Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 23:10

Anoniem schreef:
Had babyrompers te koop staan voor een klein prijsje. Kreeg reactie, met nogal bijzondere vragen. Of diegene ze nu op kon halen (hallo, het is half 11), in wat voor huis ik woon, of ik een grote hond heb.. Gekke sjaakie.. K gebruik ze wel als poetslap

Wowwwww :oo

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 23:12

Heeft iemand hier ervaring met e-tickets kopen via marktplaats?
Ik wil een vakantieveiling bon van iemand overmemen en stelde voor om hem op te halen. Maar zij zei dat ze het ook kon mailen. Mocht hem ook komen ophalen,dan zou ze het printen. Nu is mailen een stuk makkelijker dan ophalen, maar ik vertrouw het niet helemaal. Persoon is wel al langer dan een jaar lid van marktplaats en heeft meerdere advertenties.
Zou je dit bijvoorbeeld via ticketswap kunnen doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 23:14

_Nadia_ schreef:
Anoniem schreef:
Had babyrompers te koop staan voor een klein prijsje. Kreeg reactie, met nogal bijzondere vragen. Of diegene ze nu op kon halen (hallo, het is half 11), in wat voor huis ik woon, of ik een grote hond heb.. Gekke sjaakie.. K gebruik ze wel als poetslap

Die was gewoon een makkelijk inbreek adresje aan het zoeken.

Dat was dus ook t eerste wat ik en m'n vriend dachten. Blij toe dat k mn adres niet heb gegeven :')

shilady

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 00:25

Zou dom zijn geweest als je erin gestonken was
Eigenlijk had je moeten zeggen ja ik heb 5 duitse herders rond lopen :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 00:29

Het verbaast mij intens dat Rachelle er niet in is getrapt. Ik moet volgende keer iets slimmers bedenken...

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 06:12

lieveli schreef:
Het verbaast mij intens dat Rachelle er niet in is getrapt. Ik moet volgende keer iets slimmers bedenken...

Hahahah :')

@ eilish: ik zou het via ticketswap doen, heb je net wat meer zekerheid.

Hier gaat het normaal altijd goed met verkopen en aankopen.. Maar nu een aankoop gedaan waar ik mij behoorlijk zorgen om maak.

Iets gekocht en zou met pakketpost (6,95) verstuurd worden, ook zou verkoper mij gister na verzending de track en trace doorgeven. Dus ik gisteravond gevraagd of het gelukt is, krijg ik als antwoord; 'Jazeker! Het wordt brievenbus post, dus verwacht hem morgen bij je.'

Ben ik mooi klaar mee -O- .. Teveel verzendkosten betaald en zonder track en trace. Zit nu ontzettend te stressen of het wel aankomt (en als ze mij al deze streek uithaalt, wie zegt dat ze het verstuurd heeft)... snap dit ook echt niet, extra gevraagd naar hoe ze zou gaan verzenden. Voel mij toch wel een beetje belazerd.

Heb haar na haar laatste bericht meerdere malen een berichtje gestuurd via Facebook, wordt wel gelezen maar ze reageert gewoon niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 07:20

Lee jij mag gewoon m'n adres vragen hoor :* als je m'n kabouter maar niet komt pikken. :')

Cardy: dan zou ik me ook wel goed genaaid voelen ja..

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:46

Wil graag terugkomen op mijn eerdere bericht, heb vanmorgen gelukkig contact met haar gehad en ze heeft het uitgelegd. Kwam daardoor heel anders over dan haar eerdere, korte, berichtje. Ze gaat het netjes oplossen zegt ze, ik ben gelukkig weer een stukje gerustgesteld.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:52

Eilish schreef:
Heeft iemand hier ervaring met e-tickets kopen via marktplaats?
Ik wil een vakantieveiling bon van iemand overmemen en stelde voor om hem op te halen. Maar zij zei dat ze het ook kon mailen. Mocht hem ook komen ophalen,dan zou ze het printen. Nu is mailen een stuk makkelijker dan ophalen, maar ik vertrouw het niet helemaal. Persoon is wel al langer dan een jaar lid van marktplaats en heeft meerdere advertenties.
Zou je dit bijvoorbeeld via ticketswap kunnen doen?

Ik vind dit heel lastig. Wie zegt dat ze hem niet meerdere keren verkoopt.....
Persoonlijk zou ik dit soort dingen niet via MP kopen, maar dat is dus persoonlijk!

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 10:02

Wij hadden een klus op marktplaats gezet. Ééntje was veruit de goedkoopste dus die hebben we benaderd en voor vandaag afgesproken. Hij had alleen maar 1 review en daarin stond dat 'ie niet was op komen dagen. Maar omdat 'ie zo'n stuk goedkoper was hebben we het toch maar geprobeerd. Dus we zijn nu heel benieuwd of hij komt zo :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 10:04

Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is dat het vaak ook...... En als er een review is en die is ook nog eens negatief.... Ik zou er niet aan beginnen...

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 10:17

Nee, dat snap ik. We verliezen er echter niks mee als hij niet komt, we hebben nog niks betaald oid. Dus vandaar dat we het wel wilden proberen. We gaan er toch al ongeveer vanuit dat 'ie niet komt, dus het kan alleen maar meevallen ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 10:46

Bedoelde er meer mee, zou je zo iemand je klus willen laten uitvoeren?! :P

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:20

Oh zo! Voor ons was goedkoop nogal belangrijk(ivm huurhuis) dus vandaar dat we het toch maar deden. Maar.. hij heeft net gebeld! Hij komt een stuk later :+ Maar hij lijkt in ieder geval te komen :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:34

SpeechLess schreef:
Oh zo! Voor ons was goedkoop nogal belangrijk(ivm huurhuis) dus vandaar dat we het toch maar deden. Maar.. hij heeft net gebeld! Hij komt een stuk later :+ Maar hij lijkt in ieder geval te komen :)

Dat ie komt voor een klus is 1.....maar maakt ie hem ook af? Als 'ie tussentijds pleite gaat wordt het natuurlijk pas ECHT 'lachen'.......

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:46

Haha ja inderdaad :+ Maar dan krijgt 'ie z'n geld niet }> , dus dat is voor hem ook nadelig. Hij kwam overigens later omdat 'ie nog bezig was met een andere klus die uitliep, dus dat klinkt opzich veelbelovend dat 'ie dingen afmaakt :))

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:31

SpeechLess schreef:
Haha ja inderdaad :+ Maar dan krijgt 'ie z'n geld niet }> , dus dat is voor hem ook nadelig. Hij kwam overigens later omdat 'ie nog bezig was met een andere klus die uitliep, dus dat klinkt opzich veelbelovend dat 'ie dingen afmaakt :))

Wij hebben van de herfst iets meegemaakt met een stucadoor. Hij kwam bij onze buurvrouw een dag later nadat ze hem op de agesproken dag had gebeld. Maar hij was niet duur en echt heel mooi stucwerk. En omdat hetstucwerk zo mooi gedaan was hebben we de gok genomen. Helaas voor ons kwam hij niet opdagen en aangezien het de kamers van de kids betrof en het stucwerk erop moest waren we uiteindelijk 700 euro duurder uit. De betaalbare stucadoors hadden pas na weken tijd en de kids nog langer op 1 kamer was echt geen optie.

Dus als je de tijd hebt zou je een gokje kunnen wagen

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:43

Jeej, dat is naar zeg mama3! Vooral als je hem toch al 'kent' denk je toch dat het wel goed zal gaan.

Bij ons is hij uiteindelijk vandaag niet geweest. Hij had dus gebeld (10 minuten voor de afgesproken tijd) dat het later zou worden. Als in: 1,5 á 2 uur later. Wij gezegd dat 1,5 uur later wel kon, maar als het 2 uur later werd waren wij beiden niet thuis. Dus dan moest 'ie maar bellen voor een andere afspraak. Nou, niemand gezien natuurlijk en ook niks gehoord.. :+ Dus ik heb alvast aan een andere gevraagd of hij snel beschikbaar is :j

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 18:59

Ik kreeg gister op korte tijd 2 reacties op mijn laarzen *\o/* vanavond komt de eerste om te passen! Ben benieuwd O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 20:40

Bod gedaan op een smartphone voor mijn dochter. Net bericht dat het bod akkoord was en wanneer we het kunnen komen halen.

Meteen terug bericht dat we meteen wel langs kunnen komen. Daarop het antwoord dat het met een half uurtje wel kan.

Adres gevraagd.... En ineens niks meer gehoord en de advertentie is verwijderd :?

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:00

Ik ben vandaag aangenomen bij een 2e baantje en daarvoor was een fiets voor op het station wel handig. Dus op marktplaats een gratis fiets gevonden. Wel een herenfiets maarach boeien. Gratis is gratis en is peima als stationsfiets. En ook nog in dezelfde stad als het nieuwe baantje dus meteen gereageerd. Mag ik hem morgen halen en dan kan hij meteen door naar het station, omdat ik dinsdag al bij de nieuwe baan begin.

Dus tot dusver een fijne ervaring. Maar morgen eerst de fiets maar zien :)

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 01:53

SpeechLess schreef:
Jeej, dat is naar zeg mama3! Vooral als je hem toch al 'kent' denk je toch dat het wel goed zal gaan.

Bij ons is hij uiteindelijk vandaag niet geweest. Hij had dus gebeld (10 minuten voor de afgesproken tijd) dat het later zou worden. Als in: 1,5 á 2 uur later. Wij gezegd dat 1,5 uur later wel kon, maar als het 2 uur later werd waren wij beiden niet thuis. Dus dan moest 'ie maar bellen voor een andere afspraak. Nou, niemand gezien natuurlijk en ook niks gehoord.. :+ Dus ik heb alvast aan een andere gevraagd of hij snel beschikbaar is :j

Ah wat l*llig zeg ;(

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:47

Het is dan wel geen marktplaats, maar een verkoopgroep op FB, maar ik stond wel even met m'n bek vol tanden....
Iemand biedt iets te koop aan en er wordt op geboden. De ene keer 2,5 euro over het laatste bod, soms iets minder. Het laatste uur was er niet meer geboden, en ik doe een bod van 1 euro hoger dan het laatste bod.
De laatste bieder voor mij reageert meteen met "vind je dit leuk ofzo?".
Half uurtje later zegt de verkoper akkoord te gaan met mijn bod en we handelen het verder via PB af.

Weer een half uurtje later een privé-bericht van die voorlaatste bieder in mijn inbox : "wat ben jij een sneu figuur! Gun je een ander niks? Irritantje!"

Excuuuuuuse me? Ik kén dat hele mens niet, maar omdat ik 1 euro hoger biedt, gun ik een ander niets?

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:23

joh als zij m toch zo graag wil hebben bied ze lekker nog een euro meer 8)7

ik maak het vaak mee, mensen die 1 cent hoger bieden dan de vorige, waar slaat dat op?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:27

Liezel1 schreef:
Het is dan wel geen marktplaats, maar een verkoopgroep op FB, maar ik stond wel even met m'n bek vol tanden....
Iemand biedt iets te koop aan en er wordt op geboden. De ene keer 2,5 euro over het laatste bod, soms iets minder. Het laatste uur was er niet meer geboden, en ik doe een bod van 1 euro hoger dan het laatste bod.
De laatste bieder voor mij reageert meteen met "vind je dit leuk ofzo?".
Half uurtje later zegt de verkoper akkoord te gaan met mijn bod en we handelen het verder via PB af.

Weer een half uurtje later een privé-bericht van die voorlaatste bieder in mijn inbox : "wat ben jij een sneu figuur! Gun je een ander niks? Irritantje!"

Excuuuuuuse me? Ik kén dat hele mens niet, maar omdat ik 1 euro hoger biedt, gun ik een ander niets?

Lijkt me wat die voorlaatste bieder betreft dan een typisch gevalletje van het trio Pot, Ketel en Zwart, toch?