Als dromen uitkomen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wortel115
Blogger

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 06:41

Mer het is altijd fijn als Barra meeleest. Die weet meer van dieren als ik.

Ik heb vandaag voor het eerst weer op Jazz gereden. Of naja 10 minuten gestapt. Geprobeerd haar wat te laten buigen in haar lichaam en recht op de lange zijde. Want Jazz buigt graag de verkeerde kant op en kan het haar niet kwalijk nemen. Ik heb sinds September niet meer op haar gezeten en ze heeft een paar ritjes gehad waar niet van haar werd gevraagd om haar lichaam te gebruiken.
Ik vind het altijd fijn om samen met Liselotte te rijden op zondag morgen. Dan kan ml mooi helpen. Op andere dagen rijden we vaak apart.

Ook een update van Riley. Zijn eigenaar van de rescue organisatie wil hem laten inslapen. We hebben samen overlegd waar hij geplaatst zou kunnen worden maar omdat mentaal toch wel heel wat problemen heeft is dat gewoon erg moeilijk. Want hoewel hij goede momenten heeft zijn er ook gevaarlijke momenten. Dus opzich goed dat er realistisch nagedacht word wat de opties zijn.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Liselotte heeft nog een konijntje gemaakt. Mijn zus had dit opgestuurd en ik had echt geen idee wat we met dat stuk hout moesten. Maar je maakt er dus een diertje van, in dit geval een konijn.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 08:57

Ahw wat een lieve foto van je kleine mannetje!

En heerlijk dat je samen met Liselotte kunt rijden. Zal wel weer even wennen zijn om op een paard te klimmen?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:13

Oh wat heerlijk samen met je dochter rijden <3 geweldig!!!!! Dat wil ik ook maar mijn dochter heeft niets met paarden.....

Jammer voor Riley, maar het is gewoon niet anders. Hebben ze geen Gert van 't Hof in Australie of een Monty Roberts waar ze hem aan kunnen doneren? Iig zo'n soort persoon.

Leuk konijntje :D lekker creatief.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 11:20

Wat inderdaad fijn on samen met Liselotte te rijden ook al heb ik maar kort gereden. Van de week maar wat gaan opbouwen.

Jammer Mer dat ze niet wil rijden. Ik zag wel dat K heel goed kan snowboarden!

Inderdaad jammer van Riley maar er is niet echt een andere oplossing. Mer die mensen zijn hier inderdaad, helaas zijn er zoveel paarden hier die in de sale yards eindigen en hulp nodig hebben dat zulke mensen er eigenlijk geen aannemen. Daar zijn verschillende rescue organisaties voor gekomen. Sommige (her)trainen paarden voor ze verhuizen en andere niet.

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:26

Je hebt toch horsemanship down under.....maar die zal wel om komen in het werk en verzoeken...

Leuke foto's weer! Lekker hoor samen met je dochter rijden.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 00:44

Je hebt gelijk Emil. Maar er is er geen die een gratis paard aanneemt. En de rescue kan de training van soms $300-400 per week niet betalen. Toen ik mijn rijpony wilde laten doorrijden voor een paar weken was 300-350 per week heel normaal voor trainers. Ik kan zeker nog met ze overleggen maar hun zien niet echt een andere oplossing en ik moet simpelweg aan de veiligheid van de kinderen denken.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 10:49

nee inderdaad dan wordt het veel te duur, jammer maar helaas dan. En hemelen is helemaal niet érg' wel jammer, paard zal er weinig last van hebben en hij heeft een goede laatste tijd gehad.

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 15:07

wortel115 schreef:
Je hebt gelijk Emil. Maar er is er geen die een gratis paard aanneemt. En de rescue kan de training van soms $300-400 per week niet betalen. Toen ik mijn rijpony wilde laten doorrijden voor een paar weken was 300-350 per week heel normaal voor trainers. Ik kan zeker nog met ze overleggen maar hun zien niet echt een andere oplossing en ik moet simpelweg aan de veiligheid van de kinderen denken.

Precies je hebt gedaan wat je kon, maar je kinderen en hun gezondheid gaan altijd voor. Jammer voor het dier, maar is je niet te verwijten en moet je ook jezelf niet aandoen. Het zou die trainers wel sieren als ze om de zoveel tijd eens een rescue project gratis doen....tenminste tegen kostprijs voer/stalling. Maar ja, dat is een utopie. Helaas draait het te vaak om geld en niet meer om een (dieren)leven.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-20 23:45

Emil ik heb geen idee of ze dat wel eens doen. Ik ben bang dat ze dan 100 aanvragen per week gaan krijgen. Maar goed ik heb ook geen persoonlijk contact met deze mensen. Ik regel voor Riley alles via zijn eigenaren.

Morgen mag Liselotte weer naar ponyclub. Wel met afstand en niet meer dan 10 ruiters per groep. Ook mag er maar 1 ouder/helper mee per kind. Nodig want de helft van de kinderen bij onze club rijd nog aan een touwtje. Club ruimte is dicht en eigen eten meenemen. Maar goed het is een begin en de kinderen zullen blij zijn.

Ik heb deze week ook mijn staatsburgerschap aangevraagd. Ik wilde dit al vanaf het moment dat we in Australie kwamen. Ik ben hier meer thuis als ik ooit ergens ben geweest. Aanvraag duurt wel net zolang als het gemiddelde visum. Website zegt van aanvraag tot ceremonie 23 maanden.
Ml wil er nog even overdenken/wachten. Wanneer en of hij zijn aanvraag doet gaat Liselotte met hem mee in de aanvraag. Noah heeft staatsburgerschap gekregen door geboorte omdat wij een permanent visum hebben.

Paarden gaan goed en zijn blij met een paar dagen zonder deken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ja Noah heeft een roze jas aan. Die van hem is nog wat groot dus maar even die van Liselotte opgezocht. Hij kan trouwens nu glimlachen maar helaas niet op de foto. Ook volgt hij speeltjes met zijn ogen maar wil er verder nog niet echt wat mee doen. Wel houd hij graag washandjes vast.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 09:32

Ahhhhhh Noah spam <3 heerlijk ventje.

Fijn dat Liselotte weer naar de club kan ;)

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 21:27

Fijn dat de club weer gestart is. Hopelijk hebben jullie een leuke dag (gehad).

Heerlijke foto’s weer van Noah!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 21:33

Raak jij je Nederlandse paspoort kwijt? Wel iets om over na te denken of je dat wel wilt.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-20 23:14

Ik moet zo uit bed zodat we ons klaar kunnen maken voor ponyclub. Liselotte heeft er zin in! Wel gezellig nog even knuffelen in bed met dr.

Senna ja ik raak dan mijn Nederlandschap kwijt. Ml en Liselotte vragen het dan ook nog niet aan.

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 14:33

Goed dat je er 100% voor gaat! Als je je al Australier voelt, waarom dan niet ook echt mee kunnen doen in alles. Daar zul je echt wel goed over na gedacht hebben. Succes!

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 10:32

Emil ik heb er inderdaad goed over nagedacht. Ik vind hoe dan ook dat dit niet iets is waar iemand lichtzinnig over moet denken.

Ik heb vandaag Nikki gelongeerd en blijf dat voorlopig doen. Als ze haar lichaam beter gaat gebruiken dan is ze straks makkelijker te rijden voor Liselotte. Als ml thuis is van het weekend ga ik er ook even op. Normaal rijd ik haar eigenlijk niet want ik vind mezelf te zwaar voor haar. Maar ik heb een vriendin die haar af en toe wil rijden. Ze denkt dat ze goed kan rijden en dat is prima maar Nikki neemt een loopje met dr. Draait steeds om terug naar huis, loopt haar eigen snelheid en wil kangaroos pakken. Dus ik ga er zelf even op zodat als Lotje en ik samen op buitenrit gaan Nikki ook daadwerkelijk gaat.

En Noah kan lachen. Al een paar dagen maar vandaag op de foto weten te zetten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 15:50

Heerlijke foto’s!

En lekker eigenwijs die nikki. Slim dat je er zelf even op gaat zitten.

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:40

AAAAhhhh, wat een heerlijke pretletter! <3

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:25

Ik moet wel lachen om de zin "ze gaat achter de kangaroes aan" :')

Heerlijke foto's van je mannetje!

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 22:23

Nikki is inderdaad eigenwijs en slimmer als haar huidige rijders dus ze doet gewoon wat ze zelf wil. Over de kangeroes. Nikki kan schapen en koeien drijven bij een onkundige ruiter gaat ze dan op dr gemak alle dieren drijven.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 06:27

Ik heb een haflinger gehad die ook uit zichzelf de schapen dreef, maar kangaroes kom ik hier in Nederland gewoon niet zoveel tegen op de één of andere manier :')

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 07:19

Haha nee dat kan ik me voorstellen. Toch vind het ik leuk dat het drijven er in zit en ze het willen doen. Geen idee wat voor training Nikki heeft gehad bij vorige eigenaren. Bij de laatste voor mij niks in ieder geval. Iemand daarvoor heeft er wel tijd ingestoken want ze kan heel fijn aan de teugel werken, wijken, achterwaarts. Dus knopjes zijn aanwezig.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 22:00

Ah knappe Nikki! Ik weet het niet meer.. maar hebben jullie verder zelf nog dieren? Een kudde die je kan drijven, of wensen daartoe?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 22:01

NOAH SPAM <3 wat een smoeltje zeg heeeeeerlijk <3

En die Nikki :D

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 22:28

wortel115 schreef:
Haha nee dat kan ik me voorstellen. Toch vind het ik leuk dat het drijven er in zit en ze het willen doen. Geen idee wat voor training Nikki heeft gehad bij vorige eigenaren. Bij de laatste voor mij niks in ieder geval. Iemand daarvoor heeft er wel tijd ingestoken want ze kan heel fijn aan de teugel werken, wijken, achterwaarts. Dus knopjes zijn aanwezig.

Nu ben ik wel heel nieuwsgierig naar beelden van een kangoeroe drijvende pony.

Hint hint <<)

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 23:38

Daar heb ik helaas geen beelden van Senna. Ik moet dan met mijn paard Nikki afsnijden om het te voorkomen. Ik heb geen zin in een gevecht met de kangaroe lol.

Ik zal wel vandaag eens zoeken van Nikki bij de schapen want die heb ik wel. De boerderij heeft ongeveer 1500 schapen. Die zijn dus niet van ons. Wel mag ik helpen ze verplaatsen en de draad controleren.