Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 20:07

Stille meelezer die af en toe verbaasd jullie verhalen leest. Normaal gesproken gaat het hier namelijk best goed.

Maar ik heb er vandaag 1 waar ik helemaal gestoord van wordt.
Meneer zou om 17.00 uur komen kijken voor een auto die te koop staat, om 17.20 maar eens een berichtje gestuurd of hij al onderweg was. Vrij snel reactie dat hij aan het wachten was op een collega om met hem mee te gaan.

Toen was ik nog in de veronderstelling dat hij dichtbij woonde en er binnen een half uur wel zou zijn.
Na 1.5 uur te laat maar een berichtje gestuurd dat ik er vanuit ging dat hij niet meer ging komen en ik de advertentie weer op beschikbaar had gezet.
Toen had ik ineens binnen 5 minuten antwoord dat hij nog steeds aan het wachten was op zijn collega om met hem mee te gaan.. Na 3x vragen waar hij woonde blijkt hij uit Eindhoven te komen.. Ik woon in het uiterste Noorden, 3 uur verderop.
Die sukkel ging er vanuit dat hij vanavond om 22.00/23.00 uur nog wel welkom was. _-:(

Ik heb me in weten te houden maar mijn zwangerschapshormonen hadden de neiging om hem een niet zo vriendelijk berichtje te sturen. :evaw:

IHN

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 19:28

ik denk dat ik raar ben. Of m8nstens een slechte verkoper. Ik heb iets op mp staan met prijs erbij. Krijg ik voortdurend vragen:wat wil je er minimaal voor heben. In het begin gaf ik dat netjes aan. Gaan ze er nog 5, 10 of 25 euro onder zitten. Toen weer iemand die vraag stelde antwoordde ik erg onvroendelijk met:srry, doe een bod. Onderhandelen doe je vanaf de vraagprijs. minimumprijs is dus al vast en ik vind het zonde van mijn tijd om dan alsnog lagere biedingen te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 19:44

Dan moet je dat erbij zetten. Onderhandelen doe je niet vanaf de vraagprijs wat een onzin :n

Marktplaats is juist voor onderhandelingen. Als jij een vraagprijs zou zetten zou ik ook eronder bieden of vragen wat je minimum is. 90% dan de mensen heeft een minimum lager dan de vraagprijs.

Als je dat niet wil dan moet je erbij zetten. Minimale prijs is X euro. Lager bieden heeft geen zin. Dan is het duidelijk dan zou ik het ook niet vragen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 19:51

Eens met spenk
Onderhandelen doe je juist onder de vraagprijs.
Fijn als dat wel met wat respect gaat en dan bedoel ik een eerlijk net bod.

Maar wil je niet onder je vraagprijs zet er dan idd neer.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 19:53

Onderhandelen doe je niet door te vragen wat de minimumprijs is.

De vraagprijs is een indicatie en daar mag je op bieden. Daar kun je dan iets onder gaan zitten.

Vragen naar de minimumprijs ervaar ik als buitengewoon onfatsoenlijk en ik reageer daarop ook onaardig. Meestal reageer ik er niet eens op.

Tuurlijk heb ik als verkoper een bodemprijs in mijn hoofd. Maar dat gaat niemand wat aan en dat deel ik dus ook niet.

Als je wel een minimumprijs noemt, gaat 99% van de mensen die er naar vragen, alsnog onder die prijs zitten. Toppunt van onfatsoenlijk.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 19:53

Spenk, ik zeg dus juist dat je gaat onderhandelen vanaf de vraagprijs. Dus stel, ik heb iets staan voor 60 euro, kan iemand rustig een tegenbod geven van bijv 40 euro. Ik kan dan akkoord gaan of bijv tegenbod 50 euro doen. Dat vind ik onderhandelen.

Als ik iets erop zet voor 60 euro. Iemand vraagt aan mij wat is je minimale prijs, en ik zeg dan 40 euro, kun je dus akkoord gaan of niet. Als ik antwoord geef met wat ik minimaal wil hebben (waarbij ik dus idd al lager zit dan vr prijs) nog lager gaan bieden vind ik onbeschoft. min prijs is immers vaste prijs en dus niet meer onderhandelbaar. Ik vind dus:of je gaat. ieden vanaf de vraagprijs, of je vraagt mininale prijs maar dan ga je niet daarover nog eens onderhandelen.

maar zoals ik al zei:ik nen daarin vast de rare.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 19:54

Dees schreef:
Onderhandelen doe je niet door te vragen wat de minimumprijs is.

De vraagprijs is een indicatie en daar mag je op bieden. Daar kun je dan iets onder gaan zitten.

Vragen naar de minimumprijs ervaar ik als buitengewoon onfatsoenlijk en ik reageer daarop ook onaardig. Meestal reageer ik er niet eens op.

Tuurlijk heb ik als verkoper een bodemprijs in mijn hoofd. Maar dat gaat niemand wat aan en dat deel ik dus ook niet.

Als je wel een minimumprijs noemt, gaat 99% van de mensen die er naar vragen, alsnog onder die prijs zitten. Toppunt van onfatsoenlijk.

Dees, dat bedoel ik dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 19:56

Prima maar dan moet je ook accepteren als iemand zeg oke bedankt dan gaat het over. Succes met de verkoop.

Ik zie ook wel producten die er maaaanden opstaan. Dan durf ik best flink onder de vraagprijs te bieden. Nee heb je ja kun je krijgen. Als mensen daar niet tegen kunnen moet je geen producten verkopen 2e hands.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 20:03

Tja, misschien is het ook niet te koop voor lager dan de juiste prijs.
Daar moet je als koper ook gewoon maar tegen kunnen.

Ik zet er soms ook wel eens wat op dat niet weg hoeft, maar wel mag tegen de juiste prijs. Wordt het dan niet verkocht, is dat ook prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 20:04

Dan is dat prima ja maar daar kun je toch wel normaal om reageren?

Er staat ook zat op marktplaats voor fantasieprijzen immers.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 20:25

Spenk schreef:
Prima maar dan moet je ook accepteren als iemand zeg oke bedankt dan gaat het over. Succes met de verkoop.

Ik zie ook wel producten die er maaaanden opstaan. Dan durf ik best flink onder de vraagprijs te bieden. Nee heb je ja kun je krijgen. Als mensen daar niet tegen kunnen moet je geen producten verkopen 2e hands.

nou, sterker nog. Ik heb dus gehad dat iemand vroeg naar minimumprijs, daaronder bood. Ik toen aangaf:nee. Eerst bleef aandringen waarop ik aangaf:ik heb nee gezegd en ik reageer verder niet meer op u. Toen wilde hij het wel voor de minimumprijs, maarheb het dus ook daar niet meer voor aan hem verkocht. Klaar is bij mij ook echt klaar.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 20:28

Spenk schreef:
Dan is dat prima ja maar daar kun je toch wel normaal om reageren?

Er staat ook zat op marktplaats voor fantasieprijzen immers.

op biedingen reageer ik altijd normaal. Zelfs als iemand 10 euro bied waar ik vr prijs 100 euro heb. Een bod is een bod.

Vragen om minimumprijs en dan gaan ondehandelen vind ik gewoon echt te irritant, en dus was de 12e ff de klis (al vond ik mijn reactie eigenlijk best meevallen nog)

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 20:31

Herkenbaar dit, ik kan me er ook flink aan ergeren.
Bieden mag zeker, daar is t marktplaats voor.
Maar dan onder de minimum prijs bieden en blijven bieden is gewoon enorm irritant
En dan uiteraard t lagere bod inclusief verzenden
Bij sommigen moet ik echt diverse keren aangeven dat de prijzen exclusief verzendkosten zijn, want die ga ik niet betalen
Mensen mogen t best proberen hoor, maar respecteer mijn antwoord dan ook ipv door te gaan drammen.
Uiteraard blijf ik beleefd communiceren

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 20:43

Ik biedt gerust heel veel minder als de vraagprijs maar dan doe ik meestal bericht mee met uitleg en dat ik geen reactie hoef van diegene maar mochten ze ermee akkoord gaan direct of weken later dat ik het dan graag hoor. Toch al heel veel leuke aankopen zo kunnen doen.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 21:20

Ik snap de issue ook niet zo als ik eerlijk ben. Onfatsoenlijk is imo wanneer iemand te weinig geld meeneemt of na afspreken van de prijs toch nog wat probeert.
Daarvoor: het staat hen vrij het te proberen, mij vrij om te zeggen dat het hem niet gaat worden. Ook als ze naar mijn minimum vragen ga ik alsnog iets erboven zitten. De meeste mensen worden er erg blij van als ze er dan nog 5 euro vanaf kunnen praten. Psychologisch spelletje. :')

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 09:29

Ik snap überhaupt het vragen naar een minimumprijs niet. Kunnen jullie me dat uitleggen misschien?
Ik vind het logischer dat je een vraagprijs hebt die onderhandelbaar is. Koper doet een bod en het spel van onderhandelen is begonnen. Maar waarom zou je als verkoper meteen je minimumprijs noemen? Dan verpest je het toch voor jezelf want niemand gaat daar toch meer boven zitten? Dan is er toch helemaal geen onderhandeling meer? Daar onder gaan zitten vind ik ook stom want dan neem je de term minimumprijs dus niet serieus.
Echt, ik snap dit hele principe dus gewoon niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 09:40

Ik heb helemaal geen zin in eindeloze onderhandelingen. Dus ja als ik een product zie maar vind het te duur dan bericht ik van ik heb interesse de vraagprijs vind ik te hoog. Heb je een minimaal bod in gedachte? Dan beledig je niemand met een te laag bod en oeveloze discussies die onderhandelen zouden zijn. Als het minimum mij te hoog stuur ik ook gewoon dat het dan over gaat succes nog met de verkoop. En als ik het oke vind stuur maar betaalverzoek.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 09:48

Froukje schreef:
Stille meelezer die af en toe verbaasd jullie verhalen leest. Normaal gesproken gaat het hier namelijk best goed.

Maar ik heb er vandaag 1 waar ik helemaal gestoord van wordt.
Meneer zou om 17.00 uur komen kijken voor een auto die te koop staat, om 17.20 maar eens een berichtje gestuurd of hij al onderweg was. Vrij snel reactie dat hij aan het wachten was op een collega om met hem mee te gaan.

Toen was ik nog in de veronderstelling dat hij dichtbij woonde en er binnen een half uur wel zou zijn.
Na 1.5 uur te laat maar een berichtje gestuurd dat ik er vanuit ging dat hij niet meer ging komen en ik de advertentie weer op beschikbaar had gezet.
Toen had ik ineens binnen 5 minuten antwoord dat hij nog steeds aan het wachten was op zijn collega om met hem mee te gaan.. Na 3x vragen waar hij woonde blijkt hij uit Eindhoven te komen.. Ik woon in het uiterste Noorden, 3 uur verderop.
Die sukkel ging er vanuit dat hij vanavond om 22.00/23.00 uur nog wel welkom was. _-:(

Ik heb me in weten te houden maar mijn zwangerschapshormonen hadden de neiging om hem een niet zo vriendelijk berichtje te sturen. :evaw:

Ik denk dat dit een typisch voorbeeld is van mensen pesten en onnodig laten wachten. Ik denk dat deze persoon nooit van plan is geweest ook echt te komen. Anders had ie wel 't fatsoen gehad om je te berichten dat hij (zoveel) later zou zijn

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 09:55

Dat van die minimale prijs vragen, geef je die, gaan ze nog veel lager zitten. Gewoon onwijs irritant.
Of mensen die via een bericht veel lager gaan bieden van het ingestelde bieden vanaf bedrag via berichten.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 12:22

Spenk schreef:
Ik heb helemaal geen zin in eindeloze onderhandelingen. Dus ja als ik een product zie maar vind het te duur dan bericht ik van ik heb interesse de vraagprijs vind ik te hoog. Heb je een minimaal bod in gedachte? Dan beledig je niemand met een te laag bod en oeveloze discussies die onderhandelen zouden zijn. Als het minimum mij te hoog stuur ik ook gewoon dat het dan over gaat succes nog met de verkoop. En als ik het oke vind stuur maar betaalverzoek.

ok. Maar de meeste beginnen de onderhandelingen dan alsnog onder de minimumprijs.
En als je geen zin hebt in onderhandelingen maar er staat wel een vraagprijs kun je toch ook gewoon zelf gelijk zeggen wat je ervoor over hebt? Gewoon:hey, ik wil het van je overnemen voor dit bedrag. Dit is mijn max, ik ga niet onderhandelen. Kan de ander akkoord gaan of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 12:24

IHN schreef:
Spenk schreef:

ok. Maar de meeste beginnen de onderhandelingen dan alsnog onder de minimumprijs.
En als je geen zin hebt in onderhandelingen maar er staat wel een vraagprijs kun je toch ook gewoon zelf gelijk zeggen wat je ervoor over hebt? Gewoon:hey, ik wil het van je overnemen voor dit bedrag. Dit is mijn max, ik ga niet onderhandelen. Kan de ander akkoord gaan of niet.

In mijn ervaring zijn de meesten dan zwaar beledigd. Want hun minium is X bedrag.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 14:22

Ik ga dan weer zelf in het omhoog
Als ik minimum prijs benoemd heb en degene gaat eronder bieden dan ga ik weer boven mijn minimum prijs zitten.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 15:44

Daarom vraag ik geen minimum prijs. Ik geef aan wat ik wil betalen en zie wel of ik dan reactie krijg. Soms geen, soms tegen bod en soms deal.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 17:16

dierenfan schreef:
Daarom vraag ik geen minimum prijs. Ik geef aan wat ik wil betalen en zie wel of ik dan reactie krijg. Soms geen, soms tegen bod en soms deal.

Dat is imo echt de enige juiste manier. +:)+

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 21:48

Ik lees al langer mee maar heb toch een vraag.

Mijn vriend wil wat verkopen en kreeg een bod. Dit bod gaat mijn vriend wel mee akkoord. Maar nu wil de koper mijn vriend zijn voor + achternaam, emailadres en woonadres om een DHL zegel aan te maken.

Maar is dat wel normaal? En hoezo maakt de koper een verzendlabel aan en moet mijn vriend zijn gegevens daarvoor geven.

Zijn wij gek dat wij dat niet vertrouwen?