Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dispar_Vulgo

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 22:16

Ik heb afgelopen dagen weer veel problemen met niet beschikbare vervoerder en service punten.

Vaak kan ik nu alleen nog dhl kiezen als ik iets koop. Mondial is toch verplicht voor nl verkopers? En toch krijg ik die optie nu vaak niet

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 23:29

Bij mij vertaalt Vinted ook gewoon. Maar alleen op de laptop, niet op de telefoon (ik heb de app niet).

Hoe verzenden jullie een best groot boek? Ik heb net een bod geaccepteerd op het Bon Jovi fotoboek. Ik weet alleen nog niet zo goed hoe ik dat ga aanpakken. Bubbeltjes plastic wilde ik er sowieso om doen, dat heb ik nog. Maar een doos in dat formaat heb ik niet denk ik. Ik wacht nog op betaling, maar hij moet dan naar Italië. Dus dat mag ook wel goed verpakt worden op zo'n end.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 05:32

Is al opgelost, hij zit al heel goed verpakt en hij is ook al betaald. Dus binnenkort kan hij weg :)

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 10:50

Hier ook iemand uit Duitsland die een trui niet kan bestellen doordat er alleen hoge bestelkosten bij staan. Maar heb hem als klein pakket ingevoerd en alle opties open staan. Zwaar irritant.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 13:16

Zijn er meer mensen die problemen hebben met dpd? Ik heb 2 pakjes (gekocht) die maar op verzonden blijven staan en de datum waarop het bezorgd zou worden is aangepast naar een bericht dat het langer gaat duren.
Vandaag ook zelf voor het eerst wat verkocht :D een trui van mijn vriend :')

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 15:44

DPD is de laatste weken problematisch bij mij, blijven lang hangen in verschillende fases van het proces en komen (iets) later aan dan aangegeven. Terwijl DPD bij mij tot nu toe eigenlijk altijd vlot gaat en snel aankomt. Binnen Nederland lijkt het erger dan wat naar Duitsland gaat of vanuit Duitsland komt. En dan kijk je naar die T&T en denk je nou zit weer ergens vast dus zal nog wel een tijdje duren en dan komt het opeens toch diezelfde dag nog aan.

Ik ben helaas ook zo iemand die dan obsessief T&T's in de gaten gaat houden, erger me dood aan mezelf want het komt er echt niet sneller door :')

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 17:35

Ik heb helaas twee vinted go pakketjes die voor het laatst twee weken geleden een update hebben gehad. Waren beide hele kleine envelopjes, mss toch maar groter inpakken de volgende keer?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 19:50

Het DPD pakketje wat bij mij al heel lang op verzonden stond is vandaag ineens bezorgd :)
Het kan dus nog goed komen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 21:40

Ik had vanmorgen iemand die echt mijn tijd zat te verdoen.

Vraagt om een foto van een bepaalde Barbie. Of ik het land wilde fotograferen op de rug.

Ja hoor, wil ik wel doen. Foto’s gemaakt, maar die waren niet goed.

Of ik ook even op wilde meten hoe groot de letters waren. Helaas geen lineaal bij de hand. Of ik even een lineaal bij iemand wilde gaan lenen. :?

Ik nog geprobeerd met een schoentje ernaast voor de verhouding.

Toen ze weer kwam dat dit ook niet goed was en of ik nog meer foto’s wilde maken, had ik er genoeg van. Ik heb aangegeven dat ik genoeg foto’s heb gemaakt en dat ze maar bij iemand anders moest gaan kopen. Ze heeft me een uur bezig gehouden. De Barbie vreet geen brood. :')

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 22:22

Hier na 3 maand eindelijk akkoord op een bod :+ Inmiddels al láng een soortgelijk jasje gekocht :Y)

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 06:08

Konstantine schreef:
Het DPD pakketje wat bij mij al heel lang op verzonden stond is vandaag ineens bezorgd :)
Het kan dus nog goed komen.

Ik zou ook een pakket retour krijgen van DPD (zonder bezorgpoging) en ineens had de koper het toch ontvangen :+ Allemaal heel bijzonder, maar blij dat het goed is gekomen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 06:15

maessie schreef:
Hier na 3 maand eindelijk akkoord op een bod :+ Inmiddels al láng een soortgelijk jasje gekocht :Y)

Nou dat schiet op inderdaad.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 09:06

Ik moet vandaag een pakketje met DPD naar Frankrijk sturen. Ik hou mijn hart vast. Eigenlijk ook in de advertentie gezet dat ik alleen binnen NL met DPD stuur, maar had er weer een die niet kan lezen. Dus ik dacht...nouja het is geen pakket van grote waarde, laat ik het maar weer eens proberen.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 09:46

Is DPD zo slecht dan? Als ik iets koop bij een winkel ben ik juist altijd blij als het DPD is, die laten als enige het pakket niet ergens buiten achter het huis achter bij neerzettoestemming, maar zetten het ook werkelijk in de garage. Daar kunnen DHL en PostNL nog wat van leren. Verzenden doe ik met dekjes ook graag met DPD, dat is de enige waarbij er geen gedonder van komt als je ze ongevouwen verstuurt. Bij PostNL krijg je al mails dat je extra moet betalen als je keurig binnen de formaten blijft (die ik dan voor het gemak maar negeer tot het gezeur ophoudt).

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 09:54

DPD gaat hier al een tijd heel goed. Alleen Vinted Go is een drama.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 10:16

Laat ik het afkloppen, hier is niks een drama.
Duurt soms lang maar dat is het enigste

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 10:19

Ik klop het ook af, heb een prettig pakketpunt waar ik alles kan brengen en gaat vrijwel altijd goed. Als er iets mis loopt hebben zij vaak al zelf actie ondernomen.

Qua levering aan huis is dhl en dpd hier top, hele fijne vaste bezorgers. Post nl vaak wat minder die gooien het soms op een pakketpunt af zonder langs te zijn geweest en dan een pakketpunt 50km verderop :')

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 11:05

Het is met name DPD in combi met Vinted (geen tracking updates of updates die simpelweg niet kloppen) Als ik bij een webshop iets bestel met DPD gaat alles helemaal keurig en klopt de tracking wel. Ons DPD pakketpunt is voor de rest ook niks mis mee.
Maargoed ik probeer het weer eens een keertje.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-25 11:49

Ik heb meerdere pakketten onderweg met DPD, eentje is al wel vertraagd. De rest zouden tussen 8-10 oktober bezorgd moeten worden, maar staan op onderweg. Zit aardig wat geld in, dus ik hoop maar dat het goedkomt -O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 12:31

Moet zeggen dat Vinted Go lang duurt maar gaat wel vaak goed gelukkig. Maar heb ook super pakketpunt.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 16:20

Marjo schreef:
Ik heb meerdere pakketten onderweg met DPD, eentje is al wel vertraagd. De rest zouden tussen 8-10 oktober bezorgd moeten worden, maar staan op onderweg. Zit aardig wat geld in, dus ik hoop maar dat het goedkomt -O-

Bij mij kwamen tot nu toe ze dan allemaal op de laatste dag (10 bij jou dus) of de dag erna wel aan. Ik heb normaal ook geen problemen met DPD maar de laatste weken gaat het erg langzaam, vooral binnen Nederland. Ik heb net eentje opgehaald die maandag vanuit Duitsland verstuurd was, dus dat ging wel vlot deze keer. Maarrr alles kwam telkens gewoon netjes aan, alleen het kostte wat geduld :+

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 19:32

Tancreda4 schreef:
Vraagje. Ik heb een nieuw item van 100 euro verkocht. Nu is de koper een Franse zonder review, geen volgers, niets volgend en 0 producten te koop. Ik vraag me af of t dan wel verstandig is de koop door te zetten, met alle negatieve ervaringen uit dit topic := Wat zouden jullie doen?

Even een update. Pakket was daar super snel (jeej, we hebben weer een mondial relay punt en blijkbaar echt vlot). Deze anonieme koper om het zo even te noemen haalde het dezelfde avond al op en volgende dag goedgekeurd. Dus super snelle verkoop en alles goed verlopen gelukkig :)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 21:40

_Lorette_ schreef:
DPD gaat hier al een tijd heel goed. Alleen Vinted Go is een drama.

In augustus waren er 7 van mijn verzonden pakketten kwijt met dpd

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 21:47

Dat is echt niet oké. Ik ben blij dat het bij mij goed gaat. De laatste tijd kiest iedereen voor DPD.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 00:50

Siers83 schreef:
Siers83 schreef:
Ik heb nu wat raars. Iets verzonden met DPD, is donderdag afgegeven op het pakketpunt. Gisterochtend een mail dat het klaar lag en de koopster het kon afhalen. Krijg ik bericht van haar dat het raar was want ze moest het ergens anders afhalen, bij mij in de buurt. Maar dat zag ik dus nergens. Dus gevraagd om af te wachten. Krijg ik vanmorgen bericht van Vinted dat het klaar ligt om af te halen bij het punt waar ik het verstuurd heb. En dat zegt de tracking van DPD nu ook. Snap er niks van want het etiket dat ik gedownload heb staat echt duidelijk een ander punt als ontvanger. Ik kan vandaag er niet naartoe om te vragen helaas. Iemand dit al eens gehad?

Lees dat ook steeds vaker. Vinted GO heeft laatste tijd ook dat ze beetje zooitje van maken. Hoorde bij een afhaapunt vanavond dat ze personeel te kort hebben…

Even terug komend op dit. Vanmorgen bij het punt geweest waar ik het had afgegeven. Ik was de zoveelste al die dit had. Er schijnt iets van een storing bij DPD geweest te zijn. Pakketjes zijn allemaal mee gegaan met de bezorger en die zijn dus onderweg. Dus advies was afwachten