Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Citaat:Ik kan me goed voorstellen dat je dat mens überhaupt niet bij je tehuis wilt hebben, die helpt al die oudjes eigenhandig over de zeik joh met haar drama tentoongesteld zo voor al die ramen!
Cer schreef:Ik ben wel heel benieuwd waar het precies mis is gegaan.. want als het zo is dat mensen geen bezoek mogen ontvangen, wááárom proppen ze dan spullen door dat raam?
Want als die blonde en haar man Corona zouden hebben, en ze geven dat aan haar moeder, kan die vervolgens het hele huis aansteken... Of zie ik dat verkeerd?
(ik heb er geen verstand van hoor, ik herinner mij alleen de berichten van de beginperiode "ze laten onze oudjes sterven")
Shadow0 schreef:Een verzorgingstehuis is geen gevangenis. Hoewel de sluiting tijdelijk nuttig kan zijn, is het ten eerste in de verste verte niet toereikend om een huis veilig te houden (zie al die huizen waar het mis ging, omdat het personeel wel gewoon van buiten komt, en bovendien te weinig beschermend materiaal heeft)
Na een paar weken had er meer gekeken moeten worden naar een betere inrichting, met respect voor de sociale banden die er zijn.
Het is een typisch voorbeeld van het denken in beperking en handhaving alleen... je verbiedt iets, maar kijkt niet naar de behoefte die er is, dus mensen gaan er omheen werken, en dan verbied je alleen nog maar harder, nog steeds niet kijkend naar de behoefte.
Dat geeft frustratie en irritatie... en het geeft geen gesprek of zoeken naar mogelijkheden.
Volgens mij zouden verzorgingshuizen nu toe moeten werken naar een beleid waar bezoek mogelijk is, bij voorkeur buiten op enige afstand. Met alternatieven voor kou en regen. En met een persoon als contactpersoon waarvoor uitzonderingen mogelijk zijn: in overleg met zowel de oudere als de naasten.
Verder zou er gekeken moeten worden naar mogelijkheden om de veiligheid daar nog verder te versterken (bv mondkapjes, ook voor bezoek, zeker als ze binnen rondlopen om bij iemand op bezoek te gaan). Mondkapjes ook voor de verzorging in een aantal situaties zodat de verspreiding van persoon naar persoon binnen een tehuis niet zomaar gebeurt. Bij vastgestelde besmetting een goede plek hebben om iemand uit een verder onbesmette situatie te halen naar een corona-afdeling. Ook daar inzetten op kwaliteit van leven en sterven, dus kijken hoe bezoek mogelijk is (goede ventilatie en bescherming, en bezoekers die daarna in zelfquarantaine kunnen voor enige tijd.) En overleg met bewoners en familie wat men wil en nodig heeft.
karuna schreef:Die mevrouw waar ik het over heb, heeft als kind in een kamp gezeten in de oorlog, het hek nu voor haar neus herinnert haar daar heel erg aan. Dat is gewoon wreed.
_Penotti schreef:Het is bizar, maar kom op, het is toch idioot dat de oude mensjes gevangen zitten, maar de halve wereld buiten familie om binnen kan.
Stel gewoon 1 persoon aan die wel binnen mag.
Citaat:Vanaf 15 juni mogen bewoners van verpleeghuizen meer dan één bezoeker ontvangen. Voorwaarde is wel dat het verpleeghuis vrij van corona-besmettingen is.
_Penotti schreef:Ja nu mag dat, pas sinds kort.
En dat is dus niet al. Nu pas.
Dat filmpje zal dus niet van gisteren zijn.
Maar het idee al dat dit dus is gebeurd.
En fijn dat je zo gemakkelijk oordeelt over iemand die dochter.
Citaat:Maar goed, mijn mening is gekleurd omdat ze zich zo verschrikkelijk aanstelt... en ik kan niet heel goed tegen dat soort gedrag
Willl65 schreef:_Penotti schreef:Ik ben het met je eens Will.
Ze moeten om te beginnen maar eens zorgen dat die capaciteit wel omhoog gaat.
Want bij de griepgolf van 2018 was er ook al een te kort en werd er ook reguliere zorg aan de kant gezet. Alleen veel mensen weten/ beseffen dat niet.
Dus er is sowieso een te kort aan spoedzorg in Nederland.
Ja dan kan er niets meer bijkomen of het is al meteen foute boel.
En inderdaad, je hele leven betaald, wel zowat tot de 70 moeten gaan werken, maar met de 50 al op de vuilbelt gegooid worden?
Mogen we nu ook stoppen met premie betalen dan?
En mag ik vast pensioen, kan ik daar mijn laatste jaar met wat pech nog even van gaan genieten.
Zorg personeel voorop, kan ik me in vinden, maar inderdaad wel eerst zorgen dat ze weinig risico lopen op die ic te belanden. Niet zoals nu met middelen te kort.
Nee er moet een hoop veranderen voor ze dit met droge ogen gaan beweren.
Precies ik ben 54 werk al vanaf mijn 14 de beide kinderen kunnen nkg steeds niet zonder onze financiële hulp rondkomen, we betalen zodat zij een toekomst kunnen opbouwen. Beide sinds een jaar op zich zelf. En nu ik eindelijk voldoende financiële ruimte heb om te sparen krijg ik van een D66 de 70 jaar grens door mijn strot geduwd en nu dit van artsen? Ik betaal meer dan 500 euro aan premie voor ons twee aan zorg en ik betaal mee aan een pensioen waar ik misschien niet eens gebruik van kan maken door wanbeleid. Weet waar dit heen gaat .
_Penotti schreef:Daar had ik een komma tussen moeten plaatsen.
"en fijn dat je zo gemakkelijk oordeelt over iemand, die dochter."
Dit is dus wat ik bedoelde ja:Citaat:Maar goed, mijn mening is gekleurd omdat ze zich zo verschrikkelijk aanstelt... en ik kan niet heel goed tegen dat soort gedrag
Ik kan ook daar ook niet tegen, toch kan ik er wel doorheen kijken.
En ze staat daar nu met camera en opgekropte emotie kan daar nu uitkomen.
Ik ken haar verder niet, misschien is ze anders goed te hebben. Wat ik afgelopen pagina over haar lees vind ik gewoon niet netjes.
Ga in op haar bericht, niet op haar persoon.
Shadow0 schreef:Pmarena: een groot gedeelte van de 'rottigheid' komt binnen via personeel en door gebrek aan mondkapjes (of het niet gebruiken ervan.)
Citaat:En als je goeie buitenplaatsen voor visite maakt, dan hoeven mensen wellicht niet eens naar binnen.
Maar het is niet helemaal fair om dit af te schilderen als een 'beide groepen', want allereerst is er vrijwel nergens overlegd met bewoners en familie en personeel om samen te kijken wat de afwegingen zijn en wie wel en wie niet. (Bv als je mensen hebt die echt per se niet ziek willen worden maar de isolatie niet erg vinden, en anderen die heel graag contact hebben en ziek worden niet erg vinden, dan kun je kijken of je ze in andere verpleegronden op kunt nemen, en kunt afstemmen dat degenen die echt niet ziek willen worden eerder in bv een gemeenschappelijke ruimte kunnen voordat er anderen kunnen, nadat die grondig geventileerd en gereinigd is. Ik bedenk maar iets.)
Maar daarvoor moet je het gesprek aangaan in de situatie zelf, met de betrokkenen zelf, kijkend naar de ruimte die er is en hoe het gebouw er is, welk personeel er is, etc.
Maar wat er nu ook vaak gebeurt is dat die maatregelen 'van boven' gewoon gemaakt worden, zonder dat er veel aandacht gegeven wordt aan de situatie en wensen ter plekke.