Het leed dat veel te warm weer heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 17:32

SavannahNx schreef:
Es_ther schreef:
[ [url=m/LKqLMS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/sCDa9q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier liggen ze er tegenaan, maar ook tegen elkaar!
Etiket na de foto eraf gehaald, Blik (de lichte) is iets te gek op alles wat niet eetbaar is :')

Heten ze stoffer en blik? :D

Jup :x .
Ik wilde geen Nijntje en Pluisje, en aangezien konijnen niet alleen kunnen zijn wilde ik wel duo namen. Dus bij deze :')

Supertje

Re: Het leed dat veel te warm weer heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 17:58

Hier een uurtje geleden de paarden buiten gezet toen het een beetje bewolkt begon te raken, op stal stonden ze ook te zweten en er stond nu een klein beetje wind op het land.
Helaas eentje die blijkbaar niet zoveel last van de warmte had, trok zich los en rende de verkeerde wei is, om vervolgens te besluiten daar niet meer uit te willen en mevrouw wenste ook niet meer gevangen te worden.
Ik kan vertellen dat achter een hysterisch tuigpaard aanrennen nu NIET aan te raden is. Ik was volledig doorweekt en ik kan me niet herinneren dat ik het zo warm heb gehad. Was ook nog eens een merrie uit het eerste koppel wat naar buiten ging, daarna nog 12 te gaan en ik werd toch echt knap duizelig.... allemaal gelukt, maar wat een ellende zeg.
Thuis toch even mijn bloeddruk opgemeten, ik heb ook altijd lage bloeddruk (idiopatisch), maar heb er eigenlijk nooit last van gehad. Normaal zo rond de 100/60, nu zei de meter dit:
Afbeelding
Toch wel een beetje erg laag :=
Inmiddels weer normaal overigens.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 18:00

Afbeelding
Ik word gek

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 18:13

Oei supertje dat is niet goed. Snel iets zouts eten en veel drinken en liggen misschien.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 18:16

Het is alweer normaal hoor karuna! En ik ben nog nooit tegen de vlakte gegaan, had nu ook niet het idee dat het daar tegenaan zat, alleen een beetje dizzy.
Een zak chips en een halve fles cola hielpen enorm :D
Hartslag overigens ook alweer gedaald naar 62, bloeddruk was net 104/63, en dat is voor mij helemaal normaal.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 18:19

Hier is het eindelijk bewolkt maar nog niet afgekoeld helaas, veel regen schijnt hier ook niet te vallen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 18:20

Valt mee.. hier in de serre met plat dak

Afbeelding

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 18:20

Blij met mn minibadje wat ik nog op de kop kon tikken van de week. Om even af te koelen.
Wat een vreselijk naar weer... -O- 35 graden hier. In de zon meer....

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Bravura op 07-08-18 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 18:21

Ik maak curry met rijst en groente. Vét lekker met dit weer, maar het koken is wel vergelijkbaar met de sauna :') God wat warm boven het fornuis.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 18:24

Ik ben ook gaan afkoelen hoor. Was overhit.

Afbeelding

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 18:24

Wij hebben net een lekker koude pasta salade op. Die heb ik gisteren in de ochtend klaargemaakt. Iets warms krijgen wij nu niet weg.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 18:27

Ik heb macaroni gemaakt.
Heb een of andere coccen bacterie en mijn keel voelt alsof er scheermesjes met glas in zit.
De macaroni ging er wel in want ik had honger. Dit deed geen pijn om te eten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 18:31

Al die zwembadjes. Lekker. Hier helaas niet aanwezig. Ja een worstelende vijver. -O-

Supertje gelukkig vet zout en cola werken idd beste. Hier ook altijd lage bloeddruk. Vroeger veel onderuit gekiept.

Heb vanmiddag voor het echt heet werd gekookt, rijst en sperciebonen in zelfde pan. Paar stukjes kip in de oven met snelle sate saus. Niet boven vuur hoeven staan. Net restje rijst op als zoet avond eten.

Schaduw achter over de 36 graden. Binnen meer dan 28

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 18:43

Hier is t inmiddels bewolkt, yes! Hier zijn de avonden het heetst want zon staat dan pal op t huiskamerraam. Dus bewolking helpt al enorm, is nu nog 33 graden in huis..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 18:44

Ik heb gewoon een pizza besteld. Kan het niet meer aan. :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 18:44

Hier nog wel zonnig, maar geen strakblauwe lucht meer en het begint goed te waaien

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 18:51

Hier is ook de zon weg en dat scheelt inderdaad al veel. All ben ik nog van plan om onder de airco uit te komen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 18:56

Hier nog steeds 36 graden (42 in de zon) en strakblauwe lucht.
Binnen is het ‘maar’ 30 graden, dus het voelt verkoelend als je van buiten naar binnen komt :D

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 19:00

Hier werd het zo rond 16:00 op eens bewolkt en ging het ook harder waaien. Heb nog wel een tijd in mijn zwembad gezeten en daarna heb ik, voor zo ver het kan, alles opgeruimd en is mijn bad nu aan het leeglopen. Volgende week moet ik weer gaan werken -O- . Had graag mijn vakantie anders ingedeeld :o

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 19:05

Hier nog 34 graden en volop zon ;( me zo toch maar eens naar stal slepen om een vieze stal te mesten en met voer te slepen *\o/* :')

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 19:10

karuna schreef:
Al die zwembadjes. Lekker. Hier helaas niet aanwezig. Ja een worstelende vijver. -O-

Supertje gelukkig vet zout en cola werken idd beste. Hier ook altijd lage bloeddruk.

Schaduw achter over de 36 graden. Binnen meer dan 28

Ja de vijver hier kreeg een groene drijvende laag. Net blauwalg. Heb er weer vijverstart ingegooid om de algen wat te doden. In het filter weer extra bacteriën toegevoegd. Hopen dat het nu goed gaat.

Hier ORS bij flauwte. 1 zakje op 1 fles water en door de dag opdrinken. Helpt direct die paar slokken per keer.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 19:13

Miesemuisje schreef:
Hier nog 34 graden en volop zon ;( me zo toch maar eens naar stal slepen om een vieze stal te mesten en met voer te slepen *\o/* :')

Ik wens je veel sterkte. Hier dat gisteren gedaan. Je valt er spontaan van af. :j

Pony's moeten zo naar binnen. Heb alle deuren en ramen open. Komt vannacht onweer en windstoten zonder regen??? Hoop dat het dak er dan op blijft als de wind er onder slaat. Deuren kunnen nu echt niet dicht met die warmte. Buiten blijven vind de shet niks. :+ Die is bang zodra het gaat schemeren.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 19:36

Het is van dat plakkerige benauwde weer, heb de paracetamol,ibuprofen en exedrin maar klaargelegd want vrees dat als dit zo aanhoudt ik eerdaags een gigantische migraineaanval krijg. -O-

Mijn minivijver heeft nergens last van buiten meer verdamping om, water is lekker koel en het kroos slaat aan als een gek terwijl dat in het aquarium niks deed.
Scheelt mss dat de vijver 90% vd dag in de schaduw ligt. :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 19:56

Donderdag ook nog weer warm warm warm. En ik moet als alles goed gaat 2,5 uur met een paard in de trailer. Nou ja, is niet anders.. Hopelijk trekt de voorspelling nog wat bij.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 20:22

Hier helemaal niet zo warm donderdag. Maar tegenwoordig vind ik alles onder de 30 graden al goed. := En ja het liefst heb ik gewoon onder de 20. :') Ik ben zo klaar met dit weer, als ik de zon al zie word ik al chagerijnig haha.
Afbeelding