Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 14:05

@Ikke: “ff” zo’n handig karretje waar je alles op/in kunt doen (behalve dat ene ding wat je net nodig hebt, die moet je in je bus laten liggen) en daarmee dan maar in een invalide taxi naar het centrum!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:51

Elk centrum verkeersvrij, daar zitten ook wel haken en ogen aan. Onze stad heeft sinds een tijdje een circulatieplan en een fiks aantal straten die autovrij zijn geworden. Dit geeft best problemen voor ouderen die met een auto vervoerd worden of busje als ouderentaxi en voor thuisverpleging. Die raken veel moeilijker bij hun patiënten, want ze kunnen niet steeds overal vlot naartoe (soms is het een kwartier stappen tussen parking en echt centrum).

Dus daar moet dan wel wat op gevonden worden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 19:49

Schemerdier schreef:
De auto zou niet meer als defaultvervoersmiddel gezien moeten worden.

(In België zijn we op vlak van fietspaden enz echt nog heel veel achter op Nederland jammer genoeg).

Er worden in Nederland wekelijks wel fietsers dood gereden dus zo veilig is de fiets niet. Bovendien zullen veel mensen zich ook niet veilig voelen in 't donker te fietsen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 19:55

elnienjo schreef:
Schemerdier schreef:

(In België zijn we op vlak van fietspaden enz echt nog heel veel achter op Nederland jammer genoeg).

Er worden in Nederland wekelijks wel fietsers dood gereden dus zo veilig is de fiets niet. Bovendien zullen veel mensen zich ook niet veilig voelen in 't donker te fietsen.

Om te kunnen stellen of fietsen in Nederland veilig is zul je eerst moeten weten hoeveel mensen wekelijks op de fiets zitten, zoek dan de exacte cijfers van het aantal doden per week en zet dat af tegen andere vervoersmiddelen en het aantal fiets-doden in andere landen en kom dan nog eens terug.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 19:56

elnienjo schreef:
Schemerdier schreef:

Ja want er gaan nooit mensen dood die auto rijden. Wat een kul argument. Trouwens hoe minder auto's er zijn hoe minder fietsers er worden dood gereden. Je hoort eigenlijk nooit dat twee fietsen die botsen een dodelijk slachtoffer heeft gegeven

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 20:00

Blijft een feit dat meer mensen zich veiliger voelen in de auto dan op de fiets. Woon/werkverkeer is vaak simpelweg onhaalbaar met een fiets wat afstand betreft en problemen met het donker de helft van 't jaar.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 20:02

elnienjo schreef:
Blijft een feit dat meer mensen zich veiliger voelen in de auto dan op de fiets. Woon/werkverkeer is vaak simpelweg onhaalbaar met een fiets wat afstand betreft en problemen met het donker de helft van 't jaar.

Onveilig voelen en onveilig zijn is een wezenlijk verschil. Hou het aub bij de feiten en haal er niet allerlei kul argument bij om je gelijk te halen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 20:15

996981 schreef:
elnienjo schreef:

Onveilig voelen en onveilig zijn is een wezenlijk verschil. Hou het aub bij de feiten en haal er niet allerlei kul argument bij om je gelijk te halen.

Feit is dat ik me onzeker voel op een tweewieler. Dat zal voor meer mensen gelden. Hoe ouder hoe meer kans op iets te breken bij een val. Dat is ook een feit gezien je botdichtheid afneemt.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 20:18

elnienjo schreef:
996981 schreef:

Feit is dat ik me onzeker voel op een tweewieler. Dat zal voor meer mensen gelden. Hoe ouder hoe meer kans op iets te breken bij een val. Dat is ook een feit gezien je botdichtheid afneemt.

Dat is wat anders dan “fietsen is onveilig want er vallen wekelijks dodelijk”. Begrijpelijk dat je je onveilig voelt. Ook niet erg, maar ga geen dingen zeggen die niet kloppen. Houd het bij jezelf en je eigen gevoel of de feiten. Ga die twee niet willekeurig mixen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 20:36

Amber_anne schreef:
Ja want er gaan nooit mensen dood die auto rijden. Wat een kul argument. Trouwens hoe minder auto's er zijn hoe minder fietsers er worden dood gereden. Je hoort eigenlijk nooit dat twee fietsen die botsen een dodelijk slachtoffer heeft gegeven

Dat je het niet hoort, wil niet zeggen dat ze er niet zijn.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 20:40

ikke schreef:
Amber_anne schreef:

Dat je het niet hoort, wil niet zeggen dat ze er niet zijn.

Ze zullen er vast zijn net als dat mensen vallen tijdens het lopen en overlijden. Botsen met de fiets is wel degelijk minder gevaarlijk dan een auto-fiets botsing waar ik op reageerde met mijn post

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 20:55

ista schreef:
Mijn unpopular opinion: NL moet een éénkindpolitiek invoeren om de overbevolking te doen afnemen (voor iedere twee inwoners komt er eentje terug). Na 50 jaar overgaan op tweekindpolitiek. Voor ieder kind dat extra geboren wordt, mag een flinke boete betaald worden door ouders. Geld dat ingezet kan worden voor klimaatherstel, verduurzaming, etc.

Zullen we oudere mensen vanaf een bepaalde leeftijd dan ook een spuitje geven? Vergrijzing van de samenleving is in veel landen namelijk een groter probleem. ;)

(En nee: ik ben niet serieus over het spuitje. Maar deze mening komt me ondertussen echt de strot uit. Het is al zo vaak besproken waarom dit geen goed idee is- zelfs China heeft dit beleid in 2016 afgeschaft omdat de gevolgen desastreus waren. Ja, overbevolking is een probleem, maar dit is echt de oplossing niet.)

De titel van dit topic kan stilletjesaan gewijzigd worden naar 'uninformed' opinion. :+ (Niet persoonlijk op jou, Ista.)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 20:59

Behalve mensen doodmaken of de geboorte beperken, wat is dan wel de oplossing voor de plaag van de mensheid?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 21:00

In China zijn mannen meer waard dan vrouwen. Dat t daar gigantisch mis ging is dan ook niet zo gek.

Overigens ben ik niet voor een 1-kind beleid. Maar wel voor een kindertoeslag naar inkomen-beleid.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 21:01

Maar vergrijzing is natuurlijk alleen maar een probleem tot we een aantal generaties verder zijn

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 21:04

_San87_ schreef:
In China zijn mannen meer waard dan vrouwen. Dat t daar gigantisch mis ging is dan ook niet zo gek.

Overigens ben ik niet voor een 1-kind beleid. Maar wel voor een kindertoeslag naar inkomen-beleid.

Oorzaak of gevolg? :)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 21:05

Amber_anne schreef:
Maar vergrijzing is natuurlijk alleen maar een probleem tot we een aantal generaties verder zijn

Is dat met molesteren van de aarde door overbevolking niet zo? Men krijgt nu gemiddeld al minder kinderen dan vroeger. De populatie neemt dus al af, het bewustzijn en de mogelijkheden toe.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 21:06

Amber_anne schreef:

Is dat niet nu al een probleem aan het worden?
Alles wordt duurder, werkenden moeten meer belasting betalen want AOW moet betaald worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 21:09

996981 schreef:
_San87_ schreef:

Oorzaak. Al heel lang zijn mannen in de Aziatische cultuur meer waard geweest, al voor de invoering van de eenkindpolitiek in 1979. Niet alleen in de Aziatische cultuur, trouwens.

996981 schreef:
Amber_anne schreef:

Is dat met molesteren van de aarde door overbevolking niet zo? Men krijgt nu gemiddeld al minder kinderen dan vroeger. De populatie neemt dus al af, het bewustzijn en de mogelijkheden toe.

In het Westen misschien. Globaal neemt de bevolking nog gewoon flink toe, met de meeste groei in Afrika.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 21:10

MarlindeRooz schreef:
Behalve mensen doodmaken of de geboorte beperken, wat is dan wel de oplossing voor de plaag van de mensheid?

De wetenschap zegt dat over 7.59 biljoen jaar, de zon de aarde hoogstwaarschijnlijk zal verzwelgen. Dus geen zorgen, alles komt goed.:D

Nuja, even serieus... Moet het 'opgelost' worden, waarom? Ik zit ook in met hoe mensen de aarde vervuilen, dieren uitroeien,... maar zit de oplossing in het reduceren van de menselijke populatie? Een groot deel waarschijnlijk wel -als we er niet zouden zijn waren deze problemen er om te beginnen niet- maar het is geen realistisch doel. Zoals een paar pagina's terug besproken werd zoekt de natuur balans in alles. Hoogstwaarschijnlijk zullen er dus nog meer virussen ontstaan en als we niet oppassen, of dus eigenlijk deze waarschuwingen blijven negeren zal de mensheid het loodje wel eens leggen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 21:11

Amber_anne schreef:

Nou nee hoor. De zorgkosten rijzen de pan uit oa tgv de vergrijzing en de langdurige ouderenzorg is amper nog te betalen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 21:14

Ik vind het wel grappig dat het gemiddelde aantal kinderen in Nederland per vrouw afneemt naar onder de 2, maar elke persoon met kinderen die ik ken hebben er minstens 2, veel 3 of zelfs 4.

Ik ken maar heeeeeeeel weinig kindvrije stelletjes, en als ze kindvrij zijn is het omdat ze eerst willen trouwen enzo.

Waar wordt dat gemiddelde op gebaseerd?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 21:17

Captain schreef:
Ik vind het wel grappig dat het gemiddelde aantal kinderen in Nederland per vrouw afneemt naar onder de 2, maar elke persoon met kinderen die ik ken hebben er minstens 2, veel 3 of zelfs 4.

Ik ken maar heeeeeeeel weinig kindvrije stelletjes, en als ze kindvrij zijn is het omdat ze eerst willen trouwen enzo.

Waar wordt dat gemiddelde op gebaseerd?

De mensen met kinderen die jij kent zijn natuurlijk niet representatief voor het NL-geboortecijfer, he :o. Die cijfers zijn gebaseerd op de aangifte die gedaan wordt na de geboorte.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 21:21

Ik ken best veel mensen zonder kinderen. Vraag me juist wel eens af of dat bij paard rijdend Nederland meer is.
En ik ken ook enkele 1 kind gezinnen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 21:24

_San87_ schreef:
996981 schreef:

Oorzaak. Al heel lang zijn mannen in de Aziatische cultuur meer waard geweest, al voor de invoering van de eenkindpolitiek in 1979. Niet alleen in de Aziatische cultuur, trouwens.

996981 schreef:

In het Westen misschien. Globaal neemt de bevolking nog gewoon flink toe, met de meeste groei in Afrika.

Ook in Afrika neemt de verwachte groei de komende decennia af

https://scientias.nl/wereldbevolking-gr ... daarna-af/

Citaat:
En ook in Sub-Sahara-Afrika neemt het vruchtbaarheidscijfer naar verwachting dus af. En sterk ook. Waar vrouwen in dit deel van de wereld in 2017 gemiddeld nog 4,6 kinderen baarden, zullen we naar verwachting zien dat vrouwen er tegen het jaar 2100 gemiddeld nog 1,7 kinderen krijgen. En in een land als Niger – dat in 2017 ‘s werelds hoogste vruchtbaarheidscijfer noteerde, namelijk: gemiddeld 7 kinderen per vrouw – staat een flinke afname te wachten. Tegen 2100 verwachten onderzoekers dat in het land nog maar 1,8 kinderen per vrouw geboren worden.