Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:38

Kitty1985 schreef:
chelle_dora schreef:
Da's lekker!

Snap weer geen reet van de postNL.
Heb al wel een tracking code, verkoopster zegt dat ie morgen pas op de post gaat. Volgens de postnl wordt de zending nog voorbereid maar wel mogen al bezorgd? Nou we gaan het zien.. In ieder geval wel hele snelle afhandeling dus ben benieuwd! :D

Dan heeft ze waarschijnlijk online betaald en geprint....
Dan ziet hij hem als vandaag aangebracht, en geeft hij automatisch morgen als bezorgdag

Heb 't gezien inderdaad, bezorgdag is nu naar morgen verschoven :j
Ben benieuwd :D Eindelijk m'n zwarte hoofdstel haha. Matchen we met het zadel :') En kan ik gelijk zien hoe een knalgeeldekje op ponylief staat :D

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:05

Hier een hele partij ruitersportartikelen op MP gezet.
Totale verkoopwaarde (staat in de advertentie) 27.500 euro.
Kreeg gister een bod van 500 euro :o
Heel netjes gemaild dat dat toch wel aan de erg lage kant was, kreeg vandaag nog een leuke mail terug en dat mevrouw het fijn vond dat ik zo vriendelijk was :)

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:08

27.500 of 2750? Als het 1e bedrag zou kloppen dan zou ze 2 % van het bedrag geboden hebben. :$

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:17

staroo schreef:
27.500 of 2750? Als het 1e bedrag zou kloppen dan zou ze 2 % van het bedrag geboden hebben. :$

De eerst ja 27.500 :o
Dus ja, was toch wat aan de lage kant, en dat zag ze zelf ook in :')

shetties

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:28

Woow dat is ook best een bedrag!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:55

shetties schreef:
Woow dat is ook best een bedrag!

Ja, maar ja, dat komt omdat ik een winkel heb.
We hebben hier eens goed uitgezocht, liggen veel spullen welke niet op de webshop staan, en dingen van merken welke we eigenlijk niet meer verkopen, dus dat mag allemaal weg, en het liefst in 1 keer, al denk ik dat het in delen weg gaat, maar dat ik ook geen probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 11:46

Yeh ik heb weer een rare getroffen :')

Had op meerdere hoofdstellen geboden maar heb nu tegelijk met wat dekjes van iemand gekocht. Maar kreeg reactie op een bod wat ik had gedaan dus netjes gezegd dat ik inmiddels al een hoofdstel over had genomen. Krijg ik terug dat dat nooit kan voor het bod wat ik heb gedaan, als dat zo was dan at ze d'r hoofdstel op. Heb d'r smakelijk eten gewenst want heb het hoofdstel nog goedkoper kunnen krijgen.. :+

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 13:16

:oo krijg net een bod van 30 euro op 10 sets chaps :wow:
koste moeite om netjes te blijven, maar toch een mail gestuurd dat ze voor 30 euro 2 sets kan krijgen, en geen 10 8)7

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 14:09

Ik denk dat je nog heel veel van dat soort mails gaat krijgen HTM, zou er echt op zijn minst een richtprijs bij zetten (bvb. zoveel % van de verkoopprijs) als ik jou was, daarmee zul je er op zijn minst een paar kunnen voorkomen :P

Ik denk eerlijk gezegd dat het nog makkelijker / minder frustrerend is is als je het uitsplitst in sets en op je eigen website zet :o

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 14:12

Htm. Stop je ermee?

Heb je een link? :o

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 14:14

Ik had ook al een pv gestuurd ben nu wel eeg nieuwsgierig _O-

En volgens mij is t meer kelderopruiming als ik t goed begrijp !

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 14:17

Een sulky op mp die ik wel wil, dus ik mensen overbieden. Dus ik denk een mail sturen is wel beter, vragen wat ze er voor wilt hebben. Zegt persoon in kwestie, ik heb geen vraagprijs, ik wacht op een acceptabel bod. Dus ik terug sturen wat een acceptabel bod is :D Nou weer wachten op antwoord... Maar hee, een acceptabel bod is toch net als een vraagprijs :Y) Een bod is pas acceptabel als zij dat vind, dus dan zal ze wel een richtprijs moeten hebben :))

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 14:23

Ze zal zo veel mogelijk geld ervoor proberen te krijgen. Met een vraagprijs is dat lastiger

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 14:25

Tyrcanol schreef:
Htm. Stop je ermee?

Heb je een link? :o

nee, ga zeker niet stoppen, maar zoals ik al zei, het zijn veel dingen die niet op de site staan, of van merken welke er uit gaan/zijn, dus die wij niet meer verkopen verder, en nog wat "losse" dingen.
Zo zitten er ook laarzen bij waarvan de nieuwe die we geleverd hebben gekregen net eff iets anders er uit zien.
Op zich geen probleem, maar in de winkel staat het raar, en vragen klanten steeds waarom ze anders zijn.

pmarena schreef:
Ik denk dat je nog heel veel van dat soort mails gaat krijgen HTM, zou er echt op zijn minst een richtprijs bij zetten (bvb. zoveel % van de verkoopprijs) als ik jou was, daarmee zul je er op zijn minst een paar kunnen voorkomen :P

Ik denk eerlijk gezegd dat het nog makkelijker / minder frustrerend is is als je het uitsplitst in sets en op je eigen website zet :o

Lijkt mij logisch dat je geen 30 euro gaat bieden op 10 sets chaps toch???
staat heel duidelijk bij dat het nieuw is, en wat de totale waarde van de partijen is.
En je kan jezelf wel bedenken dat nieuwe goede chaps meer waard zijn dan 3 euro.
Had ze 75 euro geboden, dan hadden we misschien tot elkaar kunnen komen, maar 30 sorry hoor :n

En het is veel werk om het op de site te zetten, en ook helemaal niet handig om dat te doen, de mensen die op mijn site komen, hebben geen interesse in deze partijen, die zoeken dingen per stuk.
Ik ga het in nog wat FB groepen zetten, en de partij mag in delen weg.

Heb naast de onzin biedingen gelukkig ook serieuze reacties via de e-mail, ook op delen van de partij, dus het valt me niks tegen.

En voor de nieuwsgierigen

http://link.marktplaats.nl/732283258

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 14:25

@HTM
Ik had je partij zien staan, en de daarbij behorende biedingen.....Nee dat houd niet over hhaha
Misschien een idee om het wat uitgebreider neer te zetten, dus ook met merken en aantallen.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 14:26

Celiien schreef:
Ik had ook al een pv gestuurd ben nu wel eeg nieuwsgierig _O-

En volgens mij is t meer kelderopruiming als ik t goed begrijp !

En nee, het is geen kelderopruiming van mij....
Komt allemaal uit de winkel, en is nieuwe met kaartje eraan, sommige dingen zelfs nog in de verpakking.

Uitleg waarom het weg gaat staat hierboven.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 14:28

suikermeisje schreef:
Ze zal zo veel mogelijk geld ervoor proberen te krijgen. Met een vraagprijs is dat lastiger

Ik vind dat vervelend, mensen die biedingen afwachten en via mail ook niet overeen komen... Dan maar verder zoeken

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 14:28

Mensen bieden idd wel erg laag... Ook op die partij laarzen etc. €100,- bieden op iets wat een verkoopwaarde heeft van €2450,- is toch niet logisch?

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 14:32

kiki1976 schreef:
@HTM
Ik had je partij zien staan, en de daarbij behorende biedingen.....Nee dat houd niet over hhaha
Misschien een idee om het wat uitgebreider neer te zetten, dus ook met merken en aantallen.

Ja, ben nu bezig met foto's omdat daar vraag naar is, en had nu al de laarzen en schoenen apart staan.
Had al een mail voor de rijbroeken, en evt interesse in de jassen.

Maar ja, eff 850 artikelen in de MP advertentie... Dat lukt helaas niet -O-

Vjestagirl schreef:
Mensen bieden idd wel erg laag... Ook op die partij laarzen etc. €100,- bieden op iets wat een verkoopwaarde heeft van €2450,- is toch niet logisch?

Ach ja, sommige vinden hier blijkbaar van wel.

Maar alle mensen die via MP bieden krijgen van mij netjes een mail dat het wat aan de lage kant is.
Snap dat mensen niet zien wat de totale waarde van de partij is, omdat de meeste niet verder lezen dan 3 regels :')

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 14:59

ja balen he.

Mijn verkoper heeft net wel teruggemaild dat ze griep had en dat ze het geld gaat terugstorten (broek gekocht, betaald, had ze hem ondertussen al aan iemand anders verkocht in de 3 dagen dat het geld op haar rekening stond).

Net een bult (studie) boeken op marktplaats gezet, kijken of dat nog wat doet...

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 15:13

Nou heb ik via speurders een mooie sulky beleerwagen gevonden :D Ding is niet de mooiste, maar he, het is wat. Likje verf kan wonderen doen, dat voor 100 euro :))

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 15:42

upendo schreef:
chimello schreef:
Ik zit echt te denken misschien tweedehands een leuke spiegelreflex camera te kopen maar ik durf niet zo snel hoge bedragen tweedehands uit te geven.

Let op het aantal clicks als je ervoor gaat. :)
En let erop dat je er een hebt waar nog garantie op zit. Als er dan iets mis mee is...

Ik ben heel blij met mijn halstersetje, knalroze. 8-)
Voor een leuk prijsje op een centrale plek afgesproken met een bokker, netjes op tijd en het setje is nog zo goed als nieuw. :):)

Bedankt voor de tip. Denk dat ik wel liever voor een nieuwe ga, vriendin van me heeft zoveel problemen met haar nieuwe maar daar zit ten minste wel nog die garantie op..

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 15:44

Heel even een domme vraag tussendoor, iemand wil misschien een hoofdstel komen halen en passen thuis, hoe doe ik zo iets? Vooraf betalen en dan eventueel terug geven bij niet passen? Ik wil niet onbeleefd zijn ofzo dus geen idee hoe je dat doet :+

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 15:51

chimello schreef:
Heel even een domme vraag tussendoor, iemand wil misschien een hoofdstel komen halen en passen thuis, hoe doe ik zo iets? Vooraf betalen en dan eventueel terug geven bij niet passen? Ik wil niet onbeleefd zijn ofzo dus geen idee hoe je dat doet :+

Zou gewoon laten betalen en past het niet, dan kunnen ze terug komen en geld terug krijgen.
Als je niet laat betalen, dan zie je die mensen misschien nooit meer terug, en je geld ook niet.
Daarnaast heb je kans mocht het niet passen, ze het te veel moeite vinden om terug te gaan, dus het doorverkopen en dan ben jij alsnog mooi van je hoofdstel af.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 15:52

Ik vind het ook wel een beetje lastig... Uiteraard wel betalen alvorens mee te nemen! Maar stel dat ze hem terug brengen, hoe spreek je iets af over de staat?! :P