Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Zuchini schreef:Dat is ook gewoon tussen jullie vind ik. Ik ben erachter gekomen dat mijn (inmiddels) ex met een meisje dat hij had ontmoet ook flink zat te chatten, inclusief ranzig foto's en dito praatjes. Dit was een week voor ons huwelijk.... man man, wat een drama. Wat was ik in de war, want er zijn ook nog 2 kleintjes bij betrokken. Uiteindelijk een jaar later vertrek ik alsnog. Ik kan hem vergeven, maar ik kan hem niet meer vertrouwen. Ik moest er zelf achter komen en dat, in combinatie met vele ruzies die na ons trouwen ineens de kop opstaken, heeft voor mij alsnog de deur dicht gedaan. Hoe naar het ook voelt nu, zowel hij als ik verdienen om echt gelukkig te zijn. En dat is duidelijk niet meer met elkaar...
Zo kiest iedereen zijn of haar eigen pad, en uiteindelijk wordt het echt wel duidelijk welk pad het voor jullie wordt. Alles komt goed, of dat nu links of rechtsom is!
Rizette schreef:Ga er vanuit dat als je met je vriend blijft je steeds een dosis medelijden moet blijven voelen om het vol te houden. Depressie is meestal niet tijdelijk maar met ups en downs en met het ouder worden vaak steeds meer downs. Met een depressie ben je egocentrisch. Je bent druk met jezelf en hebt geen aandacht voor anderen. Wil je je vriend verzorgen in die zin van die dingen allemaal accepteren terwijl hij de zieke persoon is? Als het verzorgende en toegewijde en wegcijferende heel erg in je karakter zit maak je denk ik ook een goede keus voor jezelf. Als jij gelukkig wordt van het feit dat je het hem zoveel mogelijk naar de zin maakt , hem accepteert met al zijn mogelijkheden en onmogelijkheden ( ga er niet vanuit dat hij echt verandert, nuances veranderen een persoon niet) Zoek je een gelijkwaardige relatie waar je geeft en terug krijgt dan denk ik dat je dat niet van hem kunt verwachten , zeker op het moment niet. Of dat ooit komt kan niemand je garanderen. Maar hoop het wel voor jou als je hem niet los kunt laten. Heel veel sterkte nog met alles.

xPabloBokt schreef:Ook mensen met een depressie kunnen veranderen. Ze moeten het alleen wel zelf willen. En dat komt (hopelijk) met de tijd.
Maartje1990 schreef:xPabloBokt schreef:Ook mensen met een depressie kunnen veranderen. Ze moeten het alleen wel zelf willen. En dat komt (hopelijk) met de tijd.
Veranderen of genezen? Want iemand die depressief is is natuurlijk anders dan wanneer diegene niet depressief is. Maar een depressie is gewoon een ziekte en eentje waar je van kan genezen. Je moet alleen de juiste hulp zien te vinden. Maar ik blijf erbij dat een depressie niet alles mag goedpraten en geen excuus is voor al het gedrag. Het is jiet alpf je opeens niet meer kunt nadenken over de beslissingen die je neemt.
Shiloh schreef:Siesjuh schreef:Je kunt niet van een depressie genezen, je kunt er alleen mee leren omgaan.
Sorry, maar dit vind ik echt onzin. Eens depressief is echt niet áltijd depressief. Ik ben héél erg depressief geweest een jaar of 7 geleden en ja het ging heel ver, maar dat ben ik nu echt niet meer.
Siesjuh schreef:Ik vind het overigens best erg te lezen dat zoveel mensen aan de kuierlatten zouden trekken. Ja, het leven met zo'n persoon gaat niet over rozen, maar uiteindelijk heb je er toch voor gekozen met zo iemand samen te leven en mij lijkt dat als je van iemand houdt in goede en in slechte tijden. Ik wil niet zeggen dat dat ook altijd lukt en wat ts gebeurd is, ligt natuurlijk ook zeer gevoelig, maar ik vind het alleen maar knap dat ze deze man niet zo aan zn lot over laat.
Siesjuh schreef:Je kunt niet van een depressie genezen, je kunt er alleen mee leren omgaan.
Ik vind het overigens best erg te lezen dat zoveel mensen aan de kuierlatten zouden trekken. Ja, het leven met zo'n persoon gaat niet over rozen, maar uiteindelijk heb je er toch voor gekozen met zo iemand samen te leven en mij lijkt dat als je van iemand houdt in goede en in slechte tijden. Ik wil niet zeggen dat dat ook altijd lukt en wat ts gebeurd is, ligt natuurlijk ook zeer gevoelig, maar ik vind het alleen maar knap dat ze deze man niet zo aan zn lot over laat.
Sunrise_ schreef:En die grens ligt voor iedereen anders. Ik zou niet in een relatie blijven waar ik zelf aan onderdoor ga, ik ben geen liefdadigheidsinstelling en ja, ik heb ook mijn grenzen. Mijn eigen welzijn en geluk vind ik net zo belangrijk, en de partner (ook gewoon een volwassen man, geen kleuter!) is ook gewoon verantwoordelijk voor zijn eigen leven en geluk. Ik kan en wil niet 100% verantwoordelijk zijn voor het geluk en welzijn van de ander en weiger een hulpverlener te zijn, daar pas ik voor. Heel banketstaaf misschien, maar mijn liefde is niet grenzeloos, niet eindeloos, en ook niet onvoorwaardelijk.
Siesjuh schreef:Shiloh schreef:
Sorry, maar dit vind ik echt onzin. Eens depressief is echt niet áltijd depressief. Ik ben héél erg depressief geweest een jaar of 7 geleden en ja het ging heel ver, maar dat ben ik nu echt niet meer.
Ik zeg nergens dat een depressief iemand altijd depressief is...ik zeg alleen dat zo iemand gevoelig blijft voor depressies. Hoe beter je leert omgaan met negatieve gevoelens, hoe minder last je zult hebben van depressies.
Dat je er nu geen last van hebt, wil niet zeggen dat je het niet meer hebt. Er zullen altijd momenten zijn dat het de kop op kan steken.
Fijn dat het met jou in ieder geval zo goed gaat
Sunrise_ schreef:Siesjuh schreef:Je kunt niet van een depressie genezen, je kunt er alleen mee leren omgaan.
Ik vind het overigens best erg te lezen dat zoveel mensen aan de kuierlatten zouden trekken. Ja, het leven met zo'n persoon gaat niet over rozen, maar uiteindelijk heb je er toch voor gekozen met zo iemand samen te leven en mij lijkt dat als je van iemand houdt in goede en in slechte tijden. Ik wil niet zeggen dat dat ook altijd lukt en wat ts gebeurd is, ligt natuurlijk ook zeer gevoelig, maar ik vind het alleen maar knap dat ze deze man niet zo aan zn lot over laat.
En die grens ligt voor iedereen anders. Ik zou niet in een relatie blijven waar ik zelf aan onderdoor ga, ik ben geen liefdadigheidsinstelling en ja, ik heb ook mijn grenzen. Mijn eigen welzijn en geluk vind ik net zo belangrijk, en de partner (ook gewoon een volwassen man, geen kleuter!) is ook gewoon verantwoordelijk voor zijn eigen leven en geluk. Ik kan en wil niet 100% verantwoordelijk zijn voor het geluk en welzijn van de ander en weiger een hulpverlener te zijn, daar pas ik voor. Heel banketstaaf misschien, maar mijn liefde is niet grenzeloos, niet eindeloos, en ook niet onvoorwaardelijk.
Siesjuh schreef:Siesjuh schreef:Je kunt niet van een depressie genezen, je kunt er alleen mee leren omgaan.
Ik zeg nergens dat een depressief iemand altijd depressief is...ik zeg alleen dat zo iemand gevoelig blijft voor depressies. Hoe beter je leert omgaan met negatieve gevoelens, hoe minder last je zult hebben van depressies.
Dat je er nu geen last van hebt, wil niet zeggen dat je het niet meer hebt. Er zullen altijd momenten zijn dat het de kop op kan steken.
Fijn dat het met jou in ieder geval zo goed gaat