Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Nelleke_ schreef:Er waren eerder in dit artikel onderzoeken gepost met de reden waarom men dacht dat de 3e wereld landen nog geen hevige uitbraken lijken te hebben toch?
Ik meen me te herinneren dat het ging over dat men minder hygiënisch leeft en daardoor meer antistoffen lijkt te hebben tegen Corona-achtinge virussen omdat men daar vaker besmet raakt met een virus. Heb nu even geen tijd om het terug te zoeken maar voor de liefhebber, ik weet voor 98% zeker dat ik het via dit topic heb gelezen.
Pandora2 schreef:Ja inderdaad. Veel mensen denken ondertussen dat er in het najaar voor iedereen een vaccin is en dat het gewone leven dan weer meteen opgepakt kan worden.
Dat zou nog wel eens flink kunnen tegenvallen, die gedachtengang
Pandora2 schreef:Neeuh, dat zie, of beter hoor, ik niet fout![]()
In de winkel alleen al hoor ik vaak mensen zeggen dat het tijd wordt dat het vaccin er is want dan hoeft
'' al die zever '' niet meer. Doelend op karretjes ontsmetten en afstand aan de kassa houden.
Pandora2 schreef:_Nelleke_ schreef:Er waren eerder in dit artikel onderzoeken gepost met de reden waarom men dacht dat de 3e wereld landen nog geen hevige uitbraken lijken te hebben toch?
Ik meen me te herinneren dat het ging over dat men minder hygiënisch leeft en daardoor meer antistoffen lijkt te hebben tegen Corona-achtinge virussen omdat men daar vaker besmet raakt met een virus. Heb nu even geen tijd om het terug te zoeken maar voor de liefhebber, ik weet voor 98% zeker dat ik het via dit topic heb gelezen.
Ik las gister dat in Ghana een werknemer van een visverwerkingsbedrijf 533 collega's zou besmet hebben.
Ik vrees dat we uit 3e wereldlanden maar met mondjesmaat nieuws krijgen omtrent de uitbraken.
Een vraag aan de biologen of wetenschappers hier als het mag![]()
Als ik het goed begrijp, weten ze tot op de dag van vandaag nog steeds niet of mensen die het virus hadden, wel genoeg antistoffen aangemaakt hebben om een tijd safe te zijn.
Vaccins zijn daarentegen wel volop in ontwikkeling. Maar hoe weet men dan of een vaccin al dan niet doeltreffend zal zijn ?
Dat is toch ook inspuiting van hetzelfde dood of verzwakt levend virus ?
Pandora2 schreef:Ja inderdaad. Veel mensen denken ondertussen dat er in het najaar voor iedereen een vaccin is en dat het gewone leven dan weer meteen opgepakt kan worden.
Dat zou nog wel eens flink kunnen tegenvallen, die gedachtengang
Arabesk schreef:De basiskennis van biologie van de gemiddelde Nederlander blijkt keer op keer bedroevend. Verschil tussen virus en bacterie? Geen idee.
Dieselpaard schreef:Even een knuppel in het hoenderhok van een stille meelezer...
Ik denk niet dat de situatie waarin we nu zitten houdbaar is tot einde van het jaar of nog langer....denk alleen al aan scholen die niet volledig open kunnen voor alle leerlingen. Er zijn veel kids die nu bijna niets doen. Nou is dat voor 3 maanden vervelend, maar als we tot zeker einde jaar of nog langer niet volledig naar school kunnen, dan lopen die leerlingen een gigantische achterstand op.
Ik was dan ook blij dat de besmettingsgraad in Denemarken eerst toenam, maar nu weer is afgenomen. Positief bericht dus! En waarom ben ik daar blij mee? Ik wil heel graag terug naar normaal. Straks moet ik in het nieuwe schooljaar mijn pas 4 jarige kleuter op zijn 1e schooldag gedag zeggen op het plein. Word al verdrietig als ik eraan denk.
Ik kruip weer onder de meeleessteen...
Babootje schreef:Volgens Osterhaus hadden we de lockdown nog even een week of 4-6 moeten volhouden. Omdat we dan een betere uitgangspositie zouden hebben gehad om de boel in de hand te houden.
https://www.telegraaf.nl/video/10719825 ... ans-gemist