Wat een noodweer!! Hoe is het bij jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Spekky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 23:23

Wat vréselijk... Naja, sterkte allemaal met't noodweer, en anders hebben wij nog wel een plekje over in't sneeuwvrije Damwoude

Ga slape..

RevanchesJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 23:24

Karin schreef:
Hier is een of andere sneeuwschuiver het parkeerterrein van de Appie Heijn sneeuwvrij aan het maken. Ik hoop voor de Appie Heijn dat er vannacht niet nog een pak van 10 cm bij valt.

Is je vriendje al terug?

Ayasha
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 23:25

dressagelady schreef:
pharagirlke: ik heb zondag ook wedstrijd, wel onderling.
Ik vrees niet dat ik daar heen kan aangezien het nog wel een aardig eindje met de auto is, mijn ouders willen het risico sowieso niet riskeren, de ambulances rijden hier af en aan.
Vannacht valt er bij ons waarschijnlijk (nog!) meer sneeuw bij..zouden we tot de 50 cm komen?
Dan wil ik maandag sneeuw-vrij!

Hmm, het is denk half uurtje? Maar wedstrijden komen er nog genoeg, een pony als Ex vind ik nog maar 1x dus dat risico wil ik inet nemen als het nog zon noodweer is

Mijn broer is nu weg met een kameraad, vind het ide maar niets

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 23:27

ik ben net thuis....vanaf 1230 onderweg,naar amersfoort.om 1430 daar. toen om 1510 weer richting huis....en om 2145 kwamen we thuis aan, in Brummen(tussen arnhem en apeldoorn)
En dan hebben we dus niet eens over de meest chaotische wegen gereden zoals de A1, maar ""gewoon""binnendoor.....

Ayasha
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 23:30

goed dat je veilig thuis bent darkchrystal!

RevanchesJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 23:31

Anoniem schreef:
ik ben net thuis....vanaf 1230 onderweg,naar amersfoort.om 1430 daar. toen om 1510 weer richting huis....en om 2145 kwamen we thuis aan, in Brummen(tussen arnhem en apeldoorn)
En dan hebben we dus niet eens over de meest chaotische wegen gereden zoals de A1, maar ""gewoon""binnendoor.....

Oh...wow zeg!
Be happy you're @ home!

abcde123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 23:31

Nou bij ons is het mooi weer! Misschien hebben jullie wel de radarfilmpjes gezien op internet ofzo. En dan zie dat de Noordoostpolder (bovenste stukje van flevoland) helemaal niks valt. De storm draait er precies om heen. Dus hier is geen druppel gevallen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 23:32

ik kom net terug van mijn werk, biljart avond was er.
ik moest om 19,30 beginnen en kon om 22,00 al naar huis omdat er maar 10 man was van de 25 ik heb mooi me geld weer verdiend met niets doen dus.

ben ook nog eens afgezet zodat me ouders me niet hoefden te halen

ik reed de plaats op en zag het stroomlint van de bak al slap hangen. deed me moeder de deur open( k had geen sleutel bij) zegt ze ja, we hadden om 22,00 nog bezoek. dus ik wtf nou weer...waren 2 van de 4 paarden uit de wei gekomen. die hebben ze dus op stalgezet. ik denk dat de bedrading geknapt is ofzo. ik ga morge maar eens op onderzoek uit

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 23:33

meiske16 schreef:
Is je vriendje al terug?

Nope en ik hoor ook niets meer op mijn sms'jes.

Ik hoop maar dat 'gewoon' zijn batterij leeg is. En ik hoop niet dat zijn collega is ingestort, het huilen stond haar twee uur geleden al nader dan het lachen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 23:34

kan je hem niet bellen dan karin?

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 23:35

0ojannekeo0 schreef:
ik reed de plaats op en zag het stroomlint van de bak al slap hangen. deed me moeder de deur open( k had geen sleutel bij) zegt ze ja, we hadden om 22,00 nog bezoek. dus ik wtf nou weer...waren 2 van de 4 paarden uit de wei gekomen. die hebben ze dus op stalgezet. ik denk dat de bedrading geknapt is ofzo. ik ga morge maar eens op onderzoek uit

Als het plat lint is, is dat waarschijnlijk bezweken onder het gewicht van de sneeuw. Bij ons op stal liepen de paarden vanmiddag ook al vrolijk allemaal in één wei.

RevanchesJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 23:35

Karin schreef:
meiske16 schreef:
Is je vriendje al terug?

Nope en ik hoor ook niets meer op mijn sms'jes.

Ik hoop maar dat 'gewoon' zijn batterij leeg is. En ik hoop niet dat zijn collega is ingestort, het huilen stond haar twee uur geleden al nader dan het lachen.

Ojeetje!
Ze hebben het ook over dat het bereik van de mobiele telefonie erg slecht is. Dus daar kan het ook aan liggen! Sterkte!

Sani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 23:36

Het hele telefoonverkeer ligt plat Karin
Echt alles is verstoord door die rotsneeuw

Anoniem

Re: Wat een noodweer!! Hoe is het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 23:36

[quote"nu.nl"]VIANEN - Een automobilist die vrijdagavond op de Lekbrug in Vianen een vrachtwagenchauffeur wilde helpen, is in de rivier gevallen. Vrijdagavond laat was hij volgens een woordvoerster van de politie nog niet gevonden.

Op de Lekbrug schaarde een vrachtwagen. Een automobilist die uit de tegenovergestelde richting kwam, stopte en stapte uit om de chauffeur uit zijn wagen te willen helpen. Hij sprong over de vangrail naar de andere baan, maar vergat dat beide rijbanen los van elkaar over de rivier lopen.

De brandweer heeft tot laat in de avond naar de man gezocht, maar werd gehinderd door het slechte weer.

[/quote]

RevanchesJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 23:37

Sani schreef:
Het hele telefoonverkeer ligt plat Karin
Echt alles is verstoord door die rotsneeuw

Precies! Dat is voor de slachtoffers echt vreselijk. Gewoon omdat je geen contact hebt...

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 23:38

0ojannekeo0 schreef:

Net gedaan! Hij kon niet sms'sen omdat het weer REED en niet bellen omdat hij zich ff op de weg moest concentreren!!

Hij is bijna thuis, vlak voor Apeldoorn begon het weer in beweging te komen. Volgens hem hadden ze die grote vrachtwagens veel eerder van de weg moeten halen, die sneeuwen vrij snel in als ze stilstaan en dan zijn ze niet meer van hun plaats te krijgen (spinnende wielen enzo).

Maar goed, binnen nu en een half uur hoopt hij thuis te zijn!

*opgelucht*

Anoniem

Re:

Karin schreef:
0ojannekeo0 schreef:

Als het plat lint is, is dat waarschijnlijk bezweken onder het gewicht van de sneeuw. Bij ons op stal liepen de paarden vanmiddag ook al vrolijk allemaal in één wei.

ik zie het morge wel. ze hebben zich igg "braaf" gemeld bij de slaapkamer van me paps en mams en staan nu veilig op stal, voor het zelfde geld waren ze de straat opgegaan!

Forestmeisje

Re: Wat een noodweer!! Hoe is het bij jullie?

Hier ook noodweer, nu is het rustig gelukkig, maar vanochtend echt erg, de hele middag storm, kon niet naar me knol omdat ik dan letterlijk van mijn fiets af gewaait werd, en de bus reed niet.. mijn ma durfde ook niet te rijden..
Werd daarnet al gesmst door mijn baas dat het werk voor morgen maybe niet doorgaat, dat ik dat morgen nog hoor.
*Ik moet mensen donateur laten worden, dus op straat en bij huizen gaan vragen, maar ik moet eerst op werk komen, en dan vanaf werk met het team in de auto naar de plaats..*

ben benieuwd..
Stoplichtend werken hier niet, ligt valt telkens lichtjes uit in de woonkamer.. de lampen op de staat vallen telkens uit, veel telefoonverkeer ligt hier plat.. gelukkig heb ik nog wel bereik..

Anoniem

Re:

goed nieuws karin !!

RevanchesJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 23:40

Karin schreef:
0ojannekeo0 schreef:

Net gedaan! Hij kon niet sms'sen omdat het weer REED en niet bellen omdat hij zich ff op de weg moest concentreren!!

Hij is bijna thuis, vlak voor Apeldoorn begon het weer in beweging te komen. Volgens hem hadden ze die grote vrachtwagens veel eerder van de weg moeten halen, die sneeuwen vrij snel in als ze stilstaan en dan zijn ze niet meer van hun plaats te krijgen (spinnende wielen enzo).

*opgelucht*

Ah gelukkig zeg!!
Echt top!!
Eventjes wakker blijven nog! Dan kun je toch nog samen slapen!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 23:40

SillyB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 23:41

Ooh super dat er beweging in zit!!

hmm ik heb niks gemerkt van een noodalarm in Boxtel (ik woon er wel idd) maar het is hier vanavond niet mis geweest. Ik ben blij dat ik om 6 uur thuis was maar die file die op de A2 stond, daar werd je echt niet vrolijk van....
Het weer is nu rustiger, geen sneeuwval meer en minder wind. Alle sneeuw dooit en het is echt een grote zooi op straat. De voorspellingen zijn niet mis dus der kan nog een hoop gebeuren.... gelukkig staat het paard lekker in een stevige stal

Anoniem

Re:

0ojannekeo0 schreef:

*opgelucht*
[/quote]
Ah gelukkig zeg!!
Echt top!!
Eventjes wakker blijven nog! Dan kun je toch nog samen slapen!
[/quote]

als dat wel slapen word
[/quote]

Sani

Re:

Ooh fijn Karin!!
Kan je met een gerust hart gaan slapen * naast je vriend

RevanchesJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 23:43

0ojannekeo0 schreef:
http://www.nu.nl/img.db?632048+s(350!x257!)

leeuwarden om 11 uur vanmorgen

Euh Oh...
Helaas geen foto van hoe het er bij ons uit ziet. Maar het is hier 1 witte zooi,met allemaal omgevallen bomen,afgewaaide takken en noem maar op!