Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 13:31

Maar ik vraag me wel af de thuis- blijf- kindjes gaan die niet veel missen van groepsvorming,vriendschappen...lessen en andere dingen die dan geleerd worden en ontwikkelen.

Is dat niet belangrijk in de overweging van de ik hou ze thuis ouders, wat is jullie gedachte daar dan over?

Ik merk juist dat mijn kind dat enorm gemist heeft school, structuur, vriendschappen en gewoon dingen leren en doen!.Dat is bij mij de reden dat ik ze juist laat gaan, ik kan geen vriendschappen en een juf vervangen!.
Het gevaar op corona is overal ,zeker met mijn baan in de zorg!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 13:34

Ja dat is belangrijk in de overweging :j
Daarom is het ook een afweging van àlle mogelijke voor- en nadelen.
Waar ik vanuit ga dat andere ouders die ook gewoon gemaakt hebben.

Voor ons geldt: Groep 1 is allemaal nog niet zo spannend qua lessen en als we met vriendjes zouden willen afspreken doen we dat zelf wel, daar hebben we school niet voor nodig.

Overigens zouden we bij een jaar of wat extra ook niet meteen vooraan staan. Ik vind het pas veranderen als je wat zekerder bent dat je kind niet constant ondergesnotterd gaat worden door klasgenootjes en ze groot genoeg zijn om te beseffen (en uit te voeren!) dat ze niet constant op elkaars lip staan, en dat ze daadwerkelijk fatsoenlijke hygiëne toepassen :=

Zonnetje81

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 16:54

Ik heb ook het idee dat het overal weer drukker is.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 17:18

Mama3 schreef:
Mijn jongste zit op een grote school, op zijn locatie zitten 31 groepen in één gebouw, verdeeld over 2 verdiepingen. In elke vleugel zitten 8 groepen, 4 aan enkele kant. De school heeft een aantal ingangen, ondanks alle regels vind ik het wel enorm veel kinderen in één ruimte.

De klassen zijn in 2-en gesplitst. Niet vanwege de afstand met elkaar, maar ze moeten wel 1.5 mtr afstand houden van de juf. Op deze manier kunnen ze dat beter borgen dan met een volle klas leerlingen. Groep A heeft op ma en do les en groep B op di en vr. De woe om de week.

Op dezelfde manier als de school waar mijn kinderen heen gaan.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 17:58

mijn moeders school gaat het ook zo doen, maar dan de woensdag vrij :j

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:13

kwita schreef:
Maar ik vraag me wel af de thuis- blijf- kindjes gaan die niet veel missen van groepsvorming,vriendschappen...lessen en andere dingen die dan geleerd worden en ontwikkelen.

Is dat niet belangrijk in de overweging van de ik hou ze thuis ouders, wat is jullie gedachte daar dan over?

Ik merk juist dat mijn kind dat enorm gemist heeft school, structuur, vriendschappen en gewoon dingen leren en doen!.Dat is bij mij de reden dat ik ze juist laat gaan, ik kan geen vriendschappen en een juf vervangen!.
Het gevaar op corona is overal ,zeker met mijn baan in de zorg!

Dit nemen wij ook mee, maar de oudste heeft autisme, maar doet het heel goed in de groep en pikt dit zo ook weer op. De jongste is ook heel sociaal en eigenlijk zoals ze op school met elkaar omgaan doen ze dit thuis ook.

De gezondheid van papa en hun zelf is belangrijker en dit vind school ook.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:13

Het is inderdaad veel drukker. Meer verkeer, meer mensen op straat. Jammer dat zoveel mensen opeens denken dat het anders kan.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:16

Kimbers schreef:
Het is inderdaad veel drukker. Meer verkeer, meer mensen op straat. Jammer dat zoveel mensen opeens denken dat het anders kan.

Maar we gaan toch niet denken dat dit door iedereen volgehouden gaat worden tot 20 mei als er door de minister gezegd wordt dat het goed gaat en alle cijfers dalen.

Dat geeft mensen het gevoel dat er weer wat meer kan, niet handig maar wel begrijpelijk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 08:35

Daarom vind ik het ook zo spannend wat er de komende maand gaat gebeuren... het zou echt geweldig zijn als de toename van opnames meevalt, maar ik ben daar absoluut niet van overtuigd en wij houden ons liever nog even gedeisd en blijven sowieso heel mei nog voorzichtig.

Daarna zien we wel weer verder hoe de vlag er voor hangt.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 07:17

Wij kunnen vandaag op school een doe-boekje halen voor deze meivakantie, zodat ze toch nog wat te doen hebben. Over de verdeling / indeling na de meivakantie horen we deze week meer.
Hoop wel dat beide kinderen tegelijk naar school kunnen anders is het geen doen natuurlijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 08:26

Daar houdt de school van onze dochter wel rekening mee. Wij hebben 1 kind, dus voor ons speelt dat niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 08:29

Ik vind dat de scholen het er maar druk mee hebben, die mensen zijn straks echt wel héél erg aan vakantie toe :(:)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 09:07

pmarena schreef:
Ik vind dat de scholen het er maar druk mee hebben, die mensen zijn straks echt wel héél erg aan vakantie toe :(:)

Daarom kijken we ook heel erg uit naar de 6 weken van de zomer!

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 20:11

pmarena schreef:

grappig hoe dat dus per school of per persoon kan verschillen. Een vriendin van mij is lerares op twee basisscholen, beide groep 8.
Zij heeft het best wel erg rustig nu. Ze is halve dagen bezig met school ipv hele dagen.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 20:26

Klopt.. maar dat ging dan ook over de afgelopen weken. Die heeft serieus een luizen leventje gehad. Zij vertelde me dat kinderen nu enkele uren schoolopdrachten kregen, maar zij normaal met dezelfde leerstof een hele dag bezig was. Ivm uitleg en vragen stellen.

Nu was het kinders starten zelf hun opdrachten op. Kunnen vragen stellen waar nodig. Ondertussen kon zij verder met werk voor dagen/week erna. Zo kon ze zelf dus met enkele uren werk per dag evenveel doen als zij normaal de hele dag mee bezig was.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 20:30

wilmatj schreef:
pmarena schreef:

grappig hoe dat dus per school of per persoon kan verschillen. Een vriendin van mij is lerares op twee basisscholen, beide groep 8.
Zij heeft het best wel erg rustig nu. Ze is halve dagen bezig met school ipv hele dagen.
\

Ik denk eerlijk gezegd dat dat hier ook geldt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:04

Onze kleuterschool stuurt 1x per week een oefeningetje over de post die niet terug hoeft.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:40

Nou ze zijn nu in wat de meivakantie had moeten zijn, bezig met overleggen en voorbereiden voor na de vakantie om dat een beetje in goede banen te leiden. En de weken hiervoor zal het ook niet allemaal vanzelf zijn gegaan maar toch wel wat onrust hebben gegeven hoe ze 1 en ander moesten zien te organiseren :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:44

Das toch best laat dan, de school die ik ken had digitaal onderwijs al voor de sluiting van scholen rondgemaakt en heeft deze voorbereiding ook van tevoren gedaan. Het is niet alsof het als een verrassing komt ofzo. Als je nu in de meivakantie nog alles uit moet denken loop je wel wat achter de feiten aan.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:53

Tsja, die grote verschillen zijn herkenbaar. Mijn zus en zwager hebben de afgelopen weken de tijd gehad om zelf een nieuwe badkamer te bouwen, hebben alleen maar schoolwerk herhaalt, maar moeten de komende weken aan de bak om de stof in te halen. Mijn moeder en schoonzus hadden de boel binnen een week op orde en lopen momenteel flink voor op het lesrooster. Ofwel, die hebben nu gewoon vakantie en gaan erna maar herhalen om de tijd weer vol te maken. Alle vier in het onderwijs, maar in totaal verschillende situaties.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:54

Het is ook niet zo relevant uiteindelijk wie wat wanneer doet. Ik ben meer benieuwd naar de invulling.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:55

Ik zit zelf in het onderwijs en heb in zowel po als vo veel vrienden. We hebben het tot nu toe allemaal anders beleefd. Van over de top veel werk tot heel erg goed te doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:47

verootjoo schreef:
Das toch best laat dan, de school die ik ken had digitaal onderwijs al voor de sluiting van scholen rondgemaakt en heeft deze voorbereiding ook van tevoren gedaan. Het is niet alsof het als een verrassing komt ofzo. Als je nu in de meivakantie nog alles uit moet denken loop je wel wat achter de feiten aan.

Ik zeg toch ook helemaal niet dat ze dat bij ons nu pas doen :?

Maar de scholen hebben ook gewoon de plannen af moeten wachten om zekerheid te hebben over wat precies van hen verwacht wordt, en wanneer. En nu zijn ze dus in de vakantie bezig met overleggen over de exacte manier van invulling geven aan de opgelegde maatregelen en in het geval van onze school ook overleg met andere scholen in de regio om het een beetje te matchen met elkaar allemaal.

Voor de vakantie was het nog maar de vraag wat er precies zou gaan gebeuren. En na de vakantie gaan de scholen weer open. Dus zullen de scholen in de vakantie zaken moeten regelen....en zal men geen echte vakantie hebben. Zo simpel is het :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 23:03

Tja, echte vakantie. Ik had officieel laatst ook een week vakantie (onze schoolvakantie was met pasen) maar heb toch maar een beetje gewerkt, kon toch nergens heen :+

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 00:20

kwita schreef:

Mijn kinderen zitten inmiddels ongeveer 8 weken continue binnen. Ze hebben elkaar en hebben tussentijds met geen enkel ander kind gespeeld. Nu de maatregelen iets versoepelt zijn, zullen we zelf over een aantal weken ook wat soepeler worden en zo nu en dan een vriendje- of vriendinnetje thuis ontvangen. Het blijft toch kiezen tussen twee kwaden en zodoende wil ik het zelf eerst eens even aankijken, alvorens de mijne weer naar school mogen.