Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:15

Fitzroy schreef:
Ik heb werkelijk nog nooit overwogen om zelf consumpties mee te nemen. Ik wist niet eens dat dat mocht. Persoonlijk vind ik dat wel verkeerde zuinigheid, idd zie ik net als Relaxed het als een avondje uit, waar je ook niet je eigen drankjes meeneemt. Wat mensen al niet verzinnen, bizar :=

Het mag ook niet in 99% van de bioscopen. Mensen nemen stiekem dingen mee naar binnen.

Ik ga amper naar de film en als ik het doe koop ik meestal ter plekke iets van een snack, al kan ik ook best twee uurtjes zonder iets zoetigs. Moet wel zeggen dat ik een verschil vind zitten tussen een bioscoop waar de functie is naar een film kijken en een kroeg, waar de functie is zitten met een drankje in een sociale setting.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:21

Die hoge prijzen maken juist dat je sneller wat meeneemt van huis imo.
Men vergeet dat je pak 'm beet €12,- betaald voor een kaartje of €25,-? voor een abonnement, minimaal een paar euro voor parkeerkosten of ov kosten (dichtstbijzijnde Pathé zit in Zwolle, gelijk de reden dat ik geen abbo meer heb) als de bios verder weg zit, dan nog pak 'm beet €7,50 pp aan iets lekkers en drinken.
Tel maar uit hoeveel dat gaat kosten.
Heb je het niet heel ruim dan is dat geen doen om elke keer die zeg €25,-/€30,- pp af te tikken.
Door dezelfde hoeveelheid drinken en lekkers bij de supermarkt te halen kun je al voor zeg €3,- klaar zijn pp, ook al is het 'maar' €4,50 wat je bespaart dan kan dat wel net die 1-2x extra bioscoop zijn in de zoveel tijd. :)

Anoniem

Ik heb altijd een flesje drinken in mijn tas, dus die hoef ik niet te kopen daar. Maar krakend voer en ritselende zakjes en dat soort dingen mag wat mij betreft überhaupt verboden worden. Niets zo misselijkmakend en irritant als het gesmak van anderen door de film heen.

Anoniem

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:31

lor1_1984 schreef:
Bij Pathé mag het geloof ik niet, maar als je geen overlast veroorzaakt of een paasei achterlaat zeggen ze er niets van.

O, jawel hoor. Althans.. in Scheveningen. Daaraan vast zit een McDonalds en had een keertje honger. Dus anel ff menuutje gehaald en door naar de film want we waren aan de late kant. Kreeg de keuze tussen beneden ter plekke opeten of weggooien. Wist het helemaal niet, normaal koop ik altijd nacho’s daar en wat drinken en loop door. Maar had nu echt honger. Wijze les :’).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:36

Anoniem schreef:
Ik heb altijd een flesje drinken in mijn tas, dus die hoef ik niet te kopen daar. Maar krakend voer en ritselende zakjes en dat soort dingen mag wat mij betreft überhaupt verboden worden. Niets zo misselijkmakend en irritant als het gesmak van anderen door de film heen.

Dat jij dat vínd, zegt niet dat het zo ís :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:39

LadyMadonna schreef:
Anoniem schreef:

Ik ben het er wel mee eens. Mooie stille scène in de film... crunch crunch kloek kloek. *aaaahhhh*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:41

LadyMadonna schreef:
Anoniem schreef:

Mijn nederige excuses voor het vergeten neer te zetten van het o zo belangrijke "ik vind" "imo" of iets in die trant.
Heb je nog genoeg zout voor de andere slakken?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-18 16:46

verootjoo schreef:
Hoezo smokkelen? Het is toch niet illegaal?
Ik doe het ook altijd :) nooit commentaar gehad. Weiger belachelijk veel geld te betalen voor een beetje drinken en drie m&ms

Bij onze bios hing een bord dat er uitgezet kon worden wanneer je eigen snacks mee nam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:48

Wij gaan altijd naar een kleine bioscoop (dus niet van een keten zoals Pathé oid) en daar zijn de prijzen voor zowel kaartjes en eten helemaal niet zo hoog. Ik vind het gewoon onbeschoft om dan zelf eten mee te nemen, het is verboden en idd het gaat toch niet alleen om de film maar ook om het avondje uit?

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:51

Het ergste vond ik toch wel bij de krant..

Ik werkte daar 3 maanden lang 2 krantenwijken als 15 jarige omdat er iemand ziek was. Iedere ochtend om 4 uur ging ik braaf mijn nest uit om alles netjes op tijd bezorgd te krijgen. 1 dag voor de kerstkaartjes werden uitgedeeld om je "fooi" op te halen werd ik gebeld dat ik niet meer hoefde te komen want de persoon die ik verving was terug. Ik was toen nog wel in dienst, maar had even tijdelijk geen wijk dan. Ik mocht dus ook niet mijn kerstgeld ophalen. Ook kreeg iedereen een kerstpakket behalve ik want ik had op dat moment geen krantenwijk. Vervolgens kreeg ik de week nadat het fooiengedoe klaar was een telefoontje dat die persoon opnieuw ziek was geworden en of ik weer aan het werk wilde. Ja doeeeiii :')

Ik ging voorheen regelmatig met 2 jongens uit lunchen. Gezellig, maar ze waren allebei zo totaal anders. De een was veels te vrijgevend naar mijn mening en de ander veels te gierig. Zo bestelde ik bijvoorbeeld in totaal iets voor 5, vrijgevig iets voor 14 & gierig iets voor 12. Dan moest er volgens gierig even gesplit worden.

Bestelde gierig iets voor 6, ik iets voor 8 & vrijgevig iets voor 12, dan moesten we allemaal apart betalen. Als hij maar het minste kwijt was. Vrijgevig & ik betaalde wel eens voor elkaar als 1 van de twee zijn portemonnee was vergeten of wat dan ook en de keer daarop betaalde de ander dan. Prima, ging altijd goed. Tot gierig een keer zijn portemonnee was vergeten... Wat een gedoe om dat geld terug te krijgen. Het kwam er altijd op neer dat vrijgevig bijna alles voor hem betaalde. Op een gegeven moment weigerde nog voor hem te betalen. Ik legde dus altijd in wat ik had besteld + een klein beetje fooi. Hij legde dan meestal 2 euro te weinig in & vrijgevig zei er ondanks mijn meerdere opmerkingen niks van omdat hij geen zin had in gedoe met betalen. Als het nou eens in de maand was ala, maar het was 3/4 keer per week. Tel uit je winst -:(- Inmiddels gaan we overigens niet meer lunchen met gierig, dat is een stuk relaxter :D

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:53

Ik vind het sowieso storend als mensen krakend eten mee de zaal in nemen. Maakt mij niet uit of dat van thuis of van de bar beneden komt. Snap ook niet goed wat men in die grote, massale bioscopen ziet waar juist alles draait om zo snel mogelijk zo veel mogelijk mensen zo vol mogelijk te proppen met zo duur mogelijk junkfood, en waar je vervolgens de film nauwelijks hoort door het geritsel en gekraak. Niets mis met een glas bier of een kop koffie mee naar binnen nemen, maar waarom al die kraak- en kruimelzooi toestaan?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:53

Captain schreef:
Oehh ik hou van dit soort topics. :')

We gingen eten met een stel vriendinnen en 1 daarvan wilde wel chauffeur zijn. Het was ongeveer 15 kilometer rijden. Na de avond kreeg iedereen een rekening van hetgeen ze gegeten en gedronken hadden.. +1,50 euro voor de benzine... :? :') Sindsdien rij ik niet meer met haar mee en ga altijd zelf. Het is gewoon tegen mijn principes om aan je vriendinnen benzine geld te vragen. Kijk, als het 50km verderop was prima, en de parkeerkosten hebben we gedeeld maar dan ook nog het benzine geld terug willen? (ging om 6 euro totaal) :?

Herkenbaar; ik had een 'vriendin' die zelfs de afschrijving van de auto doorbetekende

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:04

Ik koop mijn film kaartjes altijd met kortingsacties. Dan ga je dus voor 5/6 euro naar de film. Koop dan 1 bak popcorn, maar geen drinken. Dat gaat gewoon mee van thuis. Veel te duur.

Vind dat ze bij sommige bedrijven er ook wel een sport van maken om absurde prijzen te vragen voor drankjes. Ken hier een snackbar die lidl waterflesjes verkoopt voor 2 euro per stuk... :oo

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:04

Yv_ schreef:
lor1_1984 schreef:
Bij Pathé mag het geloof ik niet, maar als je geen overlast veroorzaakt of een paasei achterlaat zeggen ze er niets van.

O, jawel hoor. Althans.. in Scheveningen. Daaraan vast zit een McDonalds en had een keertje honger. Dus anel ff menuutje gehaald en door naar de film want we waren aan de late kant. Kreeg de keuze tussen beneden ter plekke opeten of weggooien. Wist het helemaal niet, normaal koop ik altijd nacho’s daar en wat drinken en loop door. Maar had nu echt honger. Wijze les :’).
Dat heeft denk ik meer met de evt. geur/vlekken te maken.

Zo zat ik laatst in de bus met naast me een dame die net vis had gekocht, ze heeft er een uur lekker van zitten smikkelen. Die lucht is alleen niet te harden, op de markt loop ik al met een grote boog om zo'n kraam heen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:05

Oja ik herinner me er nog eentje!!!

Ik heb gewerkt op een bedrijf waarbij chauffeurs van het bedrijf, bestellingen op halen die wij dan moesten uitpakken! Ook in de avond enzo! De auto was van de baas en als de chauffeurs moesten tanken, gebeurde dit uiteraard op de kosten van de baas. Sommige chauffeurs mogen niet meer naar Frankrijk rijden om bestellingen op te halen, want die vertellen dan heel trots dat ze het op 1 tank hebben gedaan (''Is zo fijn voor X! Tanken is duur hoor!'') en het zo gezellig hebben gehad. Maar de rest zit dan gerust een paar uur extra te werken en worden dan doorbetaald (het maakt de baas daarbij niks uit, hij betaald wel :P Andere rijden wat meer door, tanken drie keer en daardoor is de personeelskosten ook weer lager :')

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:05

Cubone, dat is ook echt zuur !
Ik probeer de laatste maand voor kerst ook op te letten wie er bezorgt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:07

Ailill schreef:
Zo zat ik laatst in de bus met naast me een dame die net vis had gekocht, ze heeft er een uur lekker van zitten smikkelen. Die lucht is alleen niet te harden, op de markt loop ik al met een grote boog om zo'n kraam heen.

De eerste die vis meeneemt de bios in laat ik er persoonlijk weer uit zetten :').
Maar dat geldt ook voor MacDonalds en andere ernstig stinkende dingen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:10

Vjestagirl schreef:
Ailill schreef:

De eerste die vis meeneemt de bios in laat ik er persoonlijk weer uit zetten :').
Maar dat geldt ook voor MacDonalds en andere ernstig stinkende dingen.
Wat denk je van die nacho cheese :')

Ik heb sowieso een dingetje met geuren en (kleine) openbare ruimtes/vervoermiddelen :j

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:12

Gatver, vis in een bus meenemen/opeten :n Zo zat ik eens bij de kapper waar mensen kibbeling zaten te eten (kind werd geknipt) De kapsters waren ook not amused.. Maar goed, dit is offtopic :')

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:16

Prachtig topic, herkenbare dingen ook. :')

Wij hadden op werk eens een drukke periode achter de rug. Tevens zaten een paar collega's aan het einde van hun contract of hadden een andere baan. Onze teamleider/manager stuurde iedereen toen een uitnodiging om de periode goed af te sluiten en als personeelsuitje uit eten te gaan. Deels voor het harde werken, deels voor het afscheid van meerdere collega's.

We hadden van te voren gevraagd hoe het met het budget zat, maar dat zou allemaal geen probleem zijn.

Het was een gezellige avond. Ware het niet dat de manager direct na het dessert opstond en wegliep. Wij dachten naar het toilet. Hij kwam inderdaad even later terug, boog zich naar de tafel waar ik en een handvol collega's zaten en zei: "Nou, de broodplankjes zijn betaald hoor, de rest is voor eigen rekening, fijne avond!" :')

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:18

Relaxed schreef:
Gatver, vis in een bus meenemen/opeten :n Zo zat ik eens bij de kapper waar mensen kibbeling zaten te eten (kind werd geknipt) De kapsters waren ook not amused.. Maar goed, dit is offtopic :')
Ik zat me d'r ook over te verbazen, echt té ranzig die lucht :P

Wat betreft gierig en bioscoop, ik heb er ook nog eentje: Iemand zat echt helemaal achterin de bioscoopzaal, in het midden met daaronder enkele rijen leeg. Tot 4 maal toe laat diegene een zak M&M's naar beneden rollen, ik betwijfel het ernstig of die 4 zaken in de bioscoop zijn gekocht.

djuulsie

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:20

@Flux: dat is wel heel erg :')

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:34

Over een krantwijk gesproken :')

Toen ik een jaar of vijftien was had ik ook een krantenwijk.
Aan het begin was het een gratis krant (kon je, je voor inschrijven en na x maanden werd het een betaalde krant).
Ik liep hem een maand of twee toen het kerst was en kreeg dus ook kaartjes voor 'fooi'.
Bij genoeg woningen kreeg ik niets onder het nom van 'ik heb hem nog maar net' en 'het is een gratis krant'.
Als mensen niets wilde geven prima, maar al die opmerkingen waren niet zo leuk.
Wat is er mis met 'Bedankt en fijne feestdagen'? :')
Laatst bijgewerkt door Lieszje op 13-05-18 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:34

Dat vind ik echt zwaar asociaal, zelf consumpties mee nemen naar de bios. Als je te gierig bent om daar wat te pakken pak dan gewoon niks. Of spaar ervoor. Met twintig euro inclusief kaartje kom je een heel eind.