Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 20:14

lenaa_tje schreef:
Nee. Ik zeg dat de school dat doet, jij niet :+
De school steekt een middelvinger op naar scholen die wel hun best doen en daarmee raken ze de kinderen.
Dus ik vind het jammer dat hier geen meldpunt voor is als aangeven bij de school niet helpt

Wiskundeles is een kwartier per week, zodat de leerlingen in drie groepen kunnen dat uur. Elk vak geeft 1 uur les per week. Vaak zijn in die uren presentaties van medeleerlingen en meestal mogen ze na een twintig minuten de les verlaten. Alleen kunst en cultuur en LEVO geven volle uren. Er wordt veel van je gevraagd als ouder en helaas heb ik niet van alle vakken even veel kennis.
Videoles is hier ook verplicht, de eerste tien minuten van een les wordt normaliter gespendeerd aan absentiecheck.
Ik heb klachten (meervoud) ingediend, maar er wordt weinig mee gedaan of niet op gereageerd. Wel hebben de kinderen een hoop huiswerk. Waarvan ook veel werkverschaffing is, die niet bijster veel met de vakken te maken hebben. Zoals een franse advertentie poster maken, een keith haring corona poster, een werkstuk over de bedevaart naar Mekka en een werkstuk over SOA, die we december al hebben ingeleverd maar steeds weer terugkomt -O- Sinds 10 december nog geen beoordeling.

Als dit op meerdere scholen zo gaat, dan geloof ik prima dat kinderen achterstanden oplopen. Dus als we dan toch gaan versoepelen, dan het VO ook maar. Alhoewel ik eigenlijk tegen het opengaan van scholen ben.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 20:16

En daarom ben ik dus voor een meldpunt. De inspectie doet ook online schoolbezoeken dus daar is ook een minimum aan wat je van online les kan verwachten. Ik vind het belachelijk dat een school zich er zo vanaf brengt.
Ik heb een breed beeld van scholen door mijn kennissen en vrienden kring en ik durf te zeggen dat dit op veel scholen dus niet zo is.
Maar ik heb ook een nieuwe leerling in mijn 3e klas die dus ook niet tevreden was over haar school in haar oude woonplaats

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 20:43

lenaa_tje schreef:
De school steekt een middelvinger op naar scholen die wel hun best doen

Dat voortdurend koppelen van gedrag aan totaal anderen... scholen die geen fatsoenlijk aanbod bieden doen hun werk niet goed, en schieten te kort tav hun leerlingen. Helemaal mee eens.

Maar ze doen dat niet 'naar' andere scholen, ze doen dat gewoon zelf.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 20:47

Shadow0 schreef:
lenaa_tje schreef:
De school steekt een middelvinger op naar scholen die wel hun best doen

Dat voortdurend koppelen van gedrag aan totaal anderen... scholen die geen fatsoenlijk aanbod bieden doen hun werk niet goed, en schieten te kort tav hun leerlingen. Helemaal mee eens.

Maar daar heb je als ouders en kind niks aan.
Er bestaat niet voor niks een inspectie en scholen moeten aan allemaal richtlijnen voldoen dus doe je dat als school niet is dat een behoorlijke middelvinger opsteken naar ouders,kinderen, overheid etc.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 20:55

lenaa_tje schreef:
Citaat:

Maar daar heb je als ouders en kind niks aan.

Je snapt misschien niet helemaal het onderscheid wat ik bedoel?

De school verantwoordelijk houden voor hun onderwijs, en dus ook aanspreken als het niet deugt, prima!

Daar allerlei extra dingen bij zoeken zoals een middelvinger naaar andere scholen voegt niets toe en haalt eigenlijk alleen maar de aandacht weg van het centrale punt. Het gaat om het onderwijs aan de leerlingen. Dat deugt, of het deugt niet, maar daar moet het om gaan.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 23:11

En ik vind dat alle scholen samen bijdragen aan goed onderwijs. Het doel staat namelijk vast. Dat betekend een gedeelde verantwoordelijkheid

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 23:27

elnienjo schreef:
Snap ook niet waarom ze nu die middelbare scholen willen doen. Pubers bij elkaar ophokken geeft enorme besmettingsrisico's en levert de economie geen geld op. In winkels draagt men mondkapjes en kun je de bezoekersaantallen reguleren.

Ja, ik verbaas mij er ook over. Ik wil een paar sportschoenen kopen. Ik vind het wel fijn om die te passen, maar 4 uur van te voren een afspraak maken om in een winkel even rond te kijken vind ik ook zo wat. Waarom moet het zo moeilijk? Iedereen loop toch ook in de supermarkt met wagentjes en iedereen komt aan dezelfde contactpunten daar. Denk dat het besmettingsrisico in een sportzaak of boekenzaak bv kleiner is.
En nu de middelbare school weer open, ik voorzie dat straks alles weer dicht gaat. Had eigenlijk liever nog een paar weken helemaal geen versoepelingen gehad. De besmettingen zijn sowieso nog best hoog.

karuna
Drukke kabouter

Re: Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:32

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:37

Om ongeveer 13:00 uur komt er een reactie van WE en JP in de pers las ik in het artikel.
Laatst bijgewerkt door Ann op 26-02-21 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:37

WE kan nog in cassatie gaan en dat doet hij vast.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:01

karuna schreef:
https://nos.nl/artikel/2370364-hof-geef ... staan.html

Avondklok was terecht. Gelukkig is daar ook geen discussie meer over mogelijk.

Duss eerst beslist de staat dat de regelgeving rond de invoering van de avondklok niet correct is geweest omdat er via een verkeerde wet is beslist... en dan besluit de staat dat de invoering wel juist is geweest?
Juist...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:02

purny schreef:
karuna schreef:

Duss eerst beslist de staat dat de regelgeving rond de invoering van de avondklok niet correct is geweest omdat er via een verkeerde wet is beslist... en dan besluit de staat dat de invoering wel juist is geweest?
Juist...

Nee, dat beslist de staat niet. Eerst heeft dat een rechter beslist dat het niet voldoende gerechtvaardigd was, en daarna de rechter van het hof dat het wel gerechtvaardigd was om de avondklok in te voeren.

Wat is daar gek aan? Dat is toch wat er dagelijks gebeurt met rechtspraak?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:04

karuna schreef:

Mooi. Dat is weer een stok minder om mee te slaan.

Wel fijn dat het proces in ieder geval laat zien dat de rechterlijke macht wel een goede controlerende functie heeft hier :). Het doet z’n werk

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:06

verootjoo schreef:
purny schreef:

Juist...

Nee, dat beslist de staat niet. Eerst heeft dat een rechter beslist dat het niet voldoende gerechtvaardigd was, en daarna de rechter van het hof dat het wel gerechtvaardigd was om de avondklok in te voeren.

Wat is daar gek aan? Dat is toch wat er dagelijks gebeurt met rechtspraak?

Ik vraag me af waarom her nu wel rechtmatig is, ik vind het wel gek dat dat ineens omgedraaid is.
Dus ben benieuwd of er dan nieuwe informatie is!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:10

Dat is gewoon het resultaat van meerdere mensen met rechtskennis naar de zaak laten kijken.

De ene rechter heeft onderbouwd met wetsartikelen dat het niet gerechtvaardigd was, maar een andere heeft ofwel de onderbouwing weerlegd, of anders onderbouwd, of er is meer info gekomen.

Regels en wetten zijn niet zwart-wit, die moeten geïnterpreteerd worden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:24

Josien_ schreef:
Ik vraag me af waarom her nu wel rechtmatig is, ik vind het wel gek dat dat ineens omgedraaid is.

Met huichelkoning Grapperhaus aan 't roer verbaas ik me nergens meer over. Ik geloof niet zo in de onpartijdigheid van het recht.

Ben overigens blij dat de avondklok rechtmatig is bevonden zodat de boetes overeind blijven staan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:27

verootjoo schreef:
Dat is gewoon het resultaat van meerdere mensen met rechtskennis naar de zaak laten kijken.

De ene rechter heeft onderbouwd met wetsartikelen dat het niet gerechtvaardigd was, maar een andere heeft ofwel de onderbouwing weerlegd, of anders onderbouwd, of er is meer info gekomen.

Regels en wetten zijn niet zwart-wit, die moeten geïnterpreteerd worden.

Dit dus. Dit gebeurt met zoveel rechtszaken. Er niet voor niets hoger beroep mogelijk als je het niet eens bent de uitspraak van de rechter. Dan kun je er een hoger orgaan nogmaals naar laten kijken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:31

elnienjo schreef:
Josien_ schreef:

Met huichelkoning Grapperhaus aan 't roer verbaas ik me nergens meer over. Ik geloof niet zo in de onpartijdigheid van het recht.

Ben overigens blij dat de avondklok rechtmatig is bevonden zodat de boetes overeind blijven staan.

Uhm je beseft dat rechters onafhankelijk zijn en wat je nu eigenlijk suggereert. Ik vind dat behoorlijk kwalijk

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:34

De staat? Grapperhaus? Wauw, er zijn hier een paar mensen die echt terug naar de schoolbanken mogen om te leren hoe onze rechtsstaat werkt.
Scheiding van recht en staat anyone? :? Trias politica?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:05

secricible schreef:
De staat? Grapperhaus? Wauw, er zijn hier een paar mensen die echt terug naar de schoolbanken mogen om te leren hoe onze rechtsstaat werkt.

Haha dit, dit is precies hoe het werkt. En goed dat het bestaat.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:19

elnienjo schreef:
Josien_ schreef:

Hoe kan je daar niet in geloven, we hebben toch niet voor niets de trias politica :?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:47

sureido schreef:
secricible schreef:

Haha dit, dit is precies hoe het werkt. En goed dat het bestaat.

Nu hebben wij natuurlijke niet een volledige scheiding in onze trias politica en dat is ook wel de reden dat er zo snel een nieuwe wet kon klaar liggen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:50

Dat is nogal wat anders dan insinueren dat de rechters niet onafhankelijk zijn of dat de staat beslist of regelgeving correct is...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:50

secricible schreef:
Dat is nogal wat anders dan insinueren dat de rechters niet onafhankelijk zijn of dat de staat beslist of regelgeving correct is...

Dat schreef ik ook hé?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:51

Ja jij wel :D