[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 10:08

LWDaisy schreef:
Ik was gisteren boos!

Ik had een rondleiding in Breendonk, deze keer voor vrienden. Super gezellig.
Onderweg van de ziekenboeg naar de folterkamer laat ik altijd weten "we zijn nu onderweg naar de folterkamer. Ik verplicht niemand om daar mee naar binnen te gaan. Er zijn daar geen foto's of ander beeldmateriaal, ik vertel "gewoon" hoe het er daar aan toe ging, maar als je dat liever niet wilt horen, is dat helemaal oké en mag je in de gang wachten".

Die folterkamer wordt vooraf gegaan door een korte gang, origineel was dit nl. de munitiekamer. Gezien de akoestiek hoor je dus vlot of er nog iemand in die kamer zit - dat was zo. Uit beleefdheid wacht ik dan even om die persoon/personen te laten passeren voor wij naar binnen gaan.

We hoorden duidelijk dat er nog iemand aanwezig was, en dachten alle 4 "oei, de audiogids heeft blijkbaar indruk gemaakt", we hoorden iets waarvan wij dachten dat het gesnik was.

Komen er een moeder & zoon van achter het hoekje. De zoon zal een jaar of 13 geweest zijn.
Huilen? Snikken? Nee hoor. Schaterlachen.

De stoom kwam uit mijn oren.
Als het je niet interesseert - en dat kan en mag! - blijf dan gewoon weg?
Maar ga daar niet staan làchen met hoe mensen daar letterlijk doodgemarteld werden.

En die moeder grinnikte vrolijk mee. Mooi voorbeeld. Ze hadden beter het ballenbad van de Ikea bezocht.
Je zal maar de gids zijn wiens grootouder daar werd gemarteld. Bah.

Het kind kun je het nog niet zo kwalijk nemen, gevalletje verkeerd voorbeeld van de moeder.

Fly_high schreef:
Zit mee te luisteren in de trein hoe iemand een discussie met haar kinderen heeft waarom op de treinstoel poepen niet mag en waarom stelen van croissantjes bij de zelfscan niet zo lief is geweest.

Ik probeer geen kinderhater te zijn maar gadver :')

Als je je kinderen in de gaten houdt, kunnen ze geen croissantjes jatten en dat andere , inderdaad wat %)

c_alsemgeest

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 10:26

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 11:03

Zoveel waarheid in een plaatje _O-.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 11:16

Whaha, love it!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 11:19

Geniaal! Ik ga hem jatten!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 11:22

Ik kreeg hem zo terug van mijn vriend toen ik hem naar hem stuurde. Ik ga trouwen, wie wil er komen?

Afbeelding

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 11:22

En welke is nu je vriend?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 11:29

Hahahaha nice edit :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 11:33

Woehahahaha, love it! _O-

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 11:46

xPabloBokt schreef:
Ik kreeg hem zo terug van mijn vriend toen ik hem naar hem stuurde. Ik ga trouwen, wie wil er komen?

[ [url=m/QrYgfj.jpg]Afbeelding[/url] ]

_/-\o_

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 12:44

FrNo schreef:
Het kind kun je het nog niet zo kwalijk nemen, gevalletje verkeerd voorbeeld van de moeder.

Mm, ik ken niet zoveel van kinderen en vanaf welke leeftijd ze in staat zijn om bepaalde dingen te begrijpen.. maar hij was niet jonger dan sommige klassen die ik rondleid (vanaf 10 jaar).
En die kinderen begrijpen echt wel dat mensen daar verschrikkelijke dingen werden aangedaan, dat ze daar pijn leden - en niemand lacht daarmee.

Het zal idd veel meer aan de moeder gelegen hebben. Die gaf echt het verkeerde voorbeeld. Ik zag hen ook echt naar buiten komen met de audiogids tegen hun oor gedrukt, dus ze waren ook echt aan het luisteren naar "wat er daar gebeurde".

Blijf dan weg, als je geen respect kan opbrengen.. Arm kind, wat een voorbeeld. Arme wereld - hij is de volgende generatie.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 12:49

Soms is het ook een soort zelfverdedigingsmechanisme he, om te lachen bij vreselijke dingen. Juist als mensen zich geen houding weten te geven, zich ongemakkelijk voelen etc hebben veel mensen de neiging om te lachen.

Ik heb het zelf ook gehad op mn opas begrafenis, alles was zo zwartgallig en toen maakte iemand een grapje. Ik en mn nichtjes hadden helemaal de slappe lach terwijl we vlak ervoor zakdoeken vol hadden gehuild.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 13:53

Sintara schreef:
Soms is het ook een soort zelfverdedigingsmechanisme he, om te lachen bij vreselijke dingen. Juist als mensen zich geen houding weten te geven, zich ongemakkelijk voelen etc hebben veel mensen de neiging om te lachen.

Ik heb het zelf ook gehad op mn opas begrafenis, alles was zo zwartgallig en toen maakte iemand een grapje. Ik en mn nichtjes hadden helemaal de slappe lach terwijl we vlak ervoor zakdoeken vol hadden gehuild.

Oh. Ja. Ik heb zelf ook wel nogal donkere humor, dus daar kan ik me wel iets bij voorstellen!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 13:58

Ja of ze lachten om heel wat anders? Wellicht alsnog niet heel gepast maar om het dan helemaal op jezelf te betrekken als familielid van.. Dan kun je de hele wereld wel op je schouders gaan dragen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 16:17

Berdien schreef:
Ja of ze lachten om heel wat anders? Wellicht alsnog niet heel gepast maar om het dan helemaal op jezelf te betrekken als familielid van.. Dan kun je de hele wereld wel op je schouders gaan dragen.

Ja misschien struikelde er net 1 heel grappig ofzo.

Oh en kinderen hebben vaak de neiging zich anders te gaan gedragen dan hun ouders, dus ik maak me over de toekomstige generatie ook niet heel druk :=

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 19:12

Berdien schreef:

Oh nee, ik ben niet de gids die daar een voorouder had rondlopen, maar sommige collega's wel.

Ik had idd ook niet eerder bedacht dat het donkere humor kon zijn.
En evengoed struikelde er net idd iemand heel grappig.

Ik vond het niet gepast, maarja. Ik weet achteraf bekeken niet waarover ze lachten, dus oordelen is misschien niet helemaal eerlijk.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 20:40

c_alsemgeest schreef:
[ [url=m/jQSJYh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ok.. Ik plaatste dus dit plaatje op mijn FB en nu is mijn moeder boos want "als zij zo had gedacht, was ik ook nooit geboren" :=
Serieus wat een gedoe de laatste tijd _O-
Mijn moeder is dus juist degene die altijd zegt: "Als ik toen had geweten wat ik nu wist, was ik nooit aan kinderen begonnen" :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 20:43

Cayenne schreef:
c_alsemgeest schreef:

Ok.. Ik plaatste dus dit plaatje op mijn FB en nu is mijn moeder boos want "als zij zo had gedacht, was ik ook nooit geboren" :=
Mijn moeder is dus juist degene die altijd zegt: "Als ik toen had geweten wat ik nu wist, was ik nooit aan kinderen begonnen" :')

Nou zeg, waarom is ze dan nu ineens daar boos over?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 20:44

Ik heb geen idee. Ik probeer haar te bellen om dat te vragen maar ze neemt de telefoon niet op en negeert me op FB.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 21:09

Ok, bijzonder, en ongemakkelijk

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 21:10

Cayenne schreef:
c_alsemgeest schreef:

Heb je een of andere witch doctor kwaad gemaakt, dat je al die kindershit over je heen krijgt, of zo :))?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 21:21

Nou, dat vraag ik me dus ook af!
Echt, ik kom voor mijn eigen levensstijl op en mensen gaan spontaan uit hun plaat. Wat doe ik verkeerd :?
En hoe kun je dat plaatje in vredesnaam op jezelf betrekken?
Zelfs mensen met kinderen vinden hem leuk..

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 21:33

Ja geen idee, mijn moeder vond hem erg grappig :+

Maar die weet ook al vanaf ik zelf ik kind ben dat ze geen oma ging worden. Riep het al vanaf ik klein was en wilde ook absoluut geen babypoppen :+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 21:44

Mijn moeder weet dit ook al jaren, dus ik snap echt het probleem niet :')
Maar goed, het ging 2 weken geleden dus ook al mis met mijn schoonouders, dus ik begin echt te denken dat het aan mij ligt en ik misschien iets mis of gewoon totaal geen gevoel voor humor heb ofzo.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 03-08-23 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 21:44

Ik en mijn moeder hebben ook de vreemde neiging om in lachen uit te barsten op de meest ongepaste momenten en plekken.
T zijn vaak pure zenuwen en het besef dat er iets heel ergs is ofzo wat maakt dat we onze emoties niet goed kunnen reguleren.

Maar goed, ik snap wel wat je zegt hoor. Het komt gewoon niet tof over als je op zo'n plek schaterlachend rondloopt.

Edit: cayenne, wat kinderachtig zeg. Ik vraag me dan altijd af of zulke mensen niet stiekem een beetje jaloers zijn, en daarom zo in de kramp schieten.
Laatst bijgewerkt door Laurora op 03-08-23 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt