vertrekken bij vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Re: vertrekken bij vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 09:17

Wat fijn dat je je eigen plekje weer hebt, hopelijk kun je er vannacht lekker slapen!
Toen ik bij mijn ex weg ging een aantal jaren terug had ik eigenlijk ook niks, dus was ook een bij elkaar geraapt zooitje, maar was een heel gezellig zooitje hoor :)

Fijn dat je aan hypotheek niet meer veel meebetaald, met je eigen lasten ben je ook wel genoeg kwijt gok ik. Zou fijn zijn als ze wat vaart zetten achter dat huis.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 10:35

Wat leuk dat je huisje ingericht is, en ik denk maar zo....liever dit met meubels die niet ellemaal bijmekaar passen dan ongelukkig samen in een mooi huis.....

Fijn dat het met je paard goed gaat en dat je op de hoogte word gehouden.
Misschien zijn de nachtmerries een moment dat je er nog vol van bent maar ga proberen het allemaal los te laten en je op de toekomst te richten....

Wel goed denk ik dat je de bank op de hoogte houd en ga gezellie een beetje shoppen met moeders....

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:54

Ha fijn, weer een update. Wel een beetje een mix van goede en minder goede dingen maar het lijkt toch de betere kant op te gaan.

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:46

.
Laatst bijgewerkt door limilou op 02-02-22 00:53, in het totaal 1 keer bewerkt

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 16:31

Dank je.

Appartement is nog niet volledig ingericht. Er zit nog een bobbel in het laminaat die gemaakt moet worden, daarna kan ik de laatste muur schilderen en dan kunnen de rest van de meubels er in.
Vanavond daar slapen wordt het niet meer helaas :n Hopelijk andere dag deze week dan ;)

Die nachtmerries zullen voornamelijk voort komen uit het feit dat ik hem zo verschrikkelijk mis en omdat ik een belangrijke uitlaatklep kwijt ben nu ik hem niet meer heb.
Merk ook dat ik niet veel kan hebben momenteel door het slechte slapen.
Maar hier zal ik vast ook wel weer doorheen komen.
Ben zo stom geweest om toen hij net weg was toch weer te roken, maar daar ben ik wel weer mee gestopt. En ik mag ook niet in eetbuien vervallen van mezelf dus heb het nu ff moeilijk, maar ik kom er vast wel :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:36

Als je het moeilijk hebt, denk dan aan ons. Ook al kennen we je niet we steunen je! En zo af en toe een aai over de bol gaat ook lukken: :(:).

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:47

Precies, wij zorgen voor de mental support! En wellicht kan je met iemand uit de buurt en keer mee naar het paard?

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:00

En je mag altijd hier een rit komen maken hoor!
Sterkte meid!

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:36

dat de inrichting van je appartement een bijeen geraapt zooitje is so what... ook vind ik het begrijpelijk dat je slecht slaapt... je komt nu beetje bij beetje tot rust en komt alles er op de een of andere manier eruit... je gaat nu een frisse start maken..je eigen huisje ... de rest komt ook ooit vast wel weer...kop op je kunt het

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:59

Joh maakt toch niet uit dat het een bij elkaar geraapt zooitje is? Het is helemaal van jou en van jou alleen.
Haal anders bij de action goedkopere verf, mijn ervaring is dat die ook prima is. Ze verkopen daar trouwens ook Homedeco verf, beetje blanke lak er over en je bent echt voor een tientje een heel eind verder. Moet je wel leuk vinden om te doen, maar je zal vanzelf merken dat het steeds meer je eigen plekje wordt en dan zie je niet meer dat je meubels niet zo mooi zijn hoor.

Dat je je paard mist is natuurlijk logisch, wel heel naar dat je er nachtmerries van krijgt, maar ik denk dat deze ook vanzelf weer overgaan als je het een plekje hebt kunnen geven en de stress van het verhuizen e.d. een beetje achter de rug is. Het isi natuurlijk ook niet niks allemaal.

Komt vanzelf allemaal goed. Vind je tot nu toe echt heel sterk overkomen, dus heb er ook vertrouwen in.

Succes!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:21

Hoe gaat het ondertussen TS

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 16:41

Dank jullie wel voor de steun

Het gaat redelijk :j

Ik zit nu sinds ongeveer 2 weken in mijn appartementje en moet nog erg wennen. Vooral aan het alleen zijn en het alleen eten. Ben nooit goed geweest in alleen zijn, dus dit is wel een goede oefening :')
Alle spulletjes staan ondertussen en ik moet het alleen nog wat meer aankleden om het wat gezelliger te maken. Ben ook blij als ik dadelijk gordijnen overal heb zodat ook de woonkamer niet meer zo leeg en hol klinkt

M'n katten zijn weer bij me en dat is wel echt heel fijn :j Ik mis m'n paard nog steeds verschrikkelijk. Zondag voor het eerst weer even op stal geweest sinds hij weg is. Mis de stal en de contacten daar ook. Was erg gezellig maar ook wel moeilijk om daar te zijn en mijn paard daar niet te zien.

Het slapen gaat langzaam aan weer wat beter.

Merk wel dat ik niet meer zo goed tegen T en de daarbij horende stress kan. Zodra ik een berichtje van hem krijg... brrr
Ze lijken niet echt haast te maken met het idee om het huis te laten kopen door zijn moeders BV. Ik heb een aantal maanden geen hypotheek kunnen inleggen doordat er iets mis was met mijn uitkering. Nu heb ik ondertussen wel uitkering maar kan nog steeds het volledige bedrag niet betalen :n

Ben ondertussen nog steeds op zoek naar een baan er bij, maar wil wel graag een baan met iets van toekomst er in zeg maar. Iets wat ik leuk vind en wat ik dus ook langer kan doen.

Verder gaat het echt met ups en downs... Soms heb ik het gevoel dat ik de wereld aan kan, maar er zijn ook dagen waarop ik me alleen maar moe voel.
Ik hoop echt dat er snel iets aan de situatie veranderd... ben er echt wel een beetje klaar mee :j

Ik probeer maar te blijven denken: Aan alles komt een eind, aan de goede maar ook aan de slechte dingen... Dus ook dit gaat over.... ooit

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:14

Fijn dat je nu je eigen plekje hebt en je katten ook gezellig bij je wonen.

Verder zit je natuurlijk gewoon in een rouwproces, wat je paard en je ex betreft, daar horen ups en downs bij maar het is altijd wel lekker als die steeds minder worden. Het zal een last van je schouders zijn als je het huis hebt verkocht, dan ben je echt van je ex af.

En een leuke baan met toekomst wens ik je ook toe.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 20:12

Opzich fijne update ts, je bent er nog niet en tuurlijk zijn er nog lastige dingen maar lees eens terug in dit topic waar je vandaan komt. Dan is het al hartstikke knap van je!

Misschien kan je via marktplaats of kringloop nog wat spulletjes voor in je huis vinden? Word vanzelf wel gezellig. Het is iig een fijn eigen plekje!

Je paard missen is 100% begrijpelijk! zal nog even lastig blijven, houd je taai! +:)+

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 14:23

Ik heb inderdaad even terug gelezen en dan zie ik ook waar ik vandaan ben gekomen. Ik ben er nog lang niet, maar ik ben duidelijk wel op de goede weg.
M'n ouders maken zich wel veel zorgen om me, dat merk ik wel. Ze zijn bij ieder dipje bang dat ik weer helemaal terug naar af glijdt. Ik ben daar minder bang voor en probeer de dipjes er gewoon te laten zijn. Doen alsof het super goed gaat heeft me voorheen ook niet geholpen en daardoor liep ik er vaak later nog een keer tegen aan. Tijd om iets nieuws te proberen dus.

Het is me opgevallen dat mijn ex al 2 maanden niks meer heeft overgemaakt naar de bank. De reden hiervoor weet ik nog niet. Ik ben er een tijdje minder mee bezig geweest en dat is dus dom geweest. Nu eerst m'n appartement opruimen en verder inrichten en dan meteen weer daar achter aan.

Op de sportschool kreeg ik laatst te horen dat ze het knap vinden dat ik zo positief probeer te blijven (had een personal training proefles en met de intake kwam dit naar voren, hij vroeg waarom ik ben gaan sporten). Is fijn om te horen en af en toe een dip is prima, maar ik heb geen zin om daar in te blijven.

De jongen met wie ik aan het daten was is trouwens ook al weer klaar. Hij is 1x blijven slapen, was hartstikke leuk en gezellig. Maar daarna reageerde hij steeds minder enthousiast en uiteindelijk zijn we gestopt met appen. Jammer, maar helaas.
M'n moeder is trots op me en de manier waarop ik er mee om ga.
Ze vind wel dat ik meer moet gaan daten :').

Met m'n zusje botert het nog steeds niet echt, maar het is voor mij nu wel makkelijker omdat ik er niet meer mee in 1 huis woon.

Een van de gedichten die ik heb geschreven in m'n vakantie wil ik graag met jullie delen :)

Al zit soms alles tegen
En valt alles soms zwaar
Bedenk dan, al valt er regen
Eens is het klaar

Doorgaan is wat je doet
Betere tijden komen er aan
Je hebt genoeg moed
En je hoeft er niet alleen voor te staan

Kijk vooruit
Niet naar wat je achterlaat
Je komt hier beter uit
Kijk naar wat er komen gaat

Blijf positief denken
Uiteindelijk komt alles goed
Niemand kan jou dan nog krenken
Dat is waar je het voor doet

Wees zo sterk als je kunt
Maar sluit niet iedereen buiten
Kijk naar wie jou het goede gunt
En probeer die in je hart te sluiten

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:39

Mooi positief gestemd gedicht. Ik ken je alleen van dit topic en niet in real life maar ik denk dat dit precies zegt wie je bent en waar je staat. Cool!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:48

Goed bezig meis! Een dipje is inderdaad helemaal niet erg, het is niet leuk, maar dat hoort er nou eenmaal bij. Net wat je zegt, zolang je er maar niet in blijft hangen en blijft geloven dat er echt wel betere tijden aan gaan komen, dan kom je er wel. Lekker sporten, je huisje leuk inrichten, gedichten blijven schrijven en je mag soms ook wel eens een dagje in je pyjama hangen, films kijken en boos/verdrietig zijn (en even lekker hard in dit topic of bij je vriendinnen klagen :D ). You can do it!!!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:58

Klinkt al weer een stuk beter! Wat betreft geld dat je ex niet overmaakt, heel cru gezegd, is dat jouw zorg? Ik weet niet of jij jouw deel van de hypotheek nog wel betaald? In mijn geval is het namelijk zo dat we beide verantwoordelijk zijn voor de hypotheek. Ik betaal de rest aangezien ik in het huis woon. Mijn ex heeft ook belang bij betalen anders is zijn schuld straks ook hoger dan nu. Dus wij betalen beide nog steeds de helft van de rente en inleg.

Mocht je een keer willen lachen om vreemde mannen installeer dan gewoon tinder op je telefoon :) Mijn relatie is net uit, heb eigenlijk helemaal geen zin om te daten maar lach me kapot om alle vreemde dingen die ik op Tinder tegenkom. Heb ook een aantal met wie ik leuk aan het chatten ben wat ook zorgt voor wat afleiding :D

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:04

Wat een ontzettend goed gedicht. Klopt echt als een bus.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:06

Mooi geschreven zeg!
Dipjes horen erbij, als je er maar weer uit komt :) en dat gaat jou lukken!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:09

MarjanB schreef:
Klinkt al weer een stuk beter! Wat betreft geld dat je ex niet overmaakt, heel cru gezegd, is dat jouw zorg? Ik weet niet of jij jouw deel van de hypotheek nog wel betaald? In mijn geval is het namelijk zo dat we beide verantwoordelijk zijn voor de hypotheek. Ik betaal de rest aangezien ik in het huis woon. Mijn ex heeft ook belang bij betalen anders is zijn schuld straks ook hoger dan nu. Dus wij betalen beide nog steeds de helft van de rente en inleg.

Mocht je een keer willen lachen om vreemde mannen installeer dan gewoon tinder op je telefoon :) Mijn relatie is net uit, heb eigenlijk helemaal geen zin om te daten maar lach me kapot om alle vreemde dingen die ik op Tinder tegenkom. Heb ook een aantal met wie ik leuk aan het chatten ben wat ook zorgt voor wat afleiding :D

Wilde ik net voorstellen!! Gegarandeerd kramp in je kaken van het lachen!

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 15:22

Haha, daar zit ik al op :P met name tegen de verveling 's avonds O:)

Ik heb deze maand wel weer geld over gemaakt aangezien ik nu eindelijk mijn uitkering krijg. Voorheen ging dat niet omdat ik het simpelweg niet had. De bank en T waren hier toen netjes van op de hoogte :j de bank heeft gezegd dat ik moet betalen wat ik kan missen zodat de achterstand niet te hard op loopt dus dit zal ik ook netjes doen. Heb momenteel zoiets van: laat het maar een executie verkoop worden, er valt mij toch niks meer af te pakken en dan moet ik misschien een paar jaar de schuldsanering in, maar ben ik wel van hem en dat ellendige huis verlost.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:30

Ik ben bang als je ex niks meer overmaakt dat het ook jou probleem gaat worden...?
Of kan da tniet?
De bank zal het toch ergens gaan halen straks.

Hoop dat het huis snel weg is. Vergeet iet de makelaars en notaris kosten die dan ook betaald moeten gaan worden.

Fijn dat alles toch iets beter gaat. Hoop dat het contact met je zusje ook weer beter wordt straks.

Heel mooi gedicht

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:49

Volgens mij is haar ex verantwoordelijk voor zijn deel en TS voor haar deel. Als zij gewoon blijft betalen wat zij kan kan het haar niet verweten worden dat zij de schuld verder op heeft laten lopen.

Heb je trouwens recht op NHG?

Haha ik ben ook s avonds aan het tinderen. Best gezellig ;) Heb mn instructrice ook aangestoken en we lachen ons kapot om de vreemde voorstellen foto's enz.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:50

Als de hypotheek op beide namen staat maakt het de verstrekken niet uit wie betaald, maar als het bij de 1 niet te halen is gaan ze wel naar de ander, ongeacht of je wel of niet jou deel hebt betaald.