[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 14:29

Thioro schreef:
Is geen slang maar een lintworm. Niet dat dat het er minder luguber op maakt :+ .

Oooh bah! -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 14:39

Maden worden zelfs ingezet in behandeling van (sterk) necrotische wonden in de humane geneeskunde.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:21

Thioro schreef:
Is geen slang maar een lintworm. Niet dat dat het er minder luguber op maakt :+ .

Oh bah haha :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:41

Dat met die maden heb ik ook onlangs meegemaakt met een konijn. Was er wel op tijd bij, alleen een stuk opperhuid weggevreten. Helaas heeft het konijntje het niet gered (Had meer onder de leden).. Het kan idd binnen een paar uur zo erg worden vertelde de da.
Is denk ik wel 1 vd ranzigste dingen die ik ooit gezien heb en staat nog steeds op mn netvlies. Ook de maden die over mn douchemuren omhoog kropen.

Anoniem

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 16:21

Ik moest met spoed naar de dierenarts, was alleen thuis, zonder BE rijbewijs dus die is mee gegaan in de auto. Die geur... Oh man, ik ben met de ruit open naar de dierenarts gereden.

Hij mag misschien vanavond, maar sowieso morgen naar huis. Hij is helemaal opgeknapt!

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 16:22

Maar waar komen die maden dan zo snel vandaan? Groeien die in zo een paar uur vanuit een bacterie van een vlieg ofzo?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 16:23

Ceffyl schreef:
Maar waar komen die maden dan zo snel vandaan? Groeien die in zo een paar uur vanuit een bacterie van een vlieg ofzo?

Eitjes van een vlieg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 16:31

Ceffyl schreef:

Zijn eitjes van een vlieg. Een vlieg legt massaal eitjes dus die komen ook massaal uit. Dit betrof ook nog eens een lam waardoor de schade procentueel tegenover lichaamsgewicht direct veel groter is dan bij een gewoon schaap. Indien na uitkomst van de eitjes dit niet wordt opgemerkt is het schaap in 99% van de gevallen dood binnen de 48 uur door shock vanwege bloedvergiftiging. Na 24 uur zitten de larven vaak al in het lichaam ipv op de huid en kan er niet meer behandeld worden.

Bij lammetjes gaat het nog sneller, aangezien de hoeveelheid gelegde eitjes het zelfde is als bij een schaap maar het lichaam veel kleiner is. Als ik het niet zo snel had gezien had hij waarschijnlijk nog maar enkele uren gehad.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 19:58

Suzanne F. schreef:
Ceffyl schreef:

Eitjes van een vlieg.

Ooh getver, nog viezer dan ik dacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 20:28

Ja net zoiets als in de groene container maar dan aant vreten op een levend dier :\

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 21:52

Fijn dat het lam goed opknapt! Heb het op werk ook gehad, met een volwassen zwartbles schaap. Idd binnen een paar uur, maar was toen ook in de zomer, lekker warm. In overleg met dierenarts konden collega en ik zelf gaan behandelen. Dan mag je dus de vacht kort gaan knippen op en om aangetaste plek....terwijl het zo ontzettend wemelt van maden dat je naast wol dus ook gewoon maden doormidden aan het knippen bent %) Wol wat terug groeide is daarna wel heel mooi zwart gebleven, terwijl de rest op het lichaam door leeftijd al bruin verkleurde. Plaatselijke verjongingskuur :P

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 22:49

Ah joh, mensen die vissen zijn er blij mee :')

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 09:01

Als men ooit nog eens beweert dat je een foto niet kan ruiken:

(Let op: kan schokkend zijn, een voet volledig aangetast door gangreen)

Spoiler:
Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 09:02

Is dit een voet?? Ik kan er niks meer van maken eigenlijk.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 09:05

Suzanne F. schreef:
Is dit een voet?? Ik kan er niks meer van maken eigenlijk.

Ja.. :j

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 09:05

Bij dat soort foto's vraag ik me elke keer af hoe mensen het zo ver laten komen... Voel je dan gewoon geen pijn? Denk je bij het volledig zwart worden van je voet "oh, gaat wel over"? Is er niks wat in je zegt bij het ruiken van rottend-vlees in je schoen dat je dat misschien even moet laten checken..? Ik kan er gewoon niet bij met mijn hoofd :=

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 09:13

Oh. Mijn. God. :r

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 09:26

Oh God, die voet %) Ik dacht, hoe erg kan het zijn. Ik was niet voorbereid op wat ik te zien kreeg :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 09:29

Wij dachten ooit dat er een vogeltje nog leefde, toen we die op de grond zagen liggen. Gelukkig besefte ik mij op tijd dat het nog wel eens de maden konden zijn die de indruk wekten dat het diertje nog leefde. Met een takje omgedraaid en wel hoor... het wemelde ervan.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 09:30

nine1987 schreef:
Als men ooit nog eens beweert dat je een foto niet kan ruiken:

(Let op: kan schokkend zijn, een voet volledig aangetast door gangreen)

Spoiler:
[ [url=m/sDaLpF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi om te zien (en vies natuurlijk), maar hoe kan iemand het zóver laten komen! :?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 09:31

Steeph schreef:
Bij dat soort foto's vraag ik me elke keer af hoe mensen het zo ver laten komen... Voel je dan gewoon geen pijn? Denk je bij het volledig zwart worden van je voet "oh, gaat wel over"? Is er niks wat in je zegt bij het ruiken van rottend-vlees in je schoen dat je dat misschien even moet laten checken..? Ik kan er gewoon niet bij met mijn hoofd :=

Ha ha, we hadden dezelfde gedachte. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 10:20

Het ziet eruit alsof iemand die voet in een pot gekookte spinazie heeft gedoopt.

Pijn zal die niet meer voelen, daar zit geen zenuw meer in. Maar dat zie je toch? Tenzij de patiënt blind is ofzo, alleenstaand en zonder enige thuishulp. Bij een diabeet zie ik dit ook nog gebeuren, wondjes aan de voeten zijn daar altijd hoog-risico.

Het enige wat hierbij helpt is amputatie en als je het weefsel erboven bekijkt zal dat tot de knie worden.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 10:43

Dit is de voet van een diabeet, welke geen zorgverzekering had en 't dus inderdaad zo ver heeft laten komen..

(laat 't nu net zo zijn dst mijn man gisteren de diagnose diabetes type 2 heeft gekregen.. :oo )

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 11:11

Vaak speelt angst een hele grote rol, zorgvermijders en soms ook een laag IQ.

Heerlijk dit.

Sowieso zal een diabeet dit niet gevoeld hebben. Door de suikerziekte gaan de zenuwen dood en met stoten of slecht passend schoeisel is zo een wondje ontstaan. Omdat ze het niet voelen en ook het genezingsproces trager/ slechter gaat kan dit heel snel uit de hand lopen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 13:00

Zal idd wel onverzekered pf om andere reden niet meteen medische hulp kunnen of willen zoeken.

Ik neem aan dat er niet meer op gelopen word.. en aan de wond rand zal het het toch echt wel voelen lijkt me.. de tenen misschien minder