Beschuldigd door buren

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Telpeva

Berichten: 14923
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 16:39

Als woningbouw er wat van zou zeggen zou ik geen smoes verzinnen maar gewoon zeggen dat het komt omdat de buurman er steeds omheen wil kijken, aandacht trekt en de privacy niet respecteert.

Shiloh

Berichten: 19806
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 16:39

Zolang je niks stuk maakt, heeft de woningbouw niks te klagen.

cursebreaker

Berichten: 11633
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 16:42

het klinkt ideaal ja om dat stuk te vergroten, maarr.. de woningbouw heeft in het contract staan wat wel.niet mag en als iets als dit niet mag, geloof me maar dat die eikel van een buurman ze meteen gaat bellen en de woningbouw het je weg laat halen. Maar proberen kan natuurlijk altijd. Ik ben ook echt heel erg op mn privacy gesteld en onze tuin is ook erg inkijkbaar, dus ik zit in de zomer ook haast niet achterom, heb er een schurfthekel aan als mensen zo de tuin in kunnen kijken, blegh. Dus ik zou het balkon ook proberen zoveel mogelijk af te schermen ja en wat niet weet wat niet deert.. tenzij meneer de buurman weer misselijk gaat doen, wat er dik in zit.

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 16:45

En als je een bordje op je deur hangt: alleen bellen niet kloppen, dit maakt de honden overstuur ofzo?
Wel goed vast, of van binnen dat de buurman het niet kapot kan maken. Dan is hij in ieder geval gewaarschuwd.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 17:35

Dan begint ie gewoon weer opnieuw met constant aanbellen DeNk ik

Anoniem

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:46

Hij is toch gestopt met aanbellen? Zijn de honden dan niet een stuk rustiger nu?

Anoniem

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:54

Een deurbel kun je uitzetten. Dus dat hoeft geen probleem te zijn toch?

Tallie1979
Berichten: 22797
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:54

Wat ik bizar vind, is dat deze buurman zo loopt te zeiken over geluid.

Als je in een appartementencomplex gaat wonen, is er altijd leefgeluid om je heen. Dat is namelijk normaal.

Als je daar niet tegen kunt, moet je in een hutje op de hei gaan zitten!

Shadow0

Berichten: 43583
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 20:11

De mogelijkheid om een hutje op de hei te vinden (en dan ook nog een hutje op de hei dat niet toevallig een aanvliegroute van een vliegveld is) heeft niet iedereen. En je kunt er zelf ook niet altijd iets aan doen als geluid heel heftig binnenkomt.
.. Er zijn alleen wel manieren om er beter mee om te gaan dan dit.

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 20:26

Tallie1979 schreef:
Wat ik bizar vind, is dat deze buurman zo loopt te zeiken over geluid.

Als je in een appartementencomplex gaat wonen, is er altijd leefgeluid om je heen. Dat is namelijk normaal.

Als je daar niet tegen kunt, moet je in een hutje op de hei gaan zitten!

Tja maar tot op welke hoogte? Ik kan ook niet tegen harde geluiden, word dan best wel geïrriteerd maar ik trek dit tot 22.00. Daarna moet het gewoon stil zijn, op een keer wat laten vallen na. Daarna ben ik er ook wel klaar mee

Jennyj01
Berichten: 5379
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 20:27

Kaus schreef:
Er zit al zo'n schot tussen onze balkons. Maar hij gaat er gewoon omheen hangen... -O-



Afbeelding

Werkt niet alleen voor paarden :D

Telpeva

Berichten: 14923
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 20:29

Zou handig zijn als hij de boel af zou likken maar ik gok dat dat niet het geval is? :')

Jennyj01
Berichten: 5379
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 20:34

In je kleren is het ook niet fijn hoor. Om van de lucht nog maar te zwijgen.

Tallie1979
Berichten: 22797
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 20:34

purny schreef:
Tallie1979 schreef:
Wat ik bizar vind, is dat deze buurman zo loopt te zeiken over geluid.

Als je in een appartementencomplex gaat wonen, is er altijd leefgeluid om je heen. Dat is namelijk normaal.

Als je daar niet tegen kunt, moet je in een hutje op de hei gaan zitten!

Tja maar tot op welke hoogte? Ik kan ook niet tegen harde geluiden, word dan best wel geïrriteerd maar ik trek dit tot 22.00. Daarna moet het gewoon stil zijn, op een keer wat laten vallen na. Daarna ben ik er ook wel klaar mee


Nou begrijp ik dat de TS zelfs commentaar krijgt op lopen. Dat is iets waar je gewoon niet om heen kunt.

Draait ze nou tot midden in de nacht stampmuziek, dan is er reden tot klagen.

Ik woon zelf ook in een appartement en mijn benedenbuur heeft de bijnaam “Stampertje” om 2 redenen.. :') Maar zelfs daar lig ik niet wakker van.

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 20:38

Hmmm.. zo een heb ik ook boven mij wonen.. laat ook van alles uit z'n handen vallen en speelt vaak hamertje tik...

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 21:08

TS.... ik zit zo eens een beetje het gedrag van de buurman op een rijtje te zetten. Kan het zijn dat hij (op een horrible en onjuiste manier) aandacht aan het trekken is omdat hij misschien een beetje eenzaam is en verveeld? Er zit sowieso een flinke schroef los bij hem hoor... vooral dat kijken en zwaaien bij het balkon, ik herken het van een vroegere nogal mopperige en zure oudere buurvrouw, die deed dat ook constant.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 21:24

Over op deze manier aandacht trekken zeggen de mensen om ons heen ook inderdaad. Hij heeft natuurlijk voor zover wij zien helemaal niemand om zich heen. Een bijzondere manier van aandacht trekken is het wel :Y)

Balkon waar hij overheen hangt is niet zijn balkon maar van de buren. Daar gaat hij dan op bezoek om over ons te klagen. Hij woont onder ons dus in principe zijn we hem niet.

Hier ook inderdaad een bovenbuurman die wel vijf keer per week aan het boren is _O- Vraag me altijd af wat hij voor hobby heeft, maar kan nou niet zeggen dat het me stoort. Hij doet het gewoon om normale tijden overdag.

Om tien uur krijgen wij natuurlijk ook geen bezoek dus blaffen de honden ook niet. Tenzij er dus een idioot om drie uur s nachts aan je deur staat. En daar schaam ik me dus ook kapot voor richting de andere buren.

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 21:44

Bij mij is het echt bijna elke dag. 3 harde tikken en een paar kleintjes erachter aan. Zo voorspelbaar die mensen

_Annemiek

Berichten: 1247
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 07:33

Davht dat de politie er was voor onze veiligheid??
Mevrouw u moet eerst neer gestoken worden en dan gaan wij pas aan het werk want onze donuts enzo zijn veel te lekker om voor de ruzie naar buiten te komen,
Geen wonder dat mensen de politie minder leuk gaan vinden....
Ik hoop dat het snel rustig wordt en je weer fijn kunt wonen...

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 07:43

Ik denk zo maar dat het voor agenten net zo frusterend is, dat ze in dit soort situaties niets kunnen betekenen.

De wet is gewoon slap tegen lui die het leven van anderen willen verzieken.

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 07:58

_Annemiek schreef:
Davht dat de politie er was voor onze veiligheid??
Mevrouw u moet eerst neer gestoken worden en dan gaan wij pas aan het werk want onze donuts enzo zijn veel te lekker om voor de ruzie naar buiten te komen,
Geen wonder dat mensen de politie minder leuk gaan vinden....
Ik hoop dat het snel rustig wordt en je weer fijn kunt wonen...

Zo ga je lekker met je Amerikaanse beeld van de politie?

Helaas zijn er meerdere gevallen van burenruzie, hoe moeten die agenten weten dat ts niet de boosdoener is.
Er worden tegenwoordig veel valse of foutieve aangiftes gedaan.

Het is enorm frustrerend als je wel wilt helpen maar niets kunt.

Diddykong

Berichten: 1475
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 09:09

Nou dat is natuurlijk ook niet waar. Ik snap dat het ontzettend frustrerend is als je je niet prettig in je huis voelt, maar ik denk dat de politie per dag wel bij een paar duizend burenruzies geroepen wordt. En weet je, iedereen vindt altijd dat het aan de ander ligt ;). Dus wat doet de politie, die probeert hier te bemiddelen. En terecht, want behalve dat de buurman een etterig ventje is, doet hij nu ook niet zoveel verkeerd natuurlijk. Als iedereen die een ander uitscheld opgepakt moet worden, zijn we nog wel ff bezig. Hij is vooral bijzonder irritant. En je ziet een paar dagen later dat hij al wat indamt. Zo werkt dat in die buurten. En meestal weet de politie heel goed in te schatten wie er als gevaarlijk bekend staat en wie niet. Als er al tig meldingen waren geweest van de buurman van mishandeling en bijv wapenbezit, dan hadden ze echt anders opgetreden. Wel vind ik dat ze TS wat meer het gevoel hadden mogen geven gehoord en begrepen te worden. Nu lijkt het alsof ze vinden dat ze een grote zeur is soms, en dat vind ik ook niet terecht.
En voor TS is dit alles gewoon heel erg vervelend, vooral omdat het je buren zijn en ze ook nog bijna 24/7 thuis zit. Kan beter een vriend of zo zijn die zich tegen je keert, die kun je veel makkelijker blokkeren dan iemand die naast je woont.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 09:16

purny schreef:
Bij mij is het echt bijna elke dag. 3 harde tikken en een paar kleintjes erachter aan. Zo voorspelbaar die mensen


Is het geen SOS signaal? :')

Napie

Berichten: 9077
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 10:17

Zoals dr Phil altijd zegt: het maakt niet uit hoe plat je de pannenkoek maakt, hij heeft altijd twee kanten. Ik blijf het wel een wat vaag verhaal vinden. Als iemand zich normaal maatschappelijk gedraagd maar toch keert de hele wereld zich tegen hun ook instanties....waar ligt dan exact het probleem?

Mirranda

Berichten: 1723
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 10:41

@ Napie: Het probleem ligt bij communicatie!

Je suggereert nu dat het dus dan vast de eigen schuld is van TS.
Niet terecht. Ik vind het namelijk vooral bijzonder gestoord gedrag van de buurman, die zich dan ergert aan normale woongeluiden en dat op die manier botviert en ook nog andere buren erin weet te betrekken (iets met: meelopers).

TS heeft vanaf het momemt dat ze daar kwam wonen aangegeven dat als er wat zou zijn of buren overlast ergens van zouden ondervinden ze dat op de app (of uiteraard persoonlijk) zouden kunnen melden.

Het gedrag van de buurman overschrijd alle grenzen van wat normaal is in mijn ogen.
En hoe makkelijk is het om te manipuleren en TS de schuld te geven van allerlei zaken die hij (vermoedelijk) veroorzaakt.

Heb eerder het idee dat de mensen daar geen baan hebben en echt niets anders te doen hebben dan letten op normale leefgeluiden, die iedereen maakt (zonder uitzondering !!). DAT vind ik dus heel kwalijk.

Even ter vergelijking: Een jongen wordt gepest door een groep. Dat zal dan vast ook aan die jongen liggen?? En is het gedrag van die groep dan normaal te noemen?

Het probleem zal ook niet de honden zijn. Deze buurman zoekt namelijk gewoon een andere reden om zo te doen, al zou TS de honden voor langere tijd elders onderbrengen.