Uitspraken van kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rooslovely

Re: Uitspraken van kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:38

ik weet er ook nog 1 Tong uitsteken

Mijn neefje (toen een jaar of 4/5) was helemaal gek van pokemon, mijn moeder was daar om het huis mee op te ruimen. Mijn neefje pakt dus z'n 'button' van pokemon in zijn mond, zegt mijn moeder dat moet je niet doen hoor dat is heel gevaarlijk, ik ken een meisje die dat ook heeft gedaan en moest naar het ziekenhuis om dat dingetje weg te laten halen en deed heel zeer. Mijn neefje was even stil en antwoorde daarop: Welke pokemon was dat dan ? Clown

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:42

ik zat een keer bij de apotheek te wachten toen een klein meisje binnen kwam. Op een gegeven moment keek ze me aan en zei me: He? Je hebt een spijker in je neus.

Ik had hem even niet door, maar ze had gelijk ik heb een neuspiercing. Haha!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:53

Karin_88 schreef:
"Ik wil ook juf worden later.. Dan kan ik ook lekker rondlopen in de klas" Haha!

Mijn zus had daar een andere verbeelding bij..
"Ik wil later ook juf worden mam! Kan ik íedereen de klas uitsturen! Haha! "

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:34

Ik was pasgeleden de honden aan het uitlaten (een boxer en een teckel) en er kwam zo'n klein jochie in een skelter met z'n moeder die aan het joggen was uit tegengestelde richting. Op het moment dat hij de teckel in het oog kreeg riep hij heel hard: ,,Kijk mama, Takkie!'' Haha!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:32

Vrijdag zat ik in het vliegtuig vanuit Spanje naar Nederland en het regende op het vliegveld. Hoor ik een kindje zeggen: "Gaan we nu naar Spanje?" Moeder: "Nee, we gaan weer naar Nederland. We zijn nu in Spanje." Kindje: "Huh, maar het regent."

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:22

Hahaha, heerlijke verhalen! Huilen van het lachen

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:31

oppaskindje: Marie Marie Marie
Kom snel
Moet je is kijken!

*heel enthousiast*
dus ik kom aanrennen, staat ze bij het toilet in de pot te kijken, en een stank dat er vandaan kwam

Kijk marie! ik heb ook wormpjes, net als Apollo!

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:48

hhahah jah een meisje zat dus in zon klas laat ze heel trots aan der juf een foto zien van der kat:p
zegt de juf leuk waar heb je die vandaan? kijkt ze naar die foto van der kat..zegt ze uit der printer natuurlijk:P

had die juf het over de kat natuurlijk

Colandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 01:57

Aantal jaar terug denk dat ik een jaar of 8/9 was en mn broertje 5 ofso, en we waren in de zomervakantie en gingen naar museum, Een ouderwets boerderijmuseum. Komen we opgegeven moment in de huiskamer van de boerderij museum en staat daar een oude platenspeler (ja daar doe je LP platen in toch) enne die LP platen lagen erbij. En mn broertje zegt ineens jeetje mama wat hadden ze vroeger grote CD's. haha geweldig Tong uitsteken

Mutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:21

Het middelste jochie van mijn oppaskindjes is bezig zindelijk te worden en heeft dus nog hulp nodig bij het plassen. Zijn richtingsgevoel is nog niet helemaal goed. Natuurlijk moet zijn oudere broertje dan ook naar de wc om te plassen. Dus met z'n 2 en staan ze voor de pot, zegt de oudste:" Joke, mijn piemie is groter dan die van Justin, hé?." Haha!
Het zit er al vroeg in, die competitiedrang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:46

Mijn oudste is nu 'bang voor het donker', dus wil graag de deur op een kiertje...

Rockie1: "Mama, ik ben bang... Laat je de deur op een parkeerplaatsje??"

En ik krijg het er níet uit! Huilen van het lachen

Abby_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:21

Toen ik 3 of 4 jaar was, speelde ik met mijn neefje in de achtertuin van mijn oma. Mijn neefje is 1 jaar ouder dan mij.
We hadden samen een hut gebouwd en waren gezellig samen aan het spelen.
We hadden ook een cassette-recorder, met een bandje van Jip en Janneke erin.
Jip en Janneke waren op het bandje bij de kapper, en we hadden toevallig ook een schaar bij ons. Toen het bandje zei: Knip knap zei de kapper, knipte mijn neefje bijna mijn hele haar eraf. Trots gingen we het aan mijn oma laten zien, en die schrok zich helemaal dood.. Sindsdien mochten we niet meer samen met een schaar spelen. Raar he? Clown

Ook toen ik die leeftijd was ging ik met mijn moeder naar de DA. Daar was een mevrouw met hele grote borsten. Was ik naar die mevrouw toegegaan een haar aangetikt. '' Mevrouw, u heeft wel hele dikke tieten!''.
Mijn moeder schaamde zich natuurlijk helemaal dood, en die vrouw deed net alsof ze me niet hoorde.
Dus ik nog een x haar aantikken. '' MEVROUW!! U heeft hele dikke tieten!!'' Die mevrouw liep van schaamte weg.
En de mensen om mij heen maar zeggen dat ik gelijk had.. En me moeder durfde een hele tijd niet meer met mij in de winkel te komen Clown. Gek hé??

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:41

Sudocreme... Bloos!
Ja daar heb ik vroeger ook nog wel eens wat leuks mee uitgehaald.

Heeele kamer er onder gesmeerd, terwijl mijn ouders dachten dat ik lag te slapen. Mijn moeder heeft nog steeds trauma's van al het schoonmaken dat het haar gekost heeft voor de kamer weer een beetje normaal was. Bloos

En, op haar verjaardag, laborantje spelen in de badkamer. Ja
Al haar crempjes en shampoo's en geurtjes in potjes en pannetjes gedaan, en soms ging het bruisen, echt vet. Clown

En toen riep mama voor chips, dus wij met z'n allen naar beneden gerend, en de troep zouden we later opruimen.
Afijn dat gedeelte zijn we vergeten, en s'avonds kwamen onze ouders erachter. O wat hebben wij gejankt, zo hard schreeuwden ze tegen ons.

Ik schaam me er nog steeds voor, al haar geurtjes opgemaakt....

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:28

Ik had vroeger de hobby, om met de complete inhoud van mijn luier mijn muur te verven Ja

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:45

Oeh, dat doet me aan het volgende denken! Toen ik een jaar of 5 was en ik heel af en toe onbewaakt in de douchekuip mocht zitten, vond ik het erg leuk om op de muur van de badkamer te schilderen. Met.. uuuh... zie bovenstaande bericht Knipoog Ik word er thuis gewoon nog mee geplaagd!! Dan hadden ze me maar vingerverf moeten geven hoor!

Vlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:43

Haha! ROFL

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:58

Zo hebben mijn zus en ik een keer de badkuip gemold.
Met de ruggen tegen elkaar en dan de armen inelkaar haken. Dan heel hard afzetten tegen de rand en dan ging je glijden *LOL*
Wij hadden en badkuip op pootjes, en die vlogen er onder uit Hamer

Zo hebben we ook een keer geprobeerd onze benen te scheren.
Maar ja geen haar op onze benen, dus die hadden we er maar op getekend.
Het enige voorhanden was een watervaste stift Bloos!
Onze ouders hebben het er hardhandig met een schuurspons weer vanaf geschrobt.
We hebben het nooit weer gedaan Schijnheilig

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:06

Toen ik mijn katje net had, had ik het er met kennissen over dat ze, zodra we terug in Nederland waren, ze naar de dierenarts moest. Zegt het zoontje: ja want ze moet natuurlijk ook geepileerd worden. Arme kat Haha!

Nog eentje:
Ik heb een paar jaar terug een zomer als au-pair gewerkt. Op een avond wilde het meisje (3 jaar) van tafel, dus haar moeder zei 'nee je moet eerst nog bidden'. Vervolgens begint het meisje bloedserieus 'poesje mauw' te 'bidden'. Om vervolgens helemaal trots te zeggen; dat heb ik goed gedaan he mamma, nu mag ik van tafel Huilen van het lachen

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:16

Negerzoen schreef:
Ik had vroeger de hobby, om met de complete inhoud van mijn luier mijn muur te verven Ja

Bloos Dat heb ik ook ooit gedaan. Heel de muur onder, inclusief mezelf Haha!

Mijn nichtje (toen net 7j) zei ooit wel eens: Ah jij hebt een zwart paard omdat je hem dan nooit moet poetsen.
En bedankt! Had net een uur staan schrobben op paardlief Haha!

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:08

zo heb ik er ook een van ons buurmeisje
(spike is de kat(naaktkat))
hij had volgens haar een paar schrammen op zijn kop dus zij had ervan gemaakt:
spike heeft met een muis gevegd.... was echt heel grappig Tong uitsteken

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:39

Mijn nichtjes (ik ben de jongste ghehe) hadden met z'n 2en een hut gemaakt. Zij waren allebei 7 en ik was net 4 of 5. Hadden ze een bordje geschreven met FERBODEN TOEGANG.

Naja dus ik op m'n dooie gemakkie die hut in (was achterin oma's woonkamer) .. Werden ze helemaal boos: en schreeuwde: KUN JE NIET LEZEN!?! Ik helemaal over de flip naar mama dat ze mij eerder naar de basisschool had moeten doen, dan kon ik tenminste al lezen hahaha.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:47

Mijn lesgever reed op het paard van één van zijn klanten. Toen die vrouw terug kwam van vakantie gingen de twee kinderen van de staleigenaar snel naar haar om te zeggen dat de lesgever echt niet goed met haar paard reed... Toen ze vroeg waarom ze dat vonden zeiden ze "hij kon helemaal niet in de juiste galop rijden en hij liep constant scheef!"
(contragalop, schouderbinnenwaarts, appuyementen en wijken, daar hadden ze natuurlijk nog nooit van gehoord Clown )

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 23:19

Ik weet niet meer hoe oud ik was, was op die leeftijd dat je net leert schrijven.
Mijn vader was even op bezoek geweest bij kennissen van ons en toen hij thuis kwam vertelde hij tegen mij dat Vera (dochtertje van die mensen) haar eigen naam al kon schrijven.
Kijk ik hem met een zeer beledigd gezicht aan en zucht "Ja maar Vera is ook een jaar ouder dan mij, weet je dat niet dan?"

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 00:36

Ik vond net een plakboek van toen ik nog niet zo bijzonder goed kon schrijven. Er zit een sticker in van het asiel waar Kroefie, onze kat vandaan komt. Mijn bijschrijft:'in dit asil (de s omgekeerd) heben wij kroefi ge kocht. ik denk dat hij daar brood heft gegeeten want hij lust het graag' Huilen van het lachen

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 00:41

Mijn zusje zei toen nu 4 was twee bijzondere dingen.

"Dat is een complex probleem"
"Het akoestischsignaal weerklinkt" (de telefoon)

Hoezo bijdehand? Lachen