzelfde, lijkt het.

In mijn jonge jaren een periode pijp gerookt. Daar op enig moment Deense pijptabak mee ontdekt. Spul was twee keer zo duur als Nederlandse tabak maar was veel fijner te roken. Dan roken we maar wat minder maar dan wel goed spul.
Als we in de ochtendpauze de hal blauw gezet hadden, rook je dat in de namiddagpauze nog!

En ja, dat mocht gewoon in de tijd dat ik op school zat.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 23:24

Smallheal schreef:
rien10 schreef:
Het woord Kids moet per direct verbannen worden.
Totaal. Weg.

Kunnen de verklein woorden erbij pls?

En dan vooral centjes _-:(

Ja! De ergste vind ik “collegatje”, zo minderwaardig. Waarom niet gewoon collega? Of als mensen vragen hoe het met mijn “vriendje” is, ik ben 25+ Ik heb het over mijn vriend of partner. Bij vriendje denk ik aan een knul van 16 :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 23:27

Palmera schreef:
Ik vind sigaren en pijp ook lekker ruiken. :j

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 23:37

Palmera schreef:

Ik rook al jaren elektrisch, maar ik vind echte sigaretten nog steeds lekker ruiken.
Wel als ze live gerookt worden, mensen die net gerookt hebben ruiken niet zo lekker meer :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 05:45

996981 schreef:
_San87_ schreef:

Oorzaak. Al heel lang zijn mannen in de Aziatische cultuur meer waard geweest, al voor de invoering van de eenkindpolitiek in 1979. Niet alleen in de Aziatische cultuur, trouwens.

In het Westen misschien. Globaal neemt de bevolking nog gewoon flink toe, met de meeste groei in Afrika.

Ook in Afrika neemt de verwachte groei de komende decennia af

https://scientias.nl/wereldbevolking-gr ... daarna-af/

Tegen 2100 :)). We zitten in 2022 en de wereldbevolking groeit tot 2064 nog gewoon door naar 9,7 miljard, wordt geschat. Dat het in de toekomst af gaat nemen, vast. Maar nu dus nog niet.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 06:28

_San87_ schreef:
996981 schreef:
Ook in Afrika neemt de verwachte groei de komende decennia af

https://scientias.nl/wereldbevolking-gr ... daarna-af/

Tegen 2100 :)). We zitten in 2022 en de wereldbevolking groeit tot 2064 nog gewoon door naar 9,7 miljard, wordt geschat. Dat het in de toekomst af gaat nemen, vast. Maar nu dus nog niet.

Hoeveel invloed gaat eenkindpolitiek in NL hebben op het versnellen van dit proces?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 07:15

996981 schreef:
_San87_ schreef:

Hoeveel invloed gaat eenkindpolitiek in NL hebben op het versnellen van dit proces?

Waarom vraag je dat aan mij, ik vind een eenkindpolitiek geen goed idee.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 07:25

_San87_ schreef:
996981 schreef:

Waarom vraag je dat aan mij, ik vind een eenkindpolitiek geen goed idee.

Uh, omdat het raar is om het te vragen aan mensen waarmee je niet in gesprek bent? :+

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 07:57

DuoPenotti schreef:
Electra

Ik zou een begrenzer bij 70+ een goed idee vinden. Niet harder dan 15 of zo. Beetje de snelheid die zonder ondersteuning ook gehaald kan worden.

Daar zou ik helemaal voor zijn. Levensgevaarlijk die elektrische fietsen voor kwetsbare ouderen. Ze moeten wel zonder veel fysieke moeite vooruit kunnen komen, maar snelheid is nergens voor nodig.
En ik ben voor de verplichting van een fietshelm.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 08:08

_San87_ schreef:

Als het je gaat om de klimaatimpact maakt dat ook helemaal niet uit, want het zijn wij Westerse mensen die zoveel vervuilen, niet de mensen uit minder ontwikkelde (wat is dat eigenlijk een nare term) gebieden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 08:20

Schemerdier schreef:
_San87_ schreef:

Als het je gaat om de klimaatimpact maakt dat ook helemaal niet uit, want het zijn wij Westerse mensen die zoveel vervuilen, niet de mensen uit minder ontwikkelde (wat is dat eigenlijk een nare term) gebieden.

Vlak India en China niet uit!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 08:29

Palmera schreef:

Als vervolg hierop dan : ik vind de verbranding van antraciet lekker ruiken :D

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 08:55

Pandora2 schreef:
Palmera schreef:

Als vervolg hierop dan : ik vind de verbranding van antraciet lekker ruiken :D

Wat is antraciet?
Ik ken antraciet alleen als kleur. En ondanks dat je een hele hoop antraciete dingen kunt verbranden, kan ik me voorstellen dat ze allemaal anders ruiken :D