Secret Santa Surprise 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Secret Santa Surprise 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 21:39

Klinkt heerlijk Bienotje ! Wij hebben eindelijk een nieuwe oven gehaald deze week dus ook ik kan weer lekker aan het bakken <3 Morgen maar een appeltaart erin gooien om uit te proberen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 21:54

Haha, deed mijn overbuurman ook vandaag. Toen ging de rookmelder af. :')
Wij zijn de 1ste contact personen in de leefsamen app, dus wij kregen de melding. :))
Niet de 1ste keer dat we de melding van rookalarm krijgen als hij aan het kokkerellen is. _O-
Mooiste is, hij is dan te laat met het alarm te clearen op zijn telefoon dus zit ie al breed lachend aan de keukentafel ons op te wachten. :')
Sidenote: overbuurman is 80 jaar, nooit iets huishoudelijks gedaan, zijn vrouw is 5 jaar geleden aan Corona overleden. Nu is hij compleet omgeslagen en kokkerelt er op los en kookt voor het halve dorp. :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 22:07

Heerlijk verhaal Neonlight :D

Ik vind koken leuk, maar wat minder als ik alleen voor mezelf moet koken. Maargoed vandaag weer een ovenschotel gemaakt, dat eet ik morgen gewoon nog een keer.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 22:09

Ik vind koken vreselijk, dus dat thema is een flop haha. Gelukkig doet m'n vriend dat, die vind het soms nog leuk ook. :Y)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 22:19

Wat een verhaal Neonlight, heerlijk dat hij op zijn oude dag van koken geniet.

Vriend en ik vinden koken "noodzakelijk kwaad." Vinden er niets aan en zijn er ook niet goed in... :=
Wij hebben de afspraak: "wie het eerste thuis is kookt/begint met koken." Ik ben die gelukkige bijna nooit. :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 22:42

Ik kook nooit en ben dat op korte termijn ook niet van plan. Grote flop hier dus ook :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 01:23

Ik vind koken op werkdagen noodzakelijk kwaad, maar met vrije dagen kan ik er wel van genieten om echt wat uitgebreider en lekker te koken.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 03:21

Ik hou echt van koken, vriendlief kookt sporadisch dus vaak komt het wel op mij neer.
In mijn nachtdienstenreeks vaak snel en simpel, maar wel gezond. Als ik vrij ben maak ik de pasta/pizza from scratch zegmaar.

Oja een top voor mij zou ook zijn : een pizzasteen :j Die heb ik nog niet, en in de nieuwe oven kan ik er 1 kwijt :D

Heb ook een broodbakmachine, heerlijk die geur van zelfgebakken brood in de ochtend <3

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 07:40

Oh ik vind koken heerlijk! Juist na een werkdag lekker de keuken induiken, love it!
Bakken vind ik ook leuk, maar daar ben ik nog niet goed in. Zoek nog altijd recepten op via internet.
Misschien wel een leuke top, ik zou nog graag zo'n muffinbakvorm willen hebben. :)

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 11:09

Was de crumble goed gelukt Bienotje?
Neonlight wat een heerlijk verhaal over de buurman, wat leuk dat hij het koken helemaal gevonden heeft.

Koken en bakken vind ik heerlijk, lekker ontspannen na een dag werken of in het weekend hobbyen met iets uitgebreiders. Ik hou van nieuwe recepten of producten uitproberen. Ben net terug van vakantie en heb ook echt genoten van de Italiaanse supermarkt met al zijn lekkere verse producten, goede kazen, veel groenten en hun verse pizzadeeg.
Zeker doordeweeks ben ik wel van de snelle recepten trouwens. En ik ben heel slecht in een recept exact volgen, meestal doe ik wel wat kleine aanpassingen.

Nog de weekvraag, ik ga er gewoon vanuit dat het onbewoonde eiland een leuke dag-excursie is en ik dus ofwel mijn camera nodig heb om foto’s te maken of mijn E-reader als het niet zo’n mooie plek is en we veel moeten wachten. Ik ben gek op lezen dus mijn 12 jaar oude Kindle is mijn trouwe compagnon, heb inmiddels een flinke collectie digitale boeken maar er is altijd plek voor meer, vooral als het thrillers zijn (denk Karin Slaugther, al haar boeken heb ik maar dat geeft een idee).

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 11:13

Bakken vind ik op zijn tijd nog wel eens leuk, maar ik ben er niet per se goed in. :') koken is ook niet zo mijn ding. Wij koken vaak apart omdat we andere eetstijlen hebben (en andere kcalbehoeften :)) ) maar ik zie het ook als noodzakelijk kwaad. :')

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-25 11:16

Ik heb even over de weekvraag nagedacht maar ik heb nog steeds geen flauw idee. Ik ga maar voor een vuur aanmaak set. :+

Koken vind ik ook niet echt leuk! En anders ga ik meestal voor een simpele pasta. Bakken vind ik wel leuk maar gaat vaker fout dan goed wat het weer minder leuk maakt. _O-

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 11:16

Lavitabella schreef:
Ik heb even over de weekvraag nagedacht maar ik heb nog steeds geen flauw idee. Ik ga maar voor een vuur aanmaak set. :+

Koken vind ik ook niet echt leuk! En anders ga ik meestal voor een simpele pasta. Bakken vind ik wel leuk maar gaat vaker fout dan goed wat het weer minder leuk maakt. _O-

Ja dat laatste dus. :') :))

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 11:22

Ik hou van uitgebreid koken, maar heb er simpelweg de tijd niet meer voor.
In het weekend durf ik er wel nog aan beginnen - gisteren uuuuurenlang de spaghettisaus laten pruttelen in de slowcooker, zo rijk van smaak!

Om dan uiteindelijk een boterham te eten, ik hou niet van spaghetti :')

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 11:28

Ik vind koken en bakken ook erg leuk. En ik ben gelukkig gezegend met een man die dat ook leuk vindt. Dus als ik pas tegen kwart voor zeven thuiskom staat er vaak al een maaltijd op tafel. Alleen kennen we combi oven/magnetron in ons nieuwe huis nog niet zo goed. Die zijn we nog aan het ontdekken.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 11:59

Wat heerlijk dat jullie overbuurman zich na het overlijden van zijn vrouw vol op het koken heeft gestort Neonlight. Zo te horen niet iemand die gaat zitten wegkwijnen, maar nog volop kan genieten. Zo wil ik ook wel oud worden.

Een appel/peer crumble klinkt erg lekker. Wel echt iets om met de aankomende herfstdagen eens te maken.

Zowel koken als bakken vind ik leuk om te doen, maar vooral als anderen ervan kunnen meegenieten. Voor mezelf pak ik niet zo snel uit. Het gevaar met bakken is dat ik een hele cake of taart alleen opeet, dus dan begin ik er al niet aan. Alleen met speciale gelegenheden als we bezoek krijgen of trakteren.
Als ik de tijd heb vind ik het heerlijk om nieuwe ingrediënten en gerechten uit te proberen voor het avondeten. Ik heb ook echt plezier in het opstellen van een weekmenu en het maken van ons boodschappenlijstje.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 12:21

Ik ben niet zo creatief in de keuken.
Af en toe wat bakken vind ik wel leuk.
Wij hebben alleen een combimagnetron maar geen grote oven.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 12:28

LWDaisy schreef:
In het weekend durf ik er wel nog aan beginnen - gisteren uuuuurenlang de spaghettisaus laten pruttelen in de slowcooker, zo rijk van smaak!

Dat is wel het toppunt. :')
Afgelopen week heb ik ook pastasaus gemaakt in de slowcooker, gemaakt van oogst uit eigen tuin (tomaten, courgettes, aubergines en knoflook,
alleen basilicum en pepers kwamen niet uit eigen tuin). Waren uiteindelijk 9 potten.
Dadelijk eten we lekker goulash soep, had die nog in de diepvries staan, ook in de slowcooker gemaakt. :9

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 12:30

Ik ben ook niet van het koken, dat doet mijn man hier. We hadden ook een moestuin, maar eigenlijk vind ik dat helemaal niet zo leuk en teveel werk, dus die zijn we nu aan het afbreken en dat komt bij de paddock van de paarden erbij.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 13:13

Neonlight schreef:
LWDaisy schreef:

Dat is wel het toppunt. :')
Afgelopen week heb ik ook pastasaus gemaakt in de slowcooker, gemaakt van oogst uit eigen tuin (tomaten, courgettes, aubergines en knoflook,
alleen basilicum en pepers kwamen niet uit eigen tuin). Waren uiteindelijk 9 potten.
Dadelijk eten we lekker goulash soep, had die nog in de diepvries staan, ook in de slowcooker gemaakt. :9

Het probleem met spaghettisaus hier is dat ik hem maak zoals mijn vriend hem graag eet: met kilo's en kilo's vlees :') Ik ben absoluut geen vegetariër, maar mijn voorkeur gaat uit naar brood, vis of groenten, dus met spaghetti doe je mij geen plezier haha. Tenzij op mijn manier: pasta, champignons, look, beetje olie, kruiden - klaar :') Komt geen saus aan te pas :')

Mijn favoriet voor de slowcooker: ribbetjes.
Ik hou van ribbetjes, maar niet van peuzelen - ik heb te veel uitgegeven aan mijn tanden om ze te gebruiken om vlees 'af te scheuren' haha, en ribbetjes uit de slowcooker zijn zoooo zacht dat afscheuren niet nodig is :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 13:25

Bakken doe en kan ik ook niet :')

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 14:11

Koken en bakken zijn ook niet mijn hobby

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 14:14

Bakken vind ik leuk, een cake, appeltaart of appelflappen lukken prima. Ingewikkelde projecten begin ik niet aan. Onze oven is niet al te betrouwbaar meer. Temperatuur klopt niet, hij gaat uit zichzelf warmer of uit.. Dat soort praktijken. :\

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 14:41

Spare-ribs maak ik ook graag klaar in de slowcooker, vaak op mijn werkzaterdag. Dan zet ik hem 's morgens aan en zit ik de hele dag te watertanden van de geur. :))

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 14:53

marleen_88 schreef:
Citaat:
Weekvraag week 38
Als je één ding mee mocht nemen naar een onbewoond eiland, wat zou dat dan zijn? Smartphone is uitgesloten.

Ik vind deze echt moeilijk trouwens. :+ Zoals iemand al zei heb ik ook niet de illusie dat ik ga overleven dus ja wat moet je meenemen dan. Liefst iets met internet eerlijk gezegd maar dat kan ook al niet. Misschien gewoon een woordzoeker boekje oid om me te vermaken? Of een blikje cola als laatste avondmaal. :') Of zo'n flare ding om toch te proberen aandacht te trekken vanuit de lucht. Ik weet het niet. :')