Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

laliz

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:53

Mensen die gratis grind komen halen en het door de huiskamer willen vervoeren want "dan heb je vanavond wat te doen". Pleur op joh :')

Maar ook mensen die gratis grind komen scheppen maar ook meteen even helpen met een ander klusje :D

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 09:33

Dat zou ik dus ook niet toelaten Lizzle!
Dat laatste is dan wel weer fijn! :)

Niet echt raar wat ik heb meegemaakt maar wel irritant..
Heb een gezocht advertentie neergezet voor een zwart aquarium met meubel op marktplaats.
Aquarium wat ik wil is niet echt makkelijk te vinden in de buurt voor een leuke prijs.

Eerste reactie wat ik krijg gaat over een heel ander aquarium.
Komt niet eens in de buurt van wat ik zoek.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 22:39

Lieszje schreef:
Dat zou ik dus ook niet toelaten Lizzle!
Dat laatste is dan wel weer fijn! :)

Niet echt raar wat ik heb meegemaakt maar wel irritant..
Heb een gezocht advertentie neergezet voor een zwart aquarium met meubel op marktplaats.
Aquarium wat ik wil is niet echt makkelijk te vinden in de buurt voor een leuke prijs.

Eerste reactie wat ik krijg gaat over een heel ander aquarium.
Komt niet eens in de buurt van wat ik zoek.

Das ook stom, dat ze dan iets heel anders bieden. Mag ik vragen welk aquarium je zoekt? Heb hier nog 1 met meubel staan, zou welheel toevallig zijn als het dezelfde is.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 00:34

Heb het er nu ook maar extra bijgezet.

Ik ben opzoek naar een witte of zwarte aqua 60/65 of een aquarium met meubel die ongeveer dezelfde maten heeft (niet breder dat past niet) :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:31

Eindelijk mijn lang gewraakte item weg! Vorig jaar september al te koop gehad en toen hield iemand mij drie weken aan het lijntje om uit eindelijk niet op te komen dagen. Tientallen mensen met onzinbiedingen, iemand uit Friesland die vroeg of ik het met mijn werk niet even langs kon komen brengen.. En nu iemand die een mailtje stuurt, een bod doet, op kwam halen en wegwezen maar.. En nummer twee stond nog in de rij om ook langs te willen komen :')

Heerlijk! Zo zou het vaker moeten gaan :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:33

Super!

Hier zijn alle advertenties verlopen, ik denk dat ik ze even een maandje offline hou.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:35

bij dat soort uitspraken ben ik altijd benieuwd wat het gewraakte item dan is :P

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:17

Lieszje schreef:
Heb het er nu ook maar extra bijgezet.

Ik ben opzoek naar een witte of zwarte aqua 60/65 of een aquarium met meubel die ongeveer dezelfde maten heeft (niet breder dat past niet) :)

Helaas, zie van mij is dan ook te groot. Is 60x30x40.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 13:48

Ahh jammer :(
Bedankt voor het kijken!

Nu heb ik wel echt wat raars meegemaakt :')
Zag het aquarium wat ik zocht (wel zonder meubel) op ongeveer 40 minuten rijden te koop staan.
Dus ik de verkoper wat vragen gesteld omdat ik weinig zin heb om weer voor niks te rijden (al een paar keer gehad).
Vond het nog steeds een twijfelgeval dus gezegd dat ik er nog even over na denk en zijn advertentie in de gaten hou.

Krijg ik in gebrekkig Nederlands terug dat ik hem niet aan het lijntje moet houden.
Heb gewoon heel beleefd een bericht teruggestuurd wat hij verstaat onder het aan het lijntje houden en dat ik al geen interesse meer heb.

Krijg ik terug: rot tog op bitch

Maar goed dat ik twijfelde over de afstand dan, bij zo'n persoon koop ik niks :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 13:50

Alja schreef:
bij dat soort uitspraken ben ik altijd benieuwd wat het gewraakte item dan is :P

Een opknap-trailer :Y)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 13:53

Lieszje schreef:
Ahh jammer :(
Bedankt voor het kijken!

Nu heb ik wel echt wat raars meegemaakt :')
Zag het aquarium wat ik zocht (wel zonder meubel) op ongeveer 40 minuten rijden te koop staan.
Dus ik de verkoper wat vragen gesteld omdat ik weinig zin heb om weer voor niks te rijden (al een paar keer gehad).
Vond het nog steeds een twijfelgeval dus gezegd dat ik er nog even over na denk en zijn advertentie in de gaten hou.

Krijg ik in gebrekkig Nederlands terug dat ik hem niet aan het lijntje moet houden.
Heb gewoon heel beleefd een bericht teruggestuurd wat hij verstaat onder het aan het lijntje houden en dat ik al geen interesse meer heb.

Krijg ik terug: rot tog op bitch

Maar goed dat ik twijfelde over de afstand dan, bij zo'n persoon koop ik niks :)

Eau my gaaawd.... Meen je niet...
WTF...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:16

Ik was vorige week op zoek naar een nette 2e hands laptop. Tig mensen gemaild, gros van de mensen mailt niet eens terug!

Was ik op ten duur in onderhandeling met een gozer, opzich een nette laptop, nette prijs, dus ik aangegeven dat ik hem wilde halen. Maar goed, ik was ook aan het werk.

Kom ik thuis, check mijn mail, eerst een e-mail met zijn telefoonnummer, zo'n 20 minuten na mijn laatste e-mail. en een uur of 2 later had ik een e-mail dat ik hem zeker niet meer wilde hebben, want ik belde niet?!? En hij had anderen er voor afgewezen etc, etc..

Ja, sorry, maar mensen werken ook weet je! Ik had hem wel gebeld als die belachelijke e-mail er niet achteraan was gestuurd. Ik heb gezegd dat hij er nu maar een ander blij mee moest maken! Ik laat mij niet onder druk zetten.

Op zaterdag een ander gemaild, zelfde dag nog een afspraak gemaakt en die jongen heeft de laptop zelfs langs gebracht. achteraf bleek hij de lader te zijn vergeten, die heeft hij keurig (op zijn kosten uiteraard ) opgestuurd. :) Kan gebeuren natuurlijk, maar hij heeft het keurig opgelost!

Maar wat een mafkezen heb je er soms tussen zitten. Ik zag zondag dat die ene laptop van de drammer opnieuw erop was gezet, dus kennelijk was de rest ook afgehaakt ( of gewoon niet bestaand :') )

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 21:37

Ik had een keertje concert kaartjes gekocht op marktplaats. Niet bestaande kaartjes bleek achteraf :') Hij had volgens de advertentie twee kaartjes te koop staan omdat zn dochter ineens geen fan meer was en het andere meisje ook niet meer mee ging dan. Ik die gozer bellen, klonk allemaal heel vertrouwd. Beschaafd nederlands, licht babygehuil op de achtergrond enzovoort. Hij woonde in Limburg, laat dat nou even tig kilometer vanaf mij zijn. Ik wilde absoluut niet dat ze opgestuurd werden, want je hoort toch zo vaak van die mensen die dan kortingbonnen of krantenknipsels opgestuurd krijgen ipv de tickets waar ze tientallen euro's voor hebben overgemaakt. Toevallig woont mijn tante ook in limburg en wilde die de kaartjes wel even voor mij op gaan halen bij het adres dat ik doorgestuurd kreeg. Nou dat vond hij allemaal prima. Dus mijn tante daar de volgende dag heen rijden. Belt ze die man om te vragen waar hij blijft. 'er staat file, ik ben er binnen een half uurtje' wat al raar was, aangezien hij zijn huisadres had opgegeven en de hele dag thuis zou zijn :+ Na 2 uur was hij er nog niet en belde mijn tante hem nog maar een keer. Nam niet op. Krijgt ze allerlei sms'jes, en ik quote letterlijk: 'Domme mierenneuker zuig mijn banketstaaf' 'Geef me verdomme dat geld of ik maak je hele familie af' 'Ik hoop dat je verkracht en vermoord word' Te erg voor woorden dus... Ik was er erg van geschrokken toen ze mij dit liet weten. -:(- Ze is direct doorgereden naar het politiebureau wegens oplichting en bedreiging. Die man heeft de zelfde dag nog zijn mp account verwijderd en ik heb er nooit meer iets van gehoord, mijn tante gelukkig ook niet. Ben uiteindelijk ook niet meer naar dat concert geweest.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 21:39

Wauw niet normaal Guusje

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 11:34

Ik heb mijn camera + lenzen en nog wat spul op marktplaats staan, prijs staat erbij 400euro. Lijkt me geen overdreven prijs. Er staat ook in dat hij niet weg hoeft, aangezien als hij niet weg is ik hem deze zomer zelf weer gebruik maar wil eigenlijk upgraden naar een andere maar zit dus geen spoed achter.

Krijg ik een mail wat mijn prijs is, nouja 400euro, staat ook in de advertentie. Kreeg al mail zonder Hallof of groeten, maar prima kan dat iemand haast heeft toch?
Ik netjes terug gemaild krijg ik alleen een mail terug "beetje duur". Nouja zeg, reageer dan niet, de prijs staat in de advertentie. Heb nog terug gemaild dat de prijs ook in de advertentie stond en dat hij niet weg hoeft. Krijg ik enkel terug "og og" uuuh oke dan?

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 12:26

Sommige mensen hebben als hobby andere mensen lastig vallen op MP volgens mij. Get a life..

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 12:33

Ik heb dat ook een keer gehad @tallie1979..
Alleen toen verkocht ik een tent..
Ik had drie uur niet gereageerd en kreeg een email dat ik hem zeker niet meer wilde verkopen.
Heb teruggestuurd dat ik wel wat beters te doen had dan de hele dag achter mijn email te zitten (had ook geen smartphone die tijd).
Heb hem uiteindelijk wel aan hem verkocht, kreeg netjes een excuses en ik wilde er vanaf.

Jeetje wat erg @Guusje!
Goed dat ze naar de politie is gegaan!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 12:37

Starbreeze schreef:
Sommige mensen hebben als hobby andere mensen lastig vallen op MP volgens mij. Get a life..

Moet gelijk weer ergens aan denken :')
Jaren geleden (9jr?) zocht ik voor mijn verzorgpaard een zadel.
Stond er een op marktplaats zonder foto dus ik netjes een email gestuurd of diegene een eigen foto had en of er toebehoren bij zaten.
Krijg ik terug: 'welk zadel??'
Ik een email teruggestuurd van het 18 inch zadel.
Kreeg ik terug: Ga een ander lastig vallen!

Toen had ik echt zoiets van :?

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 12:51

Ja zo ook een keer een meisje dat een rijbroek van me wilde kopen. Geld was over gemaakt. Ja echt hoor, het was overgemaakt.

Ik wacht nu nog.

Echt een gevalletje aandacht tekort of zoiets.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 12:56

Hahaha ja dat heb ik ook een keer gehad. Ze had het drie keer overgemaakt. Echt waar.. Tuurlijk en dan met weinig morren na de eerste keer nog 2x overmaken zeker :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 13:20

Colien schreef:
Ik heb mijn camera + lenzen en nog wat spul op marktplaats staan, prijs staat erbij 400euro. Lijkt me geen overdreven prijs. Er staat ook in dat hij niet weg hoeft, aangezien als hij niet weg is ik hem deze zomer zelf weer gebruik maar wil eigenlijk upgraden naar een andere maar zit dus geen spoed achter.

Krijg ik een mail wat mijn prijs is, nouja 400euro, staat ook in de advertentie. Kreeg al mail zonder Hallof of groeten, maar prima kan dat iemand haast heeft toch?
Ik netjes terug gemaild krijg ik alleen een mail terug "beetje duur". Nouja zeg, reageer dan niet, de prijs staat in de advertentie. Heb nog terug gemaild dat de prijs ook in de advertentie stond en dat hij niet weg hoeft. Krijg ik enkel terug "og og" uuuh oke dan?

Rare mensen in de fotowereld haha :')

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 13:36

Camera's/Lenzen verkopen, begin er maar niet over! Na het zoveelste onzinbod en e-mail uit Nigeria dat ze interesse hadden, maar ik hem natuurlijk eerst op moest sturen gaf ik de moed al op.

Krijg ik vervolgens eindelijk een normale mail, wilde hem zelfs op komen halen (ik wilde hem niet versturen vanwege de risico's en de kans dat mensen dan vervolgens zeggen dat het al kapot was toen het aankwam). Ik helemaal blij, een week vastgehouden voor diegene en toen kwam het "Ik kan hem helaas niet komen halen, ik heb een sterfgeval in de familie, Verstuur je hem naar mij?" Ik voelde me nog redelijk oliebol voor die persoon en bood aan een week/aantal weken te wachten zodat hij kon komen als het achter de rug was. Krijg ik een mail vol scheldwoorden en bedreigingen.

Vervolgens een afspraak met iemand die hem op zou komen halen, wel doordeweeks dus een halve dag vrij moeten vragen. Belt diegene 10 min voor tijd (het was volgens hem een 2-uurs rit, dus kon hij dan niet 2 uur van eerder bellen? aangezien hij dus niet was aangereden.) af dat hij niet meer komt omdat hij het toch niet vertrouwt (???)

Vervolgens echt nog tientallen onzinbiedingen en oplichters verder heb ik mijn camera EINDELIJK verkocht! Ik denk niet dat ik er ooit nog aan begin er eentje op Marktplaats te zetten.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:03

Starbreeze schreef:

Yup....google maar eens: "waarom nog antwoorden".
Pas op: je gaat je OF gigantisch ergeren OF helemaal in een deuk......

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:07

Gister ook weer wat meegemaakt :')

Iemand had een serie op dvd op MP staan. Kijk naar andere advertenties, serie 1 t/m 4 voor 10€ / 5 tot 8€ per serie etc die prijzen.

Ik moet alleen nog deel 4 hebben, stond er voor 11,50 op.
Omdat er geen minimum bijstaat maar een bod van 5€ gedaan

Kreeg me toch een mail :oo :x

Waar ik mijn tyf*sverstand vandaan haalde om zo'n bod te doen :+

Echt, hij had ook kunnen typen: je bod is te laag.

Heb hem nu maar bij een ander gekocht.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:20

kunnen jullie mij vertellen hoe ik het goedkoopste 2 dekjes naar Belgie kan versturen??

via post. nl is dat 13 euro en dat vond ik vrij duur