Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 19:35

Ik persoonlijk zou voor de zwarte gaan, maar dat maakt de boel wel meteen wat donkerder. ;)
Dus is een beetje afhankelijk van wat je wil: contrast met de muur en een wat donkerder effect in je kamer of licht en ruimtelijk voor het oog houden?

_Deniise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 19:44

Ik vind de donkere heel mooi, maar ben idd bang dat het zo donker wordt.. het komt van de IKEA, misschien kunnen we wel een combinatie maken met licht en donker, maar dat is én duurder en misschien heel raar..

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _Deniise_ op 04-11-14 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

lor1_1984

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 19:48

Ligt er een beetje aan hoe je het wil verdelen, donkere kast bij witte tafels en donkere banken kan best gaaf zijn en bijv 2 of 3 dezelfde kasten in wit en zwart kan ook best gaaf staan. :j
Andersom moet ook wel kunnen denk ik, al zou ik persoonlijk eerder voor de benoemde combinatie kiezen maar das mijn persoonlijke smaak. :)
Wel zou ik voor kleur kiezen door bijv een kleed, kussens en kaarsen etc te plaatsen in 1 of 2 kleuren die je mooi vind om het net wat minder steriel te maken.

_Deniise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 20:01

Ik wil inderdaad als kleur een soort okergeel/oranje nemen met turquoise en ik wilde dan ook donkerbruine kussens op de bank doen om het bruine terug te laten komen, omdat de rest grijs is (als ik de zwartbruine kast neem). Maar toen bedacht ik dat dat misschien te donker ging worden en nu twijfel ik dus voor die witte :+

Lastig om uit te leggen wat je in je hoofd hebt haha :=

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:30

Gefeliciteerd Flowery!!!
Pffff ben verrot, en dan is er nog bijna niks in t huisje gedaan haha.
Dacht er eindelijk uit te zijn welke kleuren behang en verf de kamers en keuken zou krijgen, maar ben er nog niet uit :=

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 01:17

_Deniise_ schreef:
Ik wil inderdaad als kleur een soort okergeel/oranje nemen met turquoise en ik wilde dan ook donkerbruine kussens op de bank doen om het bruine terug te laten komen, omdat de rest grijs is (als ik de zwartbruine kast neem). Maar toen bedacht ik dat dat misschien te donker ging worden en nu twijfel ik dus voor die witte :+

Lastig om uit te leggen wat je in je hoofd hebt haha :=

Of je doet lichtere kussens/plaids op je bank om het donkere wat te doorbreken. :)
Mooie kast heb je overigens in je edit gezet. <3
Past volgens mij prima in je interieur zo. :j
Evt voor jezelf een ikea-bijbel pakken en daar de gewenste meubels uit knippen en op papier leggen waar je ze ong zou willen hebben.
Of op papier een schaalmodel van je kamer tekenen (met bijv ruitjespapier) en een moodboard ernaast maken.
Kun je meteen zien of het wat lijkt en je kunt de maten van bovanaf gezien intekenen op je schaalmodel (bijv kast van 1,8m hoog, 0,8m breed en 0,45m diep dat je die laatste 2 maten pakt).

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 01:41

Ik denk dat je sowieso wel op moet passen met grote meubels in een kleine kamer, zeker grote én donkere meubels.
Mijn schoonouders hebben over de hele muur van een meter of 3 lang een ontzettend grote, brede, diepe kast staan waar ook hun TV in/op staat.. Dat maakt de boel zoveel kleiner dan het eigenlijk al is..

Wij moeten nu ook oppassen. Gelukkig een hele ruime woonkamer, maar we hebben nu flink grote elementen erin. Grote bank, grooooote eettafel.. eigenlijk wilden we ook nog een flinke boekenkast erin hebben, maar dat lijkt ons nu toch niet meer zo'n goed plan :=

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 02:06

Ik heb in mijn woonkamer die (gegokt) 3x3m is een grote expedit staan, 2 ladekasten met elk 3 lades en een huge krabpaal, de kasten zijn alle 3 bruinzwart en de krabpaal is creme. :)
Past prima maar de ruimte is daardoor wel kleiner, opgelost door er een relaxfauteuil te plaatsen ipv een bank en wanneer er wel een bank komt wordt het een slaapbank en mss nog een smalle boekenkast (Billy oid).
Ik plaats er verder ook geen donkere meubels oid bij om de ruimte te behouden en wanneer de bank er staat zal de fauteuil wsl de deur uit moeten. -O-
Als m'n zusje er een weekend is en we gaan fonduen of gourmetten dan trek ik m'n ontbijtset tevoorschijn, die staat nu in een hoek als soort opbergmeubel en neemt bar weinig ruimte in beslag omdat de stoeltjes precies onder de tafel passen.
M'n slaapkamer is nog kleiner 2x3 op het langste punt denk ik en daar staan 2 witte ladekasten (1 met 4 en 1 met 6 lades) en er komt nog een bedbank te staan nu het tweepersoonsbed de deur uit is.
De keuken staat een vrieskist en er komt nog een stellingkast zodat daar wat meer opbergruimte ontstaat (heb 3,5 kastje en 1 la) en verder heb ik naast de trap een soort plateautje (gelijk aan keuken alleen de deur valt er precies voor als deze openstaat) waar ik oa het grit opsla.
Het is een klein huisje (bovenwoning) maar perfect voor mij en de 2 poezendames.

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 20:32

Hoi! Ik wil me ook graag melden :)
Ben vandaag bij een huis gaan kijken met mijn zus (we gaan samen wonen).

Was een portiekwoning, 3 kamer. Lag al mooie vloer in, behalve 1 kamer en zag er verder goed uit. We gaan volgende week tekenen, en dan krijgen we de sleutel! :D

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 09:41

Inderdaad is het in een kleine ruimte beter om het allemaal wat lichter en minder massaal te doen, dan lijkt de ruimte groter.

@RoosTaffy, gefeliciteerd ! En veel succes alvast met klussen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:02

Gefeliciteerd RoosTaffy!!

Mijn broer zijn huisje is echt klein joh := , het is een slaapkamer en dan echt een mini mini badkamer eraan. De woonkamer en keuken , ook nog een schuine muur in de woonkamer en dan een soort barretje idee want de keuken zit direct aan de woonkamer en dan nog een gang en thats it. Heel klein maar het mooiste uitzicht van het dorp :') , balkon is mooi groot

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:10

Gefeliciteerd roostaffy!

Morgen krijg ik de sleutel, heb gewoon buikpijn van de zenuwen :') Waren jullie ook zo zenuwachtig bij de overdracht? :P

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:57

Nee eigenlijk niet.

Balen, alle muren dekken nuet in een keer. De muren die ik wil wit hebben waren bruin en de muur die roze wordt was lila, maar zelfs dat dekt niet :P kost allemaal eer tijd en geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:32

Nee eigenlijk niet , ik was tot op het laatst aan het dubben of ik niet gewoon nog weigeren kon :=

He balen Karlijn , mijn muur is nu ook bruin succes volgende bewoners :')

Ik heb mijn woonkamer veranderd , even wennen maar wel tof nu!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 09:36

Hallo daar, mag ik me ook melden? :)
Ik sta momenteel tweede voor een appartementje, heel spannend!
Een tijdje terug stond ik eerste maar kwam er iemand met urgentie tussen -O-
Ik hoef zelf niet op stel en sprong thuis weg, maar voor mijn vriend is het wel een beetje een dringende zaak en gezien hij nog niet lang genoeg ingeschreven is reageer ik dus.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 19:36

Even een update! Ik zal morgen foto's maken :)
Maar het viel mega tegen, schimmel in keukenkastjes en hij had al het behang eraf gescheurd ..
Het plafond is nu weer wit en 1 muur staat ook al in de verf :D Keuken begint ook al op te knappen en morgen de badkamer met zwarte voegen wit maken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 19:43

Welkon Konstatine!

Bahh schimmel :n , dit huis is mega vochtig ik vindt ook overal schimmel :r

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 20:12

takkie_muis schreef:
Welkon Konstatine!

Dit is geen vochtig huis gelukkig, alleen is het zeker 5 jaar niet schoongemaakt :')
Dacht eerst dat de bovenkant van het kastje bruin was, die was dus gewoon wit _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 20:20

Flowery schreef:
takkie_muis schreef:
Welkon Konstatine!

Dit is geen vochtig huis gelukkig, alleen is het zeker 5 jaar niet schoongemaakt :')
Dacht eerst dat de bovenkant van het kastje bruin was, die was dus gewoon wit _O-

_O-

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 11:16

Bah ook al zo'n verhaal haha.
Ik had een hele oude stijl keuken, met allemaal houten plinten aan de muur.
Heb die er allemaal afgesloopt, kwam er in de hoek aan de raamkant een lading schimmel onder vandaan en een gat in de muur.
De verhuurder kwam direct kijken en heeft iemand gestuurd die de oorzaak kan repareren.. Bleek er in de muur een rioolbuis te lopen welke precies naast mijn keuken geklapt was.
Maandag komt hij de buis repareren, maakt hij de muur schimmelvrij en maakt hij de muur weer helemaal netjes dicht met beton :)
Heb gelukkig een hele schappelijke verhuurder die alles tot nu toe direct regelt als iets kapot is, niet in orde of als hij vind dat iets aan vervanging toe is. :j

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 11:39

Oh get, schimmel %)
Het huurhuis van mijn moeder is ook heel vochtig en schimmelig, ze hebben het plafond op sommige plekken al wel vier keer vervangen, maar de oorzaak aanpakken doen ze niet...
Hopelijk heb ik wat meer geluk, ik ga huren via dezelfde corporatie namelijk. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 12:38

Ik heb nergens ventilatie , dan gaat het schimmelen etc.. Ach volgend jaar wil ik verhuizen ^^

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 10:52

He bah, schimmel, wel super fijn dat je een prettige verhuurder hebt die alles snel regelt! Volgens mij moet je daar soms ook wel geluk mee hebben! :)
In ons huisje is alles ontzettend oud, eerste bewoners hebben er tot vorig jaar gewoond, daarna heeft het een tijdje leeg gestaan. Alles moet eruit en was oud en lelijk, op de kunststof kozijnen na.. Gelukkig nog geen schimmel ontdekt, maar we komen vast nog wel rare dingen tegen.
Wij zijn van het weekend met het klussen een kapotte riolering tegen gekomen... Stinkt nu ontzettend binnen, maar van de week wordt het gelukkig gerepareerd haha.

Kwam nog een leuk ideetje tegen op internet om zelf te maken, goedkope decoratie!
Afbeelding

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 11:10

Doen jullie veel zelf, Carlien?
Lijkt me wel gaaf om het steeds mooier te zien worden, steeds meer echt van jou. :j
Nu willen wij niet superveel geld steken in zo'n huurflatje, omdat we er waarschijnlijk niet superlang gaan wonen, maar als we over enkele jaren een huisje gaan kopen... *droomt weg*

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 11:20

In principe gaan we alles zelf doen! alleen het is nog een lange weg, we hopen dat we er in mei in zitten.
Vriend en ik hoeven beide het huis niet uit, en het is echt om de hoek, dus we kunnen er makkelijk naartoe als we tijd hebben.
Het is inderdaad wel zonde om veel geld in een huurhuis te steken als je ook graag wilt gaan kopen als het mogelijk is!

Wanneer hoor jij meer over het huis waar je 2e staat?

Hoe doen jullie het allemaal met meubels etc? Veel nieuw halen of zoeken jullie ook op marktplaats etc?