Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
TinkerTreas schreef:Zodra ik buiten loop met de kou krijg ik traan ogen en een loopneus. Dat heeft bij mij niets met verkoudheid te maken. Mijn vriend heeft dit trouwens ook.
Vanmorgen moest ik naar de apotheek, voor het eerst sinds de maatregelen. Ergens was ik toch nog een soort van "verbaasd" hoe streng het daar is.
Al denk ik niet dat verbaasd het juiste woord is, ik snap het wel en het is alleen maar goed natuurlijk.
Maar meer dat je dit normaal alleen op tv ziet. Ik kom op het moment eigenlijk niet in de winkels, mijn ouders en mijn vriend halen boodschappen voor me omdat ik anders 3 kinderen mee moet nemen.
Dus ik heb de maatregelen nog niet echt met eigen ogen gezien.
Ik liep ook langs de ah en daar stond een medewerker buiten. De ene rij karren moest je van pakken en in de andere rij terug zetten. En er stond schoonmaak /desinfectie spul bij. Dus ik denk dat alle karren na gebruik schoongemaakt worden.
Jis_ schreef:Brainless schreef:
Yep.. net als alle "vreemden" die hier komen wandelen (want het is hier lekker rustig) waardoor de buurtbewoners niet de deur uit kunnen.
Vlak achter ons huis, rand dorp een losloop stuk, zie nu best wat mensen die ik niet ken, zelfs mensen die hier in de straat parkeren om te gaan wandelen met honden. Snap het wel (al zou ik het zelf niet doen) maar leuk is het niet als het drukker gaat worden dan het nu is, gaat om een smalle strook tussen kanaal en sloot dus een grote boog om elkaar heen is vrij lastig.
SpeechLess schreef:Wat zijn die maatregelen in de apotheek bij jullie precies? Volgens mij is dat per apotheek ook heel verschillend. Ik weet van 1 dat je helemaal niet meer naar binnen mag (alles gebeurt via de deuropening met een tafel ervoor) en bij een andere mag je nog met max 2 en wel gebruik van plexiglas.
Jis_ schreef:Ik lijn mijn honden nu graag even aan bij langslopen, Wil nu niet dat mensen mijn honden gaan aaien, en vind het fijn als andere dat aanlijnen nu ook
doen. Het is even niet anders.
Jis_ schreef:Ik lijn mijn honden nu graag even aan bij langslopen, Wil nu niet dat mensen mijn honden gaan aaien, en vind het fijn als andere dat aanlijnen nu ook
mvdende schreef:Jis_ schreef:Ik lijn mijn honden nu graag even aan bij langslopen, Wil nu niet dat mensen mijn honden gaan aaien, en vind het fijn als andere dat aanlijnen nu ook
Ik moet mijn hond wel aanlijnen want die is niet zo leuk met mensen. Gaat vervelend om mensen heen lopen en blaffen enzo.
Maar ik vind het wel erg vervelend dat iedereen nu ineens op hetzelfde wandelpad gaat wandelen.... Want ontspannen lopen zit er even niet meer in.
Echwel schreef:Maar in niet loslaat gebied hoort dat toch ook zo
MyWishMax schreef:Maar speechless jij had gewoon gelijk. Het RIVM zegt namelijk thuisblijven bij verkoudheidsklachten. Dus niet te streng in je vorige post.
SpeechLess schreef:MyWishMax schreef:Maar speechless jij had gewoon gelijk. Het RIVM zegt namelijk thuisblijven bij verkoudheidsklachten. Dus niet te streng in je vorige post.
Maar ik weet dus niet zeker of deze mensen daadwerkelijk verkouden waren..Verder had ik inderdaad ook begrepen dat verkouden thuisblijven betekent.
Hoe doen jullie of de mensen om jullie heen dat eigenlijk met afspreken met mensen? Naast de mensen die je eventueel vast ziet op werk of die bij je wonen bedoel ik dan natuurlijk. Spreken jullie met niemand af of wel 1 op 1 maar dan alleen met bijv. specifiek 1 of 2 personen en verder niemand?
Zelf heb ik in de afgelopen 2 weken 1 keer met iemand in real life afgesproken. Verder zie ik niemand ivm thuiswerken en alleen wonen. Maar ik ben dus wel benieuwd hoe anderen dit doen.
MyWishMax schreef:Maar speechless jij had gewoon gelijk. Het RIVM zegt namelijk thuisblijven bij verkoudheidsklachten. Dus niet te streng in je vorige post.
Morrie schreef:Als je van binnen 20 gr. naar buiten 8 gr. gaat, is het bij mij een normale reactie dat ik een druppel aan mijn neus krijg. Die veeg ik af, mijn man doet dat niet, hij laat hem hangen. Dit heeft volgens mij niets met verkoudheid te maken. Evenals niezen als ik zon in mijn ogen krijg. Ik houd m’n hart vast als de hooikoorts begint. Dan word ik gestenigd als ik buiten kom denk ik.
SpeechLess schreef:Hoe doen jullie of de mensen om jullie heen dat eigenlijk met afspreken met mensen? Naast de mensen die je eventueel vast ziet op werk of die bij je wonen bedoel ik dan natuurlijk. Spreken jullie met niemand af of wel 1 op 1 maar dan alleen met bijv. specifiek 1 of 2 personen en verder niemand?
Karma schreef:Nou misschien wel! Van de week met het mooie weer ben ik even gaan fietsen met de kinderen (ze zaten bij mij op de fiets, zo klein zijn ze nog) want we zitten voor de rest alleen maar thuis of in de tuin. Een enkeling die ik tegenkwam in het dorp keek me aan alsof ik niet goed bij m'n hoofd was!
En zo bekijken mensen je nu al; als een potentiële corona-verspreider.
Ik vind dit enge ontwikkelingen.
chanicha schreef: