Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:50

Afbeelding
Dit was vandaag.... Tja :P

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 18:14

Trein staat momenteel al een kwartier te wachten op Amsterdam Centraal.. Omdat ze de machinist kwijt zijn :') ...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 18:18

Vandaag trein echt abnormaal vol en dat op een uur dat de spits normaal nog niet bezig is... (Kwart voor 3). Ik ben met 2 vriendinnen in zo'n koppelstuk waar normaal geen mensen zijn gaan staan. Mensen konden echt niet meer op de trein.. En die deur was niet op slot.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:01

Zoe_97 schreef:
Vandaag trein echt abnormaal vol en dat op een uur dat de spits normaal nog niet bezig is... (Kwart voor 3). Ik ben met 2 vriendinnen in zo'n koppelstuk waar normaal geen mensen zijn gaan staan. Mensen konden echt niet meer op de trein.. En die deur was niet op slot.

Dit heb ik ook een keer gehad op Utrecht, maar dan om 9 uur 's avonds. Geen speciale gelegenheden verder dus vond het nogal apart..

Vandaag mijn eerste ergernis hier gehad. Het was wat drukker in de metro, maar dan alsnog gaan er mensen expres (leek in elk geval zo) aan de binnenkant zitten waardoor je bijna niet meer bij de andere stoel kon komen..

Szan

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:03

Vrijdagmiddag is het altijd druk in de trein (toch in ieder geval waar ik al jaren reis). Allemaal mensen die vroeg vrij zijn en studenten die naar de ouders teruggaan.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:06

dat mensen in hun eentje in een 4 zits gaan zitten terwijl er duidelijk heel veel groepjes rondlopen :')

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:08

BeSen schreef:
dat mensen in hun eentje in een 4 zits gaan zitten terwijl er duidelijk heel veel groepjes rondlopen :')

Dat mag toch gewoon? Ik ga meestal ook in een vierzits zitten in m'n eentje, vind ik veel prettiger.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:09

BeSen schreef:

Waar moet je dan zitten? Als de coupé alleen maar vierzits heeft? Ik ga niet de hele trein doorlopen om een tweezits te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:10

Er zijn tegenwoordig wel gewoon tweezits in elke coupe hoor, genoeg zelfs. Maar ik doe het ook. Heb enorm lange benen (1.87 lang) en in die tweezits kan ik niet lekker een beetje onderuit zakken.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:11

Als de eenzits bezet zijn.. Hoef ik niet 'bang' te zijn dat iemand naast mij gaat zitten en ik vervolgens mag 'klimmen' :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:13

Emmaa_ schreef:
Er zijn tegenwoordig wel gewoon tweezits in elke coupe hoor, genoeg zelfs. Maar ik doe het ook. Heb enorm lange benen (1.87 lang) en in die tweezits kan ik niet lekker een beetje onderuit zakken.

Echt ja? Zat vandaag toch echt in eentje zonder ;)
En als er tweezits zijn, zijn die het snelst bezet dus dan maar een hele vierzits. Kunnen nog 3 personen bij hoor.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:14

BeSen schreef:

De vierzits zijn niet alleen voor groepjes maar gewoon voor iedereen.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:15

BeSen schreef:

Hahaha, dat doe ik juist altijd! Komen er gezellig mensen bij me zitten hoor.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:16

Zoals mensen die de klaptafels niet vertrouwen en daarom hun laptop graag op zo'n vierzits tafel zetten. :+

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:17

De oude VIRM's hebben nog veel coupés met alleen maar vierzits bankjes.

Edit: En DDZ ook, maar die rijdt nog amper rond :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:22

Ik zit ook liever in een vierzits met mijn koffertje, anders hou ik helemaal de boel bezet in zo'n tweezits :+ Daarnaast reizen er zoveel meer mensen alleen dan in groepjes, met groepje kun je er toch prima naast zitten en anders zit je helaas maar even uit elkaar.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:17

Selina schreef:
BeSen schreef:

Waar moet je dan zitten? Als de coupé alleen maar vierzits heeft? Ik ga niet de hele trein doorlopen om een tweezits te vinden.

Er waren best veel twee Zits in de buurt die leeg waren

Captain schreef:
BeSen schreef:

De vierzits zijn niet alleen voor groepjes maar gewoon voor iedereen.

Tuurlijk! Maar als er nog veel twee zits over zijn vind ik het wel een beetje irritant. Maar ja hun mogen daar best zitten :j

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:30

Die VIRMs met lichtpaarse gladde stof stoelen hebben idd beneden veel vierzits, de coupé's met lichtpaarse zachte stof minder volgens mij.
Ik hoop toch altijd op een VIRM met blauwe stoelen, die zijn het fijnst (en het nieuwst :)) )

Gisteren kwam m'n trein aanrijden, dus ik ging zitten en we reden weg. Hij stopte vrij abrupt weer, bleek iemand voor de trein gesprongen te zijn verderop. Kortste treinritje ever _O- moest omreizen. Van Leiden naar Alphen, naar Gouda, naar Rotterdam CS, naar Blaak. Wat een gedoe met die rot krukken := zo'n rechtstreekse trein is toch wel een luxe hoor.

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:38

Warboel schreef:
Gisteren kwam m'n trein aanrijden, dus ik ging zitten en we reden weg. Hij stopte vrij abrupt weer, bleek iemand voor de trein gesprongen te zijn verderop. Kortste treinritje ever _O- moest omreizen. Van Leiden naar Alphen, naar Gouda, naar Rotterdam CS, naar Blaak. Wat een gedoe met die rot krukken := zo'n rechtstreekse trein is toch wel een luxe hoor.

Dat had ik laatst ook, ik was nog geen minuut onderweg of we stonden stil. Ook weer terug.
Helaas reden we het station waar ik was opgestapt voorbij. :o?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:47

Hij stond nog in z'n geheel aan het perron haha! Dus konden er gewoon weer uit :')

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:50

Haha wauw dat is wel een heel kort ritje ja. :+

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:16

Laatst niet mijn trein maar richting hoorn.. Voorste stuk had de perron verlaten. En de rest nog niet :+

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:22

BeSen schreef:

Bot gezegd: pech gehad. Ik ga zitten waar ik zin heb om te zitten. Ook als er tweezits vrij zijn. Dat mag namelijk gewoon en dan heb ik er geen boodschap aan wat een ander daarvan vind.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 22:21

Szan schreef:
Vrijdagmiddag is het altijd druk in de trein (toch in ieder geval waar ik al jaren reis). Allemaal mensen die vroeg vrij zijn en studenten die naar de ouders teruggaan.

Ik neem altijd die trein en die is normaal bijna leeg :p die van een uur later is op vrijdag idd altijd druk.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 00:08

puppy1128 schreef:
Laatst niet mijn trein maar richting hoorn.. Voorste stuk had de perron verlaten. En de rest nog niet :+

Hoe dan :+

Was weer lekkere chaos vandaag... ik had om half 7 een bruiloft in Rotterdam, en zou om 6 u iemand ontmoeten op Blaak om samen verder te reizen. Ik was er om kwart voor 6, en echt óm de twee minuten:

*bing-bong* Dames en heren...

Volgens mij was er in dat halfuur dat ik er stond (want vriendin had uiteraard ook vertraging) niet één trein die op tijd reed _O-