Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Piekosjj

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 23:56

Oh nooooo :\ ( :+ )

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 23:59

Danique schreef:
Er is een aflevering waar hij hem heeft gehaald en daarna weer kwijtraakt!

Maar als ie 37 herexamens heeft gehad heeft ie toch zomaar 200 maanden verspeeld? Dan is ie eerder halverwege 30..... :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 06:35

Wordt de ruimbagage wat je meeneemt in een vliegtuig ooit op grootte nagemeten? Ik ga in september vliegen en kom voor het eerst behalve gewicht ook 158 cm als LxBxH tegen. En mijn koffers zijn net 2 cm groter ofzo. De airline stelt ook nog incl wieltjes, geen idee of de maten van wat je op internet ziet incl of excl zijn. Maar een 110-115 liter inhoud is niet echt groot en zou nu al te groot zijn?
Ij heb thuis zelfs een koffer staan die 120 cm hoog is en het liefst zou ik dat bakbeest meenemen. 2 koffers moeten zowieso al mee.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 06:45

Ligt aan de maatschappij en het humeur van het personeel, voor zover ik het heb meegemaakt.
De budgetmaatschappijen waar je moet betalen voor de ruimbaggage zijn strikter, maar houden er bijzondere regels op na- past je koffer niet in het 'koffer meet bakje' (vorm van ijzerdraad waar een koffer van geschikte afmeting precies in moet passen), moet ie in het ruim. Haal jij er dan 3 boeken, een zak chips en een toblerone reep uit waardoor ie niet meer uitpuilt maar jij die dingen vast moet houden is het ineens prima.

Bij KLM heb ik nog nooit meegemaakt dat ze formaten checkten.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 08:09

Janneke2 schreef:
Het idee is, dat een vis onder water zwemt, en eenden, zwanen 'varen', zoals een boot vaart, als ze "zwemmen".
In de lucht is het 'gewoon vliegen' - het is wel grappig dat zo'n oude vliegmethode met varen wordt aangeduid.

Hoezo? Een ballon vaart omdat hij 'drijft' in de lucht. Hij blijft omhoog doordat hij lichter is dan het medium waarin hij zich bevindt, net als jouw eenden en zwanen.

Vogels en vliegtuigen vliegen, doordat ze zwaarder zijn dan de omringende lucht en hier dus zelf een kracht op moeten uitoefenen om niet naar beneden te vallen. Eventueel zou je ook nog het onderscheid kunnen maken tussen vliegen en zweven, waarbij vliegen gebruik maakt van een vorm van actieve voortstuwing (klapwieken, vliegtuigmotor) en zweven alleen passief lift genereert (wind rondom hellingen en golven, thermiek).

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 08:13

Riddershow schreef:
Bij een bolvormige is toch juist de druk onevenredig verdeeld omdat er in het midden meer is?

En hoeveel van de wand zit daar in het midden? Welk stukje wand zit er bij een bolvormige container het dichtst bij dat midden?

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 09:26

oomens schreef:
Riddershow schreef:
Bij een bolvormige is toch juist de druk onevenredig verdeeld omdat er in het midden meer is?

En hoeveel van de wand zit daar in het midden? Welk stukje wand zit er bij een bolvormige container het dichtst bij dat midden?

Is dit een strikvraag? >;)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 11:02

MamaMiesje schreef:
Ik ben zelf te oud voor Spongebob :')

Je bent toch nooit te oud voor Spongebob.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 11:21

Misschien niet, maar allemachtig wát een stompzinnige tekenfilm :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 11:24

Britta31 schreef:
MamaMiesje schreef:
Ik ben zelf te oud voor Spongebob :')

Je bent toch nooit te oud voor Spongebob.

Ik heb het nog nooit gekeken, maar zo te horen heeft het ook wel een dubbele laag voor de volwassenen. Als je die voelt dan kan het best leuk zijn.

Zit er dan ook een leeftijdgrens op Southpark, Family Guy en American Dad? Ik vind het wel leuk om de (zelf)spot maar zijn geen programma's waar ik kinderen naar zou laten kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 11:32

Chin chan :x :') , dat ik daar naar kijken mocht vroeger

Spongebob mwah geef dan Dora maar :+ , beiden irritant

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 12:24

Oh chin chan vond ik zó stom :+ Laatst zag ik ergens dat ze het weer terug wilde halen ofzo

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 12:28

We hebben wel naar aanleiding van Chin Chan onze kat Mitsy genoemd :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:10

Bij Spongebob kan je wel je verstand op nul zetten na een drukke dag.Je hoeft er niet bij na te denken.Ik durf nu bijna niet te zeggen dat ik de film ook heel leuk vindt.En de liedjes blijven nog uren in je hoofd zitten.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 16:35

Indy_Mouse_9 schreef:
Ligt aan de maatschappij en het humeur van het personeel, voor zover ik het heb meegemaakt.
De budgetmaatschappijen waar je moet betalen voor de ruimbaggage zijn strikter, maar houden er bijzondere regels op na- past je koffer niet in het 'koffer meet bakje' (vorm van ijzerdraad waar een koffer van geschikte afmeting precies in moet passen), moet ie in het ruim. Haal jij er dan 3 boeken, een zak chips en een toblerone reep uit waardoor ie niet meer uitpuilt maar jij die dingen vast moet houden is het ineens prima.

Bij KLM heb ik nog nooit meegemaakt dat ze formaten checkten.

Dit is geen handbagage maar ruimbagage. Ik vlieg al met 2 koffers. Minder gaat niet. Maar handbagage is weer royaal: 1 tas voor laptop wat rugzak mag zijn, daarnaast 1 stukshandbagage, en daarnaast nog een camera, boeken enz. Geen max gewicht. Dus ik ga zo veel mogelijk in de handbagage proppen. En dan dus 2 koffers.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 18:12

Ik heb hier een hele brutale vlieg op mn kamer zitten.
Die komt gewoon op mn arm of hand zitten, en hoe hard ik dan ook wapper met mn arm, hij blijft gewoon rustig zitten, en zit met zn mond iets op mn huid te doen.
Hierdoor kwam ik er dus achter, dat als je m dat een tijdje laat doen (langer dan 5 sec), dat dat echt gaat prikken en branden.
Mijn vraag is dus: wtf doet die vlieg met zijn mond dat mijn huid er van gaat branden?!
(echt alleen op het moment dat ie dat doet, als ie wegvliegt is t voorbij.)

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 18:45

Hij vindt je leuk, en zoent je met zo'n vurige passie dat het brandt? :+

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 20:24

amkeVH schreef:
Ik heb hier een hele brutale vlieg op mn kamer zitten.
Die komt gewoon op mn arm of hand zitten, en hoe hard ik dan ook wapper met mn arm, hij blijft gewoon rustig zitten, en zit met zn mond iets op mn huid te doen.
Hierdoor kwam ik er dus achter, dat als je m dat een tijdje laat doen (langer dan 5 sec), dat dat echt gaat prikken en branden.
Mijn vraag is dus: wtf doet die vlieg met zijn mond dat mijn huid er van gaat branden?!
(echt alleen op het moment dat ie dat doet, als ie wegvliegt is t voorbij.)

Is het geen steekvlieg? Je hebt twee soorten vliegen, een soort steekt en de ander 'likt'. Die strekkrengen sla ik altijd plat. Dan laat ik ze steken en sla ik ze snel te pletter.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 20:36

nee het was een gewone huisvlieg

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 21:05

Kan het zijn dat je de poep vindt branden, niet zozeer het eten wat ze doen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 21:19

huh? Ik snap die zin niet?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 21:34

Vliegen eten als ze zo met hun mond over je huid gaan, en ze poepen daarbij heel veel. Kan het zijn dat je dat voelt branden?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 21:40

ohhhhhhhhhhhhhhh getsie :') :))

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 22:39

Nee het gevoel kwam wel duidelijk van het snuitje, dat voelde ik specifiek alsof er een naald stak. Maar het kan wel zijn dat hij net iets gegeten had wat irriteerde ofzo?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 22:50

amkeVH schreef:
Nee het gevoel kwam wel duidelijk van het snuitje, dat voelde ik specifiek alsof er een naald stak. Maar het kan wel zijn dat hij net iets gegeten had wat irriteerde ofzo?

Dat heb ik ook wel eens gehad, en niemand geloofde me :')
Dus ik denk wel dat vliegen kunnen bijten, net als steekvliegen maar hierbij geen stofje inspuiten (wat bijv muggen doen zodat je de prik niet voelt en het bloed vloeibaar blijft. Daarop krijg je een allergische reactie en dat jeukt).