Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
speedfiets_2 schreef:Onder norm van caps:
Ik vind hell hats mooi(een cap met cowboyhoed rand erop)
Schemerdier schreef:Mensen zijn ook deel van de natuur? En wij zijn imo niet oneerlijker dan andere dieren, we zijn ons er gewoon bewust van, wat we anderen aandoen.
De natuur is oneerlijk omdat 'ze' (want er zit natuurlijk helemaal geen gedachte achter) niets geeft om dieren/mensen die gehandicapt of met afwijkingen worden geboren, die op de verkeerde plaats ter wereld komen .
De natuur is niet eerlijk omdat niet iedereen (mensen/dieren) dezelfde kansen krijgen.
Omdat egoïsme en wreedheid noodzakelijk is om zich voort te kunnen planten. Omdat het hele 'evenwicht van de natuur' juist gebaseerd is op doodgaan (als er te weinig natuurlijke vijanden zijn, hongeren ze zichzelf uit, als er genoeg zijn, worden ze erdoor opgegeten)
Avalanche81 schreef:Maar 't is niet omdat jij het irritant vindt dat iemand onzeker is, dat die persoon slecht rijdtdat zijn twee verschillende dingen.
Niobe schreef:Ik rijd bijna elke dag op de snelweg en ik zie elke dag weer voorbeelden.
Niobe schreef:Ik zeg toch ook niet dat ik perfect rijd Moet wel zeggen dat als ik iets stoms doe in het verkeer baal ik als een stekker en zeg ik tegen mezelf “OH VROUW”
ninaphilo schreef:Dat hebben we hier ook.. Brownies & Downies heet het dan.
Ik vind het ongemakkelijk en respectloos, beetje aapjes kijken in de dierentuin idee.
verootjoo schreef:ninaphilo schreef:Dat hebben we hier ook.. Brownies & Downies heet het dan.
Ik vind het ongemakkelijk en respectloos, beetje aapjes kijken in de dierentuin idee.
Huh? Hoezo aapjes kijken? Ik kom er wel eens, en eet er dan heerlijk. Ik vind het een supergoed initiatief om mensen met down ook te kunnen laten meedraaien in de maatschappij. Ik ken een aantal die zulk werk doen en wat zijn ze trots dat ze ook een echte baan hebben en een echt eigen salaris verdienen.
De vergelijking met aapjes kijken, dat vind ik respectloosHet zijn geen aapjes, het zijn mensen, die ook hun steentje willen en kunnen bijdragen aan de maatschappij. En tot voor kort was er niks voor hen, behalve de hele dag in een instelling wonen. Het is juist prachtig dat ook deze mensen nu hun kwaliteiten mogen inzetten in de werkende samenleving.
Sizzle schreef:Apies kijken is gewoon een uitdrukking, daar worden geen echte apen mee bedoeld
Ik voel me ook ongemakkelijk in zulke plekken, ik voel me dan inderdaad ook iemand die een beetje een aai over de bol komt geven. Vergelijkbaar aan toeristen die „arme kindjes“ gaan kijken. Of naar een musical van kinderen en dan grondig vanuit je tenen overtuigend liegen dat ze echt prachtig kunnen zingen![]()
Of: van die verschrikkelijke 3D geknipte kaarten kopen van dagbestedingen omdat je ook geen nee durft te zeggen (want dat is ook maatschappelijk niet zo aangepast) en ze dan daarna in de papierbak doet
purny schreef:Ik vind alles waar het woord bonus voor staat irritant en niet klinken. Dus bonuskind, bonusvader enz