Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:47

Wipher schreef:
Ik heb gesolliciteerd op deze "spoedvacature". Vervolgens duurde het twee weken voor ik een reactie kreeg. Deze reactie was ook nog eens een appje. Ze zochten toen iemand voor 8u per week (hoezo grote tekorten??) En er moest een 3 daagse training in den bosch (ik woon in Nijmegen) aan vooraf gaan. Niet te combineren met mijn baan in de xorg.
Wat ik hiermee wil zeggen: als je mankracht nodig hebt, hard nodig, dan zou ik het anders aanpakken dan ik nu hierboven beschreef.

Mijn persoonlijke ervaring is dat er heel veel wervings en HR mensen werk doen waar ze niet geschikt voor zijn (niets tegen eventuele HR mensen die meelezen hoor) maar de onzinnige zaken en slechte communicatie van uitzenbureau/detacheerders/PZ mensen kan echt bizar slecht zijn...

Ik kan me zomaar voorstellen dat vanaf boven de order uitgaat 'er moeten mensen bij'.. en dat er dan naar onder toe steeds krukkiger dingen uitgevoerd worden ..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:48

veerledec schreef:
Je weet het nooit zeker, ook niet als je getest bent. Het percentage fout-negatieven is daarvoor veel te hoog. Als je zeker wilt zijn, moet je niet gaan.

Dit inderdaad.

En als je gaat dan sowieso buiten blijven (tuin?) met mondkapje op.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:52

Thanks voor alle tips :)

Eventjes in de tuin zitten is niet echt een optie - hij heeft geen tuin en woont op een halve dag reizen van me af. Dus als ik langsga is het meteen een paar dagen. Hij durft het trouwens wel aan als ik klachtenvrij ben hoor, want in het leven is uiteraard niets zeker...

Trouwens, als je toch altijd negatief test zonder klachten, waarom worden dan mensen getest als ze op vakantie vertrekken bijvoorbeeld? Dan zouden al die testen toch ook negatief moeten zijn? Oprechte vraag.

Helemaal klachtenvrij ben ik overigens nooit, ik heb standaard in de ochtend een beetje keelpijn en hoest 5/6 keer per dag :P. Ben al een keer getest een paar weken geleden, toen negatief. Dit heb ik echt jaar in, jaar uit.

veerledec

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 16:07

Er testen ook mensen positief die asymptotisch zijn, dus dat kan wel. Maar de kans dat het virus voldoende aanwezig is, is dan kleiner.

Als jullie het beiden aandurven en je zoveel mogelijk voorzorgsmaatregelen in acht neemt, houdt niemand je tegen. Maar zekerheid kun je niet krijgen helaas.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 16:11

Ja we zullen even kijken. Als ik daarheen ga worden namelijk alle afstandsregels overboord gegooid :):). Dat is ook een van de belangrijkste redenen dat ik langskom Maar we zullen nog even zien :)

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 21:24

Of wel met andere woorden de rest houdt zich op die manier voor niks aan al die corona regels.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 21:25

Blussem schreef:
Of wel met andere woorden de rest houdt zich op die manier voor niks aan al die corona regels.

Wat een vreemde reactie? Jij hebt dus niemand met wie jij minder dan 1,5 meter van elkaar bent. Sterkte dan :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 21:52

Nou, eerlijk gezegd, ik niet nee, sinds 13 maart. Hoe lief ik mijn zus, vader en vriendinnen ook vind, ik heb echt nog niet geknuffeld. Dat wordt toch afgeraden als je niet uit 1 huishouden komt of sla ik nu de plank mis.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 21:54

Fitzroy schreef:
Nou, eerlijk gezegd, ik niet nee, sinds 13 maart. Hoe lief ik mijn zus, vader en vriendinnen ook vind, ik heb echt nog niet geknuffeld. Dat wordt toch afgeraden als je niet uit 1 huishouden komt of sla ik nu de plank mis.

Dat heb ik ook niet gedaan maar 1,5 meter is groot hoor. Hier is mijn vader echt wel op bezoek geweest en ik daar.
Ook heb ik met 1 vriendin een aantal keer gezellig buiten gekletst. Echt niet strak naast elkaar maar echt wel op 1 tuinset.
Tussen lichamelijk contact en 1,5 meter zit in een hoop.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 21:58

Blussem schreef:

Ik zou toch zeggen dat ik wel voorzichtig genoeg ben, als ik zelfs wil testen. Maar mensen die mij uit de coronatopics kennen weten wel dat ik heel voorzichtig ben en me juist erg goed aan de regels hou.
Ik ben mijn eigen huishouden. Ik zie niet echt een groot verschil tussen het samenbrengen van 2 mensen die verder niemand zien en echt 1 huishouden.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 22:03

Ik denk dat het tussen jullie 2 is om te beslissen of jullie beide dat risico al dan wel niet willen nemen. Als jij heel voorzichtig bent geweest en hij is dan ook bereid dat risico te nemen dan vind ik het aan jullie om vrij te zijn in die keuze, zeker als jullie daarvoor ook altijd streng zijn geweest met de “coronaprotocollen”. Even ter illustratie: de sekswerkers mogen ook aan de slag, dus lijfelijk contact tussen 2 personen mag wel in die branche tussen 2 niet huishoudens. Daarnaast werd er naar singles ook al eerder in de coronacrisis gezegd dat als je behoefte hebt aan, doe dat dan, maar wel met max. 1 persoon en spreek met elkaar onderling de regels af mbt voorkomen van besmetting

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 22:07

Sheran schreef:
Blussem schreef:

Ik zou toch zeggen dat ik wel voorzichtig genoeg ben, als ik zelfs wil testen. Maar mensen die mij uit de coronatopics kennen weten wel dat ik heel voorzichtig ben en me juist erg goed aan de regels hou.
Ik ben mijn eigen huishouden. Ik zie niet echt een groot verschil tussen het samenbrengen van 2 mensen die verder niemand zien en echt 1 huishouden.

Dan zegt dat toch genoeg :) en zeker als je nog niet aan het werk bent en je goed weet met wie je verder contact hebt gehad.
Voorzichtig zijn is 1 ding maar totaal geen sociaal contact is niet menselijk. Een computer of telefoon vervangt dat niet.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 22:12

Je kunt ook gewoon géén knuffel geven of bijna bij elkaar op schoot gaan zitten terwijl je bijkletst.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 22:15

elnienjo schreef:
Je kunt ook gewoon géén knuffel geven of bijna bij elkaar op schoot gaan zitten terwijl je bijkletst.

Dan nog is 1,5 meter ver hoor :) hier dus contact met een beperkt aantal mensen en geen lichamelijk contact maar altijd 1,5 meter nee.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 22:16

elnienjo schreef:

Uiteraard, maar bij hem is dat niet genoeg. Hij heeft CF en zit dus al sinds maart binnen zonder contact. Daarom zo extreem voorzichtig. Maar tegelijk ook behoefte aan een echt mens.

En inderdaad jongens, dat vind ik ook :j Bedankt!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 23:03

Ik hou mij er heel goed aan hoor maar vind het ook wel lastig dat ik een vriendin geen knuffel mag geven. Nu wil ze dat logisch ook niet maar soms zitten we wel iets binnen de 1,5 meter zoals even een schouderklopje maar verder respecteer ik het zeker want ik vind het zelf ook wel eng ik zeg aldoor wel van hou maar afstand voor de zekerheid.

De cliënten op mijn werk zijn soms ook gewoon even een knuffel nodig. Aangezien hun nog best veel binnen zitten en een besmetting alleen mogelijk is van het personeel krijgen ze af en toe een knuffel. Het is voor die mensen al niet te begrijpen wat er gebeurd. Helemaal toen familie ook even niet langs kon komen. Ze snappen het nog steeds niet en denken dat ze een soort van vakantie hebben. Of ze kennen de benaming van corona maar weten niet wat het inhoudt of dat het heel gevaarlijk kan zijn. Misschien maar beter ook kunnen ze zich er ook niet extreem druk om maken of bang ervoor zijn. Een aantal zijn eerder teleurgesteld dat ze niet naar werk kunnen of dat het anders gaat. Maar voor de rest ze passen zich uiteindelijk wel aan , aan de situatie. Alleen jammer dat er door veel niet aangepast wordt aan hun. Zo wordt ik echt gestoord van de fietsers die ze nog net niet aanraken als we even een rondje wandelen. En ik ben juist blij dat we weer wat meer kunnen zoals een rondje door het dorp. Zou het heel triest vinden als ze straks weer binnen komen te zitten. Nog meer verwarring...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 07:17

Als je met mensen afspreekt ontkom je er ook eigenlijk niet aan om af en toe binnen de 1,5 meter te komen. Drankje neerzetten, elkaar ergens passeren enz. Ik denk zolang je zoveel mogelijk wel de afstand waarborgt dan doe je wat redelijkerwijs mogelijk is.
Lichamelijk contact vermijd ik wel dus we geven geen knuffels en geen handen schudden enz met verjaardagen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 10:27

Van de week stond ik in de lift en moest eruit op de begane grond. De lift gaat open en gelijk stapt er een vent in met een enorme hond. Het is een smalle lift en moest me dus langs die kerel en die hond persen. Waar zit je verstand? (En fatsoen)

Handen schudden en knuffelen op verjaardagen doe ik niet meer en heb ook al gezegd dat dat ook niet meer gaat gebeuren. ( Behalve de jarige mettertijd weer)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:07

ik stond net met de fiets voor een stoplicht te wachten, komt er een vrouw met racefiets pal naast me staan, haar stuur raakte mijn stuur, tja, ze zal maar met je snelle fietsje maar achter een bejaarde met een e-bike moeten wachten tot die eindelijk een keer opgestapt en weggefietst is (ik stond er al een tijdje te wachten overigens) 8)7

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:36

Carnaval in Kruikenstad gaat in ieder geval door,

“Op woensdag 11 november trappen we het nieuwe carnavalsseizoen af. Dat het dit jaar anders gaat worden, zal voor niemand een verrassing zijn, maar laten we vooral voorop stellen: Carnaval in Kruikenstad GAAT DOOR!

In welke vorm we onze evenementen kunnen gieten, zal de komende tijd duidelijk worden. We zijn als CST achter de schermen volop bezig met alle voorbereidingen, waarbij we uiteraard alle RIVM-regels naleven.

✯ Motto ✯

Kèk mar wègge sjouwt, ofwel het nieuwe motto voor carnaval 2021. Wat het betekent? “Kijk maar wat je doet. Geniet van het leven en doe vooral wat je denkt dat je moet doen.”

✯ Stadsembleem ✯

Het bijbehorende embleem is dit jaar ontworpen door Tom Grandieri!

"Mijn ontwerp staat voor de blijvende beweging in Tilburg. Natuurlijk de constante wegwerkzaamheden waar we ons soms aan ergeren, maar zeker ook de dynamische stad die Tilburg is. We zijn als Tilburgers niet bang om de handen uit de mouwen te steken of om een mooi feestje te bouwen. Kèk mar wègge sjouwt.", Aldus Tom.

✯ Programma ✯

Hier komen we later nog op terug. We houden ons uiteraard aan alle RIVM regels en zullen dus een corona-proof Elf-elf neer gaan zetten. In welke vorm dit gegoten gaat worden, zal de komende tijd duidelijker worden.

✯ De Prins van Kruikenstad ✯

Elf-elf blijft natuurlijk in het teken staan van de onthulling van de nieuwe Prins van Kruikenstad. Hij zal ook dit jaar weer spectaculair gepresenteerd worden aan alle Kruiken en Kruikinnen, samen met zijn Adjudant en zijn Raad van Elf.”

:+

Dit is vanuit de officiële organisatie en die zullen ook wel contact hebben met de gemeente Tilburg. Misschien weet de burgemeester wel iets meer over het verloop van het vaccin?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:44

Coronaproof carnavallen (en zuipen)? Ik heb zo mijn bedenkingen...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:45

Laat de ic's zich dan maar klaar maken

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:55

Ach hier willen ze ook nog een kermis en ze willen wel wat maar 9 van de 10 keer verbied de gemeente het dus zou er toch niet teveel op rekenen....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 12:05

Citaat:
Kèk mar wègge sjouwt, ofwel het nieuwe motto voor carnaval 2021. Wat het betekent? “Kijk maar wat je doet. Geniet van het leven en doe vooral wat je denkt dat je moet doen.”
in combinatie met Corona-proof.... >;) in de herfst.. >;) ...

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 12:11

tja daar heb ik ook zo mijn bedenkingen bij. Wij zijn ook bij de carnavalsclub in ons dorp, maar ik hoop eigenlijk dat ze het niet door laten gaan. Doe maar gewoon een jaar later weer als het gewoon echt weer allemaal kan en er gewoon geen risico's meer zijn wat dit betreft...