We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 00:17

Mijn man kwam vanmiddag halverwege de straat vast te staan, allemaal buren schoten te hulp en zo hebben we toch mijn collega op het werk gekregen. Collega uit Groningen was vanmiddag met de bus gekomen, maar moest met de taxi terug omdat er geen bussen meer reden. Om 1 uur moet mijn collega weer opgehaald worden. En als morgen de collega's uit Groningen niet hierheen kunnen komen, mag ik morgen om 9 uur ook de weg weer op. Volledig onverantwoord, maar we moeten open blijven van het bedrijf.

Anoniem

Re: We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 00:20

Hier gaan we morgen het erf sneeuwvrij maken, zodat de melkwagen veilig het erf op kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 00:25

Als het morgen is gestopt met sneeuwen ga ik de oprit vast schoonmaken en strooien. Dan kan ik zo weg 's avonds naar m'n werk.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 01:00

Ik heb vandaag verlof genomen, wou niet voor 2 uurtjes AT helemaal van Den Haag zuid naar schiphol rijden :+ ben ik dubbel zo lang onderweg dan ik aanwezig ben :+ dinsdag moet ik wel waarschijnlijk, dan ga ik maar overdag ipv in de avond denk dat het dan beter te doen is. Maar aan andere kant ook weer meer idioten op de weg...

Vandaag een tram die vast stond op kruispunt :+

Afbeelding

En een mooi winters plaatje van het mooie stadje Den Haag

Afbeelding

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 01:06

Hier in zwolle lijkt het nu gestopt met sneeuwen..
De parkeerplaats is net schoongeveegd door een sneeuwschuiver. Dus hoop morgenvroeg relatief gemakkelijk hier tenminste van de parkeerplaats af te komen :')
En dan kijken hoe de toch naar deventer zal verlopen.

Wat zouden jullie doen met dit weer.
Omrijden (duurt de reis langer) maar groot deel snelweg
wel onbekende route voor mij

Of via N weg, maar met aantal heuvels/stoplichten/rotondes etc
Wel stuk korter en bekende route.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 01:55

Eloya schreef:
Hier in zwolle lijkt het nu gestopt met sneeuwen..
De parkeerplaats is net schoongeveegd door een sneeuwschuiver. Dus hoop morgenvroeg relatief gemakkelijk hier tenminste van de parkeerplaats af te komen :')
En dan kijken hoe de toch naar deventer zal verlopen.

Wat zouden jullie doen met dit weer.
Omrijden (duurt de reis langer) maar groot deel snelweg
wel onbekende route voor mij

Of via N weg, maar met aantal heuvels/stoplichten/rotondes etc
Wel stuk korter en bekende route.

Bekende route nemen, je kent de weg, dus je weet waar je sowieso moet opletten. Denk bijv aan gaten/bulten in de weg waar de berm is of de berm grasstene heeft etc.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 02:08

Ik liet de kat net naar buiten.. We hebben sneeuwduinen voor de achterdeur en aan de zijkant van het huis liggen van in ieder geval 50cm, misschien meer.. :wow:

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 02:12

Texas02 schreef:
Ik liet de kat net naar buiten.. We hebben sneeuwduinen voor de achterdeur en aan de zijkant van het huis liggen van in ieder geval 50cm, misschien meer.. :wow:

Bij ons voor de garage ligt ook echt heel veel sneeuw! En naast mijn auto ligt ook een beste duin. Die ga ik morgen maar alvast weghalen als het droog is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 04:25

De bomen in de straat kraken gewoon van het ijs! :wow:

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 04:52

bigone schreef:
Elfstedentocht tocht mag toch niet gehouden worden. Dan denk ik, zet al die professionele schaatsers maar in de bubbel deze week voor de marathons en gaan met die banaan, komt er een tocht dan is het dit jaar gewoon kampioenschap over 200 kilometer via 11 steden. Zit heel Nederland voor de televisie en besmettingen minimaal.

Het gaat niet om de schaatsers, maar om de massa mensen die er op af gaat komen.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 05:15

Het is nu eerst gestopt met sneeuwen hier.. Buienradar word je ook niet veel wijzer van, volgens de 3 uurs radar krijgen we de komende tijd niets meer en volgens de 24 uurs radar krijgen we nog veel meer..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 06:06

Hier begon het zaterdag al best vroeg te sneeuwen, maar het duurde wel een paar uur voor het bleef liggen. Stomtoevallig afgeweken van het patroon en zaterdag de boodschappen gedaan. Realiseer me nu pas waarom het zo druk was en het brood al op was :+

Zondagochtend is mijn man even naar z’n ouders gereden en ben ik met de hond naar mijn ouders gewandeld. Leek mij een leuker en veiliger alternatief dan m’n auto sneeuwvrij maken en erheen glibberen op m’n zomerbandjes. We hebben beide genoten van de wandeling! We kwamen zoveel mensen en honden tegen onderweg die allemaal van de sneeuw genoten en m’n meisje was zo uitgelaten blij en tegelijkertijd hartstikke braaf <3 Waar mogelijk kreeg ze de volle 5 meter lijn, maar als we mensen passeerden kwam ze braaf aan de voet lopen. De ondergrond was wel heel wisselend, op sommige plekken lag duidelijk een laag ijs onder de sneeuw. Ik gaf mijn hond ook groot gelijk toen ze voorstelde het talud af te gaan en langs het water te lopen ipv over de fietspad. Alleen het tempo waarin ze dat deed was iets minder :+

Er is hier veel gevallen, meer dan ik volgens mij ooit eerder heb gezien, maar in vergelijking met sommige foto’s die ik hier zie is dat nog niks. Ook niet veel mooie sneeuw/wind sculpturen gezien. Alleen m’n Lupo is aan het studeren voor Polo :+

Wij zouden op het werk maandag een paar nieuwe starters hebben, die hebben ze naar dinsdag verschoven. De paar mensen die maandag ook op kantoor zouden zijn zijn ook dringend geadviseerd dit door te schuiven. Hoewel 90% natuurlijk nog volledig thuis werkt op het moment. Ik werk sowieso volledig thuis dus voor mij maakt het niet uit. Waar ik wel tegenop zie zijn die lage temperaturen, ik zit hier al weken te bevriezen op m’n werkkamer.

Ik had gehoopt dat de sneeuw en vorst m’n man z’n werk onmogelijk zouden maken, maar hij mag gewoon op pad. Wel twee uur later dan gepland, omdat ze op z’n laadadres de werf eerst nog sneeuwvrij moeten maken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 06:07

Texas02 schreef:
Het is nu eerst gestopt met sneeuwen hier.. Buienradar word je ook niet veel wijzer van, volgens de 3 uurs radar krijgen we de komende tijd niets meer en volgens de 24 uurs radar krijgen we nog veel meer..

De 24 uurs is altijd enorm onbetrouwbaar.
Het zo vaak lessen afgezegd omdat het heel de avond zou regenen of andersom, heel de avond regen en geen goede jas bij..

De drie uur vooruit is meestal wel redelijk betrouwbaar.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 06:45

Ik wilde net weggaan, valt direct de trein uit.. ben benieuwd hoe ze het gaan opstarten

Firefly289

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 06:58

Mijn trein rijdt. De trein eerder reed niet en een paar treinen na de mijne reden ook niet. En dan ook nog de machinist die vraagt: 'waar moet je eruit?', laten we hopen dat we er komen :'). Hahah, ik hoop vooral dat ik nog weer thuis kom vanmiddag.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 07:01

We hadden gisterenmiddag echt de oprit schoon gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Onder de overkapping

Afbeelding

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 07:16

Firefly289 schreef:
Mijn trein rijdt. De trein eerder reed niet en een paar treinen na de mijne reden ook niet. En dan ook nog de machinist die vraagt: 'waar moet je eruit?', laten we hopen dat we er komen :'). Hahah, ik hoop vooral dat ik nog weer thuis kom vanmiddag.

Dat is vooral ook waar ik me zorgen om maak. Treinen rijden hier 1x per uur, wat prima is als er straks vanuit werkgever ook meegedacht wordt en ik eventueel iets eerder weg kan. Ik heb om 06:50 straks een nieuwe poging. Voor niets zo vroeg opgestaan :')

capopjekop
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 07:19

Blij dat ik gisteren mijn auto verplaatst had. De wijk uit was een uitdaging. Uiteindelijk via een stuk stoep de sneeuwduin kunnen overwinnen. In de stad was het nog vrij slecht maar de meeste stukken snelweg waren prima te doen. Wel veraderlijk. Dan was er een heel stuk helemaal schoon en opeens kwam er een stuk opgevroren stuk ijs, dus ik ben rustig blijven rijden

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 07:22

Binnenwegen net met 40 kunnen doen en 80 op de A30. Ging prima. Parkeerplaats was netjes geschoven. Ben nu wel erg vroeg. :')

Firefly289

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 07:29

Justme_Lisaa schreef:
Firefly289 schreef:

Dat is vooral ook waar ik me zorgen om maak. Treinen rijden hier 1x per uur, wat prima is als er straks vanuit werkgever ook meegedacht wordt en ik eventueel iets eerder weg kan. Ik heb om 06:50 straks een nieuwe poging. Voor niets zo vroeg opgestaan :')

Ja, ik ook. Woon niet echt om de hoek van waar ik stage moet lopen. Hier rijden ze ook ongeveer één keer in het uur, sporadisch meer.
Succes straks, hopelijk lukt het om over te komen!

marjannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 07:41

Hier moesten we ons gister ochtend melden in het ziekenhuis. Zijn om half 7 gaan rijden. Normaal een rit van 45 minuten werd 1.5 uur.
Maar het was wel te doen en onze dochter is dezelfde dag geboren.
Moesten een nachtje blijven dus vandaag gewoon overdag rijden.
En dan kom ik de komende dagen niet buiten. Dus dan moet mijn man of moeder maar met onze andere dochter naar buiten. Die heeft gisteren hele dag buiten gespeeld bij oma

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 07:52

Ik ga straks even kijken of de top van de den die afgebroken was maar nog aan de boom hing, daar nu nog hangt of dat hij op de garage gevallen is...

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 07:53

Gefeliciteerd marjannuh!

Ik heb net mijn auto nogmaals uitgegraven,had ik vanmiddag ook al gedaan XD maar lag wederom een flinke sneeuwduin achter. dus mijn workout al weer gehad voor vandaag :') .
Ben wel beetje gespannen voor de rit terug zometeen. Maar gewoon kalm aan doen en dan komt het vast goed.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 07:59

Ik heb ons ook net uitgegraven :+ Dat was ook een hele workout :') Nu maar hopen dat het straks niet weer helemaal vol ligt, op het moment sneeuwt het niet / nauwelijks. Af en toe een heel klein beetje..

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 08:18

marjannuh schreef:
Hier moesten we ons gister ochtend melden in het ziekenhuis. Zijn om half 7 gaan rijden. Normaal een rit van 45 minuten werd 1.5 uur.
Maar het was wel te doen en onze dochter is dezelfde dag geboren.
Moesten een nachtje blijven dus vandaag gewoon overdag rijden.
En dan kom ik de komende dagen niet buiten. Dus dan moet mijn man of moeder maar met onze andere dochter naar buiten. Die heeft gisteren hele dag buiten gespeeld bij oma

Proficiat!!