Knullige opmerkingen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NYC
Berichten: 239
Geregistreerd: 01-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 10:07

Emma_V schreef:
Mooie uitspraak van een vriendin:

We waren met 4 vriendinnen uiteten en 1 van ons had kip besteld maar ze dacht dat ie nog te rauw was. Dus ik zeg: pas maar op straks heb je salmonella. Die andere vriendin: maar zalmonella, dat krijg je toch alleen van zalm?? 8)7 :+

Andere vriendin:

Is Roemenië een stad of een land? India, dat ligt toch in Afrika? En toen ik vroeg wat er volgens haar naast Japan ligt was het antwoord Engeland :+ :+


Mijn zus vertelde dat ze naar Amerika ging verhuizen, duurde 5 minuten voordat het kwartje viel. Naar de VS, niet het plaatsje Amerika. :+
Ze had mij gebeld of ik even wou komen, toen kwam het er een beetje voorzichtig uit. Ik dacht dus Amerika, andere kant van Nederland en zei dus 'ja en?'
Was niet helemaal de reactie die gepast is als iemand al 2 dagen met iets rond loopt wat diegene moeilijk vind te vertellen. Zus en ik zijn elkaars soulmates, hebben een moeilijke jeugd gehad, hadden eigenlijk alleen elkaar. Zij vond het moeilijk om voor zichzelf te kiezen en mij achter te laten.

Ze heeft mij terug gepakt, toen ik haar belde te vertellen dat ik zwang er was en mijn ex man iemand anders had.
Haar reactie 'ja nou en?'

NYC
Berichten: 239
Geregistreerd: 01-09-14

Re: Knullige opmerkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 10:20

Schiet mij nog 1 te binnen!

Mijn zus was standaard altijd, altijd te laat.
Ook als ze mij van het vliegveld moest ophalen.

Ik dacht slim te wezen, en stelde altijd alvast een sms'je in de op een bepaalde tijd vanaf internet verstuurd werd. Kon ik mijn telefoon uit zetten en was mijn zus op tijd. Heb ik hem niet een keer meteen verstuurd. Was nog +/- 9 uren onderweg, had ik haar dus al een berichtje gestuurd ; were the f*ck are you!, door het tijds verschil was het bij haar midden in de nacht! Zij schrok wakker, dacht dat ik dus al op het vliegveld stond. Heeft een legging aangetrokken met een hoodie en is naar het vliegveld gecrost. Stond ze dus nog 8 uren te wachten, ze was niet bepaald blij. Bleek haar hoodie ook nog wat te kort te wezen en haar legging wat te door schijnend. :')

Zei ik ook nog; had je in de 8 uren niet iets beters aan kunnen trekken.

Shivatjuh01

Berichten: 1912
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 11:54

Wat hilarisch hier!

Ik had er van de week in het vliegtuig ook een.
Je krijgt een hele instructie over wat te doen bij een noodsituatie.

Nou was ik niet echt op aan het letten maar wel de nood instructie kaart aan het lezen die voor je in dat ding zit. Volgens het filmpje moet je over de vleugel lopen en de pijlen volgen bij het verlaten van het vliegtuig. Laat op het plaatje nou het vliegtuig in het water liggen met een vleugel rechtop en de andere onder water. Dus eigenlijk op z'n zij. Ik zeg doodleuk dat wordt moeilijk de pijlen volgen als hij zo ligt... En m'n vriendin zat bijna met de tranen in dr ogen naast me. De mensen voor ons vonden ons niet grappig haha.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 11:55

Shivatjuh01 schreef:
Wat hilarisch hier!

Ik had er van de week in het vliegtuig ook een.
Je krijgt een hele instructie over wat te doen bij een noodsituatie.

Nou was ik niet echt op aan het letten maar wel de nood instructie kaart aan het lezen die voor je in dat ding zit. Volgens het filmpje moet je over de vleugel lopen en de pijlen volgen bij het verlaten van het vliegtuig. Laat op het plaatje nou het vliegtuig in het water liggen met een vleugel rechtop en de andere onder water. Dus eigenlijk op z'n zij. Ik zeg doodleuk dat wordt moeilijk de pijlen volgen als hij zo ligt... En m'n vriendin zat bijna met de tranen in dr ogen naast me. De mensen voor ons vonden ons niet grappig haha.. :')

Vloog je met transavia, zoiets staat mij ook bij _O-

Shivatjuh01

Berichten: 1912
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 12:06

Doanique schreef:
Vloog je met transavia, zoiets staat mij ook bij _O-


Ja!! Hahaha!

Shivatjuh01

Berichten: 1912
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 12:16

Oh, ik bedenk me net een van een vreemde..

Ik was met een vriendin wezen stappen in de stad. Veel gedronken, hoge hakken, pijnlijk voeten, wie kent het niet...

Dus buiten, het eerste wat ik doe, schoenen uit! Verlichting! Heerlijk op die koude (smerige :')) tegels haha. We staan nog even te kijken naar de mensen die overal naar buiten komen. Komt er opeens iemand naar me toe. Ze spreekt me aan met 'mevrouw' dat vond ik al grappig op zichzelf. Daarna zegt ze 'u moet uw schoenen aan doen anders krijgt u gaten in uw voeten'. Mijn god ik moest me zoveel moeite doen dr niet uit te lachen! _O-

En ze ging ook niet weg voordat ik mijn schoenen weer aan had!

Rex_Rolfo

Berichten: 5392
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 12:41


Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Knullige opmerkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 12:59

Ik moet op mijn werk soms meerdere mensen tegelijk helpen en dus uitleg geven. Soms spreken ze niet allemaal dezelfde taal, dus dan komen er soms gemixte zinnen uit mijn mond :')

"Is this your armband?"
"Please put your bag in het bakje!"

:D

NYC
Berichten: 239
Geregistreerd: 01-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 18:49

Dreamy schreef:
Ik moet op mijn werk soms meerdere mensen tegelijk helpen en dus uitleg geven. Soms spreken ze niet allemaal dezelfde taal, dus dan komen er soms gemixte zinnen uit mijn mond :')

"Is this your armband?"
"Please put your bag in het bakje!"

:D


Werk je toevallig op Schiphol? :D Was met mij zus, die heeft 2 geadopteerde kinderen die onderling Arabisch spreken. Sprak de douane ambtenaar mij - blond haar blauwe ogen- eerst in et Arabisch aan. Keek haar aan van WTF, waren idee weg naar Italië, dus begon haar collega daarna in het Italiaans, vervolgens werd het geheel in het Engels herhaald. Heb netjes gevraagd; ' mevrouw zou u het in het Nederlands kunnen herhalen? ' ze werden nogal rood. Kon het Engels prima verstaan maar vond het wel grappig ze duidelijk te maken dat ik gewoon een Nederlander was. :')

fohadie
Berichten: 4357
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 11:37

Wat een leuk topic! Wist helemaal nietdat dit bestond en zag dat het vorig jaar al bestond! Dus nee, TS, je bent zeker niet de enige.

Ik had een beokje waar ik mijn meest knullige uitspraken in schreef maar helaas ben ik het boekje kwijt geraakt. Kan dus niet voordragen uit eigen werk maar kan er nog wel twee herinneren:


Zo'n zeven jaar geleden vierde ik mijn verjaardag voor vrienden thuis. Het bier was op en toen was het normaal dat je daarna met zijn allen de kroeg in dook. Mijn toenmalige vriend zei: "Ik wil wel mee, maar dan moeten ze daar wel ergens een bank hebben." Ik antwoordde daarop dat ze vast wel barkrukken hadden waar hij op kon zitten. Ik dacht nl dat hij erg moe was. Bleek hij een bank te bedoelen om te pinnen, niet om op te zitten...

Op dinsdagen doe ik mee aan een pubkwis. Nu kregen we de vraag: Wat was het sterrenbeeld van Jezus? Mijn antwoord: " Ja, hoe moeten wij dat nu weten? Moet je al eerst weten wanneer hij geboren is!" (En dat voor iemand die katholiek is opgevoed en nog precies weet waar alle dagen voor staan...)

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Knullige opmerkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 11:52

Maar niemand weet toch ook wanneer Jezus precies geboren is?
Met kerst wordt zijn geboorte herdacht, die dagen zijn gekerstend door de kerk. Het is niet Jezus zijn geboortedag... Ik vind jouw antwoord nogal logisch eigenlijk :=

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 13:46

NYC schreef:
Dreamy schreef:
Ik moet op mijn werk soms meerdere mensen tegelijk helpen en dus uitleg geven. Soms spreken ze niet allemaal dezelfde taal, dus dan komen er soms gemixte zinnen uit mijn mond :')

"Is this your armband?"
"Please put your bag in het bakje!"

:D


Werk je toevallig op Schiphol? :D Was met mij zus, die heeft 2 geadopteerde kinderen die onderling Arabisch spreken. Sprak de douane ambtenaar mij - blond haar blauwe ogen- eerst in et Arabisch aan. Keek haar aan van WTF, waren idee weg naar Italië, dus begon haar collega daarna in het Italiaans, vervolgens werd het geheel in het Engels herhaald. Heb netjes gevraagd; ' mevrouw zou u het in het Nederlands kunnen herhalen? ' ze werden nogal rood. Kon het Engels prima verstaan maar vond het wel grappig ze duidelijk te maken dat ik gewoon een Nederlander was. :')


Ja, daar werk ik. Soms is het verdomd moeilijk in te schatten wat iemand spreekt! Ik begroet altijd met goedemorgen en dan krijg ik vanzelf een antwoord terug en hoor daaraan of het Engels of Nederlands moet zijn. Daarop pas ik de rest van mijn vragen aan. Reageert iemand niet op mijn begroeting dan ga ik vrijwel altijd in het Engels door, aangezien ik dan denk dat ze me niet hebben verstaan :+

_bokworst

Berichten: 1608
Geregistreerd: 12-07-12

Re: Knullige opmerkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 14:21

'Is ierland en schotland hetzelfde?' Werd toen wel een beetje uitgelachen :')

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33934
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Knullige opmerkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 13:28

Bijna! :(:)

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 13:30

xLisaMaxime schreef:
'Is ierland en schotland hetzelfde?' Werd toen wel een beetje uitgelachen :')


Het woord 'land' is hetzelfde :(:)


Toen wij op Schiphol kwamen na een lange reis, kreeg mijn vriend controle vragen bij de douane:
'Waar ben je geboren?' 'Wanneer ben je geboren?' 'Waar ben je geweest?'

Enige dat hij kon zeggen is; ehhh weet ik niet meer -O-

(Hij was zo moe na de vluchten dat hij het oprecht niet meer wist :') )

SpikkelFire

Berichten: 6703
Geregistreerd: 14-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 13:45

Geweldig topic!

Ik heb het afgelopen half jaar zoveel rare opmerkingen voorbij horen komen van Australiërs over Nederland;

"Does Amsterdam have a Macdonalds?" Uhmm ik denk meer dan heel Australië bij elkaar :')
"My granddaughter is on exchange in the Netherlands, that is close to Holland right?" tja..

En het standaard riedeltje iedere dag (werkte in een lunchcafe dus veel Australische toeristen en locals);
"You're French right?"
"Are you German?"
"Where is your accent from?"
Vandaag nog; 'Are you Canadian?"

Hallo, ik vraag toch ook niet aan hun waar hun accent vandaan komt :') Australiërs kunnen best wel, hoe zeg je dat vriendelijk, een beetje discriminerend zijn. Omdat we een accent hebben denken ze gelijk dat we van die losbandige backpackers zijn. :')
Mijn manager is ook Nederlands en die woont hier permanent, dus altijd als zij die vragen kreeg, kreeg ze die mensen gelijk stil met; "No I'm not a backpacker, I live here permanently for already 1,5 year with my husband."
Die gezichten van die mensen dan. :')

Als je iedere dag die vragen krijgt (ook gewoon totaal uit het niets, tijdens het afrekenen, dus niet eens eerst een gezellig praatje ofzo maar gewoon straight to the point :') ) word je dat wel zat..
Laatst bijgewerkt door SpikkelFire op 26-09-14 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Knullige opmerkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 13:47

die zijn ook leuk :')
In de VS kwam ik in gesprek met iemand van wie de dochter studeerde in Amsterdam. Met de vraag of ik die kende, want Nederland is klein natuurlijk :j

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33934
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Knullige opmerkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 13:47

:') Het kon wezen.

SpikkelFire

Berichten: 6703
Geregistreerd: 14-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 13:48

Hahaha ooh das ook een mooie ja! :)) Ik zit ff te denken of ik er meer weet of ze onderhand al uit mn hoofd heb verdrongen. :')

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33934
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Knullige opmerkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 13:50

Ik keek laatst mythbusters, daar hadden ze het over de titanic.
Vriendin van mijn zusje keek ook mee en die zei iets in de trant van "het is toch niet echt gebeurd."
Ze is bijna 16. (zondag)

;(

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 13:51

Nu kunnen mede Nederlanders er ook wat van; op de camping was onze buurvrouw leuk aan het babbelen met mij over wat ik heb gedaan etc. Dus ik keurig; ik heb dat aan die universiteit gestudeerd. Nou, haar dochter ook! Hele andere studie, heel ander jaar (ik was toen al klaar :') ) en ach... Met meer dan 26000 studenten moest ik haar wel kennen :j
Zo heerlijk, die wereldse mensen :')

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 13:52

MarlindeRooz schreef:
Ik keek laatst mythbusters, daar hadden ze het over de titanic.
Vriendin van mijn zusje keek ook mee en die zei iets in de trant van "het is toch niet echt gebeurd."
Ze is bijna 16. (zondag)

;(


Nee, t was alleen maar een goede film :j :')

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33934
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Knullige opmerkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 13:53

Ja, want ze gingen testen of het echt niet mogelijk was dat ze samen op die plank gingen liggen. :=

En mijn zusje laatst "rupsen worden later vlinders!!! :)) *
Bedankt, dat wist ik nog niet. *D

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Knullige opmerkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 13:54

Rupsen worden vlinders :') ben je bijna 16 :')

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33934
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Knullige opmerkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 13:54

;( We hadden vroeger nog wel een abonnement op dierenpark Emmen. Met een enorme vlindertuin. ;(