Relatie met een getrouwde man...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 01:10

Hoe de vrouw is (bijvoorbeeld), heeft enkel te maken met zijn keuze om vreemd te gaan, niet met haar keuze, toch? Zij neemt simpelweg deel aan het bedrog, of ze doet dit niet. Verder snap ik echt wel wat je bedoelt. Maar ik vind, wat het verhaal ook is, ts niet het recht hebben om mee te gaan in dit bedrog.

Ik weet zeker dat als ts hier anders in had gestaan (ik weet dat ik fout zit, maar ik kan niet stoppen help me), er geen enkele negatieve reactie tussen zat voor haar. Maar nee, ts is bewust van wat ze doet, maar het kan haar allemaal niets schelen. Dat maakt het verhaal heel anders.
Laatst bijgewerkt door Geryon op 14-01-15 01:12, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 01:10

Twilight schreef:
@geryon, miss is het juist fijn om eens niet na te willen denken over alles wat de wereld draaiende houd en dat het dan zo gebeurt ja, ze is niet alleen schuldig. Ikzelf zou ook niet vrdr kunnen dan monogamie, maar dan nog. We weten niet de hele waarheid van hoe de vriend van TS in zijn huwelijk staat, wie weet is die vrouw een secreet van de hoogste toren of een hele lieve onschuldige vrouw. We weten het niet en baseren reacties op 1 kant van miss wel een drie zijdigeverhaal.

Voor hetzelfde geld heeft zijn vrouw een affaire met de buurman :D

Oordelen is zo makkelijk, zeker op internet.

Vraag mij wel af wat mensen er van zouden vinden als deze man regelmatig een prostituee zou bezoeken? Zou dat minder erg zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 01:11

Misschien is dat wel haar probleem. Blijkbaar voelt ze toch meer voor hem dan ze toe wil en kan geven. Als ze dat wel doet raakt ze hem kwijt. Zijn vorige vriendin wilde ook meer na drie jaar en is toen ook aan de kant gezet. Ts, wees verstandig en zoek iemand waarmee je een echte relatie op kan bouwen en hou deze man gewoon als goede vriend, zonder de sex.
Gea99 schreef:
Sgr1972 schreef:
Sabini... ik zie het niet als 2e plaats... waarom denkt iedereen dat.... het is gewoon een andere "plaats" al vind ik dat een raar woord, en nee ik heb geen schaamte of schuld.... hij gaat vreem en niet ik...en nee ik hou niet van hem....

En de eerdere vraag...nee ik was niet verliefd.....en ben het ook niet... eerst gewoon seks... en nu een heel goede vriend, een maatje waar ik ook seks mee heb.

"hij begrijpt dat ook en zegt ook dat ik wanneer ik een ander tegen zou komen daar voor moet gaan en niet op hem moet blijven wachten.
Dat is allemaal leuk en aardig maar het werkt zo niet voor mij…op dit moment ben ik gek op hem"

Volgens mij weet je het zelf ook niet meer? Je spreekt jezelf tegen.

Heb je dan ook geen enkel schuldgevoel naar dat gezin toe? (niet veroordeelend bedoeld)
Meid ga voor een leuke vent, zonder gezin. Kan je genieten zonder gezeur.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-01-15 01:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 01:12

vienna1987 schreef:
apart dat je juist mijn vragen citeert. Femke (mooie naam overigens). Dat ze een vrije relatie wil prima! Ik ben de laatste die dat zal veroordelen. Het gaat er mij om waarom ze kiest voor een man die bewust niet vrijgezel is of open daar over is. Niet om wat ik daar van vind of bokt daar van vind maar waarom op deze manier.

Doe ik dat de hele tijd al bij jou? Is dan omdat je het kort en bondig houdt. ;) terwijl de rest hetzelfde zegt in lange lappen tekst.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 01:13

@geryon Ja maar dat recht hebben veel meer mensen in dit land en over de wereld niet en toch gebeurt het en blijfthet gebeuren. En zolang iedereen daar giftig op blijft reageren met de zelfde reacties kom je ook geen steek verder.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 01:14

zodiacje schreef:
Ts ik kan mij voorstellen dat dit is als een verslaving.

Ja, dat denk ik ook. Sommige mannen kunnen een verslaving worden...
Ik wens TS veel wijsheid toe :j

Eerlijk gezegd keur ik het niet eens direct af. Ik snap het ergens wel. Geen verplichtingen naar de man toe, goede seks, spanning... Of het het waard is als de situatie omdraait? Ik weet het niet. TS heeft iig al genoeg oliebol over zich heen gehad in dit topic en dat lijkt me niet direct nodig.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 01:15

Twilight schreef:
@geryon Ja maar dat recht hebben veel meer mensen in dit land en over de wereld niet en toch gebeurt het en blijfthet gebeuren. En zolang iedereen daar giftig op blijft reageren met de zelfde reacties kom je ook geen steek verder.

Daar heb je gelijk in. Daarom opperen veel mensen in dit soort topics ook open relaties.

Cinderella

Re: Relatie met een getrouwde man...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 01:16

Ik ga dit topic maar ontstippen, denk ik, het loopt nergens op uit.
Alleen maar mensen die een berichtje van een mod gaan krijgen, omdat ze zich niet normaal kunnen gedragen :+.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 01:18

Cinderella schreef:
Alleen maar mensen die een berichtje van een mod gaan krijgen, omdat ze zich niet normaal kunnen gedragen :+.

Volgens mij valt dat reuze mee, op een enkeling na. Tenzij niemand haar mening mag geven.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 01:19

De mods zullen het wel druk hebben met dit topic. :(:)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 01:21

xSogno schreef:
Vreemdgaan is het bedriegen van je partner.
Bij een open relatie kies je ervoor om elkaar een bepaalde vrijheid te geven en ben je hier eerlijk over naar elkaar. Dat is juist heel mooi, dat je iemand vind die er hetzelfde over denkt.

Het is de overtreffende trap van empathie.

Het gaat daar echter niet om in essentie. Liefde met de deur open kan gerust inhouden dat beiden ervoor kiezen genoeg aan elkaar te hebben.
De essentie is vrijwillig en in vrijheid om te kiezen.

Onvoorwaardelijkheid, geen verwachtnge, geen hoop, maar vertrouwen en VOOr het geluk van de ander zijn.

Hopeloze romantiek en onbegrensde liefde staan los van sex en materiele zaken.

Nogmaals: http://fractalenlightenment.com/33179/l ... me-of-love

Mbt tot beleding en onbegrip over het bovenstaande:
Beledigd voelen is iets wat je zelf DOET.
Iemand die het bovenstaande niet begrijpt, mist de essentie van echte liefde.
Je kan niet beledigd worden door iemand die niet weet waar het om/over gaat.

On topic houdt het bovenstaande nogal wat in.
De casus is namelijk volstrekt los van dit al omdat deze gebaseerd is op het tegenovergestelde; begint met een hek om een relatie; het is een non-starter mbt onvoorwaardelijke liefde.
Dat maakt dat er geen correctie mogelijk is.
Niet voor de twee echtgenoten dan. De ts kan heel goed onvoorwaardelijk van haar minnaar houden doch ze verwacht wel dingen van hem, hoopt op meer en dat is het dus ook niet.

We worden vrij geboren. Waar je van houdt LAAT je vrij.
De essentie van liefde VOOR ene ander is niet willen vasthouden, dus nog vooraf aan loslaten.

Het is een vergelijking dus niet hetzelfde maar voor wie het niet begrijpt kan het wel een stap in de richting zijn: Zie het als een zangvogeltje. Als je van dat DIER houdt, ben je voor DIERwelzijn, stop je het niet in een kooitje. Wil je toch van diens gezang genieten, dan moet je zorgen dat het in jouw tuin WIL zingen, daarvoor in vrijheid KIEST.

Ziedaar waarom de huwelijksmoraal met wettelijke rechte & plichten op gespannen voet staat met liefde.
Wanneer een of beide partners dit dan ook nog als recht gaan ZIEN, dan is de liefde vervangen door egoisme.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 14-01-15 01:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 01:21

Orchidee14 schreef:
Cinderella schreef:

Volgens mij valt dat reuze mee, op een enkeling na. Tenzij niemand haar mening mag geven.

Het is juist leuk om zoveel verschillende meningen te lezen! De discussie vond ik interessant in dit topic.
Totdat mensen elkaar triest ging noemen, vergelijkingen met prutsmutsen, meeste vrouwen die paardrijden die op hun mannen teren etc. etc.
Dat vind ik niet meer normaal. En dat zijn niet enkele reacties..

Jolien87: haha, dat denk ik ook! Die zullen we nachtwerk hieraan hebben :')

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 01:29

Huertecilla schreef:
xSogno schreef:
Vreemdgaan is het bedriegen van je partner.
Bij een open relatie kies je ervoor om elkaar een bepaalde vrijheid te geven en ben je hier eerlijk over naar elkaar. Dat is juist heel mooi, dat je iemand vind die er hetzelfde over denkt.

Het is de overtreffende trap van empathie.

Het gaat daar echter niet om in essentie. Liefde met de deur open kan gerust inhouden dat beiden ervoor kiezen genoeg aan elkaar te hebben.
De essentie is vrijwillig en in vrijheid om te kiezen.

Onvoorwaardelijkheid, geen verwachtnge, geen hoop, maar vertrouwen en VOOr het geluk van de ander zijn.

Hopeloze romantiek en onbegrensde liefde staan los van sex en materiele zaken.

Nogmaals: http://fractalenlightenment.com/33179/l ... me-of-love

Mbt tot beleding en onbegrip over het bovenstaande:
Beledigd voelen is iets wat je zelf DOET.
Iemand die het bovenstaande niet begrijpt, mist de essentie van echte liefde.
Je kan niet beledigd worden door iemand die niet weet waar het om/over gaat.

On topic houdt het bovenstaande nogal wat in.
De casus is namelijk volstrekt los van dit al omdat deze gebaseerd is op het tegenovergestelde; begint met een hek om een relatie; het is een non-starter mbt onvoorwaardelijke liefde.
Dat maakt dat er geen correctie mogelijk is.
Niet voor de twee echtgenoten dan. De ts kan heel goed onvoorwaardelijk van haar minnaar houden doch ze verwacht wel dingen van hem, hoopt op meer en dat is het dus ook niet.

We worden vrij geboren. Waar je van houdt LAAT je vrij.
De essentie van liefde VOOR ene ander is niet willen vasthouden, dus nog vooraf aan loslaten.

Het is een vergelijking dus niet hetzelfde maar voor wie het niet begrijpt kan het wel een stap in de richting zijn: Zie het als een zangvogeltje. Als je van dat DIER houdt, ben je voor DIERwelzijn, stop je het niet in een kooitje. Wil je toch van diens gezang genieten, dan moet je zorgen dat het in jouw tuin WIL zingen, daarvoor in vrijheid KIEST.

Ziedaar waarom de huwelijksmoraal met wettelijke rechte & plichten op gespannen voet staat met liefde.
Wanneer een of beide partners dit dan ook nog als recht gaan ZIEN, dan is de liefde vervangen door egoisme.

Supermooie tekst. Maar dan nog moeten man en vrouw hierin wel op 1 lijn zitten. En lijkt het mij ook wel belangrijk dat de vrouw weet dat haar man in andermans tuin zit te zingen ;)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 01:30

Huertecilla schreef:
Zie het als een zangvogeltje. Als je voor dat DIER houdt, stop je het niet in een kooitje. Wil je toch van diens gezang genieten, dan moet je zorgen dat het in jouw tuin WIL .

Ik vind dit hele wijze woorden _/-\o_

Zie zojuist dat ik eigenhandig de quote verprutst heb. Zoek maar op in de tekst van HC

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 01:44

IMANDRA schreef:
Dapperheid zou zijn het opbiechten bij de vrouw.

Indien de vrouw er al van weet en kiest voor het negeren forceert dit haar hand. Mogelijk leidt DAT dan tot een breuk van de relatie.

Als ze het niet weet is de kans dat het de relatie doet breken ook aanwezig.

Dapper ja, maar het beste??

Nogmaals, het beste is VOORAF praten, maar dat station was al veel eerder gepasseerd, in een voorgaande relatie door manlief.
Waarom dat station gepasseerd is??? Wanneer een man die weggeduwd wordt (of dit denkt) wegloopt zijn er twee 'schuldigen'. Meer de hare, meer de zijne? Niet de crux.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 01:54

Als 1 van de 2 zich in een relatie zich niet meer goed voelt, moet je daar over praten, lopen die gespreken op niks uit, dan kun je je partner voor de keus zetten, relatie beeindigen of je krijgt meer vrijheid.
Maar dan is dat uitgesproken!

Zogauw zaken niet eerlijk besproken worden en er dingen stiekum achter de ander zijn/haar rug gebeuren is de relatie al gedoemd tot uit elkaar vallen, is alleen de vraag wanneer.
En hoeveel mensen/kinderen sleep je mee in de ellende.

Een nette scheiding is altijd nog beter als een vechtscheiding omdat de 1 de ander bedrog.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 01:56

Laat ik even voorop stellen dat ik niet perse voor monogamie ben.
MAAR, wanneer er binnen een relatie niet besproken wordt met elkaar over een eventuele openheid op seksueel gebied en er dus uitgegaan wordt van een monogame relatie ben ik er wel degelijk mee eens dat je je er simpelweg aan te houden hebt.

In dit geval zit de vent sowieso fout, dat is een feit. Maarrrr, als ts zijnde zit je toch echt bijna net zo fout als je er van op de hoogte bent dat hij getrouwd is. En ja, dat maakt je dan de zogehete homewrecker ja.

Ik kan niet snappen dat je dit zonder enig schuldgevoel voort kan zetten :n zegt net zoveel over ts als over de lamlul van een vent.

Hij kan wel zeggen dat zijn vrouw geen seks wil (serieus? Wie gelooft dat, we zijn allemaal mens en niemand kan zonder enige vorm van intimiteit) maar dat is 1 kant van het verhaal.

Ts ik vind dus niet dat jij zomaar kan gaan verkondigen dat bovenstaande zo is. Want dat weet je niet. Daarvoor zou je het zijn vrouw moeten vragen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 01:57

Freggle_Edge schreef:
Supermooie tekst. Maar dan nog moeten man en vrouw hierin wel op 1 lijn zitten. En lijkt het mij ook wel belangrijk dat de vrouw weet dat haar man in andermans tuin zit te zingen ;)

Elke relatie duurt slechts zo lang alle betrokkenen het idee hebben er meer uit te ontvangen dan ze erin stoppen. Wat dat inhoudt is alleen voor de betrokken belangrijk, te beoordelen.

Inderdaad is transparantie essentieel. Anders heb je geen volledige informatie voor keuzes en dus word inherent de keuzevrijheid onthouden.
Net als de westerse democratie: We kiezen op basis van demagogie. Dat is heel sterk op het onderwerp van toepassing want het huwelijksmodel is in het belang van de Staat. Hoe minder hokjes, hoe makkelijker de controle, handhaving van de gevestigde orde.
Stel je het drama voor de Saat eens voor wanneer idereen het met iedereen zou doen met alleen verliefdheid en liefde als leidraad, samenlevingsvormen massal pluriform zijn, vaderschappen in de lucht hangen.
Vandaar de Heilige Normen & Waarden ook al woden die door een fors deel met voeten getreden, dan nog is vrijwel iedereen keurig in administratieve hokjes vindbaar voor de belastingsdienst.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 02:03

spatter schreef:
Een nette scheiding is altijd nog beter als een vechtscheiding omdat de 1 de ander bedrog.

En geen scheiding DOORdat er vreemd gegaan wordt?

Wanneer de 'bedrogen' partner ervoor kiest de verhouding(en) te negeren, door zwijgen toestemt, dan lijkt me de situatie een heel goed duurzaam werkbare aanpassing binnen een fundamenteel rammelend model.

Jennifuur

Re: Relatie met een getrouwde man...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 02:09

Zag deze post vanmiddag staan, wilde vandaag alles doornemen maar jeetje opeens tientallen pagina's verder.

Nou TS, ik hoop dat jouw prioriteiten snel veranderen, en die van je ehhm vriend (?) ook. Je bent zeker niet de enige die zulke dingen uitspookt (wel een van de weinigen die het openbaar, doch anoniem, zet. Wat de explosieve reacties enigszins uitlegt: de meeste mensen bedoelen hun reacties denk ik niet alleen tegen jou, maar tegen alle mensen in deze situatie).

Doet niet af aan het feit dat ik jouw houding in dit verhaal naïef vind. Wat nou als jouw beste vriendin in zo'n situatie zou zitten? Dan zou je haar kerel en 'zijn tweede wijf' toch ook zien als twee monstertjes? Zo ja, top, denk daar eens over. Zo nee, I rest my case...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 02:09

Ik heb in al die jaren nog nooit gezien dat dat blijft werken.
Vrouw zoekt dan ook een andere partner want ja haar vent gaat ook vreemd en dan loopt het eigenlijk toch uit op scheiding en begint het gegooi en gesmijd van verwijten alsnog.

Er zit gewoon een wezelijk verschil tussen de meesten mannen en vrouwen.
Mannen kunnen sex erg gemakkelijk scheiden van liefde terwijl voor vrouwen liefde met daarbij sex belangrijk is.

Mcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 02:12

ik las het verhaal en als mijn zijnde kijk ik er toch anders naar dan de gemiddelde vrouwen hier...
naast dat ik het er wel mee eens ben dat je dit niet kan maken.. Heb ik eerlijk gezegd bijna medelijden met je... Ik begrijp dat het zwaar is als je al een aantal mislukte relaties achter de rug hebt...

Maar dan is mijn vraag toch hoe laag jou eigenwaarde ligt dat je je laat gebruiken door een man om spanning in zijn relatie te brengen... want tenzij hij nu al bereid is om om zijn huwelijks leven op te zeggen voor jou (wat al vreselijk genoeg is...) dien jij nergens anders voor dan spanning te brengen... en dan kan een vent nog zoveel slijmen en lief zijn als wat dan ook... uiteindelijk zijn dit soort figuren niks meer dan pure manipulators...

Want stuk voor stuk heb jij bij elke vent gezegd/gedacht: ''Hij is anders'' maar dit is gewoon puur geen zelfrespect hebben en geen respect van hem ontvangen...

een ware man leeft in mijn ogen naar deze woorden:

Afbeelding

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 02:14

Huertecilla schreef:
spatter schreef:

En geen scheiding DOORdat er vreemd gegaan wordt?

Wanneer de 'bedrogen' partner ervoor kiest de verhouding(en) te negeren, door zwijgen toestemt, dan lijkt me de situatie een heel goed duurzaam werkbare aanpassing binnen een fundamenteel rammelend model.

Mij ook. Maar hoe vaak is dát de situatie? Naar wat ik om mij heen hoor en lees, kiest de bedrogen partner veel vaker (al dan niet na een tijdje) voor een scheiding, dan voor een dichtknijpend oogje eigenlijk. En dat terwijl de bedrogen partner veel minder vaak voor een scheiding zou kiezen als hun partner eerlijk om een open relatie zou vragen. Denk ik. Het is gewoon zonde dat die communicatie vaak mist. :)

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 08:34

Mcootje schreef:
ik las het verhaal en als mijn zijnde kijk ik er toch anders naar dan de gemiddelde vrouwen hier...
naast dat ik het er wel mee eens ben dat je dit niet kan maken.. Heb ik eerlijk gezegd bijna medelijden met je... Ik begrijp dat het zwaar is als je al een aantal mislukte relaties achter de rug hebt...

Maar dan is mijn vraag toch hoe laag jou eigenwaarde ligt dat je je laat gebruiken door een man om spanning in zijn relatie te brengen... want tenzij hij nu al bereid is om om zijn huwelijks leven op te zeggen voor jou (wat al vreselijk genoeg is...) dien jij nergens anders voor dan spanning te brengen... en dan kan een vent nog zoveel slijmen en lief zijn als wat dan ook... uiteindelijk zijn dit soort figuren niks meer dan pure manipulators...

Want stuk voor stuk heb jij bij elke vent gezegd/gedacht: ''Hij is anders'' maar dit is gewoon puur geen zelfrespect hebben en geen respect van hem ontvangen...

een ware man leeft in mijn ogen naar deze woorden:

[ Afbeelding ]

Ik was niet van plan om te reageren maar moest wel keihard lachen om het plaatje dat je gekozen hebt om je verhaal te ondersteunen. De andere 8 queens van deze mannetjesleeuw liggen ongetwijfeld tevreden toe te kijken op de achtergrond. :D

Als het een subtiele steun is voor vrije liefde dan zeg ik 'Knap gedaan!' Maar uitgaande van je tekst gok ik dat dat niet het geval is. Ach, de ironie. ;-)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 08:45

Saar4 schreef:
Ik was niet van plan om te reageren maar moest wel keihard lachen om het plaatje dat je gekozen hebt om je verhaal te ondersteunen. De andere 8 queens van deze mannetjesleeuw liggen ongetwijfeld tevreden toe te kijken op de achtergrond. :D

Dat had ik idd ook ja :')

Ach, zoveel mensen zoveel meningen..
Als TS iets duurzaams wil, is dit misschien niet het handigst. Als TS niet op een relatie zit te wachten, is dit wellicht een idee. Wat de andere kant doet, is geheel aan hun. Je kan niet andermans leven redden, dat moeten ze zelf maar doen. En de vrouw in dit verhaal zou wel heel naief zijn als ze niets in de gaten heeft.
Meestal is er al vaker of langer wat mis, en wordt een situatie zoals dit aangegrepen om een schuldige aan te wijzen en goed in de slachtofferrol te gaan zitten .. meestal, ook niet altijd..

Je kan iemand niet bij je houden door aan een been te gaan hangen, of hysterisch dramatisch te gaan doen. Maar goed communiceren is voor weinig mensen weggelegd.. :j