Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:21

Klinkt wel als een fijn gesprek TS en je hebt groot gelijk, niet te druk om maken!
Lekker laten gaan verder en hopen dat zij de dag van hun leven hebben die dag :j.

_PassoaJus

Re: Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:24

Heb je eigenlijk nog mail terug ontvangen van de feestlocatie en de hoeveelheid gasten die zij kwijt kunnen?

Ik weet eerlijk gezegd ook niet wat ik zou doen. Ik denk helemaal niet gaan en de eer aan mezelf houden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:25

Nee, ze had een verkeerd e-mailadres gebruikt :)

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:57

Waarom zou ts zich er druk om moeten maken of het bruidspaar-to-be dit topic leest? Zij is volgens mij heel correct gebleven in haar uitlatingen. En aangezien de heersende mening hier volgens mij ongeveer als volgt is samen te vatten 'bruidspaar heeft het recht uit te nodigen wie ze willen maar enig gevoel voor etiquette in acht nemen is wel wenselijk. Zeker in dit geval had er even een contactmomentje met de vriend van ts moeten zijn om hem voor te bereiden op de gescheiden uitnodigingen' zou dit topic misschien wel heel goed kunnen functioneren als spiegel voor de pannenkoek en bridezilla.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:58

Natalie36 schreef:
de pannenkoek en bridezilla.

_O- _O- _O-

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:01

@Natalie, Daar heb je gelijk in maar ik zou het toch gênant vinden

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:04

Natalie36 schreef:
Waarom zou ts zich er druk om moeten maken of het bruidspaar-to-be dit topic leest? Zij is volgens mij heel correct gebleven in haar uitlatingen. En aangezien de heersende mening hier volgens mij ongeveer als volgt is samen te vatten 'bruidspaar heeft het recht uit te nodigen wie ze willen maar enig gevoel voor etiquette in acht nemen is wel wenselijk. Zeker in dit geval had er even een contactmomentje met de vriend van ts moeten zijn om hem voor te bereiden op de gescheiden uitnodigingen' zou dit topic misschien wel heel goed kunnen functioneren als spiegel voor de pannenkoek en bridezilla.

Maar als ze dit lezen is het ook nog redelijk denkbaar dat ieder greintje gevoel voor etiquette per direct verdwijnt. ;)
Ja, op wat doordrammen na vind ik dat TS redelijk met de situatie omgaat. Ik hoop van ganzer harte dat een aantal andere bokkers nooit in een dergelijke situatie terecht komt want ik vrees dat de redelijkheid dan ver te zoeken is.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:08

Ik kom even onder de steen vandaan, maar:

Ben ik nou de enige die toch wel benieuwd is ( of het nou slim was of niet om te doen ) of TS al een reactie heeft gehad van de zaal over de tafelschikking?

Ik kruip weer terug hoor!

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:12

Sammie schreef:
Nee, ze had een verkeerd e-mailadres gebruikt :)

.. :)

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:14

oeps sorry overheen gelezen haha

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:22

Join the club. Zo'n leuke schoonfamilie heb ik ook.
13 jaar samen en nog altijd niet geaccepteerd.
Mijn vriend word uitgenodigd afgelopen week en mag ons zoontje meenemen, maar wel de vraag of hij mij aub thuis laat...
Heb ze ook al 13 jaar niet op mijn verjaardag gezien.. vergeten, geen tijd, werk blablabla.

Voelt echt niet leuk maar het is niet anders. Beh er nu heel nuchter in alleen het stukje wel mijn zoontje mee is dus wel een no go.

Of hele familie of vriend alleen maar niet ik alleen thuis en hun met mijn baby..

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:23

matasje en je vriend gaat wel?
Wat een familie :(:)

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:29

Nee hij is zelf ook thuisgebleven en heeft haar erop aangesproken, de keer daarvoor wel gegaan omdat hij een klusje aan haar auto had en ik me dan daar alleen met schoonzus moest vermaken( wat dus niet werkt)
Maar zoals gezegd is mijn zoontje thuisgebleven.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 19:00

Wauw, ik zou ook echt not amused zijn hoor.

We hebben een paar jaar geleden bij een bruiloft ook een rara tafelschikking gehad waarbij mijn vriend die getuige was wel bij het bruidspaar aan tafel mocht en ik bij de rest van de daggasten aan de statafels moest eten. Dat vond ik al vreemd en mijn vriend heeft toen ook zijn stoel afgestaan aan een andere hoogzwangere daggast zodat hij bij mij kon staan. Maar dat vond ik al vreemd om een stel uit elkaar te halen. Laat staan twee aparte uitnodigingen voor de gehel bruiloft..

Sommige mensen zijn gewoon totaal niet tactisch..

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 19:20

Dat van hierboven kan ik nog inkomen, vaak eten de belangrijkste mensen als getuigen met elkaar aan een tafel en als iedereen z'n vriend of vriendin daar dan ook bij wilt hebben moeten ze wel een hele grote tafel regelen.. Maar verhaal van ts blijf ik wel echt super l*llig vinden, zou inderdaad gewoon lekker dagje wellness boeken of iets en er geen aandacht aan besteden

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 20:15

Thesserd schreef:
MarjanB schreef:
Oh die dachten er over nagedacht te hebben hoe ze je het dan maar moesten vertellen.. sukkels! Waarom jij, uitgerekend de vriendin van zijn beste vriend? :+ en dan ook niet naar vrijgezellenfeestje, daar was zeker ook te weinig plek?

Vind je in elk geval echt super reageren!

[b]Zou er ook voor zorgen dat ze flink wat kwijt zijn aan drank hahaha en zou in plaats van voor 2 personen geld een kaartje in de enveloppe doen dat er helaas geen plek meer voor geld was in de enveloppe.[/b]

Ik zie een mini envelopje voor me waar net één 2 euro munt in past :')

hahaha geweldig die actie zou ik uitvoeren zou ook wat voor mijn zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 20:19

Geef gewoon 1 bioscoopbon. :=

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 20:23

spatter schreef:
TS ik vind het een slap excuus maar vooral, dat ze er zo stiekum over doen geeft een nare smaak aan het gebeuren.
Als ze naar jullie toegekomen waren en het probleem hadden uitgelegd had je er vast geen moeite mee gehad maar om bij iedereen de kaartjes persoonlijk af te geven en bij jullie het in de bus te stoppen, geeft al aan dat ze de confrontatie niet aandurfden.

Sterkte met je beslissing met wat je gaat doen en ook je vriend sterkte, voor hem is het ook een koude douche zo.

Ben eigenlijk ook wel benieuwt hoe de vrienden groep hier op gaat reageren nu ook zij weten dat jij wordt buitengesloten.

Zoals ik al schreef, mijn man had gelijk bedankt voor de vriendschap.
Contact was vanaf de kaart gestopt en als zijn goede vriend niet zelf contact opnam en er een eerlijk gesprek zou volgen , komt het ook niet meer goed.

Wat ik me dan nog verder afvraag
Als dit van de bruid afkomt en zij drijft nu al een wig tussen haar toekomstig man en zijn goede vrienden, hoe lang houdt zo'n huwelijk dan stand?

Ze zijn momenteel al 11 jaar samen dus ik denk dat ze elkaar wel redelijk goed kennen. En ja, van wie het af komt blijft gissen. Want als beste vriend haal je ook niet zo'n streek uit naar je beste vriend toe. Dat de bruid mij niet mag, prima, kan gebeuren. Maar als beste vrienden laat je je wel heel erg kennen zo, vind ik. :o

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 20:34

Marije_jiplover schreef:
Je weet niet of ts in de hele vriendengroep slechts geaccepteerd wordt als partner van, maar niet als lid van. Dat is nu iig door het bruidspaar aangegeven, maar hoe de andere vrienden erover denken, moet je niet voor hen gaan invullen.

Dat zit wel goed hoor :)
Korte schets vriendengroep: J&N: J, vriendin van mij geworden, bel ik wel zegeaar wel voor het slapengaan, wonen dus een straat achter elkaar, spreken elkaar dagelijks (WA) /zien elkaar wekelijk, film kijken, stappen, 40 KM wandelen + trainen, high tea, film, etc. Dat zit wel goed. Vriend van J is ook leuk, kunnen het ook heel goed met elkaar hebben
D&N: D is een vriend van mijn broer, ken ik al sinds dat ik heel klein ben, vroeger ook vaak mee wezen stappen etc. N, vriendin van D, kan ik goed mee hebben, spreken elkaar ook niet veel maar klikken goed, pas ook wel eens op haar zoontje, gaan samen paardrijden, etc.
Dus de rest van de vriendengroep zit wel goed :)
En dan dus M&R :+

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 20:34

Kwanyin schreef:
Jezelf het ziekenhuis in zuipen, en dan zeggen "Achja, ik heb het ze tenminste betaald gezet", waarop je vriend dan wat ongemakkelijk zegt "eh...ik heb opgevangen dat ze een vaste prijs hadden voor hun drank.." :') .

TS als de bruiloft pas in oktober is, gaan jullie elkaar dan nog in het echt zien?

Weet ik niet eerlijk gezegd, ik weet niet precies wanneer iedereen jarig is. 6 augustus hadden we wel een verjaardag van die vriendengroep maar dan zitten we in Italie {:}

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 21:04

lieveli schreef:

_O- Wil jij nog heel lang op Bokt blijven? Alsjeblieft _/-\o_

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 21:06

En TS, wordt er al gepraat over de aparte actie onder de andere vrienden :=

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 21:08

pmarena schreef:
lieveli schreef:

:') beste idee ooit! _/-\o_

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 21:10

Jaa een dinerbon, een dinercheque etc. :))

En dan er bij zetten, voor M zodat Lizzzy samen met M toch wat tijd door kan brengen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 21:10

Dinerbon voor 1 persoon :P

Echt, dat zou toch wel een leuk geintje zijn, niet eens voor de rottigheid maar gewoon beetje humor toch :D