Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Schemerdier schreef:De auto zou niet meer als defaultvervoersmiddel gezien moeten worden.
(In België zijn we op vlak van fietspaden enz echt nog heel veel achter op Nederland jammer genoeg).
elnienjo schreef:Schemerdier schreef:De auto zou niet meer als defaultvervoersmiddel gezien moeten worden.
(In België zijn we op vlak van fietspaden enz echt nog heel veel achter op Nederland jammer genoeg).
Er worden in Nederland wekelijks wel fietsers dood gereden dus zo veilig is de fiets niet. Bovendien zullen veel mensen zich ook niet veilig voelen in 't donker te fietsen.
elnienjo schreef:Schemerdier schreef:De auto zou niet meer als defaultvervoersmiddel gezien moeten worden.
(In België zijn we op vlak van fietspaden enz echt nog heel veel achter op Nederland jammer genoeg).
Er worden in Nederland wekelijks wel fietsers dood gereden dus zo veilig is de fiets niet. Bovendien zullen veel mensen zich ook niet veilig voelen in 't donker te fietsen.
elnienjo schreef:Blijft een feit dat meer mensen zich veiliger voelen in de auto dan op de fiets. Woon/werkverkeer is vaak simpelweg onhaalbaar met een fiets wat afstand betreft en problemen met het donker de helft van 't jaar.
996981 schreef:elnienjo schreef:Blijft een feit dat meer mensen zich veiliger voelen in de auto dan op de fiets. Woon/werkverkeer is vaak simpelweg onhaalbaar met een fiets wat afstand betreft en problemen met het donker de helft van 't jaar.
Onveilig voelen en onveilig zijn is een wezenlijk verschil. Hou het aub bij de feiten en haal er niet allerlei kul argument bij om je gelijk te halen.
elnienjo schreef:996981 schreef:Onveilig voelen en onveilig zijn is een wezenlijk verschil. Hou het aub bij de feiten en haal er niet allerlei kul argument bij om je gelijk te halen.
Feit is dat ik me onzeker voel op een tweewieler. Dat zal voor meer mensen gelden. Hoe ouder hoe meer kans op iets te breken bij een val. Dat is ook een feit gezien je botdichtheid afneemt.
Amber_anne schreef:Ja want er gaan nooit mensen dood die auto rijden. Wat een kul argument. Trouwens hoe minder auto's er zijn hoe minder fietsers er worden dood gereden. Je hoort eigenlijk nooit dat twee fietsen die botsen een dodelijk slachtoffer heeft gegeven
ikke schreef:Amber_anne schreef:Ja want er gaan nooit mensen dood die auto rijden. Wat een kul argument. Trouwens hoe minder auto's er zijn hoe minder fietsers er worden dood gereden. Je hoort eigenlijk nooit dat twee fietsen die botsen een dodelijk slachtoffer heeft gegeven
Dat je het niet hoort, wil niet zeggen dat ze er niet zijn.
ista schreef:Mijn unpopular opinion: NL moet een éénkindpolitiek invoeren om de overbevolking te doen afnemen (voor iedere twee inwoners komt er eentje terug). Na 50 jaar overgaan op tweekindpolitiek. Voor ieder kind dat extra geboren wordt, mag een flinke boete betaald worden door ouders. Geld dat ingezet kan worden voor klimaatherstel, verduurzaming, etc.
Amber_anne schreef:Maar vergrijzing is natuurlijk alleen maar een probleem tot we een aantal generaties verder zijn
996981 schreef:_San87_ schreef:In China zijn mannen meer waard dan vrouwen. Dat t daar gigantisch mis ging is dan ook niet zo gek.
Overigens ben ik niet voor een 1-kind beleid. Maar wel voor een kindertoeslag naar inkomen-beleid.
Oorzaak of gevolg?
996981 schreef:Amber_anne schreef:Maar vergrijzing is natuurlijk alleen maar een probleem tot we een aantal generaties verder zijn
Is dat met molesteren van de aarde door overbevolking niet zo? Men krijgt nu gemiddeld al minder kinderen dan vroeger. De populatie neemt dus al af, het bewustzijn en de mogelijkheden toe.
MarlindeRooz schreef:Behalve mensen doodmaken of de geboorte beperken, wat is dan wel de oplossing voor de plaag van de mensheid?
Captain schreef:Ik vind het wel grappig dat het gemiddelde aantal kinderen in Nederland per vrouw afneemt naar onder de 2, maar elke persoon met kinderen die ik ken hebben er minstens 2, veel 3 of zelfs 4.
Ik ken maar heeeeeeeel weinig kindvrije stelletjes, en als ze kindvrij zijn is het omdat ze eerst willen trouwen enzo.
Waar wordt dat gemiddelde op gebaseerd?
_San87_ schreef:996981 schreef:
Oorzaak of gevolg?
Oorzaak. Al heel lang zijn mannen in de Aziatische cultuur meer waard geweest, al voor de invoering van de eenkindpolitiek in 1979. Niet alleen in de Aziatische cultuur, trouwens.996981 schreef:Is dat met molesteren van de aarde door overbevolking niet zo? Men krijgt nu gemiddeld al minder kinderen dan vroeger. De populatie neemt dus al af, het bewustzijn en de mogelijkheden toe.
In het Westen misschien. Globaal neemt de bevolking nog gewoon flink toe, met de meeste groei in Afrika.
Citaat:En ook in Sub-Sahara-Afrika neemt het vruchtbaarheidscijfer naar verwachting dus af. En sterk ook. Waar vrouwen in dit deel van de wereld in 2017 gemiddeld nog 4,6 kinderen baarden, zullen we naar verwachting zien dat vrouwen er tegen het jaar 2100 gemiddeld nog 1,7 kinderen krijgen. En in een land als Niger – dat in 2017 ‘s werelds hoogste vruchtbaarheidscijfer noteerde, namelijk: gemiddeld 7 kinderen per vrouw – staat een flinke afname te wachten. Tegen 2100 verwachten onderzoekers dat in het land nog maar 1,8 kinderen per vrouw geboren worden.