Hoe streng zijn jullie met corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 16:17

Zodra ik buiten loop met de kou krijg ik traan ogen en een loopneus. Dat heeft bij mij niets met verkoudheid te maken. Mijn vriend heeft dit trouwens ook.

Vanmorgen moest ik naar de apotheek, voor het eerst sinds de maatregelen. Ergens was ik toch nog een soort van "verbaasd" hoe streng het daar is.
Al denk ik niet dat verbaasd het juiste woord is, ik snap het wel en het is alleen maar goed natuurlijk.
Maar meer dat je dit normaal alleen op tv ziet. Ik kom op het moment eigenlijk niet in de winkels, mijn ouders en mijn vriend halen boodschappen voor me omdat ik anders 3 kinderen mee moet nemen.
Dus ik heb de maatregelen nog niet echt met eigen ogen gezien.

Ik liep ook langs de ah en daar stond een medewerker buiten. De ene rij karren moest je van pakken en in de andere rij terug zetten. En er stond schoonmaak /desinfectie spul bij. Dus ik denk dat alle karren na gebruik schoongemaakt worden.

_Penotti

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 16:25

Ik ben niet verkouden.
Maar gisteren met die koude wind krijg ik ook een snotneus, binnen is dat meteen weer weg.

Dat is het gevaarlijke nu, alles word meteen veroordeeld.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 16:46

Dit topic hoeft van mij nu niet te veranderen in een 'wanneer krijg jij een snotneus'- topic hoor. Ik snap het punt.
Overig eens dat ik te snel oordeelde. Komt ook deels omdat ik merk dat waar ik woon het gewoon niet zo lijkt te leven qua afstand houden bijvoorbeeld (ik moet echt 9 van de 10 keer flink m'n best doen om 1,5m afstand te houden) maar dat maakt het nog niet terecht.

TinkerTreas schreef:
Zodra ik buiten loop met de kou krijg ik traan ogen en een loopneus. Dat heeft bij mij niets met verkoudheid te maken. Mijn vriend heeft dit trouwens ook.

Vanmorgen moest ik naar de apotheek, voor het eerst sinds de maatregelen. Ergens was ik toch nog een soort van "verbaasd" hoe streng het daar is.
Al denk ik niet dat verbaasd het juiste woord is, ik snap het wel en het is alleen maar goed natuurlijk.
Maar meer dat je dit normaal alleen op tv ziet. Ik kom op het moment eigenlijk niet in de winkels, mijn ouders en mijn vriend halen boodschappen voor me omdat ik anders 3 kinderen mee moet nemen.
Dus ik heb de maatregelen nog niet echt met eigen ogen gezien.

Ik liep ook langs de ah en daar stond een medewerker buiten. De ene rij karren moest je van pakken en in de andere rij terug zetten. En er stond schoonmaak /desinfectie spul bij. Dus ik denk dat alle karren na gebruik schoongemaakt worden.

Wat zijn die maatregelen in de apotheek bij jullie precies? Volgens mij is dat per apotheek ook heel verschillend. Ik weet van 1 dat je helemaal niet meer naar binnen mag (alles gebeurt via de deuropening met een tafel ervoor) en bij een andere mag je nog met max 2 en wel gebruik van plexiglas.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 17:06

Maar speechless jij had gewoon gelijk. Het RIVM zegt namelijk thuisblijven bij verkoudheidsklachten. Dus niet te streng in je vorige post.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 17:32

Jis_ schreef:
Brainless schreef:

Yep.. net als alle "vreemden" die hier komen wandelen (want het is hier lekker rustig) waardoor de buurtbewoners niet de deur uit kunnen.
-O-

Vlak achter ons huis, rand dorp een losloop stuk, zie nu best wat mensen die ik niet ken, zelfs mensen die hier in de straat parkeren om te gaan wandelen met honden. Snap het wel (al zou ik het zelf niet doen) maar leuk is het niet als het drukker gaat worden dan het nu is, gaat om een smalle strook tussen kanaal en sloot dus een grote boog om elkaar heen is vrij lastig.

Vanmiddag weer ons normale rondje rond het dorp gelopen maar was echt niet leuk meer zo druk.

In een uur tijd, nog geen 5 minuten achter elkaar kunnen wandelen zonder andere mensentegen te komen...

Waar je normaal alleen een enkele fietser tegenkomt, liepen vandaag continu wandelaars.

Heel irritant, want bij iedereen die ik tegen kom, kan ik de hond weer HIER roepen en aanlijnen, totdat de mensen weer uit onze buurt zijn.

Kinderen die geen 1,5m afstand houden...

Is niet relaxed wandelen.

Als dit zo doorgaat, ga ik andere wandelroutes proberen te vinden hier vlak bij huis. Gelukkig is de polder weer goed aan het opdrogen, kunnen we daar weer wandelen.

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 17:56

Ik lijn mijn honden nu graag even aan bij langslopen, Wil nu niet dat mensen mijn honden gaan aaien, en vind het fijn als andere dat aanlijnen nu ook
doen. Het is even niet anders.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 17:59

SpeechLess schreef:
Wat zijn die maatregelen in de apotheek bij jullie precies? Volgens mij is dat per apotheek ook heel verschillend. Ik weet van 1 dat je helemaal niet meer naar binnen mag (alles gebeurt via de deuropening met een tafel ervoor) en bij een andere mag je nog met max 2 en wel gebruik van plexiglas.

Hier inderdaad ook max 2 mensen naar binnen, de hele balie is afgezet met plexiglas met maar een klein gat erin om de medicatie doorheen te geven. En je moet achter een streep blijven staan, dus niet gelijk aan de balie.
Oja, ze accepteren alleen nog pin betalingen.

Op zich niets geks denk ik. Maar ik had het nog niet eerder zelf beleeft hoe het nu gaat.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 18:00

Jis_ schreef:
Ik lijn mijn honden nu graag even aan bij langslopen, Wil nu niet dat mensen mijn honden gaan aaien, en vind het fijn als andere dat aanlijnen nu ook

Ik moet mijn hond wel aanlijnen want die is niet zo leuk met mensen. Gaat vervelend om mensen heen lopen en blaffen enzo.

Maar ik vind het wel erg vervelend dat iedereen nu ineens op hetzelfde wandelpad gaat wandelen.... Want ontspannen lopen zit er even niet meer in.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 18:03

Jis_ schreef:

Dat doe ik nu ook inderdaad. Mijn oudste hond kan sowieso niet los als het te druk is.
Maar we hebben ook een pup die alles en iedereen verschrikkelijk leuk vind, dus dat is niet heel handig. En zeker nu niet.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 18:04

Maar in niet loslaat gebied hoort dat toch ook zo

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 18:08

mvdende schreef:
Jis_ schreef:

Ik moet mijn hond wel aanlijnen want die is niet zo leuk met mensen. Gaat vervelend om mensen heen lopen en blaffen enzo.

Maar ik vind het wel erg vervelend dat iedereen nu ineens op hetzelfde wandelpad gaat wandelen.... Want ontspannen lopen zit er even niet meer in.

Ik loop hier regelmatig op een veld waar de honden lekker los kunnen. Normaal is het hier lekker rustig, maar nu is het hier ook een stuk drukker. Ook veel meer kinderen. Maar ik loop nu ook met 3 kinderen, terwijl ik er normaal ook alleen loop. We zullen het er toch mee moeten doen met z'n allen.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 18:09

Echwel schreef:

Ik had het inderdaad ook over losloop gebied. Daarbuiten laat ik mijn honden sowieso niet los ;)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 18:19

Echwel schreef:

Klopt!

En daarom doe ik het ook netjes.

Maar mag ik wel aangegeven dat het stront irritant is dat normaal gesproken ik Skip zn 5 keer aan moet lijnen tijdens de wandeling en ik vandaag wel 15 keer heb moeten aanlijnen..

Mijn hond loopt namelijk wel los, terwijl dat hier eigenlijk niet mag. Maar van de 3 losloopgebieden in de buurt, kan ik er naar één niet toe want in België het 2e losloopgebied is vrij klein en in een druk stukje bos en het laatste officiële losloopgebied is tegenwoordig ook druk, en staan we regelmatig met 5+ mensen "op een kluitje" met 1,5m afstand ertussen. Naar dat veld ga ik meerdere keren per week, maar is eigenlijk te klein om Skip echt een uur goed te kunnen laten rennen. Skip is van: als jij stil staat, sta ik bij jou voeten ook stil... En dat veld is te klein om echt een uur te kunnen "wandelen".

Vorige week wel de bal meegenomen en daar lekker balletje gegooid, maar een andere hond vond dat hij de bal af mocht pakken en toen Skip na de 3e keer zoiets had van: nu laat ik MIJN bal niet meer afpakken, toen vloog die andere hond ineens vol in Skip. Dat was dus geen succes.

We spelen niet meer met een bal in dat veld als er andere honden zijn, is geen goed idee.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 18:22

MyWishMax schreef:
Maar speechless jij had gewoon gelijk. Het RIVM zegt namelijk thuisblijven bij verkoudheidsklachten. Dus niet te streng in je vorige post.

Maar ik weet dus niet zeker of deze mensen daadwerkelijk verkouden waren.. :Y) Verder had ik inderdaad ook begrepen dat verkouden thuisblijven betekent.

Hoe doen jullie of de mensen om jullie heen dat eigenlijk met afspreken met mensen? Naast de mensen die je eventueel vast ziet op werk of die bij je wonen bedoel ik dan natuurlijk. Spreken jullie met niemand af of wel 1 op 1 maar dan alleen met bijv. specifiek 1 of 2 personen en verder niemand?
Zelf heb ik in de afgelopen 2 weken 1 keer met iemand in real life afgesproken. Verder zie ik niemand ivm thuiswerken en alleen wonen. Maar ik ben dus wel benieuwd hoe anderen dit doen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 18:38

SpeechLess schreef:
MyWishMax schreef:

Maar ik weet dus niet zeker of deze mensen daadwerkelijk verkouden waren.. :Y) Verder had ik inderdaad ook begrepen dat verkouden thuisblijven betekent.

Hoe doen jullie of de mensen om jullie heen dat eigenlijk met afspreken met mensen? Naast de mensen die je eventueel vast ziet op werk of die bij je wonen bedoel ik dan natuurlijk. Spreken jullie met niemand af of wel 1 op 1 maar dan alleen met bijv. specifiek 1 of 2 personen en verder niemand?
Zelf heb ik in de afgelopen 2 weken 1 keer met iemand in real life afgesproken. Verder zie ik niemand ivm thuiswerken en alleen wonen. Maar ik ben dus wel benieuwd hoe anderen dit doen.

Ik spreek met niemand af, behalve mijn ouders, die komen om het weekend hier heen.

Mijn ouders zijn alle 2 nog op hun werk aanwezig, dus die hebben wel contact met collega's enz.

Verder brengt mam eten naar oma, maar ze zet het eten in het halletje neer en kletst achter het glas even en gaat daarna weer weg.

Ik heb met oma afgesproken dat ik haar wat vaker ga bellen vanavond 2 april, dan heb ik weer onbeperkt belminuten.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 18:42

Ik woon ook alleen en spreek eigenlijk maar 1 persoon. Helaas heeft hij wel meer contacten.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 18:45

alleen mijn moeder. Zij is vanochtend geweest, en dat heeft mij echt even goed gedaan. zij heeft mij geholpen met paar klusje waar ik niet aan toe kom met kinderen, ze heeft de kinderen ook even wat uit handen genomen bij mij dat ik even wat meer rust aan mijn hoofd had. Ik vond dat even heel fijn. Ik weet hoe de andere in dit topic er overdenken. Maar mij geeft dat even wat rust.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 18:57

Wij spreken niet af met anderen momenteel, we hebben alleen contact via telefoon, Skype of Whatsapp.
Hoewel we heel graag onze ouders willen zien, willen we geen enkel risico nemen (vooral voor hun).

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:35

Wij spreken ook niet af met anderen en werken beide thuis. Mijn vader doet boodschappen 1 keer per week, ik ga 2 of 3 keer per week naar stal waar ik dan alleen de staleigenaresse tegenkom. We houden ruim voldoende afstand van elkaar.

Wel wandelen we dagelijks een rondje vanuit huis, waarbij we onze route aanpassen op de drukte die we de dagen ervoor hebben ervaren. Zo mijden we nu een bepaald fietspad omdat dat drukker is dan normaal en je niet voldoende kunt uitwijken om afstand te houden, en gaan we niet door een stukje bos omdat daar ongeleide hond-projectielen rondstuiteren (dat mag, het is losloopgebied, maar het zijn er momenteel wat meer dan normaal).

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:59

MyWishMax schreef:

Dat zal allemaal best, maar een frisse neus halen in een omgeving waar vrijwel niemand is vind ik meer kunnen dan snotterend naar de winkel of op de markt rondlopen. Als je een hele week binnen hebt gezeten vanwege verkoudheid en je wil er even uit? En het kan ook gewoon hooikoorts zijn, met dat prachtige weer van afgelopen week hadden mensen daar snel last van.
Mensen doen panisch als er iemand kucht! Zijn half in paniek als er dus een gezin op straat loopt waarvan er twee hun neus snoten! We verliezen ons gezonde verstand in de hysterie! Rekening houden, tuurlijk! Ik ga ook niet met de kinderen meer naar een supermarkt of uberhaupt naar een winkel. We houden allemaal afstand en zorgen voor een gezonde weerstand. Want dat vergeten mensen in deze tijden nog wel eens; weerstand op peil houden! En daar hoort ook buitenlucht bij, mits dat niet met duizenden in parken en stranden is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 20:07

Morrie schreef:
Als je van binnen 20 gr. naar buiten 8 gr. gaat, is het bij mij een normale reactie dat ik een druppel aan mijn neus krijg. Die veeg ik af, mijn man doet dat niet, hij laat hem hangen. Dit heeft volgens mij niets met verkoudheid te maken. Evenals niezen als ik zon in mijn ogen krijg. Ik houd m’n hart vast als de hooikoorts begint. Dan word ik gestenigd als ik buiten kom denk ik.

Nou misschien wel! Van de week met het mooie weer ben ik even gaan fietsen met de kinderen (ze zaten bij mij op de fiets, zo klein zijn ze nog) want we zitten voor de rest alleen maar thuis of in de tuin. Een enkeling die ik tegenkwam in het dorp keek me aan alsof ik niet goed bij m'n hoofd was!
En zo bekijken mensen je nu al; als een potentiële corona-verspreider.
Ik vind dit enge ontwikkelingen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 20:10

SpeechLess schreef:

Wij spreken ook in principe niet af. Onze oudste puber trekt dat vooralsnog wel, de jongste helemaal niet en die mag daarom af en toe een uurtje skateboarden met een vriendin uit de buurt. Als ze samen skateboarden komen ze toch ook niet binnen 1,5 meter van elkaar, dus dat vertrouw ik wel. Bovendien staan de ouders van dat meisje er hetzelfde in als ik en ziet dat gezin in principe ook niemand anders.
Maar afgezien van dat uurtje skateboarden maken wij geen afspraken in ons huis of in dat van iemand anders.

Karma schreef:
Nou misschien wel! Van de week met het mooie weer ben ik even gaan fietsen met de kinderen (ze zaten bij mij op de fiets, zo klein zijn ze nog) want we zitten voor de rest alleen maar thuis of in de tuin. Een enkeling die ik tegenkwam in het dorp keek me aan alsof ik niet goed bij m'n hoofd was!
En zo bekijken mensen je nu al; als een potentiële corona-verspreider.
Ik vind dit enge ontwikkelingen.

Dat herken ik hier gelukkig (nog) niet. Ik had vanmiddag zo'n last van mijn rug door al het zitten dat ik toch echt een flinke ronde ben gaan wandelen. Ik had niet het idee dat iemand daarvan opkeek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 20:40

Het "grappige" was dat ik in het aangrenzende dorp wél hartelijk werd gegroet. Mijn zoontje zat voorop en zegt iedereen vrolijk gedag, ze reageerden allen enthousiast.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:59

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 22:17

chanicha schreef:

Natuurlijk is er overal waar contact is tussen mensen, kans op besmettingen. Laten we nou niet paranoia worden. (Mijn Televaag vooroordelen zijn weer bevestigd |( )
Het virus zal voorlopig nog wel rondwaren. Dat ontkent niemand.
Door het aantal contacten te verminderen en goede hygiëne wordt het tempo van die verspreiding vertraagd.
Precies zoals de RIVM steeds vertelt.