Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mama3 schreef:Mijn jongste zit op een grote school, op zijn locatie zitten 31 groepen in één gebouw, verdeeld over 2 verdiepingen. In elke vleugel zitten 8 groepen, 4 aan enkele kant. De school heeft een aantal ingangen, ondanks alle regels vind ik het wel enorm veel kinderen in één ruimte.
De klassen zijn in 2-en gesplitst. Niet vanwege de afstand met elkaar, maar ze moeten wel 1.5 mtr afstand houden van de juf. Op deze manier kunnen ze dat beter borgen dan met een volle klas leerlingen. Groep A heeft op ma en do les en groep B op di en vr. De woe om de week.
kwita schreef:Maar ik vraag me wel af de thuis- blijf- kindjes gaan die niet veel missen van groepsvorming,vriendschappen...lessen en andere dingen die dan geleerd worden en ontwikkelen.
Is dat niet belangrijk in de overweging van de ik hou ze thuis ouders, wat is jullie gedachte daar dan over?
Ik merk juist dat mijn kind dat enorm gemist heeft school, structuur, vriendschappen en gewoon dingen leren en doen!.Dat is bij mij de reden dat ik ze juist laat gaan, ik kan geen vriendschappen en een juf vervangen!.
Het gevaar op corona is overal ,zeker met mijn baan in de zorg!
Kimbers schreef:Het is inderdaad veel drukker. Meer verkeer, meer mensen op straat. Jammer dat zoveel mensen opeens denken dat het anders kan.
pmarena schreef:Ik vind dat de scholen het er maar druk mee hebben, die mensen zijn straks echt wel héél erg aan vakantie toe
wilmatj schreef:\pmarena schreef:Ik vind dat de scholen het er maar druk mee hebben, die mensen zijn straks echt wel héél erg aan vakantie toe
grappig hoe dat dus per school of per persoon kan verschillen. Een vriendin van mij is lerares op twee basisscholen, beide groep 8.
Zij heeft het best wel erg rustig nu. Ze is halve dagen bezig met school ipv hele dagen.
verootjoo schreef:Das toch best laat dan, de school die ik ken had digitaal onderwijs al voor de sluiting van scholen rondgemaakt en heeft deze voorbereiding ook van tevoren gedaan. Het is niet alsof het als een verrassing komt ofzo. Als je nu in de meivakantie nog alles uit moet denken loop je wel wat achter de feiten aan.
kwita schreef:Maar ik vraag me wel af de thuis- blijf- kindjes gaan die niet veel missen van groepsvorming,vriendschappen...lessen en andere dingen die dan geleerd worden en ontwikkelen.
Is dat niet belangrijk in de overweging van de ik hou ze thuis ouders, wat is jullie gedachte daar dan over?