Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 15:55

Zebrastreep schreef:
Dat ik een corona test ga krijgen en ik zo bang ben.

Kan echt wel janken om de eventuele vervolgen als het positief is en ik mijzeld dat nooit kan gaan vergeven op mijn werk.

Wat vervelend... :(:)
Maar jij kan er toch niets aan doen als je corona hebt?

Zertab

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 15:57

Dat ik me weer om alles en niets druk maak. Bedoel, boeiend als ik drie keer mijn haren was. Ja, twee keer is beter voor je haren, maar ja.. ik heb gewoon snel vet haar.. Zou dat dan echt zoveel kwaad kunnen om drie keer te wassen? Droogshampoo red ik het ook niet echt mee, ja een dagje.. maar in het weekend wil je natuurlijk er goed uit zien als je een ''feestje'' oid hebt.

Pieker, pieker, pieker...

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:07

Ik erger me aan het feit dat ik kerstkaarten zit te maken, i.pv. dat ik lekker naar de openingsceremonie van Tokyo2020 zou kijken en naar de Vierdaagse Intocht zou gaan, en dat die kerstkaarten weer *veel* meer werk zijn dan ik had ingeschat.

Waarom maak ik het mezelf ook altijd zo moeilijk?! Waarom niet gewoon zoals de rest van de wereld, kant-en-klare kaartjes kopen, of gewoon helemaal niet meer, want fysieke kaarten zijn zo 20ste eeuw passé! -O-
Laatst bijgewerkt door Dallista op 24-07-20 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:10

Handgemaakte kerstkaarten? <3
Zal ik mijn adres even geven? {:)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:20

Anoniem schreef:
Handgemaakte kerstkaarten? <3
Zal ik mijn adres even geven? {:)

Misschien als ik er niet al dertig (!) moet maken.... :o

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 18:11

Zertab schreef:
nicole_floor schreef:
Er zijn wel meer besmettingen. Maar het is niet schokkend. En idd ik laat me er best wel door beïnvloeden.

Ik denk dat het een combinatie is. Doordat we meer mogen, gaat de besmettingsgraad omhoog. Maar ook doordat we nu iedereen testen en dat was voorheen niet. Dus gevallen van milde corona bleven onder de radar en die komen nu wel naar boven.

Maar idd, het is niet schokkend en wel te verwachten.

Behalve dat er dus onderzocht is dat een heel groot gedeelte zich niet laat testen als ze klachten of milde klachten hebben. Dus niet iedereen wordt getest, de meeste vragen geen test aan.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 18:15

De wasmachine _-:( Al 2 monteurs gehad, nu gebeld voor de derde. De eerste monteur had niet t juiste materiaal mee, de tweede monteur zou em gemaakt hebben. Gebruiken em net, weer storting Interne Lekkage %) Nu nog erger dan voor "reparatie". Alles is nat -O-

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 18:19

@MyWishMax: Ligt eraan. Eerst werd alleen zorgpersoneel getest en nu ook de anderen met cliënt contact. Ik moet mijzelf laten testen van mijn werk, anders mag ik niet komen werken.

Laatst had ik oorpijn, geen corona systeem, maar toch wel iets wat ze in de gaten hielden. Zodra het erger werd, moest ik naar huis en een test aanvragen. En heb toen ook met mondkapje gewerkt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 18:21

JIj moet het dus vanuit werk, er zijn een hoop mensen die dat niet hoeven en zelf met milde klachten of zelfs heftigere klachten zich niet laten testen. Want het zal wel gewoon dit en dit zijn. Of mensen die door de GGD niet 'toegelaten' worden. Die bellen voor een test en krijgen te horen dat het niet nodig is.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 24-07-20 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 18:22

Er wordt gewoon meer getest. Dat is ook een feit. :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 18:24

Er wordt sneller getest, maar niet zoals jij zei iedereen. Er worden nog steeds mensen niet getest, omdat de GGD het niet nodig vindt of omdat men het zelf niet nodig vindt. Dus ja, er zijn meer besmettingen, maar niet alleen omdat er meer of iedereen getest wordt.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 18:43

Dat ik doorgestuurd ben naar het zkh, wilde een plekje bij mijn oor weg laten halen.
Ik vanmorgen daarheen in de veronderstelling dat ik gelijk onder het mes ging, nee hoor, ze wilde eerst kijken 8)7
Over twee weken terugkomen, hoezo geldklopperij!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 18:48

chanicha schreef:
Dat ik doorgestuurd ben naar het zkh, wilde een plekje bij mijn oor weg laten halen.
Ik vanmorgen daarheen in de veronderstelling dat ik gelijk onder het mes ging, nee hoor, ze wilde eerst kijken 8)7
Over twee weken terugkomen, hoezo geldklopperij!

Oh ja vreselijk! Ik moet elk jaar op controle in het ziekenhuis en zelfs als je ergens voor belt qua plekje willen e eerst kijken en daarna nieuwe afspraak. Maar ze willen hem wel weghalen? Succes /sterkte alvast

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:08

MyWishMax schreef:
Er wordt sneller getest, maar niet zoals jij zei iedereen. Er worden nog steeds mensen niet getest, omdat de GGD het niet nodig vindt of omdat men het zelf niet nodig vindt. Dus ja, er zijn meer besmettingen, maar niet alleen omdat er meer of iedereen getest wordt.

Dat is ook niet wat ik zeg.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:28

PabloBokt, ik vind het lief dat je maandag iemand gaat helpen.
Je ian afspreken dat je iemand belt als je op het adres ben aangekomen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:38

Hormonaal gedoe. #)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:40

Zertab schreef:
nicole_floor schreef:
Paniekzaaiing van de media...

Dit.

En ook dat er gezegd wordt dat er meer besmettingen zijn met corona. Zal ook echt deels wel zo zijn, want we mogen weer meer. Maar iedereen wordt getest en dat was voorheen niet. Niemand die dan denkt: ''Goh omdat we meer testen, hebben we ook meer besmettingen?''

'
Hier zeg je toch echt dat we nu iedereen testen. Nee, in theorie zou dat zo moeten zijn, in de praktijk blijkt het dus niet zo te zijn. RIVM had het over maar 12% met symptomen die zich laat testen.
De mogelijkheid om de mildere gevallen te testen is er al vanaf 1 juni, maar toen gingen niet meteen de besmettingen omhoog. Dat kwam pas toen we inderdaad weer een stuk meer mochten. Maar dan alsnog wordt niet iedereen getest, want er zijn echt grote verschillen. Bij de ene word je inderdaad met hele milde symptomen al getest, bij de ander word je afgewimpeld aan de telefoon en word je dus niet getest. En dat dus als mensen zelf wel de stap zetten om te bellen voor een test.

Je hebt wel gelijk dat we nu ook veel meer mildere gevallen in de bevestigde besmettingen hebben, gelukkig. Niet meer alleen de ernstige. Maar de besmettingen gaan niet alleen maar omhoog doordat er meer getest wordt. Juist omdat dat nu omhoog gaat, terwijl er al meer getest werd voordat die stijging er was is er wel een reden om het goed in de gaten te houden. Dat is dus geen kwestie van alleen 'goh, omdat we meer testen, zijn er meer besmettingen' maar 'goh, sinds we meer mogen komen er meer besmettingen en er is een groot gedeelte wat met milde klachten niet getest wordt/zich niet laat testen, dus blijven opletten'.

Maar goed, je moet het idd niet vergelijken met het begin toen alleen de ernstig zieken getest werden, want nu is het gelukkig ook een (groot) gedeelte wat milde klachten heeft en dus hopelijk ook geen ziekenhuis nodig heeft en blijvende schade overhoudt. :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:49

Oke, ik erger me nu aan mezelf. Sorry hiervoor. Dit is niet het topic hiervoor, maar goed dit is voor mij ook een ergernis.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:52

MyWishMax schreef:
Oke, ik erger me nu aan mezelf. Sorry hiervoor. Dit is niet het topic hiervoor, maar goed dit is voor mij ook een ergernis.

Jawel hoor. Volgens mij, als ik zo even in grote lijnen kijk, dan zijn vriendjes, werkgevers, buren en ik-personen de grootste ergernissen die in dit topic worden gedeeld.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:53

Jolien87 schreef:
MyWishMax schreef:

Jawel hoor. Volgens mij, als ik zo even in grote lijnen kijk, dan zijn vriendjes, werkgevers, buren en ik-personen de grootste ergernissen die in dit topic worden gedeeld.

Het enige wat ik zeg is dat er deels meer besmettingen zijn omdat iedereen getest wordt. Oké goed, dat is inderdaad niet zo, maar er wordt meer getest. Maar ik zeg ook dat we meer mogen, dus dat het ook daarvan komt.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 20:01

Ze kan er niets aan doen,maar mijn moeder met Alzheimer heeft haar trouwring verstopt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 20:02

Haha Jolien, ik had het over mijn eigen post daarboven.

Zertab, dat bedoelde ik trouwens met sneller getest. Sneller in de vorm van met minder ernstige symptomen.
Trouwens, van mij zou wel iedereen getest mogen worden, maar dat is ook weer zo zonde van de testen en de mankracht als je elke x periode getest wordt, zelfs zonder symptomen. Maar dan krijg je wel een eerlijker beeld, want je hebt natuurlijk wel gelijk dat het nu weer heel heftig in de media naar voren gebracht wordt, terwijl het grote gedeelte van de besmettingen gelukkig niet zo heftig zijn en als we niet deze testmogelijkheid zouden hebben weet je het pas als het wel weer flink omhoog gaat met ziekenhuisopnames.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 20:11

Britta :(:) zo beroerd alzheimer. Hopelijk vinden jullie hem nog terug.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 20:17

MyWishMax schreef:
Haha Jolien, ik had het over mijn eigen post daarboven.

Zertab, dat bedoelde ik trouwens met sneller getest. Sneller in de vorm van met minder ernstige symptomen.
Trouwens, van mij zou wel iedereen getest mogen worden, maar dat is ook weer zo zonde van de testen en de mankracht als je elke x periode getest wordt, zelfs zonder symptomen. Maar dan krijg je wel een eerlijker beeld, want je hebt natuurlijk wel gelijk dat het nu weer heel heftig in de media naar voren gebracht wordt, terwijl het grote gedeelte van de besmettingen gelukkig niet zo heftig zijn en als we niet deze testmogelijkheid zouden hebben weet je het pas als het wel weer flink omhoog gaat met ziekenhuisopnames.

Idd, ik ben wel voorstander van iedereen testen met klachten. Maar als de mensen zelf niet komen...
Dat geeft wel het meest eerlijke beeld.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 20:20

En dan in de media wel naar voren laten komen dat dit dus iedereen is, zelfs met extreem milde symptomen. :j zodat er geen paniek gezaaid wordt, omdat het er dan meer dan ooit zouden zijn.