Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Benzz schreef:mvdende schreef:Boerenkool doe ik 300g Boerenkool op 1000g aardappelen en daar eet ik dan 2x van. 1 portie vries ik in.
Oh dat krijg ik echt niet weg. Bij boerenkool altijd half boerenkool half aardappel.
Nessie schreef:Wij budgetteren niks qua boodschappen en zijn met z’n tweeën zo’n 75-100 euro per week kwijt. Nu snoepen wij nauwelijks en eten wij graag ‘simpel’. Per maaltijd zijn wij tussen de 5-12 euro kwijt. Daarbij komt nog wel dat ik altijd op werk lunch en vaak ook ontbijt haal onderweg. Mijn man eet wel van de boodschappen het ontbijt.
verootjoo schreef:Ik vind het heel knap hoe strak jullie kunnen budgetteren.
Wij doen voor zon €1200 per maand boodschappen. 2 volwassenen, 2 kinderen.
Supermarkt, bakker, slager, groenteman, eierenman.
Als het niet meer is
Suzanne F. schreef:verootjoo schreef:Ik vind het heel knap hoe strak jullie kunnen budgetteren.
Wij doen voor zon €1200 per maand boodschappen. 2 volwassenen, 2 kinderen.
Supermarkt, bakker, slager, groenteman, eierenman.
Als het niet meer is
Jeetje hoe dan? Hoeveel eten jullie dan wel niet? Of is het elke dag biefstuk of varkenshaas?
mvdende schreef:Benzz schreef:Ik verbaas mij er best over dat je in je eentje 500 gram aardappels opeet
Ja hoor, makkelijk. Ik ben nogal een grote eter.
Avg is 250g groentes en zeker 300-400g aardappelen.
Boerenkool doe ik 300g Boerenkool op 1000g aardappelen en daar eet ik dan 2x van. 1 portie vries ik in.
verootjoo schreef:Suzanne F. schreef:
Jeetje hoe dan? Hoeveel eten jullie dan wel niet? Of is het elke dag biefstuk of varkenshaas?
6 brood per week sowieso en verder niet veel geks naar mijn idee. Kopen meestal huismerk van chips enzo. Wel vlees van de slager maar we eten niet elke dag vlees.
Zijn wel fijnproevers, dus graag goede groente en fruit van de groenteman. Persen 80 sinaasappels per maand en dat tikt ook wel aan, maar alles voor de vitamientjes. Kilo tomaatjes per week, kilo komkommers, dagelijks 2 fruit per persoon. Houden ook wel van lekker spul zoals goede olijfolie en lekker borrelplank.
Maar verder gewoon avondeten wat wisselt van AVG en pasta/rijstgerecht etc.
AH bezorgt en gaan niet naar Lidl oid omdat dat best ver weg is.