net van een kennis van ons wat veel contact met stormcheasers heeft kreeg ik dit bericht:
Estfofex (European Storm Forecast Experiment)
Geeft alvast een waarschuwing uit voor morgenavond voor onweersbuien in het zuidoosten van Nederland, oosten van België, en geheel oostelijk deel van Frankrijk. Level 1, voor mogelijke stevige onweersbuien en een tornado en grote hagel niet uit te sluiten.
Nu zitten we net op het randje van de waarschuwing maar KNMI geeft alvast een waarschuwing uit voor Brabant en Limburg .
Het KMI (Het Koninklijk Meteorologisch Instituut) dat is van België, houdt het nog even rustig qua waarschuwingen. Men heeft het wel over onweerachtige buien in het oosten van het land.
Het kan dus een leuke situatie worden, vooral omdat er kans is op een tornado. Nu is de kans niet zo groot als gister want de kaarten zien er niet zo spectaculair uit als maar wie weet kan het nog veranderen.
Persoonlijk heb ik zelf een kaartje gemaakt hoe en waar de zwaarste buien gaan trekken. Nogmaals dit is een persoonlijke schatting.
Dat kan ik me voorstellen, Agossie, maar ligt dat echt aan de buitentemperatuur ? Straks in de winter is het binnen toch ook weer een stuk warmer dan nu, hoe moet dat dan ?
Oh, ik geniet er wel van, maar niet van de temperatuur! Ik had al een tijdje geen anti-allergie meer genomen, maar moet er nu wel weer aan. Tsssssk... Allergisch voor warm weer. Is toch niet normaal?