Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:26

Onder norm van caps:

Ik vind hell hats mooi(een cap met cowboyhoed rand erop)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:31

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:32

Schemerdier schreef:
Unpopular opinion: ik ben helemaal VOOR een maakbare samenleving!
De natuur is zo wreed en zo oneerlijk, dat moet je toch niet als ideaal/voorbeeld zien?

De natuur is wreed en eerlijk, niet wreed en oneerlijk :)

Mensen daarentegen zijn wreed en oneerlijk.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:38

Mensen zijn ook deel van de natuur? En wij zijn imo niet oneerlijker dan andere dieren, we zijn ons er gewoon bewust van, wat we anderen aandoen.

De natuur is oneerlijk omdat 'ze' (want er zit natuurlijk helemaal geen gedachte achter) niets geeft om dieren/mensen die gehandicapt of met afwijkingen worden geboren, die op de verkeerde plaats ter wereld komen .
De natuur is niet eerlijk omdat niet iedereen (mensen/dieren) dezelfde kansen krijgen.
Omdat egoïsme en wreedheid noodzakelijk is om zich voort te kunnen planten. Omdat het hele 'evenwicht van de natuur' juist gebaseerd is op doodgaan (als er te weinig natuurlijke vijanden zijn, hongeren ze zichzelf uit, als er genoeg zijn, worden ze erdoor opgegeten)

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:41

Schemerdier schreef:
Mensen zijn ook deel van de natuur? En wij zijn imo niet oneerlijker dan andere dieren, we zijn ons er gewoon bewust van, wat we anderen aandoen.

De natuur is oneerlijk omdat 'ze' (want er zit natuurlijk helemaal geen gedachte achter) niets geeft om dieren/mensen die gehandicapt of met afwijkingen worden geboren, die op de verkeerde plaats ter wereld komen .
De natuur is niet eerlijk omdat niet iedereen (mensen/dieren) dezelfde kansen krijgen.
Omdat egoïsme en wreedheid noodzakelijk is om zich voort te kunnen planten. Omdat het hele 'evenwicht van de natuur' juist gebaseerd is op doodgaan (als er te weinig natuurlijke vijanden zijn, hongeren ze zichzelf uit, als er genoeg zijn, worden ze erdoor opgegeten)

Ik vind dat mensen tegenwoordig geen onderdeel meer zijn van de natuur. De ontwikkeling van de mens is naar mijn mening te ver doorgeslagen, er is weinig natuur meer aan.

Even hard gezegd heb je niks aan mensen en dieren met een handicap of aandoening. De natuur gaat over de sterkste dieren behouden, niet over zorgen voor zwakke of zieke dieren.

Ik vind het prachtig hoe de natuur in elkaar zit, zo evenwichtig en hard, maar naar mijn mening eerlijk en mooi. Mensen passen daar niet meer tussen. Die maken alles kapot en dood.

Maar goed, dat is mijn mening :)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:45

sallandval schreef:
Haha, ik vind friezen lelijk. En ik heb niets tegen wapens enzelfs niet tegen Trump (ik durf het amper te typen).

Goh dan denk ik dat jij met je ogen dicht leeft. Zeker nooit de nare nieuwsberichten over de detentiecentra aan de grens gezien? Althans dat hoop ik dan maar.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:55

Ik vind t oude type fries veel mooier dan t nieuwe, het zware is zo heerlijk imposant, nieuwe type is gewoon een zwarte kwpner waarbij sokken en lange manen ineens normaal zijn, voor zover ze nog sokken hebben en echt mooie lange manen.

Paard met lange dunne manen vind ik dus ook echt niet mooi, knip t dan af tot sportcoupe, staat vaak veel beter, een mooie volle bos lange manen kan ik wel waarderen, maar deze mening is volgens mij niet heel onpopulair B-)

En oh wat is wintersport verschrikkelijk naar mijn mening, heb er helemaal niets mee en snap ook niet dat mensen zo ver rijden ervoor, in die streken kunnen ze wel met besneeuwde wegen omgaan kan nederland nog wat van leren maar echt ik hoef er niet zo nodig naartoe, geef mij maar 25 a 30 graden op vakantie :D

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 16:43

Avalanche81 schreef:
Maar 't is niet omdat jij het irritant vindt dat iemand onzeker is, dat die persoon slecht rijdt :) dat zijn twee verschillende dingen.

Nou, bijvoorbeeld een vrachtwagen met 85 inhalen en daarna pas weer gas gaan geven?
Ik gok dat het bangigheid is dat er dan met zo weinig snelheid ingehaald wordt.

Maargoed, mijn mening blijft dat vrouwen echt slecht kunnen rijden. Ik rijd bijna elke dag op de snelweg en ik zie elke dag weer voorbeelden.
Wat de reden ervoor is, maakt mij niet uit. Maar mensen kwamen met argumenten dat vrouwen minder schade rijden en daarom niet slecht zouden rijden. Dus toen probeerde ik daar een verklaring voor te geven (misschien onzekerheid).
Geen schade betekent voor mij niet meteen dat het niet slecht zou kunnen zijn.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 16:48

Dat de combi kaas met mix hagelslag lekker is

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 16:54

Niobe, je hebt in iedergeval zelfkennis blijkbaar :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 16:58

Sizzle schreef:
Niobe, je hebt in iedergeval zelfkennis blijkbaar :+

Hoe trek je die conclusie daaruit?

Ik zeg toch ook niet dat ik perfect rijd := Moet wel zeggen dat als ik iets stoms doe in het verkeer baal ik als een stekker en zeg ik tegen mezelf “OH VROUW” :')

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 17:04

Niobe schreef:
Ik rijd bijna elke dag op de snelweg en ik zie elke dag weer voorbeelden.

Dat kan ook confirmation bias zijn. Iemand haalt een rare actie uit en: zie je wel, het is weer een vrouw. Maar...... toen ik echt ging kijken wie er achter het stuur zat, bleken het meer mannen dan vrouwen te zijn die rare acties uithaalden. Ik bedoel dit: omdat je verwacht dat het een vrouw is, valt het je soms ook niet op als het mannen zijn die het doen. Of je zet het dan weg als uitzondering, maar als je echt zou gaan turven (wat verzekeraars dus doen) zijn het dus blijkbaar meer mannen als vrouwen.

Ook wijzen er verschillende representatieve onderzoeken uit, dat vrouwen in het algemeen beter rijden dan mannen. Het grappige is dan wel dat vrouwen idd vaker onzeker zijn, en dus zich sneller opgeven voor een extra cursus, eerder denken: goh, dit gaat nog niet helemaal lekker, en dus een anti slip cursus gaan volgen, en mannen denken: goh, dit kan ik allemaal wel, diezelfde cursus niet volgen, met als resultaat dat het vooroordeel in hun hoofd bevestigd wordt, en vrouwen in werkelijkheid beter leren rijden, omdat ze er meer aandacht aan besteden.

Niobe schreef:
Ik zeg toch ook niet dat ik perfect rijd Moet wel zeggen dat als ik iets stoms doe in het verkeer baal ik als een stekker en zeg ik tegen mezelf “OH VROUW” :')

Ik zou wel echt heel hard gaan lachen als je dat zou doen waar ik naast zat :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 17:09

ninaphilo schreef:
Dat hebben we hier ook.. Brownies & Downies heet het dan.
Ik vind het ongemakkelijk en respectloos, beetje aapjes kijken in de dierentuin idee.

Welnee, gewoon een restaurant waar gehandicapte mensen werken, in de breedste zin van het woord.

Met een paasei menu.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 17:12

Die kerel die gisteren probeerde om zijn vrachtwagen met paarden vanuit een landweg voor mijn auto te gooien op een voorrangsweg richting de oprit van de snelweg was zeker in een vroeger leven ook een vrouw :')

Ervaring komt domweg met kilometers. Het is gewoon zo dat er een grotere groep mannen is die veel kilometers maakt. Je kan niet de vrouw in een boodschappen panda met 3 kinderzitjes vergelijken met een consultant die ieder jaar 50k rijdt.
Zo kunnen paardendames bovengemiddeld goed paardentrailers in onmogenlijke plekken proppen. Zelfs met 8 maanden zwanger met lieten de mannen het bij onze verhuizing toch liever aan mij over :')

Verder is het nog weersafhankijk. Bij mooi weer rijden zwitserse mannen echt volslagen achterlijk, waarschijnlijk dronken of zo. Midden in spits op de midden baan een beetje tuffen met je raam open en de arm eruit terwijl rechts de vrachtwagens voorbij gaan, links een file ontstaat en in het midden de zonlievende lamtakken :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 17:13

Oh ja mijn onpopulaire mening: zwitsers kunnen geen file rijden :n
(Echt iedere dag achterlijke linkerbaan ongelukken daardoor)

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 17:16

corientjuhh schreef:
Dat de combi kaas met mix hagelslag lekker is

JA JA JA
En tot op de dag van vandaag verklaart iedereen die ik het vertel me voor gek. Eindelijk iemand gevonden die dit ook lekker vindt!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 17:17

Hoe meer mensen delen over hun geweldige leven/relatie op Facebook en instagram hoe slechter ze zich eigenlijk voelen. Hoe hoger de frequentie posts hoe slechter het gaat.

(Heb hierin al te vaak gelijk gehad)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 17:18

ninaphilo schreef:
Ik vind het ongemakkelijk en respectloos, beetje aapjes kijken in de dierentuin idee.

Huh? Hoezo aapjes kijken? Ik kom er wel eens, en eet er dan heerlijk. Ik vind het een supergoed initiatief om mensen met down ook te kunnen laten meedraaien in de maatschappij. Ik ken een aantal die zulk werk doen en wat zijn ze trots dat ze ook een echte baan hebben en een echt eigen salaris verdienen.

De vergelijking met aapjes kijken, dat vind ik respectloos :x Het zijn geen aapjes, het zijn mensen, die ook hun steentje willen en kunnen bijdragen aan de maatschappij. En tot voor kort was er niks voor hen, behalve de hele dag in een instelling wonen. Het is juist prachtig dat ook deze mensen nu hun kwaliteiten mogen inzetten in de werkende samenleving.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 17:22

Mensen, het is een unpopular opinions topic :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 17:23

verootjoo schreef:
ninaphilo schreef:

Huh? Hoezo aapjes kijken? Ik kom er wel eens, en eet er dan heerlijk. Ik vind het een supergoed initiatief om mensen met down ook te kunnen laten meedraaien in de maatschappij. Ik ken een aantal die zulk werk doen en wat zijn ze trots dat ze ook een echte baan hebben en een echt eigen salaris verdienen.

De vergelijking met aapjes kijken, dat vind ik respectloos :x Het zijn geen aapjes, het zijn mensen, die ook hun steentje willen en kunnen bijdragen aan de maatschappij. En tot voor kort was er niks voor hen, behalve de hele dag in een instelling wonen. Het is juist prachtig dat ook deze mensen nu hun kwaliteiten mogen inzetten in de werkende samenleving.

In Alkmaar zijn er ook maar een paar met Down. Autisten en lichamelijk gehandicapten werken er ook.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 17:26

Apies kijken is gewoon een uitdrukking, daar worden geen echte apen mee bedoeld ;)
Ik voel me ook ongemakkelijk in zulke plekken, ik voel me dan inderdaad ook iemand die een beetje een aai over de bol komt geven. Vergelijkbaar aan toeristen die „arme kindjes“ gaan kijken. Of naar een musical van kinderen en dan grondig vanuit je tenen overtuigend liegen dat ze echt prachtig kunnen zingen O:)
Of: van die verschrikkelijke 3D geknipte kaarten kopen van dagbestedingen omdat je ook geen nee durft te zeggen (want dat is ook maatschappelijk niet zo aangepast) en ze dan daarna in de papierbak doet :o

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 17:28

Sizzle schreef:
Apies kijken is gewoon een uitdrukking, daar worden geen echte apen mee bedoeld ;)
Ik voel me ook ongemakkelijk in zulke plekken, ik voel me dan inderdaad ook iemand die een beetje een aai over de bol komt geven. Vergelijkbaar aan toeristen die „arme kindjes“ gaan kijken. Of naar een musical van kinderen en dan grondig vanuit je tenen overtuigend liegen dat ze echt prachtig kunnen zingen O:)
Of: van die verschrikkelijke 3D geknipte kaarten kopen van dagbestedingen omdat je ook geen nee durft te zeggen (want dat is ook maatschappelijk niet zo aangepast) en ze dan daarna in de papierbak doet :o

Terwijl ik probeerde iets te typen heb jij het perfect verwoord! Zo voelt het precies.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 17:29

Jammer, maar prima.

Ik kom er zo'n 3 keer in de week :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 17:30

MarcoBorsato schreef:
Jammer, maar prima.

Ik kom er zo'n 3 keer in de week :')

Prima toch? :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 17:31

purny schreef:
Ik vind alles waar het woord bonus voor staat irritant en niet klinken. Dus bonuskind, bonusvader enz

Eens.

Of mensen, mannen in het bijzonder die zeggen: "Wij zijn zwanger". :\ KOTS
Je vrouw/vriendin ís zwanger, jij zou niet eens een zwangerschap aankunnen, met je nutteloze tepels!

(misschien heb ik nog wat last van ontzwanger-hormonen)