Duurzame alternatieven

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tellie

Berichten: 16943
Geregistreerd: 07-11-04

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:42

Air: Je kan ook een kleine bak doen he. Kan hem net zo groot en klein maken als je wil. Dan kan je hem bij wijze van gewoon onder de gootsteen zetten.
Oeh, dat topic kende ik nog niet. Ga eens kijken!

Tamara

Berichten: 10449
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 21:44

Nog een vraag, geen idee of er zoiets is maar dacht dat hier de kans wel groter is dat iemand er iets vanaf weet :+ Ik heb best wel wat make up en verzorgingsproducten die ik gekregen heb of aangeschaft en die niet bevielen. Met name make up die echt nauwelijks gebruikt is, best dure setjes maar het komt de kast niet meer uit. Je zit natuurlijk met een stukje houdbaarheid en hygiëne, maar zijn er ook plekken waar ik iemand blij kan maken met al aangebroken producten? Het voelt zo zonde (en niet duurzaam) om ze maar gewoon weg te gooien... Weet iemand dat of moet ik maar gewoon accepteren dat het enkeltje kliko is?

tamary

Berichten: 29325
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 21:54

Aangebroken producten zou ik ivm hygiene en houdbaarheid echt richting kliko slingeren.

Benoite

Berichten: 695
Geregistreerd: 27-05-14

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 19:46

Heeft iemand tips voor herbruikbare vriezer zakken? K gebruik nu IKEA zakje voor de soep is dat makkelijker in mijn mini vriezer la.
ik zie ze veel op aliexpress etc maar daar wil ik ze dus niet bestellen. https://www.google.com/amp/a/s/m.nl.ali ... Vvb1HXBmUg Deze dus maar dan gewoon bij een Nederlandse winkel/website.

Dammie

Berichten: 3330
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 20:08


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 20:42

De conditioner van happy soaps zit in de laatste fase qua testen *\o/*

Laulitz

Berichten: 8754
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 14:55


Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:17

Bij biggreensmile.nl verkopen ze ook setjes van stasher

Ik vries zelf het meeste in bakken in

maralou

Berichten: 89
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 17:52

Hey meiden!

Weet niet zo goed of het heel gepast is, maar ik zou hierin ook graag mijn eigen kledinglijn Eco Hippique willen noemen. :) Ik ben een aantal jaar bezig om duurzamer te leven, zo shop ik bijvoorbeeld nooit meer nieuwe kleding maar altijd tweedehands (kringloopwinkels en united wardrobe bijvoorbeeld), maar met paardrijkleding vond ik dat toch lastig. Ik ben daarom mijn eigen kledingcollectie begonnen, dat nu alleen nog bestaat uit windjacks, hoodies, t-shirts en polo's. Gemaakt van biologisch katoen en de gerecycled polyester. Doordat ik de verkoopprijs zo laag mogelijk houd, verdien ik er eigenlijk geen drol aan, maar het voelt goed om hier mee bezig te zijn. Vooral om ook in de paardenwereld wat meer bewustzijn te creëren. Hopelijk kan ik het op een gegeven moment uitbreiden met bijvoorbeeld rijbroeken en/of zadeldekjes zodat het een echt ruitersportmerkje wordt. :)

Laulitz

Berichten: 8754
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 19:30

maralou schreef:
Hey meiden!

Weet niet zo goed of het heel gepast is, maar ik zou hierin ook graag mijn eigen kledinglijn Eco Hippique willen noemen. :) Ik ben een aantal jaar bezig om duurzamer te leven, zo shop ik bijvoorbeeld nooit meer nieuwe kleding maar altijd tweedehands (kringloopwinkels en united wardrobe bijvoorbeeld), maar met paardrijkleding vond ik dat toch lastig. Ik ben daarom mijn eigen kledingcollectie begonnen, dat nu alleen nog bestaat uit windjacks, hoodies, t-shirts en polo's. Gemaakt van biologisch katoen en de gerecycled polyester. Doordat ik de verkoopprijs zo laag mogelijk houd, verdien ik er eigenlijk geen drol aan, maar het voelt goed om hier mee bezig te zijn. Vooral om ook in de paardenwereld wat meer bewustzijn te creëren. Hopelijk kan ik het op een gegeven moment uitbreiden met bijvoorbeeld rijbroeken en/of zadeldekjes zodat het een echt ruitersportmerkje wordt. :)

Wat een leuk initiatief! Heb je toevallig een facebook/instagram waar ik je kan volgen?

maralou

Berichten: 89
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 19:57


JudithGigi

Berichten: 4344
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:57

Super tof initiatief inderdaad! Ik ga je zeker volgen :D

maralou

Berichten: 89
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:21

Super leuk! Dankjewel <3

Kaka

Berichten: 4828
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 13:19

Wat gaaf Maralou! Heel veel succes!

Laulitz

Berichten: 8754
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 19:56


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 21:10

Onze regentonnen zijn gebracht vandaag! We kunnen straks 2000 liter water opvangen, de buitenkant gaan we met klimplanten laten begroeien :D
Al duurt het nog even voor ze in gebruik komen, eerst wordt komende maand onze uitbouw gebouwd (op de tweede verdieping). De regenpijp daarvan gaat straks de IBC’s vullen :)

Afbeelding

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 09:52

Kreeg van iemand het recept om zelf wasmiddel te maken, inmiddels 2 wasjes mee gedraaid en lijkt echt prima het werk te doen :)

Afbeelding
Soft soap is groene zachte zeep(zit in een pot), sodium carbonate is soda. In de pot zit 900gram en de zak 1kg, kosten €3. En daar maak je dus minimaal 30 liter mee *\o/*

Je hebt dus nog wel te maken met plastic helaas maar wel echt zoveel minder dan flessen wasmiddel :)

8nnemiek

Berichten: 43536
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-20 10:07

Klinkt goed! Maar bleekt soda de kleding niet, of is dit alleen voor de witte was?

Ik gebruik nog steeds de wasnoten regelmatig, die vind ik nog altijd erg fijn.

kally
Berichten: 5268
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:27

Was sinds een jaar met Aleppo zeep, kun je variant maken voor kleur en wit...
Voor ons werkt het heel goed alleen een stevige vlek even xtra behandelen soms met iets
maar heel tevredene met 1blok zeep van ong 6 e 10 L wasmiddel.
Puur plantaardig en geen dierlijke stoffen erin, wel de simpelste gebruiken op basis van Olijf en wat laurier.

tamary

Berichten: 29325
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:37

Zeep en detergenten zijn 2 verschillende dingen. Zeep lost niet geheel goed op in water en blijft weliswaar met het vuil makkelijk in kleding hangen. Huid en gladde oppervlakken zijn geen probleem, maar kleding "plakt" het aan.
http://butterbeliever.com/homemade-laun ... -soap-diy/

Tellie

Berichten: 16943
Geregistreerd: 07-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 18:03

Iemand ervaring met katoenen koffiefilters?

Ik heb een rvs variant waar ik heel blij mee ben, alleen mijn vriend schud hem altijd leeg tegen de zijkanten van de prullenbak ipv hem even met een lepeltje leeg te scheppen....vind het filter niet zo fijn dus er komen nu scheuren in. Vroeg me af of een katoenen variant dan niet een betere optie is. Kan in ieder geval niet scheuren :Y)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 19:42

Geen idee maar ik wil even erop wijzen dat Rotterzwam een covid actie heeft, je kunt nu goedkoop een zakje starter bestellen voor oesterzwammen! Aangezien men nu veel meer koffie thuis drinkt :9k oja en verzending in Nederland is gratis
Op hun youtube kanaal delen ze tips over hoe je afval kan upcyclen naar mini oesterzwamfarm!
https://www.rotterzwam.nl/shop/product/ ... growkit-12
Dus als je het altijd al hebt willen proberen, dit is je kans. Het werkt echt goed en de zwammen zijn heeeerlijk :Y)

Sting

Berichten: 12869
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:00

Superleuk! Alleen drinken wij geen koffie 8)7 . Maar misschien dat het wel een leuke is voor mn ouders... :))

Tellie

Berichten: 16943
Geregistreerd: 07-11-04

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:37

De koffieprut gaat inmiddels al naar de wormen. Als ik nog meer koffie moet drinken slaap ik niet meer. _O-

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:44

Tellie schreef:
De koffieprut gaat inmiddels al naar de wormen. Als ik nog meer koffie moet drinken slaap ik niet meer. _O-

Hoeft ook niet zoveel koffie in, 1 filterinhoud per 2 dagen was altijd prima hier