Scum schreef:Wat betreft de piek in mei. Die kan er best wel weer komen omdat zoveel mensen zich niet aan de regels hebben gehouden met pasen.
Maar hebben zoveel mensen zich niet aan de regels gehouden? Rutte gaf hier toch juist een compliment?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Roodvos schreef:rien10 schreef:Poeh, dat lijkt me een pittige klus, de anderhalve meter afstand in een zwembad voor elkaar zien te krijgen.
Allemaal verplicht in een zwemband met een buitendiameter van 1,5 meter. Wordt alleen wel een dingetje als je van de glijbaan wil...
Joman schreef:De apps zijn ook allemaal gecheckt door de landsadvocaat (privé bron), en allemaal (nog) niet oke bevonden op privacy gebied. Kan nog wel even duren ook...
lenaa_tje schreef:Scum schreef:Wat betreft de piek in mei. Die kan er best wel weer komen omdat zoveel mensen zich niet aan de regels hebben gehouden met pasen.
Maar hebben zoveel mensen zich niet aan de regels gehouden? Rutte gaf hier toch juist een compliment?
Destination schreef:Joman schreef:De apps zijn ook allemaal gecheckt door de landsadvocaat (privé bron), en allemaal (nog) niet oke bevonden op privacy gebied. Kan nog wel even duren ook...
Het is niet echt een privébron, het staat gewoon op de website van de overheid.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... rzoeksapps
Joman schreef:Marie_Anne schreef:De corona-app komt er voorlopig nog even niet zo te zien, de Autoriteit Persoonsgegevens kan ze nog niet beoordelen. Van de liveblog van de NOS:
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) zegt dat de zeven mogelijke corona-apps onvoldoende zijn uitgewerkt om te kunnen beoordelen of de bescherming van gegevens van mensen genoeg is gewaarborgd. De AP zegt dat het ministerie van VWS de voorwaarden niet duidelijk genoeg heeft gesteld en dat de autoriteit dus geen oordeel kan vellen over de opzet van de apps.
De apps zijn ook allemaal gecheckt door de landsadvocaat (privé bron), en allemaal (nog) niet oke bevonden op privacy gebied. Kan nog wel even duren ook...
lenaa_tje schreef:Scum schreef:Wat betreft de piek in mei. Die kan er best wel weer komen omdat zoveel mensen zich niet aan de regels hebben gehouden met pasen.
lenaa_tje schreef:Roodvos schreef:Allemaal verplicht in een zwemband met een buitendiameter van 1,5 meter. Wordt alleen wel een dingetje als je van de glijbaan wil...
Je kan wel aantal mensen beperken toch? Eventueel met tijdsloten werken ?
PSvanLot schreef:Scum schreef:Wat betreft de piek in mei. Die kan er best wel weer komen omdat zoveel mensen zich niet aan de regels hebben gehouden met pasen.
Dat is toch niet zo? Volgens Rutte hebben de mensen zich super gedragen met Pasen.
Joman schreef:Dat heb je dan zo gelezen en geïnterpreteerd, maar dat staat er niet
Joman schreef:Destination schreef:Zoals je het had geschreven leek het alsof het nergens gepubliceerd was
Dat heb je dan zo gelezen en geïnterpreteerd, maar dat staat er niet
Scum schreef:PSvanLot schreef:
Dat is toch niet zo? Volgens Rutte hebben de mensen zich super gedragen met Pasen.
Ik heb echt diverse filmpjes gezien in het journaal, hart van nederland, etc waar veel boetes uitgedeeld moesten worden. En ook de rijen files vanuit Duitsland die allemaal fijn doorreden naar de winkels hier. Dus ik denk dat daar best wel wat besmettingen uit voort kunnen komen.
Scum schreef:PSvanLot schreef:
Ik heb echt diverse filmpjes gezien in het journaal, hart van nederland, etc waar veel boetes uitgedeeld moesten worden. En ook de rijen files vanuit Duitsland die allemaal fijn doorreden naar de winkels hier. Dus ik denk dat daar best wel wat besmettingen uit voort kunnen komen.
Destination schreef:Joman schreef:Dat heb je dan zo gelezen en geïnterpreteerd, maar dat staat er niet
Ik ben kennelijk niet de enige die het zo heeft geïnterpreteerd, maar goed.
In het zwembad 1,5 meter afstand houden wil wel als iedereen gewoon in zijn baan blijftOf in rondjes gaat zwemmen vanaf de buitenrand met 1,5 afstand ertussen. Dan zou je zelfs nog met meerdere ringen kunnen werken, waarbij de binnenste ring een klein rondje heeft
Joman schreef:Hahaha, gaan we weer. Eerst wordt gezegd dat je zaken moet onderbouwen en weet ik veel wat. Zet ik erbij dat ik dat van een privé bron heb, is het weer niet goed.
Wat willen jullie nu eigenlijk? De discussie aangaan gewoon omdat het kan? Over alles? Iemand de hele tijd ergens op wijzen? Maakt dat het zoveel leuker voor jullie in een discussie?
Kan best zijn dat je niet de enige bent die het zo geïnterpreteerd heeft. Dat betekent nog niet, dat het er zo staat zoals jij het leest. Een wat bredere blik zou misschien helpen?