[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 13:45

Vjestagirl schreef:
Oh dat voorstellen met "ik ben de mama van..."

Mijn teammanager doet dat ook altijd als hij zich voorstelt aan kandidaten in sollicitatiegesprekken. "Ik ben Klaas, werk 30 jaar bij dit bedrijf. Ik ben getrouwd met Anja, ben de vader van twee kinderen, Jaap en Jip, we wonen in Amersfoort en onze kat heet Frida, en de hond Kees."

En iedere keer weer denk ik 'DUDE, who cares!', vertel gewoon wat je doet binnen het bedrijf!

Toch snap ik dat ook enigszins wel, het maakt het gesprek wel wat persoonlijker, kan mensen op gemak brengen misschien.

Ik doe het ook niet per se, maar als bij een sollicitatie iemand zich zo voorstelt, dan vertel ik ook over mijn katten en paard :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 13:47

Niobe schreef:
Vjestagirl schreef:
Oh dat voorstellen met "ik ben de mama van..."

Mijn teammanager doet dat ook altijd als hij zich voorstelt aan kandidaten in sollicitatiegesprekken. "Ik ben Klaas, werk 30 jaar bij dit bedrijf. Ik ben getrouwd met Anja, ben de vader van twee kinderen, Jaap en Jip, we wonen in Amersfoort en onze kat heet Frida, en de hond Kees."

En iedere keer weer denk ik 'DUDE, who cares!', vertel gewoon wat je doet binnen het bedrijf!

Toch snap ik dat ook enigszins wel, het maakt het gesprek wel wat persoonlijker, kan mensen op gemak brengen misschien.

Ik doe het ook niet per se, maar als bij een sollicitatie iemand zich zo voorstelt, dan vertel ik ook over mijn katten en paard :+

Misschien ben ik een harde, koude, zakelijke trut, maar ook van sollicitanten interesseert het me niet of je katten, paarden, kinderen of een Afrikaanse reuzeslak hebt :P

Nietsmar

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:02

Van de kaakchirurg heb je wel minder nawerk *\o/*

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:02

Tancreda4 schreef:
Qimm schreef:
Ik ben uitgenodigd voor een babyshower :') Nou ja, het is een high tea en ik ben samen met 2 andere de enige die (nog) niets geworpen heeft. Dus ik denk dat ik maar bij hen ga zitten :')

High tea is wel lekker!

Nou dat, ik hou zo van lekker eten en snoepen. Voor mij is elke reden goed :D
Hoewel chocoladevla uit een luier, no way.
Babyhapjes maakt me dan weer niet uit :')

Al de bevallingsverhalen hoor ik met een grijns aan, idem voor drukke kinderverjaardagen.
Het liefst geef ik ook nog iets dat veel herrie maakt. 8-)
Laatst bijgewerkt door kamsel op 08-02-22 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:06

Vjestagirl schreef:
Misschien ben ik een harde, koude, zakelijke trut, maar ook van sollicitanten interesseert het me niet of je katten, paarden, kinderen of een Afrikaanse reuzeslak hebt :P
En toch zeggen dat soort dingen iets over iemands persoonlijkheid en daarmee ook over wat voor werknemer ze zijn. Van iemand zonder huisdieren, passies, sporten, hobby's hoef je immers niet te verwachten dat ze mensen zijn die veel initiatief nemen en ook van aanpakken weten. Ondanks dat je niet je hele privéleven mee naar je werk hoeft te nemen, neem je nog altijd jezelf mee naar je werk en hoe de rest van jouw leven is ingericht is daarin echt wel van toegevoegde waarde bij een sollicitatie.

Ik kreeg laatst bij een sollicitatie een aantal quickfire vragen die verder weinig met de functie te maken hadden. Maar nog afgezien van het feit dat ik die vragen altijd leuk vind om te beantwoorden, is het niet alleen je keuze die iets over jou zegt, maar ook in hoeverre je daarover moet nadenken of twijfelt.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:17

Mkango schreef:
Vjestagirl schreef:
En toch zeggen dat soort dingen iets over iemands persoonlijkheid en daarmee ook over wat voor werknemer ze zijn. Van iemand zonder huisdieren, passies, sporten, hobby's hoef je immers niet te verwachten dat ze mensen zijn die veel initiatief nemen en ook van aanpakken weten. Ondanks dat je niet je hele privéleven mee naar je werk hoeft te nemen, neem je nog altijd jezelf mee naar je werk en hoe de rest van jouw leven is ingericht is daarin echt wel van toegevoegde waarde bij een sollicitatie.

Ik kreeg laatst bij een sollicitatie een aantal quickfire vragen die verder weinig met de functie te maken hadden. Maar nog afgezien van het feit dat ik die vragen altijd leuk vind om te beantwoorden, is het niet alleen je keuze die iets over jou zegt, maar ook in hoeverre je daarover moet nadenken of twijfelt.

Ja ik snap beide kanten wel, daarom vind ik het ook wel prettig dat de sollicitatie afnemer over het algemeen begint met voorstellen, daar pas ik me op aan :D

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:20

Ik vind het altijd wel fijn als mensen zich voorstellen en even iets over zichzelf vertellen bij een sollicitatie. De namen van hun partners/dieren/kinderen hoef ik dan niet persé. De persoonlijke noot vind ik in mijn werk ook wel belangrijk, dus ik zoek bij een sollicitatie wel echt een beetje of ik een klik heb met de personen aan de andere kant van de tafel, naast of de klik er met het werk is.

Overigens pas ik me net als Niobe wel aan mijn gesprekspartners aan met wat ik over mezelf vertel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 15:33

Vjestagirl schreef:
Niobe schreef:

Iemand met een Afrikaanse reuzenslak zou ik meteen aannemen.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 15:55

Heb je een job opening?
Ik heb drie afrikaanse reuzenslakken en geen werk :Y)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 16:07

:D Mooie vacature eis!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 16:11

Wij hebben toevallig laatst iemand aangenomen die een Afrikaanse reuzenslak heeft, vandaar dat ik erop kwam :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 16:30

Ik had vrijdag de genderreveal van mijn aanstaande nichtje/neefje. Ik heb er ook helemaal niks mee, maar wel cadeautjes gekocht en die kant op gegaan. Het is toch mijn broertje.. Van verder weg hoef ik niet zo nodig. Ik krijg een nichtje, dat vind ik dan wel weer geinig. Dat er vervolgens hals over kop een veel te duur huis is gekocht (75k overboden) zonder voorbehoud van financiering 'want er komt een baby dus we moeten NU een groter huis'... :x :x

En over een poosje een babyshower. Daarvoor ga ik ook voor mijn vriendin heen, die vindt het leuk dat ik kom. Maar verder? Ik ben ook echt de énige die geen kind heeft/zwanger is/zwanger wil worden dus dolle pret. Scheelt wel dat het dezelfde club is als op het vrijgezellenfeest dus ik hoef het niet nog een keer uit te leggen :Y)

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 17:18

Relaxed schreef:
Qimm schreef:
Ik ben misschien naïef (want ik heb nog nooit een babyshower meegemaakt) maar (famous last words) 'hoe erg kan het zijn' Ik vind het voor haar natuurlijk heel leuk, dus, ach. We gaan het meemaken :')

High tea is wel gezellig, maar reken op veel bevallingsverhalen, dat schijnt vertelt te moeten worden om de zwangere gerust te stellen :')

Deze heb ik dus echt 0 gehoord op de babyshower waar ik was toen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 17:24

Afbeelding

}>

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 17:38

Berdien schreef:
Ik had vrijdag de genderreveal van mijn aanstaande nichtje/neefje. Ik heb er ook helemaal niks mee, maar wel cadeautjes gekocht en die kant op gegaan. Het is toch mijn broertje.. Van verder weg hoef ik niet zo nodig. Ik krijg een nichtje, dat vind ik dan wel weer geinig. Dat er vervolgens hals over kop een veel te duur huis is gekocht (75k overboden) zonder voorbehoud van financiering 'want er komt een baby dus we moeten NU een groter huis'... :x :x

En over een poosje een babyshower. Daarvoor ga ik ook voor mijn vriendin heen, die vindt het leuk dat ik kom. Maar verder? Ik ben ook echt de énige die geen kind heeft/zwanger is/zwanger wil worden dus dolle pret. Scheelt wel dat het dezelfde club is als op het vrijgezellenfeest dus ik hoef het niet nog een keer uit te leggen :Y)

Oh, verstandig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:03

lovelyfiefy schreef:
Relaxed schreef:

High tea is wel gezellig, maar reken op veel bevallingsverhalen, dat schijnt vertelt te moeten worden om de zwangere gerust te stellen :')

Dan had je geluk, bij deze ging het op een gegeven moment zelfs over striae :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:07

Niet over contsipatie? :)

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:16

Relaxed schreef:
lovelyfiefy schreef:

Dan had je geluk, bij deze ging het op een gegeven moment zelfs over striae :')

De moeder van mijn schoonzus gaf op haar gender reveal een pot creme cadeau tegen de striae... Ja, want dat is natuurlijk het allerbelangrijkste als je kind zwanger is, dat ze er goed uit blijft zien *facepalm*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:21

Nou ja, ik zou ook wel flink smeren om dat te voorkomen :+

Raineri

Als dat zo belangrijk is voor je kun je beter geen kinderen nemen

plutolover

Ik heb baby showen en gender party’s nooit gesnapt! Ik vind ze verschrikkelijk want je bent ‘verplicht’ om dan die dagen een cadeautje te kopen voor het ongeboren kind… en dan ook nog als het geboren is…. F*.king 3 cadeautjes..

Ik heb 2 nichtjes (uit zelfde gezin) en dan ben ik verplicht als 1 van de kids jarig is, ook nog een cadeau voor ander kind te kopen. (Volgens m’n moeder… onder mum ja als ze ouder wordt doen we niet meer.. dacht dan moet je dat ook nog gaan uitleggen als je vind dat niet meer nodig is..) volgens mij is er 1 jarig en hoort die gwn cadeau te krijgen en niet allebei.. ze zijn al zo verwend.,

En dan niet snappen dat het mij gwn geld kost.. denk rot op! Moet ik straks dan maar een puppy showde houden..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:23

Je bent niets verplicht, je bent niet eens verplicht om te gaan. :)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:30

Relaxed schreef:

Ik heb het genoeg zonder zwangerschap :') / ;(

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:46

Relaxed schreef:

Maar het komt van binnenuit, het is een mooie marketingtruc, al die bellycremes, maar je kunt net zo goed met zaad gorgelen, net zo nuttig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:49

Captain schreef:
Je bent niets verplicht, je bent niet eens verplicht om te gaan. :)

Precies! Daarom ga ik gewoon niet. Met als gelukkige bijkomstigheid dat ik nu ook niet meer gevraagd word **\O/** **\O/** **\O/** .

Heerlijk!