Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 18:43

MarlindeRooz schreef:
Ik vind het vooral erg omslachtig en ingewikkeld om eerst geld bij de bank te halen en het dan naar de supermarkt te brengen. Pff. :')

Ja ik snap dat ook niet :? Wat mij betreft mag contant geld afgeschaft worden, en ik denk eigenlijk ook dat dat binnen nu en 10 jaar best eens kan gaan gebeuren :j

Ik gebruik echt nergens contant geld voor :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Bij de (jaja, daar is ie weer :') ) Plus in Den Bosch staat zo'n kleine pinmachine waar je geld kunt opnemen. Dat kreng werkt alleen 8 van de 10 keer niet, waardoor mensen soms bij de kassa vragen of ze extra geld kunnen opnemen. Dat kan dus ook niet :+ Hoe vaak is daar al wel niet een klant tegen de cassiere tekeer heb zien gaan :=
Dankzij het teruglopende aantal banken/pinautomaten kun je in de buurt ook nergens anders pinnen. Heel irritant.

_classic

Mensen die niet kunnen pinnen zijn mijn grootste ergernis. Als ze de verkeerde pincode hebben en dan de pas eruit trekken inplaats van op correctie drukken, of al beginnen met de pincode toetsen als er nog staat 'even geduld aub' en dat vervolgens de pincode niet gepakt word

KimD

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 19:02

Er zijn hier in de buurt zelfs al winkels waar je na een bepaalde tijd alleen nog maar kunt pinnen. Vind dat echt een heel goed concept, vooral omet wordt verwacht dat winkels tegenwoordig tot 23.00 open blijven en al om 7.00 open gaan.

Er zijn inderdaad automaten die alleen maar €50,- geven, geen probleem, maar pin dan een klein bedrag en smijt niet die €50,- op de kassa. ;)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 19:07

Laatste keer ook een kassadame die moeilijk deed met 50 euro. Ze was zelfs zo brutaal dat ze durfde te zeggen dat ze nog een los briefje van 20 in mijn portomonee zag. Maar die was voor mijn lesgeefster die avond (lesgeefster betaal ik contant) en die kreeg ze niet. Stoom kwam nog net niet uit haar oren. Wisselgeld was trouwens ook bedoeld voor rondje stad. Savonds in de stad wil je echt niet opzoek naar een pinautomaat, kan je in de rij gaan staan in de hoop dat er nog geld uit komt.

De pinautomaten hier in omgeving zijn echt mega slecht. Vaak storing of leeg en soms komen er alleen nog briefjes van 50 euro uit. Bij de supermarkt bijpinnen zijn ze ook niet happig op. Ik snap het probleem echt wel, maar ik kan er ook weinig aan veranderen. Als ik niet kan pinnen of het wisselgeld nodig heb ook voor andere dingen houd het op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 19:14

Maar als het contant geld overal zo schaars is dan snap je toch ook wel dat ze bij de supermarkt ook niet zo veel wisselgeld hebben? Het is inderdaad brutaal om te vragen of ze dat twintigje dan mag, maar aan de andere kant word je soms ook brutaal als je op een hele lege kassa zit en iedereen blijft maar groot geld geven.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 19:24

Maar de vraag is. Moet je dan niet de schuld bij het management leggen? Als ik uit de pinautomaat geld moet halen en ik kan daar alleen maar 50 euro uit krijgen. En dat ben ik niet alleen. De pinautomaten hier zijn vanaf de middag al "leeg". Dat is ook bekend bij de winkels in de omgeving.
Omdat ik ook bij een paar winkels kom waar niet gepind kan worden moet ik toch geld uit de muur halen. En als ik dan toch geld uit de muur haal (wat altijd dan briefjes van 50 zijn, ivm "lege" automaten) moet ik toch ergens mijn geld beginnen met uitgeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 19:26

Welk management heb je het dan over? Die van de supermarkt kan er vrij weinig aan doen. Ik ken geen enkele supermarkt die geen giga voorraad met kleingeld zou willen hebben, in de realiteit is het gewoon niet zo makkelijk.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 19:36

Enkele winkels hebben dus omdat het bekend is dat die pinautomaten hier zo slecht zijn inderdaad de voorraad kleingeld verhoogd.
Maar als de pinautomaten ook meer briefjes van 10 en 20 zou hebben of extra zou worden bijgevuld zou ook al een hele verbetering zijn voor beide partijen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 20:38

miss_lizje schreef:
Laatste keer ook een kassadame die moeilijk deed met 50 euro. Ze was zelfs zo brutaal dat ze durfde te zeggen dat ze nog een los briefje van 20 in mijn portomonee zag. Maar die was voor mijn lesgeefster die avond (lesgeefster betaal ik contant) en die kreeg ze niet. Stoom kwam nog net niet uit haar oren. Wisselgeld was trouwens ook bedoeld voor rondje stad. Savonds in de stad wil je echt niet opzoek naar een pinautomaat, kan je in de rij gaan staan in de hoop dat er nog geld uit komt.

De pinautomaten hier in omgeving zijn echt mega slecht. Vaak storing of leeg en soms komen er alleen nog briefjes van 50 euro uit. Bij de supermarkt bijpinnen zijn ze ook niet happig op. Ik snap het probleem echt wel, maar ik kan er ook weinig aan veranderen. Als ik niet kan pinnen of het wisselgeld nodig heb ook voor andere dingen houd het op.

Je kan toch ook gewoon met pin betalen :? Ik snap niet waarom mensen daar zo moeilijk over doen. Je snapt toch zelf ook dat 2,35 betalen met 50€ niet relaxed is voor de kassadame?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 20:50

Als je gewoon geen pin bij je hebt?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 20:52

waarmee haal je dan geld bij de pinautomaat :?

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 20:52

_classic schreef:
Mensen die niet kunnen pinnen zijn mijn grootste ergernis. Als ze de verkeerde pincode hebben en dan de pas eruit trekken inplaats van op correctie drukken, of al beginnen met de pincode toetsen als er nog staat 'even geduld aub' en dat vervolgens de pincode niet gepakt word

Deze ja.. heel irritant, kassascherm meteen van slag.

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 20:53

verootjoo schreef:

Kan toch zijn dat je de dag ervoor gepind hebt en alleen contant bij je hebt? :)
Laatst bijgewerkt door Estribo op 22-08-15 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 20:56

Snap het probleem van met groot betalen niet echt, zolang je betaalt, betaal je.
Aan de winkel om te zorgen voor wisselgeld. En dan kon mijn supermarkt prima. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 21:01

Ik betaal altijd met cash , heb x bedrag elke week en zal elke cent gebruiken aangezien je nergens meer 5 euro pinnen kan

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 21:02

Anoniem schreef:
Snap het probleem van met groot betalen niet echt, zolang je betaalt, betaal je.
Aan de winkel om te zorgen voor wisselgeld. En dan kon mijn supermarkt prima. :+

Maar snap je dan ook dat winkels niet gaan betalen om extra kleingeld te hebben? Want die bestellen niet zo even kleingeld. Die moeten daar ook voor betalen..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 21:03

kohtje schreef:

Als ik het echt niet kan wisselen dan houdt het op, als je niet gepast kunt betalen, geen producten voor jou. Wisselgeld is een service van de winkel, het is zelfs zo dat je eigenlijk geen geld hoef terug te geven als het bedrag drie keer in het wisselgeld past.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 21:03

verootjoo schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik vind het vooral erg omslachtig en ingewikkeld om eerst geld bij de bank te halen en het dan naar de supermarkt te brengen. Pff. :')

Ja ik snap dat ook niet :? Wat mij betreft mag contant geld afgeschaft worden, en ik denk eigenlijk ook dat dat binnen nu en 10 jaar best eens kan gaan gebeuren :j

Ik gebruik echt nergens contant geld voor :')

Bij de kleinere bedrijven is het te duur om te pinnen. Als een stroopwafel-verkoper op de markt voor elke stroopwafel moet laten pinnen, is hij veel duurder uit dan een AH die dagelijks grote hoeveelheden aan spullen en bedragen moet verwerken. Daar valt het niet op als iemand voor 1 Euro pint. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 21:04

xPearl schreef:
Anoniem schreef:

Maar snap je dan ook dat winkels niet gaan betalen om extra kleingeld te hebben? Want die bestellen niet zo even kleingeld. Die moeten daar ook voor betalen..

Die supermarktketens draaien dikke winst.
Kunnen ze dit prima handelen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 21:06

KimD schreef:
Er zijn hier in de buurt zelfs al winkels waar je na een bepaalde tijd alleen nog maar kunt pinnen. Vind dat echt een heel goed concept, vooral omet wordt verwacht dat winkels tegenwoordig tot 23.00 open blijven en al om 7.00 open gaan.

Er zijn inderdaad automaten die alleen maar €50,- geven, geen probleem, maar pin dan een klein bedrag en smijt niet die €50,- op de kassa. ;)

Het kan natuurlijk ook dat ze het kleinere bedrag al bij een andere winkel hebben uitgegeven. ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 21:09

verootjoo schreef:

Misschien eerder die week opgenomen?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 21:09

Shenavallie schreef:
KimD schreef:

Het kan natuurlijk ook dat ze het kleinere bedrag al bij een andere winkel hebben uitgegeven. ;)

Dan moet je of pinnen of zorgen voor betere briefjes in je portemonee. :)*

Edit: Even de regel aangepast anders wordt het weer verkeerd opgevat als in wisselgeld in de kassa. :Y)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 21:11

KimD schreef:
kohtje schreef:

Als ik het echt niet kan wisselen dan houdt het op, als je niet gepast kunt betalen, geen producten voor jou. Wisselgeld is een service van de winkel, het is zelfs zo dat je eigenlijk geen geld hoef terug te geven als het bedrag drie keer in het wisselgeld past.

Kun je dit even uitleggen, want hier heb ik werkelijk nog nooit van gehoord. 8)7

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 21:15

Op maandag begint mijn nieuwe weekgeld. Als ik dan iets moet betalen betaal ik het toch echt met 50 euro. Ik kan altijd naar de balie bellen mocht ik geen genoeg briefgeld in m'n la hebben.