Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janine1990 schreef:Ik woon in een 40+ jaar oud voormalige huurwoning waar de (waarschijnlijk) originele keuken nog in zit. Heb nog geen mengkraan, moet dat zelf doen. Nu zit warm links en koud rechts.
Ik vraag me al bijna een jaar af of dat wel klopt. Het hoort toch andersom?
lenaa_tje schreef:Janine1990 schreef:Ik woon in een 40+ jaar oud voormalige huurwoning waar de (waarschijnlijk) originele keuken nog in zit. Heb nog geen mengkraan, moet dat zelf doen. Nu zit warm links en koud rechts.
Ik vraag me al bijna een jaar af of dat wel klopt. Het hoort toch andersom?
Ja hoor dat hebben wij ook. Zowel in de keuken als in de badkamer.
Zo ouderwets is dat trouwens toch niet? Ik ken veel huizen die dat hebben maar ook op het werk hebben we dat. Is toch niet raar ?
Damned schreef:In een niet mengkraan is het toch ook zo dat de kraan naar rechts = koud en naar links draaien = warm?
Veulen84 schreef:Het leuke is dat je ze zo kan monteren als je wil natuurlijk. Bij zo'n kraan die je naar voor en achter draait zit normaal voor warm. Mijn ouders hebben dat toen we klein waren omgedraaid. Was veiliger als wij aan de kraan gingen hangen.
Froukje schreef:Hier de gehele badkamer nog gewone kranen hoor. Douche, bad en wastafel.![]()
Warm vol open en dan koud erbij zoveel als nodig is, ideaal!
Damned schreef:Waarom zou je dat in godsnaam niet willen?![]()
(Ik heb nog steeds trauma's aan die aparte kranen in de douches op vakantie.)
Steeph schreef:Mijn haar rijkt nu tot mijn onderrug (los, stijl, redelijk dikke bos). Hoeveel gewicht zou ik verliezen als ik het er af zou scheren? Is er een methode om haar te wegen zonder dat ik het hoef af te knippen?
Froukje schreef:Ik weet precies hoever ik de koude kraan moet draaien hoor voor de goede temperatuur. Douche koud anderhalf en een beetje en die in het bad een kwart.![]()
Daar heb ik geen thermostaat voor nodig.
APCIII schreef:Dat Engelse systeem is helemaal briljant (niet dus)…
Een kraan voor koud, en een aparte kraan voor warm. Vervolgens in de wasbak warm+koud mengen tot het de gewenste temperatuur heeft![]()