Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 21:44

Ik ben dan wel benieuwd waarom mensen het te vroeg voor versoepelen vinden. Want de cijfers blijven ondanks de al eerder genomen versoepelingen dalen, en flink ook. Vorig jaar zijn ze na versoepelen ook niet ineens gaan stijgen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 21:47

Ach vandaag heb ik op fb te horen gekregen dat ik door het vaccin nog maar kort zal leven en dat we nooit meer gaan versoepelen.. En ohja over 2 jaar komt alles uit enneee moest m'n eigen onderzoek echt gaan doen.

Als ik dat lees ben ik blij dat ik niet lang meer leef na m'n vaccin zeg 8)7 :')

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 22:11

ingedebruijn schreef:
Ach vandaag heb ik op fb te horen gekregen dat ik door het vaccin nog maar kort zal leven en dat we nooit meer gaan versoepelen.. En ohja over 2 jaar komt alles uit enneee moest m'n eigen onderzoek echt gaan doen.

Als ik dat lees ben ik blij dat ik niet lang meer leef na m'n vaccin zeg 8)7 :')

Sinds ik mijn vaccin he kan ik ook draadloos communiceren met andere mensen die hun vaccin hebben gehad. Zullen we even een 5G tje opzetten Inge :D ?
mn chip doet het nog niet helemaal geloof ik, maar die komt vast wel bij de tweede prik

sassefras

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 22:14

na mijn 1 e enting , kan ik contactloos betalen met bovenarm ( moet wel zeggen dat ik toch 4 dagen echt niet ok was ervan, pyzer en kittig corona gehad, ik had echt t idee dat ik t weer had )

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 22:21

Ja ik zou zeggen: vaccineer eerst de jeugd, die hebben nu het meeste behoefte aan snel internet :j

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 22:37

sassefras schreef:
na mijn 1 e enting , kan ik contactloos betalen met bovenarm ( moet wel zeggen dat ik toch 4 dagen echt niet ok was ervan, pyzer en kittig corona gehad, ik had echt t idee dat ik t weer had )

Dat is wel balen, zeker omdat je ook al corona hebt gehad. :knuffel:
Ik ben ook echt nog niet ok heb zaterdag pfizer gehad.
Vandaag moest ik gewoon slapen, midden op de dag ( en ik werk de hele dag ) ben gewoon gaan liggen en twee uur geslapen, kon als ik wilde nog uren blijven liggen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 22:43

Sheran schreef:
Ja ik zou zeggen: vaccineer eerst de jeugd, die hebben nu het meeste behoefte aan snel internet :j

Ja dag, echt niet. Ik wil eerst, nog naar 8 jaar te gaan!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 22:46

Eleeke schreef:
sassefras schreef:

Dat is wel balen, zeker omdat je ook al corona hebt gehad. :knuffel:
Ik ben ook echt nog niet ok heb zaterdag pfizer gehad.
Vandaag moest ik gewoon slapen, midden op de dag ( en ik werk de hele dag ) ben gewoon gaan liggen en twee uur geslapen, kon als ik wilde nog uren blijven liggen.

Dit had ik ook maar ik ben niet gevaccineerd :')

Sterke :(:)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 22:56

Eleeke schreef:
ingedebruijn schreef:

Sinds ik mijn vaccin he kan ik ook draadloos communiceren met andere mensen die hun vaccin hebben gehad. Zullen we even een 5G tje opzetten Inge :D ?
mn chip doet het nog niet helemaal geloof ik, maar die komt vast wel bij de tweede prik

Graag want dat huis van mij is zo goed geïsoleerd dat het netwerk wel wat beter mag *\o/*

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 23:00

--

Ik begin énorm de neiging te krijgen om een klein magneetje met sterke secondenlijm op mijn bovenarm te plakken.

Een ieder die dan nog loopt te zeuren over chips enzo, 'bewijs' ik dat het waar is, dat er zelfs magneten aan blijven plakken.
}:) O:)

--

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 23:15

Femke_Tweety schreef:
--

Ik begin énorm de neiging te krijgen om een klein magneetje met sterke secondenlijm op mijn bovenarm te plakken.

Een ieder die dan nog loopt te zeuren over chips enzo, 'bewijs' ik dat het waar is, dat er zelfs magneten aan blijven plakken.
}:) O:)

--

Knal je ineens vast aan een vent met dezelfde humor }>

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 23:38

Dat zou nog eens aantrekkingskracht zijn...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 08:21

Shadow0 schreef:
Het te vroege versoepelen (wat we opnieuw gaan doen) heeft juist tot gevolg dat er vervolgens een boel versoepelingen niet kunnen.

Waarom nu te vroeg?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 08:28

of het TE vroeg is en wat de eventuele gevolgen ervan zijn zul je alleen achteraf kunnen inschatten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 08:31

Dat is zo, maar je kunt ook een soort van risico calculatie maken dmv aantal vaccinaties tellen, eventueel vergelijk met vorige zomer en de afname van de besmettingen... toch?
het is niet alsof ze nu midden in een piek zeggen "nou, huppekee allemaal!"

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:35

SusanH schreef:
Ik ben dan wel benieuwd waarom mensen het te vroeg voor versoepelen vinden. Want de cijfers blijven ondanks de al eerder genomen versoepelingen dalen, en flink ook. Vorig jaar zijn ze na versoepelen ook niet ineens gaan stijgen.

Ik twijfel. Onze besmettingen gaan heel hard omlaag en dat is uiteraard de goede kant op.
Maar al mijn europese collega's "lachen" ons wel een beetje uit met onze hoge cijfers en ...
onze slappe regels.

Mijn Duitse collega bijvoorbeeld : als je naar de kapper wil of een winkel in moet je een negatieve test bij je hebben en een afspraak maken.
Eigenlijk alles moet met een negatieve test van maximaal 48 uur oud.

Aan de andere kant in Arizona zijn helemaal geen regels meer ( geen idee wat de cijfers zijn )

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:56

Moet je in Engeland ook een negatieve test bij je hebbben?

En ik dacht dat meerdere staten in de USA al vrijer waren, toch?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 10:08

Eleeke schreef:
SusanH schreef:

Ik twijfel. Onze besmettingen gaan heel hard omlaag en dat is uiteraard de goede kant op.
Maar al mijn europese collega's "lachen" ons wel een beetje uit met onze hoge cijfers en ...
onze slappe regels.

Mijn Duitse collega bijvoorbeeld : als je naar de kapper wil of een winkel in moet je een negatieve test bij je hebben en een afspraak maken.
Eigenlijk alles moet met een negatieve test van maximaal 48 uur oud.

Aan de andere kant in Arizona zijn helemaal geen regels meer ( geen idee wat de cijfers zijn )

Dat testen is echt niet 100% waterdicht. Kijk naar het Songfestival. Elke dag testen. En toch is Duncan Laurence op dinsdag negatief getest en op woensdag positief. In Texas zijn ook geen maatregelen en geen mondkapjes meer. Cijfers zijn daar laag. Bleven ook dalen toen de maatregelen eraf gingen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 10:10

In het geval van Duncan bewijst het testen juist dat het wel werkt. Hij hoefde niet in de bubbel te blijven zoals de deelnemers van de landen. Dus die was gewoon thuis tussendoor net als de andere medewerkers.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 10:24

bigone schreef:
In het geval van Duncan bewijst het testen juist dat het wel werkt. Hij hoefde niet in de bubbel te blijven zoals de deelnemers van de landen. Dus die was gewoon thuis tussendoor net als de andere medewerkers.

Maar even. Ik wil naar de kapper. Ik test me vast op maandagavond want dan heb ik tijd. De afspraak bij de kapper is krap 47 uur later. Een marge die is toegestaan in Duitsland. Dan kan ik dus in de tussentijd wel positief zijn geworden zonder dat ik dat weet. Die mensen hoeven niet in een bubbel te blijven natuurlijk zoals de mensen die in de Songfestival bubbel zaten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 10:33

Ja zo kun je van alles bedenken , natuurlijk is het allemaal niet waterdicht maar wees blij dat er toch genoeg positieve gevallen door testen worden uitgevist. Zelfs vaccineren is niet 100 % waterdicht maar dat is toch ook geen reden om te zeggen laat maar want het helpt niet voldoende.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 10:54

En ik heb mijn eerste vaccinatie ook gehad. Weten jullie ook hoe lang het duurt voordat je de hoorntjes begint te zien die je ervan krijgt?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 10:55

bigone schreef:
Ja zo kun je van alles bedenken , natuurlijk is het allemaal niet waterdicht maar wees blij dat er toch genoeg positieve gevallen door testen worden uitgevist. Zelfs vaccineren is niet 100 % waterdicht maar dat is toch ook geen reden om te zeggen laat maar want het helpt niet voldoende.

Ook dat is geen voordeel. Want er komen ook vals positieven uit, mensen die al een besmetting hebben doorlopen en niet meer besmettelijk zijn, maar tot weken later nog positief kunnen testen. Het kan zelfs zo zijn dat er naarmate meer mensen besmet zijn, het percentage positieve testen juist stijgt. Gaan de alarmlichten meteen op rood terwijl er in feite niet veel aan de hand is. Vaccineren vind ik de beste uitweg uit deze pandemie. Testen bij klachten vind ik ook goed en nodig. Maar preventief testen of testen voor toegang heeft imo teveel haken en ogen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 10:58

Karl66 schreef:
En ik heb mijn eerste vaccinatie ook gehad. Weten jullie ook hoe lang het duurt voordat je de hoorntjes begint te zien die je ervan krijgt?

Volgens sommige bokkers heb jij die al }>

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:02

Karl66 schreef:

Vrij snel.

Afbeelding