Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Twilight schreef:@geryon, miss is het juist fijn om eens niet na te willen denken over alles wat de wereld draaiende houd en dat het dan zo gebeurt ja, ze is niet alleen schuldig. Ikzelf zou ook niet vrdr kunnen dan monogamie, maar dan nog. We weten niet de hele waarheid van hoe de vriend van TS in zijn huwelijk staat, wie weet is die vrouw een secreet van de hoogste toren of een hele lieve onschuldige vrouw. We weten het niet en baseren reacties op 1 kant van miss wel een drie zijdigeverhaal.
Gea99 schreef:Sgr1972 schreef:Sabini... ik zie het niet als 2e plaats... waarom denkt iedereen dat.... het is gewoon een andere "plaats" al vind ik dat een raar woord, en nee ik heb geen schaamte of schuld.... hij gaat vreem en niet ik...en nee ik hou niet van hem....
En de eerdere vraag...nee ik was niet verliefd.....en ben het ook niet... eerst gewoon seks... en nu een heel goede vriend, een maatje waar ik ook seks mee heb.
"hij begrijpt dat ook en zegt ook dat ik wanneer ik een ander tegen zou komen daar voor moet gaan en niet op hem moet blijven wachten.
Dat is allemaal leuk en aardig maar het werkt zo niet voor mij…op dit moment ben ik gek op hem"
Volgens mij weet je het zelf ook niet meer? Je spreekt jezelf tegen.
Heb je dan ook geen enkel schuldgevoel naar dat gezin toe? (niet veroordeelend bedoeld)
Meid ga voor een leuke vent, zonder gezin. Kan je genieten zonder gezeur.
vienna1987 schreef:apart dat je juist mijn vragen citeert. Femke (mooie naam overigens). Dat ze een vrije relatie wil prima! Ik ben de laatste die dat zal veroordelen. Het gaat er mij om waarom ze kiest voor een man die bewust niet vrijgezel is of open daar over is. Niet om wat ik daar van vind of bokt daar van vind maar waarom op deze manier.
terwijl de rest hetzelfde zegt in lange lappen tekst. zodiacje schreef:Ts ik kan mij voorstellen dat dit is als een verslaving.
Twilight schreef:@geryon Ja maar dat recht hebben veel meer mensen in dit land en over de wereld niet en toch gebeurt het en blijfthet gebeuren. En zolang iedereen daar giftig op blijft reageren met de zelfde reacties kom je ook geen steek verder.
. xSogno schreef:Vreemdgaan is het bedriegen van je partner.
Bij een open relatie kies je ervoor om elkaar een bepaalde vrijheid te geven en ben je hier eerlijk over naar elkaar. Dat is juist heel mooi, dat je iemand vind die er hetzelfde over denkt.
Orchidee14 schreef:Cinderella schreef:Ik ga dit topic maar ontstippen, denk ik, het loopt nergens op uit.
Alleen maar mensen die een berichtje van een mod gaan krijgen, omdat ze zich niet normaal kunnen gedragen.
Volgens mij valt dat reuze mee, op een enkeling na. Tenzij niemand haar mening mag geven.
Huertecilla schreef:xSogno schreef:Vreemdgaan is het bedriegen van je partner.
Bij een open relatie kies je ervoor om elkaar een bepaalde vrijheid te geven en ben je hier eerlijk over naar elkaar. Dat is juist heel mooi, dat je iemand vind die er hetzelfde over denkt.
Het is de overtreffende trap van empathie.
Het gaat daar echter niet om in essentie. Liefde met de deur open kan gerust inhouden dat beiden ervoor kiezen genoeg aan elkaar te hebben.
De essentie is vrijwillig en in vrijheid om te kiezen.
Onvoorwaardelijkheid, geen verwachtnge, geen hoop, maar vertrouwen en VOOr het geluk van de ander zijn.
Hopeloze romantiek en onbegrensde liefde staan los van sex en materiele zaken.
Nogmaals: http://fractalenlightenment.com/33179/l ... me-of-love
Mbt tot beleding en onbegrip over het bovenstaande:
Beledigd voelen is iets wat je zelf DOET.
Iemand die het bovenstaande niet begrijpt, mist de essentie van echte liefde.
Je kan niet beledigd worden door iemand die niet weet waar het om/over gaat.
On topic houdt het bovenstaande nogal wat in.
De casus is namelijk volstrekt los van dit al omdat deze gebaseerd is op het tegenovergestelde; begint met een hek om een relatie; het is een non-starter mbt onvoorwaardelijke liefde.
Dat maakt dat er geen correctie mogelijk is.
Niet voor de twee echtgenoten dan. De ts kan heel goed onvoorwaardelijk van haar minnaar houden doch ze verwacht wel dingen van hem, hoopt op meer en dat is het dus ook niet.
We worden vrij geboren. Waar je van houdt LAAT je vrij.
De essentie van liefde VOOR ene ander is niet willen vasthouden, dus nog vooraf aan loslaten.
Het is een vergelijking dus niet hetzelfde maar voor wie het niet begrijpt kan het wel een stap in de richting zijn: Zie het als een zangvogeltje. Als je van dat DIER houdt, ben je voor DIERwelzijn, stop je het niet in een kooitje. Wil je toch van diens gezang genieten, dan moet je zorgen dat het in jouw tuin WIL zingen, daarvoor in vrijheid KIEST.
Ziedaar waarom de huwelijksmoraal met wettelijke rechte & plichten op gespannen voet staat met liefde.
Wanneer een of beide partners dit dan ook nog als recht gaan ZIEN, dan is de liefde vervangen door egoisme.
Huertecilla schreef:Zie het als een zangvogeltje. Als je voor dat DIER houdt, stop je het niet in een kooitje. Wil je toch van diens gezang genieten, dan moet je zorgen dat het in jouw tuin WIL .

IMANDRA schreef:Dapperheid zou zijn het opbiechten bij de vrouw.
zegt net zoveel over ts als over de lamlul van een vent.Freggle_Edge schreef:Supermooie tekst. Maar dan nog moeten man en vrouw hierin wel op 1 lijn zitten. En lijkt het mij ook wel belangrijk dat de vrouw weet dat haar man in andermans tuin zit te zingen
spatter schreef:Een nette scheiding is altijd nog beter als een vechtscheiding omdat de 1 de ander bedrog.
Huertecilla schreef:spatter schreef:Een nette scheiding is altijd nog beter als een vechtscheiding omdat de 1 de ander bedrog.
En geen scheiding DOORdat er vreemd gegaan wordt?
Wanneer de 'bedrogen' partner ervoor kiest de verhouding(en) te negeren, door zwijgen toestemt, dan lijkt me de situatie een heel goed duurzaam werkbare aanpassing binnen een fundamenteel rammelend model.
Mcootje schreef:ik las het verhaal en als mijn zijnde kijk ik er toch anders naar dan de gemiddelde vrouwen hier...
naast dat ik het er wel mee eens ben dat je dit niet kan maken.. Heb ik eerlijk gezegd bijna medelijden met je... Ik begrijp dat het zwaar is als je al een aantal mislukte relaties achter de rug hebt...
Maar dan is mijn vraag toch hoe laag jou eigenwaarde ligt dat je je laat gebruiken door een man om spanning in zijn relatie te brengen... want tenzij hij nu al bereid is om om zijn huwelijks leven op te zeggen voor jou (wat al vreselijk genoeg is...) dien jij nergens anders voor dan spanning te brengen... en dan kan een vent nog zoveel slijmen en lief zijn als wat dan ook... uiteindelijk zijn dit soort figuren niks meer dan pure manipulators...
Want stuk voor stuk heb jij bij elke vent gezegd/gedacht: ''Hij is anders'' maar dit is gewoon puur geen zelfrespect hebben en geen respect van hem ontvangen...
een ware man leeft in mijn ogen naar deze woorden:
[ Afbeelding ]

Saar4 schreef:Ik was niet van plan om te reageren maar moest wel keihard lachen om het plaatje dat je gekozen hebt om je verhaal te ondersteunen. De andere 8 queens van deze mannetjesleeuw liggen ongetwijfeld tevreden toe te kijken op de achtergrond.