Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:49

Scum schreef:
Wat betreft de piek in mei. Die kan er best wel weer komen omdat zoveel mensen zich niet aan de regels hebben gehouden met pasen.

Maar hebben zoveel mensen zich niet aan de regels gehouden? Rutte gaf hier toch juist een compliment?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:49

Roodvos schreef:
rien10 schreef:
Poeh, dat lijkt me een pittige klus, de anderhalve meter afstand in een zwembad voor elkaar zien te krijgen.

Allemaal verplicht in een zwemband met een buitendiameter van 1,5 meter. Wordt alleen wel een dingetje als je van de glijbaan wil... :+

Je kan wel aantal mensen beperken toch? Eventueel met tijdsloten werken ?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:50

Joman schreef:
De apps zijn ook allemaal gecheckt door de landsadvocaat (privé bron), en allemaal (nog) niet oke bevonden op privacy gebied. Kan nog wel even duren ook...

Het is niet echt een privébron, het staat gewoon op de website van de overheid.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... rzoeksapps

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:50

lenaa_tje schreef:
Scum schreef:
Wat betreft de piek in mei. Die kan er best wel weer komen omdat zoveel mensen zich niet aan de regels hebben gehouden met pasen.

Maar hebben zoveel mensen zich niet aan de regels gehouden? Rutte gaf hier toch juist een compliment?

Die piek eind mei, verwachtten ze aan het begin van deze epidemie in NL. Dat zal nu niet meer zo zijn en lijkt me achterhaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:51

Destination schreef:
Joman schreef:
De apps zijn ook allemaal gecheckt door de landsadvocaat (privé bron), en allemaal (nog) niet oke bevonden op privacy gebied. Kan nog wel even duren ook...

Het is niet echt een privébron, het staat gewoon op de website van de overheid.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... rzoeksapps

Ik heb het van een privé bron (nl. van Marte zelf), ik zeg nergens dat het niet openbaar is terug te vinden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-04-20 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:51

Joman schreef:
Marie_Anne schreef:
De corona-app komt er voorlopig nog even niet zo te zien, de Autoriteit Persoonsgegevens kan ze nog niet beoordelen. Van de liveblog van de NOS:

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) zegt dat de zeven mogelijke corona-apps onvoldoende zijn uitgewerkt om te kunnen beoordelen of de bescherming van gegevens van mensen genoeg is gewaarborgd. De AP zegt dat het ministerie van VWS de voorwaarden niet duidelijk genoeg heeft gesteld en dat de autoriteit dus geen oordeel kan vellen over de opzet van de apps.

Privebron? Het verslag van de landsadvocaat staat online bij de overheid en is in diverse media te vinden.
https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... rzoeksapps

Edit: iemand was me al voor zie ik.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-04-20 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:52

Joman schreef:
Ik heb het van een privé bron, ik zeg nergens dat het niet openbaar is terug te vinden.

Zoals je het had geschreven leek het alsof het nergens gepubliceerd was ;)

Lestrange01

lenaa_tje schreef:
Scum schreef:

Misschien dat mensen opzich netjes aan bepaalde regels hebben gehouden(dus niet naar recreatie gebieden gaan). Maar dat ze de dagen daarvoor wel lekker op elkaar hebben gestaan in de supermarkten/markten tijdens hun paas inkopen omdat het dan zo druk is. En dat toch familie bijeen is gekomen tijdens de paasdagen. Dat valt natuurlijk veel lastiger te meten.

Anoniem

Destination schreef:
Joman schreef:
Ik heb het van een privé bron, ik zeg nergens dat het niet openbaar is terug te vinden.

Dat heb je dan zo gelezen en geïnterpreteerd, maar dat staat er niet :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:53

Scum schreef:

Dat is toch niet zo? Volgens Rutte hebben de mensen zich super gedragen met Pasen.

Scum

Roodvos

lenaa_tje schreef:
Roodvos schreef:
Allemaal verplicht in een zwemband met een buitendiameter van 1,5 meter. Wordt alleen wel een dingetje als je van de glijbaan wil... :+

Je kan wel aantal mensen beperken toch? Eventueel met tijdsloten werken ?

Ik probeerde het een beetje luchtig te houden :-).
Ja, natuurlijk kan dat. Maar als ik zie hoe dat gewoonlijk gaat in een zwembad met spelende, rennende, gierende kinderen/jeugd, dan gaat een beperking ook niet helpen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:54

PSvanLot schreef:
Scum schreef:

Dat is toch niet zo? Volgens Rutte hebben de mensen zich super gedragen met Pasen.

Ik heb echt diverse filmpjes gezien in het journaal, hart van nederland, etc waar veel boetes uitgedeeld moesten worden. En ook de rijen files vanuit Duitsland die allemaal fijn doorreden naar de winkels hier. Dus ik denk dat daar best wel wat besmettingen uit voort kunnen komen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:55

Joman schreef:

Ik ben kennelijk niet de enige die het zo heeft geïnterpreteerd, maar goed.

In het zwembad 1,5 meter afstand houden wil wel als iedereen gewoon in zijn baan blijft :)) Of in rondjes gaat zwemmen vanaf de buitenrand met 1,5 afstand ertussen. Dan zou je zelfs nog met meerdere ringen kunnen werken, waarbij de binnenste ring een klein rondje heeft _O-

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:57

Joman schreef:
Destination schreef:

Blijkbaar werken die apps sowieso nog niet, omdat men moet wachten op een API van Android en Apple ivm continu bluetooth scannen? En als die API er nog niet is, dan zal privacybescherming ook nog niet 100% bekend zijn?

Nu heb ik wbt privacy wel vertrouwen in Apple trouwens, die hebben privacy altijd hoog in het vaandel staan, dus dat zullen ze denk ik ook doortrekken in die API. Maar dat is een aanname.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:58

Scum schreef:
PSvanLot schreef:

Ik heb echt diverse filmpjes gezien in het journaal, hart van nederland, etc waar veel boetes uitgedeeld moesten worden. En ook de rijen files vanuit Duitsland die allemaal fijn doorreden naar de winkels hier. Dus ik denk dat daar best wel wat besmettingen uit voort kunnen komen.

Dat is wat er uitgelicht wordt. De meeste mensen hebben zich met pasen keurig gedragen volgens mij.
https://www.ad.nl/binnenland/politie-en ... ~ad8ee6b2/

PSvanLot

Scum schreef:
PSvanLot schreef:

op 17 miljoen mensen? De goede filmpjes laten ze niet zien uiteraard. En er worden iedere dag en weekend boetes uitgedeeld.

Anoniem

Destination schreef:
Joman schreef:

Ik ben kennelijk niet de enige die het zo heeft geïnterpreteerd, maar goed.

In het zwembad 1,5 meter afstand houden wil wel als iedereen gewoon in zijn baan blijft :)) Of in rondjes gaat zwemmen vanaf de buitenrand met 1,5 afstand ertussen. Dan zou je zelfs nog met meerdere ringen kunnen werken, waarbij de binnenste ring een klein rondje heeft _O-

Hahaha, gaan we weer. Eerst wordt gezegd dat je zaken moet onderbouwen en weet ik veel wat. Zet ik erbij dat ik dat van een privé bron heb, is het weer niet goed.
Wat willen jullie nu eigenlijk? De discussie aangaan gewoon omdat het kan? Over alles? Iemand de hele tijd ergens op wijzen? Maakt dat het zoveel leuker voor jullie in een discussie?

Kan best zijn dat je niet de enige bent die het zo geïnterpreteerd heeft. Dat betekent nog niet, dat het er zo staat zoals jij het leest. Een wat bredere blik zou misschien helpen?

PSvanLot

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:01

Een privébron is nu niet echt betrouwbaar te noemen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:03

Joman schreef:
Hahaha, gaan we weer. Eerst wordt gezegd dat je zaken moet onderbouwen en weet ik veel wat. Zet ik erbij dat ik dat van een privé bron heb, is het weer niet goed.
Wat willen jullie nu eigenlijk? De discussie aangaan gewoon omdat het kan? Over alles? Iemand de hele tijd ergens op wijzen? Maakt dat het zoveel leuker voor jullie in een discussie?

Kan best zijn dat je niet de enige bent die het zo geïnterpreteerd heeft. Dat betekent nog niet, dat het er zo staat zoals jij het leest. Een wat bredere blik zou misschien helpen?

Duidelijk schrijven en zorgen dat er weinig ruimte is voor interpretatie kan wellicht ook helpen. Overigens is privé bron ook geen hele sterke onderbouwing, een gekke buurman die onzin uitkraamt is ook een privé bron. Maar laten we er vooral niet verder op doorgaan, dat helpt helemaal niemand.

Volgens mij is pasen in Nederland, net als in Duitsland, rustig verlopen inderdaad. Hoewel je natuurlijk niet weet hoe veel mensen bij elkaar hebben gebruncht e.d. Het zou dus kunnen dat daar nog wat besmettingen vandaan komen.

Anoniem

PSvanLot schreef:

Dat vind ik ook sowieso nutteloos om te noemen ja. Daar kan niemand wat mee natuurlijk.

Anoniem

PSvanLot schreef:

Ligt er maar aan wat voor bron het is :)
En aangezien het Marte zelf betreft, lijkt het me een hele betrouwbare bron zelfs.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:04

Ik ben gewoon benieuwd hoe ze dat bedenken gaan. Naief/blond als dat ik ben zou je toch denken dat facebook, whatsapp en insta ook gewoon aan die privacyregels moeten doen, dus wat is er zo anders. Dat die telefoons contact met elkaar maken moeten?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:05

Maar wel heel interessant. Dat kan vreselijk waardevolle data geven. Vertel eens? Inhoudelijk? Wie is de bron, wat vertelde hij/zij? Inhoudelijk op het onderwerp dus?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:05

Jammer, dat jullie het nu weer over de bron zelf willen hebben. Ik zou zeggen, open je blik. Misschien heb je er meer aan als je inhoudelijke vragen zou stellen over bijvoorbeeld het onderzoek dat door Marte is gedaan. Maar hee, doe er vooral je voordeel niet mee ;) En blijf lekker hangen op 'de bron'.
Ik ga definitief afscheid nemen van dit topic. Het is me echt te weinig inhoudelijk helaas.