Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 18:38

Oef dat kussen bij niet goed lezen ben je aardig de pineut. Waar haal je dergelijke vulling in die hoeveelheden vandaan.

Dirt devil al los?

Ik vroeg me in het ziekenhuis wat af. Er zaten twee agenten/justitie medewerkers? met een meneer in een rolstoel en handboeien bij de rontgen. De man moest kennelijk met zijn pootje in het gips. Maar hoe gaat dat dan verder? Ga je gewoon de kale cel in met vers gips of heb je daar speciale kamertjes voor zodat iemand met zijn pootje hoog kan zitten. Idem als het voorarrest of al veroordeling is. Zijn er speciale cellen voor mensen in de kreukels?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 19:26

In de gevangenissen hebben ze een ziekenboeg.
Daar komen mensen die zorg nodig hebben terecht na terugkeer uit het ziekenhuis.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 00:55

Als je geblindoekt bent en heet water drinkt, proeft dit dan naar thee als iemand iets kruidigs/fruitigs onder je neus houdt? Immers proef je veel met je neus door te ruiken.
---
En de andere kant op: als je thee pakt, maar voordat je thee gaat drinken 'vicks' onder je neus smeert... Proef je dan nog thee of proef je dan niets?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 01:07

Kookaburra schreef:
Als je geblindoekt bent en heet water drinkt, proeft dit dan naar thee als iemand iets kruidigs/fruitigs onder je neus houdt? Immers proef je veel met je neus door te ruiken.
---
En de andere kant op: als je thee pakt, maar voordat je thee gaat drinken 'vicks' onder je neus smeert... Proef je dan nog thee of proef je dan niets?

Dit vraagt om een eenvoudige test!

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 01:12

Zat ik ook al een te denken :=

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 07:40

Kookaburra schreef:
Als je geblindoekt bent en heet water drinkt, proeft dit dan naar thee als iemand iets kruidigs/fruitigs onder je neus houdt?

Thee heeft naast het geurpalet dat erbij hoort, een vrij grote bittercomponent die je proeft. Die mis je wanneer je de thee enkel ruikt.
Daarnaast ruikt thee voor zover ik weet niet fruitig, dus dat zal ook niet echt helpen voor de illusie.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 08:41

oomens schreef:
Kookaburra schreef:
Als je geblindoekt bent en heet water drinkt, proeft dit dan naar thee als iemand iets kruidigs/fruitigs onder je neus houdt?

Thee heeft naast het geurpalet dat erbij hoort, een vrij grote bittercomponent die je proeft. Die mis je wanneer je de thee enkel ruikt.
Daarnaast ruikt thee voor zover ik weet niet fruitig, dus dat zal ook niet echt helpen voor de illusie.

Aah, en dat bittertje ruik of proef je dan niet :D

Ah, eerlijk is eerlijk. Thee met fruitsmaak is officieel geen thee. Behalve als er gewoon theeblaadjes in zitten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 12:16

Haha ik proef water... En ruik de thee :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:45

Verkopen ze bij de broodjeskiosken van HEMA koude rookworst?
Die zijn namelijk wel open en ik wil zo graag rookworst bij mijn stamppot.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:54

Anoniem schreef:

Rookworst kan je toch in de supermarkt halen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:56

Jolliegirl schreef:
[***] schreef:

Rookworst kan je toch in de supermarkt halen?

Kan.... maar die vind ik echt niet lekker.
Ik lust eigenlijk alleen de ouderwetse, vette, zoute Hemaworst met die karakteristieke smaak.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 16:33

Je kan gewoon een warme halen en opnieuw opwarmen?

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:00

Anoniem schreef:
Kan.... maar die vind ik echt niet lekker.
Ik lust eigenlijk alleen de ouderwetse, vette, zoute Hemaworst met die karakteristieke smaak.

Een rookworst van de Roller! Die is nog lekkerder dan die van de Hema! :~ Is oa bij de Jumbo te koop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:21

iirrssjjee schreef:
Je kan gewoon een warme halen en opnieuw opwarmen?

:)* is dat lekker ja?

Jindai schreef:
Een rookworst van de Roller! Die is nog lekkerder dan die van de Hema! :~ Is oa bij de Jumbo te koop.

Echt? Hmzzz... die ken ik niet, kan ik wel proberen.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 20:33

Anoniem schreef:

De broodjeskiosken die ik ken van de HEMA zijn nu ook dicht. Maar misschien niet in elke stad? Zal wel slim zijn om daar dan de rookworsten te verkopen.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 20:53

Volgens mij was het in eerste instantie dat de HEMA's open mochten blijven om rookworsten en taart (?) te blijven verkopen en daarna dicht moesten omdat rookworsten niet-essentiële levensmiddelen waren? Maar pin me er niet op vast.

Edit: HEMA blijft open voor rookworst en taart, Action twijfelt - https://nos.nl/l/2360752

Regels 'essentiële' winkels aangescherpt; HEMA, Action en Wibra sluiten toch - https://nos.nl/l/2360889

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 20:58

Ja de winkels zelf zijn dicht, maar veel winkels hebben aan de buitenkant een loket voor belegde broodjes enzo. Daar kun je ook broodjes warme worst halen. Maar ik vroeg mij af of ze ook koude verkopen. ;)
In ieder geval wel dank je wel voor het opzoeken!!!

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 21:12

Anoniem schreef:
Ja de winkels zelf zijn dicht, maar veel winkels hebben aan de buitenkant een loket voor belegde broodjes enzo. Daar kun je ook broodjes warme worst halen. Maar ik vroeg mij af of ze ook koude verkopen. ;)

Nouja ik zou niet weten of de loketten open zijn, maar ik zou zeggen dat als ze broodjes met warme worst verkopen, ze vast ook wel koude worsten hebben liggen(en ik zou zelf denken klant is koning dus waarom geen koude worst verkopen) :+ Of denk ik nou erg simpel?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 21:44

In mijn stad zijn die kiosken/loketten dus ook dicht. Maar dit verschilt dus per stad begrijp ik?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 21:59

Vandaag helaas een eind moeten rijden. De wegen aardig vol. En je moet wat als de snelweg saai is. De hoeveelheid nationaliteiten is enorm. Maar al die vrachtwagenchauffeurs uit polen, bulgarije, litouwen, roemenie, belgie, spanje, engeland enz. Moeten die nu ook steeds in quarantaine als ze aan grens hoppen doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:05

Kairos schreef:
[***] schreef:

Nouja ik zou niet weten of de loketten open zijn, maar ik zou zeggen dat als ze broodjes met warme worst verkopen, ze vast ook wel koude worsten hebben liggen(en ik zou zelf denken klant is koning dus waarom geen koude worst verkopen) :+ Of denk ik nou erg simpel?

Nou mijn gedachten waren hetzelfde. Dus precies dat is mijn vraag.

Hier en in andere steden heb ik ze open gezien fohadie.
Net als alle andere plekken om eten en drinken to go te kopen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:17

karuna schreef:
Vandaag helaas een eind moeten rijden. De wegen aardig vol. En je moet wat als de snelweg saai is. De hoeveelheid nationaliteiten is enorm. Maar al die vrachtwagenchauffeurs uit polen, bulgarije, litouwen, roemenie, belgie, spanje, engeland enz. Moeten die nu ook steeds in quarantaine als ze aan grens hoppen doen?

Nee.
Essentieel vervoer.

Mn vriend zit nu tegen de poolse grens en hoeft ook niet in quarantaine.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:28

Is dat geen groot risico op verspreiding van virus?

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:32

Vast wel, maar we verhongeren binnen een maand als de vrachtwagens niet meer mogen rijden. Ze rijden niet voor Jan met de korte achternaam heen en weer

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:48

Dat snap ik maar zo virussen rondslepen is ook niet handig :n zou opgelost moeten worden op de een of andere manier -O-