Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lenaa_tje schreef:MarlindeRooz schreef:Toch hilarisch dat mensen zo schreeuwen dat ze de terrassen open willen en dat studenten al een jaar lang thuis studeren. Zou toch prioriteit moeten hebben dat eerst de hogescholen en universiteiten weer open gaan?
Voor de rest wat mij betreft(dus voor de sportscholen , horeca etc) maar goed
Cer schreef:Jessix schreef:Hoezo veroordelen? Ik zie hier gewoon meerdere kanten belicht worden over een onderwerp. Niets mis mee.
Nou, het wordt niet altijd even aardig opgeschreven...
Misschien wonen de meeste jongeren / jongvolwassenen in studentenhuizen (niet meer thuis).. dan nemen ze het niet perse mee naar huis...
Is er toen, na de demonstraties, nog een opleving geweest van besmettingen? Ik weet dat niet meer..
Sizzle schreef:Jessix schreef:Hoezo veroordelen? Ik zie hier gewoon meerdere kanten belicht worden over een onderwerp. Niets mis mee.
Even mededelen dat mensen vooral in hun flat opgehokt moeten blijven omdat het eigen schuld dikke bult is, niet welkom zijn in de natuur omdat ze daar nou eenmaal niet voor gekozen hebben en daarnaast blijkbaar idioten zijn als ze geen eigen auto hebben is gewoon wereldvreemd egoistisch geblaat.
Ann schreef:Dat zijn de reacties van 1 persoon en niet de toon van de hele discussie.
MarlindeRooz schreef:Maar het percentage mensen dat daadwerkelijk heel ziek wordt of dood gaat aan corona is relatief laag. De vraag is natuurlijk of is het "waard" is om een heel land een jaar op slot te doen daarvoor. Ik kan hem niet beantwoorden en ik vind ook dat we dingen als code zwart absoluut moeten voorkomen. Maar er zijn heel veel mensen die mentaal echt kapot gaan hieraan. Laat staan alle bedrijven die failliet gaan. En de mensen die in die sectoren werken. Nou is de horeca "maar" een bijbaan voor mij. Maar je wil niet weten wat voor % inkomen ik ben misgelopen in 2020. Ik kijk er maar niet te veel naar.![]()
Moet je dan bedenken hoeveel het mensen kost die fulltime in die sectoren werken en/of zelf een bedrijf hebben. Echt misselijk dat er dan "opeens" versoepelingen komen vlak voor de verkiezingen. Voelt heel naar.
secricible schreef:Ik word er vooral heel verdrietig van merk ik. De zorg mag straks de oliebol opruimen als alle “ik denk” en “ik vind” toch mis blijkt te zitten.
Vanochtend in de auto gooide mijn spotify de “17 miljoen mensen” van Davina en snelle Jelle er op en ik heb even zitten janken hoe weinig er over is van die saamhorigheid van toen en het nu “ieder voor zichzelf” lijkt te zijn geworden.
En ik neem het de ondernemers niet kwalijk, ik snap dat zij ook het water aan de lippen hebben staan. Maar niemand kan hier wat aan doen en de zorgmedewerkers en alle mensen die besmet raken zijn straks de dupe.
MarlindeRooz schreef:Maar de meeste mensen kennen niet eens iemand die corona heeft gehad met ernstige gevolgen. Dus daarom is het voor veel mensen lastig om zich in te leven. Ik ken zelfs mensen die wel een dierbare / bekende zijn verloren en zich alsnog niet aan de regels houden. Mensen zijn van nature egoïstische wezens.
lenaa_tje schreef:MarlindeRooz schreef:Maar de meeste mensen kennen niet eens iemand die corona heeft gehad met ernstige gevolgen. Dus daarom is het voor veel mensen lastig om zich in te leven. Ik ken zelfs mensen die wel een dierbare / bekende zijn verloren en zich alsnog niet aan de regels houden. Mensen zijn van nature egoïstische wezens.
Dit ligt wel erg aan de omgeving waarin je woont
MarlindeRooz schreef:Toch hilarisch dat mensen zo schreeuwen dat ze de terrassen open willen en dat studenten al een jaar lang thuis studeren. Zou toch prioriteit moeten hebben dat eerst de hogescholen en universiteiten weer open gaan?
MarlindeRooz schreef:Maar het percentage mensen dat daadwerkelijk heel ziek wordt of dood gaat aan corona is relatief laag. De vraag is natuurlijk of is het "waard" is om een heel land een jaar op slot te doen daarvoor. Ik kan hem niet beantwoorden en ik vind ook dat we dingen als code zwart absoluut moeten voorkomen. Maar er zijn heel veel mensen die mentaal echt kapot gaan hieraan. Laat staan alle bedrijven die failliet gaan. En de mensen die in die sectoren werken. Nou is de horeca "maar" een bijbaan voor mij. Maar je wil niet weten wat voor % inkomen ik ben misgelopen in 2020. Ik kijk er maar niet te veel naar.![]()
Moet je dan bedenken hoeveel het mensen kost die fulltime in die sectoren werken en/of zelf een bedrijf hebben. Echt misselijk dat er dan "opeens" versoepelingen komen vlak voor de verkiezingen. Voelt heel naar.
Sclimpre schreef:Als het land niet een heel jaar min of meer op slot geweest was zou het percentage mensen dat zwaar ziek was of overleden was vele malen hoger gelegen hebben (covid + andere niet-behandelde aandoeningen omwille van overbelasting van de zorg). Dus het is dàt percentage wat je voor ogen moet houden om te zien of het de moeite waard was of niet. En in het scenario dat er niet ingegrepen zou zijn zou de economie en het mentale welzijn van de bevolking er nog veel slechter aan toe geweest zijn dan het nu al is.
Ann schreef:Sclimpre schreef:Als het land niet een heel jaar min of meer op slot geweest was zou het percentage mensen dat zwaar ziek was of overleden was vele malen hoger gelegen hebben (covid + andere niet-behandelde aandoeningen omwille van overbelasting van de zorg). Dus het is dàt percentage wat je voor ogen moet houden om te zien of het de moeite waard was of niet. En in het scenario dat er niet ingegrepen zou zijn zou de economie en het mentale welzijn van de bevolking er nog veel slechter aan toe geweest zijn dan het nu al is.
Helemaal met bovenstaande eens. Maar sommige mensen (in zijn algemeenheid) blijven denken dat het allemaal wel mee was gevallen als er geen maatregelen waren genomen.
Ann schreef:Sclimpre schreef:Als het land niet een heel jaar min of meer op slot geweest was zou het percentage mensen dat zwaar ziek was of overleden was vele malen hoger gelegen hebben (covid + andere niet-behandelde aandoeningen omwille van overbelasting van de zorg). Dus het is dàt percentage wat je voor ogen moet houden om te zien of het de moeite waard was of niet. En in het scenario dat er niet ingegrepen zou zijn zou de economie en het mentale welzijn van de bevolking er nog veel slechter aan toe geweest zijn dan het nu al is.
Helemaal met bovenstaande eens. Maar sommige mensen (in zijn algemeenheid) blijven denken dat het allemaal wel mee was gevallen als er geen maatregelen waren genomen.
Sclimpre schreef:pien_2010 schreef:Hopelijk gaan de mensen ook in Nederland lekker wandelen, want buiten kan het virus echt minder kwaad en anders even op de echte drukke plekken (meestal vlak bij de parkeerplaatsen een mondkapje op doen).
Ik heb vanochtend ook heerlijk gewandeld en ik word daar echt gelukkig van:
[ [url=m/s2gr5o.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kFYqcK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mooi daar bij jullie, Pien ! Ideaal om de batterijtjes terug op te laden.
Hoe gaan de mensen om met de avondklok, nu het langer licht blijft en er lente in de lucht hangt?