Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 19:56

Ik wil gewoon naar Nederland ... maar ook weer terug naar huis kunnen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 20:01

Alleen vind ik 4000 euro aan camperhuur vrij prijzig voor een rondje Nederland. := Maar die mogelijkheid is er, we moeten niet klagen. Hoorde dat er bij schoonouders ook campers op de camperplaats stonden. Zolang je eigen wc en douche hebt kun je nu gewoon op veel plaatsen terecht, dus in september ook wel.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 20:17

Oscar schreef:
Ook leuk :))
'k Zou al blij zijn als we uberhaupt nog even weg zouden kunnen, desnoods naar de camping 30 km. verderop. Alles beter dan onze eigen oprit, daar word ik zo langzamerhand wel een beetje flauw van :')

Camping met prive sanitair mag

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 20:41

Echwel schreef:
Oscar schreef:
Ook leuk :))
'k Zou al blij zijn als we uberhaupt nog even weg zouden kunnen, desnoods naar de camping 30 km. verderop. Alles beter dan onze eigen oprit, daar word ik zo langzamerhand wel een beetje flauw van :')

Camping met prive sanitair mag

In Zeeland en Zuid-Hollandse eilanden niet. Daar zijn de campings nog gesloten, op last van de Veiligheidsregio. Ook voor chalets en huisjes.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 20:51

Klopt, maar dat zijn gelukkig ook precies de bestemmingen waar ik echt nooit meer heen wil :))

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 20:54

Oscar schreef:
Klopt, maar dat zijn gelukkig ook precies de bestemmingen waar ik echt nooit meer heen wil :))

Dat komt dan mooi uit ! :D

Ik vind het wel raar en ook niet helemaal eerlijk, dat hier geen landelijk beleid in is, maar regionaal.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 21:18

Ouddorp vind ik trouwens wel leuk en de Brouwersdam ook, dus ik was wat voorbarig :))

Dat is inderdaad wel apart. Ze zeggen dat ze dat zo gedaan hebben vanwege de capaciteit van de ziekenhuizen (of beter gezegd: het gebrek daaraan in die regio's).

Ik vind dat kamperen met privesanitair trouwens wel heel dubbel. Je doet er in principe niemand kwaad mee want je staat daar maar wat te staan zonder contacten, maar het is natuurlijk wel een onnodige verplaatsing. Heel dubbel.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 21:22

Voor zweden dit zijn onze regels van ''GGD'' onderin in het nederlands, dus ze willen echt geen reizen tot 31 dec 2020. Zou er rekening meehouden dat een vakantie als onnodig wordt gezien

Afbeelding

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 21:49

Zijn er hier mensen die hun geld terug vragen/hebben gevraagd? Onze vakantie is nu officieel geannuleerd 3000 euro in totaal al betaald. Het ziet er niet naar uit dat we in het najaar vrij kunnen krijgen op het werk. Ook zijn we bezig om kinderen te krijgen/maken :') Ik zie het dus ook niet voor me dat we met een jaar de reis gaan maken. Ik wil eigenlijk dus onze 3000 terug. Wie heeft er ervaring mee tot dusver?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 21:52

Nicje87 schreef:
Zijn er hier mensen die hun geld terug vragen/hebben gevraagd? Onze vakantie is nu officieel geannuleerd 3000 euro in totaal al betaald. Het ziet er niet naar uit dat we in het najaar vrij kunnen krijgen op het werk. Ook zijn we bezig om kinderen te krijgen/maken :') Ik zie het dus ook niet voor me dat we met een jaar de reis gaan maken. Ik wil eigenlijk dus onze 3000 terug. Wie heeft er ervaring mee tot dusver?

Heb je een rechtsbijstandverzekering? Anders daar informeren maar ben bang dat je de voucher moet accepteren en het zes maanden duurt voor je het bedrag kunt opeisen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 21:53

"Blijf thuis ook al heb je het gewoon een beetje koud " :? :')

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 21:55

KarmaChansy schreef:
Voor zweden dit zijn onze regels van ''GGD'' onderin in het nederlands, dus ze willen echt geen reizen tot 31 dec 2020. Zou er rekening meehouden dat een vakantie als onnodig wordt gezien

[ [url=m/iDiqWX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah bedankt! Vakanties zijn inderdaad niet noodzakelijk. Dus dan ga ik er vanuit dat Zweden niets wordt. Dan zal het een camping in Nederland worden met privé sanitair als de situatie het natuurlijk toelaat.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 21:58

He jammer ik hoopte via Zweden naar Noorwegen te kunnen omdat ik het vermoeden heb dat het lastig word om met de veerboot te gaan.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 22:21

bigone schreef:
Nicje87 schreef:

Heb je een rechtsbijstandverzekering? Anders daar informeren maar ben bang dat je de voucher moet accepteren en het zes maanden duurt voor je het bedrag kunt opeisen.

Ja,die hebben we. Ik ga ze morgen bellen. Ik hoop dat er hier nog ervaringsdeskundigen zijn.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 22:36

LadyMadonna schreef:
"Blijf thuis ook al heb je het gewoon een beetje koud " :? :')

Beetje je vrij vertaald :') Hahaha meer als je verkouden bent

Heb een Noorse vriend gevraagt wat daar de regels zijn als ik het hoor laat ik het hier weten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 22:45

Oscar schreef:
Ouddorp vind ik trouwens wel leuk en de Brouwersdam ook, dus ik was wat voorbarig :))

Ik woon niet zo ver van Ouddorp, dus daar kom ik 's zomers vaak. Maar ik hou van het strand en de zee, ik wil nergens anders heen, ook met vakantie. Maar toch vind ik de omgeving van Westenschouwen/Burgh-Haamstede veel mooier dan Ouddorp.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 23:52

Volgens mijn Noorse vriend is het voor nu ook nog gesloten hij denkt dat dat nog zeker 2 maanden gaat duren

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 08:10

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 08:25

Hopelijk gaat dat op meer plekken gebeuren. Wij hebben al uitgedokterd hoe wij zonder sanitair gebouw ons kunnen redden. Dat zou moeten kunnen. Dus als het kampeergedeelte van het vakantiepark waar we heen zouden gaan open gaat in juli, maar het toiletgebouw zou dicht moeten blijven, kunnen we gaan.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 08:29

Helaas zijn duikers bij het Veenmeer niet welkom nu, en wij hebben helemaal geen sanitair nodig (zou natuurlijk wel makkelijk zijn). Dat is overigens niet de keuze van de camping, die zeggen ook dat duikers wel gewoon losse individuen zijn.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 08:37

Germie, ik kan van je tweede zin geen chocola maken :P

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat op de campings straks. Zou fijn zijn, dat misschien met aanpassingen, de toiletgebouwen wel weer open gaan. Als we dan niet in het buitenland op vakantie kunnen, dat een deel dan in ieder geval in NL kan blijven.
Is ook beter voor de economie neem ik aan.

Wij slaan dan over, maar daar kan ik mij wel bij neerleggen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 08:41

SusanH schreef:
Hopelijk gaat dat op meer plekken gebeuren. Wij hebben al uitgedokterd hoe wij zonder sanitair gebouw ons kunnen redden. Dat zou moeten kunnen. Dus als het kampeergedeelte van het vakantiepark waar we heen zouden gaan open gaat in juli, maar het toiletgebouw zou dicht moeten blijven, kunnen we gaan.

Moet je dat willen? Je zelf in allerlei bochten wringen om toch maar op vakantie te kunnen?

Want ik weet dat je met een porta-potti en een douche waterzak een heel eind komt, maar dat zou voor mij wel te primitief zijn.

In ieder geval wel als ik een dure camping geboekt heb, met luxe sanitair. Dat het op het Bivak veld van Freyr aankloten is, dat is bekend en daar maak ik dan ook specifiek de keuze voor om daar heen te gaan. Maar dan betaal je €2 per nacht en niet bijna €50 per nacht.

Ik heb denk ik mijn beslissing wel gemaakt: ik ga annuleren.

De kans dat ik van een camping gebruik kan maken met 100% van de faciliteiten acht ik steeds meer nihil.

Nu zijn de regels verlengd tot eind mei, dan begint eind juli wel heel erg hard op te schieten tegen die tijd. En aangezien er nu nog helemaal niets aan versoepeling gedaan wordt voor de horeca en recreatie.. vermoed ik niet dat dan ineens in 2 maanden tijd alles weer kan en mag.

Dan neem ik die €90 verlies maar, als de toiletgebouwen alsnog open gaan, dan boek ik wel een hele simpele camping last minut.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 23-04-20 08:46, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 08:43

Ja, als dat de manier is waarop we op vakantie kunnen dan gaan we. Weet niet of we dan de volle 2 weken gaan. Maar had me erg verheugd op vakantie met paard. Paard kan gewoon gaan. Dus als wij maar half kunnen gaan we ook. Zitten in NL op iets meer dan een half uur van huis. Dus even op en neer is geen probleem, voor een uitgebreide wasbeurt. Hebben warm water in de caravan, en toilet.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 08:58

14 juni komt ook dicht bij om te kamperen met de camper bij camping port zelande van centerparcs.... Wij dachten in november, yes ideaal de faciliteiten van CP, maar het fijne van een eigen camper, puppy mee, fietsen mee en gaan...
Wc en douche zit erin maar dat schoonmaken pfff

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 09:11

x_Jeanine_x schreef:
14 juni komt ook dicht bij om te kamperen met de camper bij camping port zelande van centerparcs.... Wij dachten in november, yes ideaal de faciliteiten van CP, maar het fijne van een eigen camper, puppy mee, fietsen mee en gaan...
Wc en douche zit erin maar dat schoonmaken pfff

14 juni komt inderdaad wel heel dichtbij. Zeker als je kijkt vanaf 20 mei...

Ik weet niet of je nog kosteloos kan annuleren?

Daarnaast zijn de douche en wc in een camper nooit zo heel groot. En als iemand nr 2 heeft gedaan, dan durf je het eerste half uur niet meer de camper in vaak }>