Onderweg naar stal regen met waterig zonnetje. Op stal werd het uiteindelijk droog met een heerlijk zonnetje. Ben net weer thuis en het begin weer te regen.
Kon alleen niks met paard doen door verzopen deken. Als je die eraf haal met ook nog vochtige buitenlucht slaat het vocht naar binnen en word deken klammig. En met paard die gevoelig is voor spierbevangen is dat geen goed idee.
Gisteren hoefsmid geweest en blijk dus kapotte hoefballen. Voor de rest zagen zijn hoeven er prima eruit en hoefde dus ook weinig aan te doen. Niet slecht als je nagaat dat de hoefsmid bijna een jaar niet is geweest.
Maar vermoedelijk door het feit dat ik niet meer kon wassen/schoon spuiten door de vorst is de boel gaan ontsteken. En hierdoor dus nog meer pijn ontstaan. En dus verkeerd/overbelasten dus spierbevangen ontstaan. Dit verklaart ook dat hij dus nog af en toe in de nattigheid in de bak ging liggen.
Voordeel voor nu ze kunnen met droge voeten buiten staan en hoef ook geen benen/voeten meer af te spuiten wegens modder.
Net even heerlijk kort een zonnetje gehad op de hoge veluwe. Nu trekt het hier weer grijs dicht. Temperatuur nu 5,3 graden en de vogels fluiten buiten alsof het voorjaar is. Mijn olijfje mocht even zonder hoes zonlicht snuiven. Die pak ik vanavond wel weer in.