Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 14:21

pien wat mooi is het daar!

Winkels kunnen imo best open. En die 10% per versoepeling, ik moet het zien. Het is mij al vaker opgevallen zeker de laatste tijd dat Kuipers erg negatief is (is mijn mening, dus geen feit). Dat is veranderd, want eerder kwam hij niet zo op mij over.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 14:21

lenaa_tje schreef:
MarlindeRooz schreef:
Toch hilarisch dat mensen zo schreeuwen dat ze de terrassen open willen en dat studenten al een jaar lang thuis studeren. Zou toch prioriteit moeten hebben dat eerst de hogescholen en universiteiten weer open gaan?

Voor de rest wat mij betreft :) (dus voor de sportscholen , horeca etc) maar goed

Ik snap deze zin niet. Het is toch bizar dat men al een jaar geen fatsoenlijk onderwijs krijgt maar je wel naar de kapper / winkel etc mag?

lenaa_tje

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 14:23

Ja dat vind ik dus ook, wat mij betreft heeft onderwijs op alles voorrang, dus voor de kapper, de horeca, de sportschool etc

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 14:23

Gecondoleerd Pien, sterkte voor de kleinkinderen.

Heel bijzonder schemerdier. Wel een soort van confronterend om zo de tijdlijn te lezen. Even zo opgesomd hoelang ze amper bezoek mocht hebben en dan nu eindelijk weer naar buiten.

Voor wie zich afvroeg hoe het in Nederland voor de chauffeurs is geweest de afgelopen maanden en helaas nog steeds is:
https://www.facebook.com/29065048762746 ... 60432/?d=n

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 14:25

Cer schreef:
Jessix schreef:
Hoezo veroordelen? Ik zie hier gewoon meerdere kanten belicht worden over een onderwerp. Niets mis mee.

Nou, het wordt niet altijd even aardig opgeschreven...

Misschien wonen de meeste jongeren / jongvolwassenen in studentenhuizen (niet meer thuis).. dan nemen ze het niet perse mee naar huis...
Is er toen, na de demonstraties, nog een opleving geweest van besmettingen? Ik weet dat niet meer..

Oh ach... dat is één persoon terwijl de rest gewoon in gesprek is. Vind het niet zo heel spannend eigenlijk..

Het tweede gedeelte van je post slaat denk ik niet op mijn quote? Ik weet in elk geval niet wat je bedoeld, dus ga er vanuit dat het niet aan mij is. :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 14:25

Ik word er vooral heel verdrietig van merk ik. De zorg mag straks de oliebol opruimen als alle “ik denk” en “ik vind” toch mis blijkt te zitten.
Vanochtend in de auto gooide mijn spotify de “17 miljoen mensen” van Davina en snelle Jelle er op en ik heb even zitten janken hoe weinig er over is van die saamhorigheid van toen en het nu “ieder voor zichzelf” lijkt te zijn geworden.

En ik neem het de ondernemers niet kwalijk, ik snap dat zij ook het water aan de lippen hebben staan. Maar niemand kan hier wat aan doen en de zorgmedewerkers en alle mensen die besmet raken zijn straks de dupe.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 14:27

Sizzle schreef:
Jessix schreef:
Hoezo veroordelen? Ik zie hier gewoon meerdere kanten belicht worden over een onderwerp. Niets mis mee.

Even mededelen dat mensen vooral in hun flat opgehokt moeten blijven omdat het eigen schuld dikke bult is, niet welkom zijn in de natuur omdat ze daar nou eenmaal niet voor gekozen hebben en daarnaast blijkbaar idioten zijn als ze geen eigen auto hebben is gewoon wereldvreemd egoistisch geblaat.

Ann schreef:
Dat zijn de reacties van 1 persoon en niet de toon van de hele discussie.

Precies, dat is de reactie van één persoon, dat zegt weinig over de rest van de discussie.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 14:27

Maar het percentage mensen dat daadwerkelijk heel ziek wordt of dood gaat aan corona is relatief laag. De vraag is natuurlijk of is het "waard" is om een heel land een jaar op slot te doen daarvoor. Ik kan hem niet beantwoorden en ik vind ook dat we dingen als code zwart absoluut moeten voorkomen. Maar er zijn heel veel mensen die mentaal echt kapot gaan hieraan. Laat staan alle bedrijven die failliet gaan. En de mensen die in die sectoren werken. Nou is de horeca "maar" een bijbaan voor mij. Maar je wil niet weten wat voor % inkomen ik ben misgelopen in 2020. Ik kijk er maar niet te veel naar. :7

Moet je dan bedenken hoeveel het mensen kost die fulltime in die sectoren werken en/of zelf een bedrijf hebben. Echt misselijk dat er dan "opeens" versoepelingen komen vlak voor de verkiezingen. Voelt heel naar.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 14:29

Misschien helpt de dekkingsgraad van de vaccinaties ? Hopelijk..

@Jessix: klopt, tweede deel was niet op jouw bericht inderdaad :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 14:31

MarlindeRooz schreef:
Maar het percentage mensen dat daadwerkelijk heel ziek wordt of dood gaat aan corona is relatief laag. De vraag is natuurlijk of is het "waard" is om een heel land een jaar op slot te doen daarvoor. Ik kan hem niet beantwoorden en ik vind ook dat we dingen als code zwart absoluut moeten voorkomen. Maar er zijn heel veel mensen die mentaal echt kapot gaan hieraan. Laat staan alle bedrijven die failliet gaan. En de mensen die in die sectoren werken. Nou is de horeca "maar" een bijbaan voor mij. Maar je wil niet weten wat voor % inkomen ik ben misgelopen in 2020. Ik kijk er maar niet te veel naar. :7

Moet je dan bedenken hoeveel het mensen kost die fulltime in die sectoren werken en/of zelf een bedrijf hebben. Echt misselijk dat er dan "opeens" versoepelingen komen vlak voor de verkiezingen. Voelt heel naar.

Ja, het is laag. Maar hoger dan waar maatschappijen op gebouwd zijn.
2% klinkt niet veel, maar als normaal maar 0,2% van de mensen in het zkh ligt is dat wel een vertienvoudiging. Dan is die hele lage 2% gewoon code zwart, klaar. Ook al is 2% op zichzelf weinig.

MarlindeRooz

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 14:32

Maar de meeste mensen kennen niet eens iemand die corona heeft gehad met ernstige gevolgen. Dus daarom is het voor veel mensen lastig om zich in te leven. Ik ken zelfs mensen die wel een dierbare / bekende zijn verloren en zich alsnog niet aan de regels houden. Mensen zijn van nature egoïstische wezens.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 14:33

secricible schreef:
Ik word er vooral heel verdrietig van merk ik. De zorg mag straks de oliebol opruimen als alle “ik denk” en “ik vind” toch mis blijkt te zitten.
Vanochtend in de auto gooide mijn spotify de “17 miljoen mensen” van Davina en snelle Jelle er op en ik heb even zitten janken hoe weinig er over is van die saamhorigheid van toen en het nu “ieder voor zichzelf” lijkt te zijn geworden.

En ik neem het de ondernemers niet kwalijk, ik snap dat zij ook het water aan de lippen hebben staan. Maar niemand kan hier wat aan doen en de zorgmedewerkers en alle mensen die besmet raken zijn straks de dupe.

Tabee 2020 van guus meeuwis en snelle is ook een mooi nummer

lenaa_tje

MarlindeRooz schreef:
Maar de meeste mensen kennen niet eens iemand die corona heeft gehad met ernstige gevolgen. Dus daarom is het voor veel mensen lastig om zich in te leven. Ik ken zelfs mensen die wel een dierbare / bekende zijn verloren en zich alsnog niet aan de regels houden. Mensen zijn van nature egoïstische wezens.

Dit ligt wel erg aan de omgeving waarin je woont :)

Jessix

Nou laten we hopen dat de vaccins doen wat we verwachten. Ik word er langzaam aan ook wel moe van om als brave burger me steeds wel aan de regels te houden. Ik heb kwetsbare mensen om me heen dus neem nul risico, maar als het steeds maar langer duurt mede omdat mensen vinden dat ze het gewoon zat mogen zijn dan vind ik het wel een heel pittige opgave worden....

@ Cer, ok helemaal duidelijk. :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 14:35

lenaa_tje schreef:
MarlindeRooz schreef:

Dit ligt wel erg aan de omgeving waarin je woont :)

Nou in het oosten in ieder geval. Neem ook nog eens mee dat ik zelf geen mensen ken uit de risicogroep. De enige reden dat ik me er redelijk streng aan houdt... is mezelf. Dit omdat ik anders mijn (twee keer per week op locatie) medische behandeling niet kan volgen. Als ik besmet raak dan kan ik daar niet meer heen. Dat wil ik niet dus daarom beperk ik mijn contacten enorm. Dat duurt nog 5 weken en hopelijk is er dan al meer mogelijk qua regels.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 14:35

MarlindeRooz schreef:
Toch hilarisch dat mensen zo schreeuwen dat ze de terrassen open willen en dat studenten al een jaar lang thuis studeren. Zou toch prioriteit moeten hebben dat eerst de hogescholen en universiteiten weer open gaan?

Voor de economie is het beter dat eerst winkels en buitenhoreca weer open gaat. Die verliezen elke week dat ze gesloten zijn bakken vol met geld. Sommigen (wellicht velen) moeten zelfs hun pensioen op eten.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 14:37

MarlindeRooz schreef:

Als het land niet een heel jaar min of meer op slot geweest was zou het percentage mensen dat zwaar ziek was of overleden was vele malen hoger gelegen hebben (covid + andere niet-behandelde aandoeningen omwille van overbelasting van de zorg). Dus het is dàt percentage wat je voor ogen moet houden om te zien of het de moeite waard was of niet. En in het scenario dat er niet ingegrepen zou zijn zou de economie en het mentale welzijn van de bevolking er nog veel slechter aan toe geweest zijn dan het nu al is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 14:38

Terrassen gaan ook open las ik. Ik begrijp het ook wel. Zeker als het beter weer wordt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 14:40

Suzanne F. schreef:
Terrassen gaan ook open las ik. Ik begrijp het ook wel. Zeker als het beter weer wordt.

Nu staan ze massaal in de rij om een ijsje/snack/drankje te kopen en gaan ze op 'n stoeprand zitten. Denk dat terrassen veiliger zijn.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 14:40

Sclimpre schreef:
Als het land niet een heel jaar min of meer op slot geweest was zou het percentage mensen dat zwaar ziek was of overleden was vele malen hoger gelegen hebben (covid + andere niet-behandelde aandoeningen omwille van overbelasting van de zorg). Dus het is dàt percentage wat je voor ogen moet houden om te zien of het de moeite waard was of niet. En in het scenario dat er niet ingegrepen zou zijn zou de economie en het mentale welzijn van de bevolking er nog veel slechter aan toe geweest zijn dan het nu al is.

Helemaal met bovenstaande eens. Maar sommige mensen (in zijn algemeenheid) blijven denken dat het allemaal wel mee was gevallen als er geen maatregelen waren genomen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 14:55

Ann schreef:
Sclimpre schreef:

Helemaal met bovenstaande eens. Maar sommige mensen (in zijn algemeenheid) blijven denken dat het allemaal wel mee was gevallen als er geen maatregelen waren genomen.

Je weet niet wat er gebeurd was he. Dat zul je nooit weten.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 14:56

Ann schreef:
Sclimpre schreef:

Dat weet dus niemand en speculeren heeft dus weinig zin. Overal waar covid19 toesloeg is er een heftige periode geweest met hoge opnames en horrorsituaties op de IC's, maar die heftige periode ging voorbij en het is nu allemaal wat milder (van dit woord is ook een Britse variant). Je kan denken dat dit door maatregelen komt, maar die zijn niet overal op dezelfde manier getroffen en toch laat het virus wereldwijd dit beeld zien. Het is misschien iets om over na te denken.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 14:58

Bij de aflevering van Grey's anatomy dinsdag kwam dit liedje voorbij
https://www.youtube.com/watch?v=iXfRuJV4xes
zal aan een samenloop van omstandigheden liggen maar het raakte me wel.

Ik vraag me af of zoals hun het laten lijken nog een afgezwakt beeld is van de ic's, want dat ziet er al super heftig uit.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 15:02

@pipodipo en MarlindeRooz
Jullie zijn de beelden uit Bergamo in Italië vergeten? Het is niet te zeggen dat het bij ons ook zo was gegaan, maar de situatie was vrij zeker een stuk heftiger geweest dan het nu is gegaan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 15:06

Sclimpre schreef:
pien_2010 schreef:
Hopelijk gaan de mensen ook in Nederland lekker wandelen, want buiten kan het virus echt minder kwaad en anders even op de echte drukke plekken (meestal vlak bij de parkeerplaatsen een mondkapje op doen).
Ik heb vanochtend ook heerlijk gewandeld en ik word daar echt gelukkig van:

[ [url=m/s2gr5o.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kFYqcK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi daar bij jullie, Pien ! Ideaal om de batterijtjes terug op te laden.
Hoe gaan de mensen om met de avondklok, nu het langer licht blijft en er lente in de lucht hangt?

Hier maakt het niet zoveel uit. De cijfers worden slechter dus iedereen is bang voor een nieuwe lock down. Dus die avondklok is misschien voor mensen niet leuk, maar het wordt wel geaccepteerd. De rek is er hier ook een beetje uit. Dus ik hoop eigenlijk dat de hele wereld kan opschalen met enten want daar zal toch de verandering vandaan moeten komen.