Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

melanie0906

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 07:36

Heb echt heel naar gedroomd. Weet niet meer waarover alleen ben nu en veel te vroeg en helemaal uit mn hum wakker..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 07:43

Heb 2, 3, 4, en 5 uur voorbij zien komen. :=

En vandaag natuurlijk stage/werkervaring plek.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 07:59

Hond heeft haar hele voetzooltje kapot en loopt nu op 3 poten. Ik heb het even een dag aangekeken en met zalf wat gedaan maar ga zo toch de DA bellen om het fatsoenlijk te verbinden/verzorgen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 08:08

Ik erger me aan het feit dat de zomer nu echt voorbij lijkt te zijn. En helaas betekend dat, dat ik weer schoenen moet gaan dragen. Ik leef in mijn sandalen, zeker op mijn werk. Ik hou het daar het best de hele dag staand op vol. Nu dus weer een paar schoenen bestelt, hetzelfde als ik al had maar die af waren. Nu duimen dat deze ook fijn zitten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 08:36

En baas ook niet lekker en moest maar lekker thuis blijven. Ze ging nog kijken wat ik kon doen vanuit huis.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 09:03

Ik trof dit op mijn balkon aan, en durf hem eigenlijk ook niet weg te halen |( Had ook geen tijd want ik was al laat, dus dit ligt nog op me te wachten als ik thuis kom…
Afbeelding

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 09:12

RIP duifje Y;(

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 09:34

ahhh arm duifje. Gewoon paar vellen keukenpapier erop zodat je niet ziet wat je vasthebt en begraven in een plantsoentje of eventueel in de kliko . En na het aanraken van de duif wel goed je handen wassen.
Deze zal wel tegen de ramen gebotst zijn, maar alsnog zijn duifjes niet de schoonste vogels.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 09:36

Nee, die is niet gebotst, zijn kop ligt er af.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 09:50

Hoe zou dat gekomen zijn? Er zit ook een veertje aan zijn pootje.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 09:54

Een kat kan hem gegrepen hebben en hem op het balkon gesleurd hebben.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 09:57

Of een buizerd heeft zn ontbijt laten vallen.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 09:58

rien10 schreef:
Een kat kan hem gegrepen hebben en hem op het balkon gesleurd hebben.

Ik woon 3 hoog en balkon grenst niet aan andere balkons, er komen geen andere katten op mijn balkon.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 10:00

Dan heb je een raadsel :D
Of; een meeuw heeft hem in de vlucht laten vallen en hij is op jouw balkon terecht gekomen.
Maar zeker weten ga je het nooit.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 10:52

Foaly schreef:
Of een buizerd heeft zn ontbijt laten vallen.

Misschien komt hij de duif nog ophalen. Dan is Westhof er in ieder geval vanaf :D

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 10:56

Dat de kat al een paar dagen uit dr hum is. Wil niet naar buiten maar eigenlijk ook niet binnen zijn. Miauwt nog meer dan normaal (ze kan heel de dag zo zeurderig vertellen :+ ), wilt wel aandacht maar eigenlijk ook weer niet. Loopt overal tegen met dr lijfje om te 'markeren' zegmaar.
Ze is toch écht gesteriliseerd maar zou bijna denken van niet :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 11:01

Ik word zo gek van huisartsen en assistentes. Vorige keer al weigeren een formulier in te vullen, terwijl dat gewoon mag maar wel een ondertekende lijst van alle 'problemen' afgeven waarvoor ik laatste jaren daar geweest ben. Waar de helft van mijn diagnoses en alles al ontbreekt en er tig dingen op staan die absoluut niks te maken hebben met wat ik nodig had of niet eens klopt. Ik heb dus 75procent moeten zwart maken om het te kunnen gebruiken en alsnog was er maar 1 procent echt relevant. Zo geven ze dus zonder na te denken privé en medische informatie...

En nu voor de zoveelste keer problemen met medicatie aanvragen. Ik vraag het vorige week aan en binnen paar uur bevestiging dat het verstuurd is naar de apotheek. Nu nog steeds niks van apotheek gehoord dus hun gebeld. Juist omdat ik vorige keer ook al problemen had dat praktijk het gewoon het recept NIET doorstuurt, ook al krijg ik de melding dat het wel gedaan is. Vorige keer dus ook 1,5 week gewacht op medicatie en eerder aanvragen krijg ik gezeur dat ik te vroeg ben. Vorige keer hadden ze het dus ook gewoon niet doorgestuurd, dus dit keer bij aanvraag de melding gezet dat het doorgestuurd moet worden handmatig of gecontroleerd dat het doorgestuurd is. Ook de volgende dag melding bij apotheek zodat zij op de hoogte waren. Die hebben niks binnen gekregen dus hebben vrijdag een mail gestuurd, gisteren bandje ingesproken en gewoon nog steeds 0 reactie. Dus ze gaan zometeen weer bellen, maar hoe kan ik in godsnaam aan mijn medicatie komen als de huisarts het gewoon niet doorstuurt en ze blijkbaar meldingen ook niet lezen of gewoon negeren.

Ik moet morgen aan de nieuwe voorraad die ik dus niet heb beginnen...

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 11:03

Mijn gok is dat het duifje nog even leefde op je balkon, stervende vogels draaien zich op hun rug en sterven ondersteboven. Het kopje zit er volgens mij wel nog aan, maar wel met een flinke verwonding. Dit soort verwondingen verwacht ik niet van een roofvogel, dan zou het eruitzien als een slagveld. Wat ik wel voorbij heb zien komen is soortgenoten die elkaar zo kunnen toetakelen, om wat voor reden ook. Raamvlieger zou ook kunnen, maar verklaart de losgetrokken veertjes niet.

Mocht je je zorgen maken om vogelgriep, die kans schat ik erg klein want duiven zijn daar niet heel besmettelijk voor en de doodsoorzaak lijkt ook wat anders. Het ergste wat je zou kunnen treffen is parasieten op het lijfje of een vieze wond. Ik draag zelf altijd wegwerphandschoenen bij wilde vogels, als je dat nog te dichtbij vindt dan is keukenpapier inderdaad een goede, als je een oude handdoek hebt die weg mag kan je hem ook daarin pakken en wikkelen. Je hoeft de vogelopvang niet te bellen, ik zie in elk geval geen reden om hem op te halen om veilig te verwerken (wat bij vogelgriep het geval zou zijn). Ik zou hem in de kliko doen die het eerst wordt geleegd.

Ik denk niet dat de duif door de lucht gedragen is door een meeuw, tenzij die meeuw geholpen is door migrerende African swallows die hun kokosnoot hebben gedropt om de duif te dragen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 11:14

Zebrastreep schreef:
Dat ik een beetje vermoed dat ik pmdd/pms heb en daar eigenlijk wel mee naar de huisarts wil en het wil laten uitzoeken en zo mogelijk behandelen.

Vind het alleen lastig om er thuis over te beginnen. Heb het nu met twee goede vriendinnen besproken. Vind dat best wel een nadeel van dan nog thuis wonen omdat ik mijn ouders vaak alles bij mij een beetje wegschuiven. Maar ik ook het idee heb dat ik nog alles moet verantwoorden wat ik doe.

En ik vind het ook lastig om te benoemen dat ik mij dus dan heel rot voel. Ik hou dat altijd stil thuis omdat ik geen zin heb ik negatieve reacties.

Edit: moest pb zijn.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 11:15

Bedankt voor de geruststelling, Telpeva!

Met mijn handen durf ik hem echt niet op te pakken, ook niet met handschoentjes of een keukenpapiertje. Ik ga hem met een schepje in een vuilniszak doen en dan in de ondergrondse afvalcontainer gooien.

De komende uren is het nog even vermaak voor mijn kat om naar te kijken vanachter het raam :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 11:17

rien10 schreef:
Nee, die is niet gebotst, zijn kop ligt er af.

Een Hezbollah-duif?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 11:19

Ongepast.

Westhof, ik zou de vuilniszak/bak bij de balkon deur zetten. Je zal niet de eerste zijn die zo'n beest laat vallen of naasts de bak gooit :=

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 11:20

Mocht het een geruststelling zijn, ik pak ze meestal gewoon aan het pootje en slinger ze in de kliko of mesthoop. Daarna even handen wassen en nog nooit wat van gehad hoor (zelfde met dode muizen en ratten). Hebben hier twee fanatieke stal katten dus ligt regelmatig een cadeautje van ze. Doe het nu met een mestboy ivm zwangerschap maar je zal er niet spontaan van omvallen of schurft van krijgen oid tenzij je ze gaat knuffelen of aan likt }>

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 11:50

Onderdeel kapot aan mijn oude camper,
En het gaat nogal een uitdaging worden om dat gerepareerd te krijgen.

Camper voor mij erg belangrijk, dus moet opgelost worden.
Alleen hoe is nog even onduidelijk.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 12:45

Kittenkoper die vandaag afbelde.
Volgende weekend mag kitten verhuizen.
Advertentie geplaatst. Hopelijk snel reactie.