Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 22:14

Electra63 schreef:
Ik voel, als gevaccineerde, helemaal geen beperking van mijn vrijheid.
Ja ik moet in een restaurant mijn QR-code scannen, nadat ik online had gereserveerd, maar ik heb ook mijn parkeerplaats al met mijn P-app gereserveerd/betaald en de rekening na afloop betaal ik ook via de pin. En als het met anderen is, sturen we tikkies.
De QR-code is 1 handeling meer dan anders. :D

Geweldig hoe je over de crux heen stapt.

Neem de ´keuze´ tussen QR code (kunnen) laten zien of geen werk. Jep, vrije keuze. Geen verplichting.

Verder is het nu Covid19.
Griep ís al genoemd. Wederom om de kwestbaren te beschermen en belasting van de zorg te voorkomen.

Ik reserveer in de regel nooit iets. Parkeerplaats zie ik wel; ga desnoods ergens anders heen waar wel plek is en betalen doe ik met contant geld.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 22:18

storrum schreef:
bigone schreef:
https://nos.nl/l/2403918#UPDATE-container-57004116

Opnamestop voor Corona patiënten.

En dan lees ik op de RIVM site ziekenhuis opnames Weert: 3
Dat lijkt me niet echt veel?

[ [url=m/5XN6dB.png]Afbeelding[/url] ]

Paar paginas terug werden de opnames afgezet tegen het totale aantal opnames. Zelfs subjectief ´gecorrigeerd gewogen´ omhoog geredeneerd in extra belasting want Covid19 was het een luttel %.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 22:19

Huertecilla schreef:
Loretta schreef:

Ik ben zelf pro vaccinatie. Maar wat jij benoemt begin ik me ook wel meer en meer zorgen over te maken. Waar gaat dit heen?

Ik weet niet wat pro vaccinatie inhoudt.
Ík ben blij dat er Covid19 vaccins zijn, dat deze mensen die dat nodig hebben/willen extra kunnen beschermen.
Ik vind het stuitend en verontrustend hoe makkelijk een meerderheid zich achter vrijheidsbeperkingen voor iedereen schaart. Blijkbaar maakt me dat anti vaxer hier 8)7

Een anti vaxxer met dubbel x :D Ik zou er wel steeds bij zetten dat je gevaccineerd anders ben je onmiddelijk anti vaxxer en dus wappie :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 22:23

storrum schreef:
bigone schreef:

De ic van Weert heeft maar 5 bedden.
Na opschaling vorig jaar tijdelijk 6.

Nadeel dit is nog vrij oud. (gaan wel verbouwen)
Dit wil zeggen dat alle patiënten samen in 1 ruimte liggen. Net als op een gewone afdeling met een gordijntje er tussen.
Dit hadden ze nu opgesplitst met een tijdelijk scherm. Om corona en niet corona te scheiden. Niet echt ideaal dus.
Ik geloof dat ze ook maar 2 echte aparte geïsoleerde kamers hebben.

Veel andere ziekenhuizen hebben voor elke patiënt een aparte kamer op de ic. Daarmee kunnen die gemakkelijker corona patiënten aannemen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 22:33

@Huertecilla: Het was 6% van het totaal verwachte aantal ligdagen, inderdaad gecorrigeerd naar aantal ligdagen en dus niet enkel naar het aantal opnames, want het aantal covid-opnames is maar een klein deel van het verhaal als het gaat om de belasting van de zorg. Allerlei dagopnames en 24-uurs opnames die bij andere behandelingen zijn worden anders veel te zwaar qua zorgbelasting meegerekend. Dat staat dus los van de zwaardere (quarantaine)zorg die covid19 met zich meebrengt.

Die 6% was echter in het dal van de ziekenhuisopnames, namelijk over de maand september met een kleine uitloop naar oktober (eerste week). Door de sterk oplopende cijfers zal dit deze maand al weer anders zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 22:34

Huertecilla schreef:
Electra63 schreef:
Ja ik moet in een restaurant mijn QR-code scannen, nadat ik online had gereserveerd, maar ik heb ook mijn parkeerplaats al met mijn P-app gereserveerd/betaald en de rekening na afloop betaal ik ook via de pin. En als het met anderen is, sturen we tikkies.

Neem de ´keuze´ tussen QR code (kunnen) laten zien of geen werk. Jep, vrije keuze. Geen verplichting.

Griep ís al genoemd. Wederom om de kwestbaren te beschermen en belasting van de zorg te voorkomen.

Ik reserveer in de regel nooit iets. Parkeerplaats zie ik wel; ga desnoods ergens anders heen waar wel plek is en betalen doe ik met contant geld.

Op een berg in Zuid-Spanje met mooi weer is niet te vergelijken met naar een restaurant gaan in de herfst in de Randstad. Daar moet je reserveren, zeker in het weekeind. Betaald parkeren is in de grote steden ook inmiddels normaal.

Maar jij vergeet de crux: voor (bijna) alles moet ik al een handeling doen en wordt dit al digitaal ergens geregistreerd. Dus die QR-code is voor mij, geen belemmering.
Zeker als de horeca en theater/bioscopen daardoor open kunnen blijven.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 22:35

Huertecilla schreef:
Electra63 schreef:

De keuze tussen QR code laten zien of geen werk speelt helemaal niet in Nederland, dat is echt een grove vertekening van de werkelijkheid.

En stel dat er een situatie komt dat je voor je werk een QR code moet tonen, dan zou iedereen daartoe in staat moeten zijn in Nederland,want je bent of besmet geweest, of gevaccineerd of je kan je laten testen om de QR code te gebruiken. Dus ja, je hebt gewoon vrije keuze over de manier waarop je een QR code kan krijgen.

vinos

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 22:41

@karl De test werkt toch maar 24 uur in de app? ik werk 40u/pw, dan moet ik om de dag testen? en ik moet 35 min rijden met de auto (enkele reis) naar een test locatie. Niet echt handig/leuk voorruitzicht. Ik kan niet thuiswerken werk in een winkel.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 22:42

storrum schreef:
bigone schreef:

Dit zijn de opgenomen mensen uit de gemeente Weert. Er liggen natuurlijk ook mensen in het ziekenhuis in Weert die onder een andere gemeente vallen :o

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 22:45

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 22:55

Karl66 schreef:
Het moet echt niet gekker worden. Het huis van een huisarts beschoten omdat hij zich uitsprak voor vaccineren:

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/voordeur ... vaccinatie

Bizar, ik hoop dat de daders snel gepakt worden.
Ik vind ook dat politici en influencers met extreme uitspraken, mede schuldig zijn aan dit soort extreme uitwassen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 23:00

Volgens dat kaartje is de omgeving hier vrij van ziekenhuisopnames, volgens mijn buurvrouw is het beeld in het ziekenhuis wel anders en ligt het behoorlijk vol weer.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 23:06

Neonlight schreef:
Volgens dat kaartje is de omgeving hier vrij van ziekenhuisopnames, volgens mijn buurvrouw is het beeld in het ziekenhuis wel anders en ligt het behoorlijk vol weer.

Ik geloof dat het kaartje "maar" vanaf 13 oktober is. Aangezien mensen vaak langer in het ziekenhuis liggen kan het daarom ook wel verschillen met de werkelijkheid.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 23:18

Dit staat op de site van SJG:

Afbeelding

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 23:23

Karl66 schreef:
Het moet echt niet gekker worden. Het huis van een huisarts beschoten omdat hij zich uitsprak voor vaccineren:

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/voordeur ... vaccinatie

Het is wel een hele zorgelijke ontwikkeling dat je dit dus kunt verwachten wanneer je ergens voor uit komt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 23:29

Peter van der Voort, Hoofd IC UMCG, is nu bij Jinek. Hij denkt dat de uitgelekte plannen van het kabinet, niet voldoende zal zijn. Hij denkt dat de urgentie niet genoeg begrepen wordt.
Er zit ook een jurist. Hij pleit voor meer handhaving.
Van der Plas zit er ook, die wil weten waarom mensen niet gevaccineerd zijn en die wil eigenlijk de schuld leggen bij het onderliggend lijden.
Volgens Van der Voort is dit niet zo. De meeste patiënten op de IC zijn mensen met longontsteking ten gevolge van Corona.
Hij ziet 4 maatregelen:
De maatregelen van 1,5 m en mondkapje en hygiëne
Hij pleit zelfs voor 2G.
Vaccinatiegraad nog verder verhogen.
En uiteindelijk de 3e booster.

Caroline maakt geen goede beurt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 23:38

Volgens Van der Voort is de beste oplossing op korte termijn een lock-down.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 23:51

Wennemars zegt precies hoe het nu voelt! Ze banketstaaf allemaal in hun eigen straatje en mensen zijn het vertrouwen in politieke maatregelen kwijt. En terecht, ondanks dat ik en gevaccineerd ben en me aan de regels houd, denk ik dagelijks too little too late.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 23:53

Wel mooi al die maatregelen maar hoeveel mensen houden zich er nog aan? Ongevacineerden hielden zich er al niet aan en gevacineerden voelen zich een stuk veiliger omdat de kans op ernstige ziekte een heel stuk kleiner is geworden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 23:55

Die advocaat zei eerder, alles valt en staat met handhaving.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 23:56

Je vergeet bij zowel gevaccineerde als ongevaccineerde het woord sommige loretta

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 23:57

Electra63 schreef:

Daarvoor wordt er dus flink in BOA's geinvesteerd. Had ook naar zorg kunnen gaan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 23:58

Loretta schreef:
Electra63 schreef:

Daarvoor wordt er dus flink in BOA's geinvesteerd. Had ook naar zorg kunnen gaan.

Welke kortetermijnoplossing had daarvan betaald kunnen worden dan? Meer niet-bestaand (niemand wil het doen) personeel opleiden voor meer bedden waar geen mensen voor zijn?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 00:02

Ik zit ook Jinek te kijken en hoor idd dat de meeste patiënten op de IC niet gevaccineerd zijn. En vervolgens dat wij de ongevaccineerden moeten beschermen tegen besmetting. En daar val ik over. Waarom moeten wij behoorlijke maatregelen nemen om iemand te beschermen, terwijl diegene zichzelf heel simpel, snel en doeltreffend met 2 vaccinaties kan beschermen? Waarom moeten wij die verantwoording dragen i.p.v. dat iemand zelf die eigen verantwoording neemt?

Bescherm die mensen dan tegen zichzelf en stel overal een 2G regel in. Maar trek hier niet de volledige maatschappij in mee.

En natuurlijk staat het recht op de onaantastbaarheid van het lichaam in de grondwet, maar dit kun je in mijn ogen ook verder trekken naar het testen en de mondkapjes. Ik vind de testen vreselijk en wil me gewoon niet meer laten testen. Een hele dag werken met een mondkapje op, daar krijg ik echt klachten door en ik heb daar last van. Waarom wordt dit mij dan wel opgedrongen en verplicht?

Ik ervaar bepaalde maatregelen zoals verplicht afstand moeten houden, mondkapjes, testen, aantal mensen op bezoek per dag, avondklok enz. allemaal veel ingrijpender dat de vaccinaties die ik heb gehaald. Ik heb echt wel getwijfeld over de vaccinaties, maar ik laat me liever vaccineren dan dat ik me aan maatregelen moet blijven houden.

Waarom wordt wel geaccepteerd dat mensen zich niet laten vaccineren, maar niet dat sommige mensen niet meer mee willen doen aan zich houden aan de maatregelen?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 00:08

storrum schreef:
Hoe kan een pas, waarmee positief geteste gevaccineerden tóch overal binnenkomen, helpen aan het terugdringen van besmettingen? :?

Zodra iemand positief getest is - gevaccineerd of niet - moet diegene sowieso in zelfisolatie. Die komt als het goed is al niet eens op een plek waar ze de QR-code vragen.

Blijven over: negatief getesten (gevaccineerd of ongevaccineerd, ook met een volledige vaccinatie mag je je gelukkig laten testen), gevaccineerden en recent herstelden (die hebben zonder test een veel kleinere kans om besmettelijk te zijn dan ongeteste niet-gevaccineerden - dat is ook de reden dat die laatsten dus niet meer binnen mogen).

Je laat dus alleen nog mensen binnen waarvan je (zo goed als zeker) weet dat ze onlangs nog niet besmettelijk waren, of waarvan je weet dat ze minder gemakkelijk besmet raken en bij besmetting minder besmettelijk zijn voor anderen.

Heb je een ander voorstel om zoveel mogelijk besmettelijke mensen uit plaatsen te houden waar groepen samenkomen, en waarbij de maatschappij zo goed mogelijk door kan blijven gaan? Want alles weer op slot gooien zal toch echt als veel te schadelijk gezien worden, dat ben je toch hopelijk met mij eens?