Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Polarize schreef:Ik merkte laatst op dat ik 5 kilo was aangekomen en ach, dan ben ik maar maatje 36/38 ipv 34/36, ik ben ook 178cm lang, dus dat is nog steeds goed dun zegmaar. Maar nee, mijn moeder is helemaal enthousiast dat we nu lekker samen kunnen afvallen en gezond kunnen eten, en maakt constant opmerkingen over hoe ik eet nu.
Ik ben wel wat gezonder gaan eten ja, en daardoor is er een kilo of wat af, maar ik ben verdorie 24, ik hoef niet meer hetzelfde gewicht te zijn als op mijn 16e
Suzanne F. schreef:Polarize schreef:Ik merkte laatst op dat ik 5 kilo was aangekomen en ach, dan ben ik maar maatje 36/38 ipv 34/36, ik ben ook 178cm lang, dus dat is nog steeds goed dun zegmaar. Maar nee, mijn moeder is helemaal enthousiast dat we nu lekker samen kunnen afvallen en gezond kunnen eten, en maakt constant opmerkingen over hoe ik eet nu.
Ik ben wel wat gezonder gaan eten ja, en daardoor is er een kilo of wat af, maar ik ben verdorie 24, ik hoef niet meer hetzelfde gewicht te zijn als op mijn 16e
Met 36/38 hoef je niet af te vallen toch? Tenzij je dat zelf wilt maar het lijkt mij een prima maat.
xPabloBokt schreef:@Polarize pff, wat ongezond dat beeld van je moeder. Uitzwaren hoort ook gewoon bij volwassen worden, heeft niet persé iets te maken met hoe je eet. Ik zie er ook niet uit zoals op mijn 16e en dat is heel normaal. Ik woog op mijn 18e 90kg, bij mij was dat alleen wel van de stress en ongezond eten. Ik weeg nu 79kg en ben 1,72, heb maat 40/42 nu en weet niet beter dan dat in mijn volwassen leven. Met maat 38 is helemaal niks mis, deste minder nog met maat 36. Vooral niet op in gaan op dat samen afvallen! Je moeder is gewoon haar eigen zelfbeeld op jou als haar dochter aan het projecteren en dat is niet goed.